Passat B5 1998 1.8 ADR - проблем с климатроника

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
frank_morris
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 03 юли 2009 17:47
Автомобил: Volkswagen Passat B5
Двигател: 1.8 ADR 1998
Местоположение: Burgas

Passat B5 1998 1.8 ADR - проблем с климатроника

Мнениеот frank_morris » Пон 15 сеп 2014 9:59


Здравейте , ПРОБЛЕМ ! ! ! От извесно време перката за входящия въздух в купето не включва на никаква степен.Клапи , топло-студено и за извеждане на въздушния поток работят ,климатика включва ,изписва ми 313 грешка ,която ще отстраня тези дни (датчик за темп. на вход. въздух). Интересното е че при вибрациите на автомобила в движение вентилатора се включва изключва и пак така .... Не реагира на никакви степени подадени от копчето на климатроника.Когато примерно се включи за малко и съм задал най-силна степен върти на средна ии такива аномалии.... чудя се между реостат за степените ,вентилатор и евентуално управление на климатроника .... Но едва ли е електроника щото диагностиката щеше да го отчете .... Може и някоя окислена връзка или реле на вентилатора ... Та идеята ми е ако някой е имал същия проблем да сподели ....Ако не ,да почвам по метода на изключването ! ! !

Последна промяна от frank_morris на Пон 15 сеп 2014 20:22, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: B5 98' проблем с климатроник - не включва вентилатора !

Мнениеот zfa159 » Пон 15 сеп 2014 11:59


Принципно електрониката трябва да го отчете винаги - следи го дали харчи ток и ако не харчи ток, записва грешка за него (Fresh Air Blower или номер 4F9 на самодиагностиката). Вентилаторите са два вида - с вградена електроника и с външна. Без значение какъв е твоят, първо провери дали като го бутнеш с ръка, тръгва (това може да направиш отгоре през дупката за филтъра, за да не разглобяваш. Ако тръгне - 99% четки или колектор. Ако пак не тръгва - електронния модул за степените или лоша ел. връзка по кабелите.
Може да провериш и какво е положението със захранването до вентилатора. Електрониката управлява масата, като + е директен през разтоварващото реле на контактния ключ.
При вентилатор с външна електроника имаш следната схема - + през контакт отива директно на вентилатора, масата отива до модула за степените и от там излиза към вентилатора (сигнала е ипмулсен, с уред няма да премериш коректно какво е напрежението). Ако проблема е в електрониката, когато окъсиш двете дебели маси, които са на нейния куплунг, вентилатора трябва да тръгне на макс. степен. Тези електроники обикновено горят от раз и тотално т.е. едва ли е в нея проблема щом ту тръгва, ту спира.
При вентилатора с вградена електроника до него стигат 2 или 3 сигнални проводника и 2 дебели - захранване и маса. Там няма много какво да пробваш и е по-лесно и бързо да сложиш друг вентилатор и ако всичко е ок, да сглобяваш. Имай предвид, че вентилатора трябва да е от кола със същата дирекция, за да работи нормално вентилатора - ако си с ляв волан, само от Пасат с ляв волан, както и обратното (имат разлика в наклона на перките при ляв и десен волан).
:beer


Потребителски аватар
frank_morris
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 03 юли 2009 17:47
Автомобил: Volkswagen Passat B5
Двигател: 1.8 ADR 1998
Местоположение: Burgas

Re: B5 98' проблем с климатроник - не включва вентилатора !

Мнениеот frank_morris » Пон 15 сеп 2014 15:00


Това за 4f9 не го знаех .благодаря ти много ! утре ще стане ясно дали ще минем с четки или някой по-големичък дявол :) :beer


Потребителски аватар
frank_morris
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 03 юли 2009 17:47
Автомобил: Volkswagen Passat B5
Двигател: 1.8 ADR 1998
Местоположение: Burgas

Re: Passat B5 1998 1.8 ADR - проблем с климатроника

Мнениеот frank_morris » Вто 16 сеп 2014 19:08


Проблема е решен .... Оказа се че антибактериалните освежаващи спрейове за климатици, които се пръскат на работещ вентилатор са нож с две остриета ..... Когато махнах перката и съответната електроника към нея видях че доста голямо количество от спрея е полепнал по четките ротора статора и по контактните обувки на + и - идващи от електрониката на перката .... именно там беще проблема - окисление и някаква гадна мазнотия ..... всичко е наред ;) и тоя път минахме тънко :) :) :) :drunk :drunk


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 1998 1.8 ADR - проблем с климатроника

Мнениеот zfa159 » Вто 16 сеп 2014 21:57


Ами да, те просто не се ползват така :mhihi
Ако спрея е тип пяна (foam) , тогава не се пръска при работещ вентилатор никога, защото може да станат големи проблеми - натрупва се по витлата, разбалансира го, чупи ги и т.н. Другия момент с полепването си го усетил. Спрея от такъв тип се пръска след вентилатора (сваля се вентилатора ако няма друг достъп) и след това чак се пуска вентилатора да го разнесе из системата. Ако няма никакъв друг достъп, се пръска често по малко, за да не се полепва и да не става така. Повечето препарати, които са предвидени да се ползват при работещ вентилатор, са в газообразно състояние - примерно смесваш две съставки и започва да пуши и вентилатора засмуква пушека (на вътрешна циркулация). Има го и вариант като дезодорант. Натискаш му копчето и започва да изпуска пак пара и вентилатора я засмуква (само че тези не са толкова ефективни като пяната).
То целият зор е препарата да стигне до изпарителя - радиатора на климатика. При повечето коли той е веднага след вентилатора и като махнеш вентилатора, имаш перфектен достъп. При други пък през филтъра за купето (който седи вътре след вентилатора), също има много лесен достъп за пръскане с пяната.
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Perym, Tsankovski и 74 госта