Здравейте,
Колата ми е Passat B4, 1.8, 90 к.с. Появи се силен теч на охлаждаща течност някъде от водната помпа. Питането ми е за последователността на демонтаж и монтаж на водната помпа.
Благодаря Ви предварително.
Passat B4, 1.8, 90 к.с. Питане за смяна на водна помпа
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Питанае за смяна на водна помпа
Ами махаш каквото е отгоре върху нея и ти пречи, генератор, планката на хидравличната помпа, компресора на климатика ако има и стигаш до помпата.
Друг е въпроса само турбината ли ще сменяш или цялата, но в повечето случаи при опит а смяна на предната част само, се къса болт и се ходи до магазина за пазаруване и на другата част на помпата.
Друг е въпроса само турбината ли ще сменяш или цялата, но в повечето случаи при опит а смяна на предната част само, се къса болт и се ходи до магазина за пазаруване и на другата част на помпата.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Питанае за смяна на водна помпа
Колегата Одаджийски е прав. За да няма скъсани болтове, препорачително е да се свали помпата заедно с кожуха от блока на двигателя и след това да се вади самата помпа. Колкото до последователността.... генератора не се сваля. Откачат се маркучите, свалят се ремъците, хидравличната помпа, шайбата на помпата и после самата помпа с кожуха. Елементарно е стига да имаш подходящия инструмет. В тубата има една камара клипове как ства работата. Разгледай там и действай. Успех!
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Питанае за смяна на водна помпа
Ако е с климатик....как ще я свали без да махне всичко. Особено като се има предвид, че всичко е закачено на планката която седи на помпата, след това помпата която се държи за блока. Вземи си помпа с корпуса. Аз поръчах от maxcar за 42.50лв. на Dolz с 50 000км гаранция. Хубава е, нямаше проблем с монтажа и всичко си пасна без проблем
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 27 сеп 2012 14:50
- Автомобил: VW Passat B4
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B4, 1.8, 90 к.с. Питане за смяна на водна помпа
Колеги, благодаря на всички, които ми отговориха!
Свалих помпата но след, генератора, компресора на климатика и планката/конзолата(с притискащата ролка за пистовия ремък)- помпата е под планката и се държи от същите шпилки. Според мен физически не е възможно по друг начин.
До колкото видях, теча е от правоъгълния отвор(отдолу, под оста). На какво се дължи това?
Отвора към двигателя(на следващата снимка), в долната си част(вижда се ръжда) също е имал проблем - вероятно заради "остарелия" опръстен.
Свалих помпата но след, генератора, компресора на климатика и планката/конзолата(с притискащата ролка за пистовия ремък)- помпата е под планката и се държи от същите шпилки. Според мен физически не е възможно по друг начин.
До колкото видях, теча е от правоъгълния отвор(отдолу, под оста). На какво се дължи това?
Отвора към двигателя(на следващата снимка), в долната си част(вижда се ръжда) също е имал проблем - вероятно заради "остарелия" опръстен.
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B4, 1.8, 90 к.с. Питане за смяна на водна помпа
Без да претендирам, че е точно така, както ще го напиша, но:
Щом тече от този отвор, според мен е заминало фибърчето на водната помпа. Идеята е антифризът да изтича, преди да е прецакал лагера на помпата и тя да блокира.
Ако нямаш особен проблем с финансите, вземи си направо целия комплект - поне ще имаш гаранция някаква. Преди да я монтираш, почисти хубаво всички повърхности. Успех с ремонта.
Щом тече от този отвор, според мен е заминало фибърчето на водната помпа. Идеята е антифризът да изтича, преди да е прецакал лагера на помпата и тя да блокира.
Ако нямаш особен проблем с финансите, вземи си направо целия комплект - поне ще имаш гаранция някаква. Преди да я монтираш, почисти хубаво всички повърхности. Успех с ремонта.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B4, 1.8, 90 к.с. Питане за смяна на водна помпа
Колега не се занимавай с това да я ремонтираш....не че не може ама за 30лв...Безмислено е и да се купува цяла помпа на двойна цена...дори и да се скъса болт не е проблем да се разпробие и извади...това е елементарна шлосерска операция...друг е въпроса че няма читави помпи...така че ще сменяш през няколко години...и няма да имаш проблем с болтовете...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B4, 1.8, 90 к.с. Питане за смяна на водна помпа
Не е толкова елементарно да се извади метален болт от завлякла алуминева резба чрез разпробиване на болта, не е невъзможно, но хич не е елементарно
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Passat B4, 1.8, 90 к.с. Питане за смяна на водна помпа
Е чак толко сложно не е. Скъсаните болтове се разпробиват изцяло , със свердло примерно 6.5мм ,и се слага дълъг болт с гайка. Така проблема с късането се решава веднъж завинаги.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 27 сеп 2012 14:50
- Автомобил: VW Passat B4
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B4, 1.8, 90 к.с. Питане за смяна на водна помпа
Разглобих помпата, преди това обилно напоих болтовете с WD40 и постояха около час накиснати. не знам дали точно това помогнано ги развих без проблеми. Имаха си ръждичка, както му е реда. лек проблерм имахме с развиването на 3-те болта държащи шайбата. Не съобразихме да пробваме, докато помпата е още монтирана и ремъците закачени, та се справихме така:
Купих си помпа(предната част без корпуса) RUVILLE от един причтел за 25 лв. Новата гарнитура изглежда много истинска, има етествено и два опръстена. Ще сменя и двата ремъка, че са много зле.
Купих си помпа(предната част без корпуса) RUVILLE от един причтел за 25 лв. Новата гарнитура изглежда много истинска, има етествено и два опръстена. Ще сменя и двата ремъка, че са много зле.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Passat B4, 1.8, 90 к.с. Питане за смяна на водна помпа
Налага се и аз да сменям помпата. Разбрах че по-добрия вариант е да махна целия корпус за да не махам ангренажа. Някой с по добра памет може ли да припомни как се захваща хидравличната помпа Свалял съм я за да сменям термостата, но не си спомням как е се хваща. Трябва ли да я махна за да сваля водната помпа?
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B4, 1.8, 90 к.с. Питане за смяна на водна помпа
Лягаш под колата,и където видиш болт за 13-ка при хидравличната помпа го отвиваш,трябва да са 4 броя.
Единия не се вижда от пръв поглед.
Единия не се вижда от пръв поглед.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B4, 1.8, 90 к.с. Питане за смяна на водна помпа
Тоя, де'т се не вижда е отзад, наврян нааа....
Трябва ти малко 'гедоре' с удължение поне 10см
Трябва ти малко 'гедоре' с удължение поне 10см
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B4, 1.8, 90 к.с. Питане за смяна на водна помпа
radotom написа:
Ааа,някой да е казал,че всичко е лесно...?
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Passat B4, 1.8, 90 к.с. Питане за смяна на водна помпа
Благодаря за отговорите Оказа се че не се налага да се маха хидравличната помпа. Достатъчно е да се свали генератора и компресора на климатика
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 144 госта