Здравейте колеги ,
Имам едно питане дали някой е запознат или се е сблъсквал с подобен проблем. Въпросния автомобил докато е студен трупа грешка на втори цилиндър и двигателя тресе леко, след като вдигне температурата до 90 и се изчисти грешката и е се загаси и запали пак колата не изкарва грешка повече и работи нормално. Днес пробвах с разменяне на бобините да не е от тях нямаше ефект пробвах и с разменяне на свещите за да проверя дали не е от тях (който са с много нагар по тях и се нуждаят от смяна). Някой ако може да ме насочи къде да продължа да търся проблема?
Благодаря Ви предварително :)
Passat B6 3.2 FSI -2006 г. грешка 2-ри цилиндър
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6 3.2 FSI -2006 г. грешка 2-ри цилиндър
Ами като за начало виж точно каква е грешката :) "грешка за 2-ри цилиндър" е доста общо понятие. Трябва да видиш кода на грешката, както и описанието към нея, както и пояснението (подробна диагностика с VAG-Com). Обикновено програмата казва 90% от проблема и остава само да разбереш защо се появява.
Пример - ако дава грешка за детонации, е едно, ако дава грешка за дюза - друго, ако дава грешка за бобина - трето. Все ще са за 2-ри цилиндър, само че нямат нищо общо една с друга. Според пояснението можеш да разбереш и какво точно регистрира компютъра - дали се губи сигнала, дали сигнала не е в дадените стойности, дали има късо към + или късо към маса или отворена верига (ако грешката е за ел. компонент) и т.н.
Също така по кода на грешката може да прочетеш из интернет за случаи като твоя и какви препоръки дава производителя при такъв проблем - все много полезна информация за такива проблеми.
Пример - ако дава грешка за детонации, е едно, ако дава грешка за дюза - друго, ако дава грешка за бобина - трето. Все ще са за 2-ри цилиндър, само че нямат нищо общо една с друга. Според пояснението можеш да разбереш и какво точно регистрира компютъра - дали се губи сигнала, дали сигнала не е в дадените стойности, дали има късо към + или късо към маса или отворена верига (ако грешката е за ел. компонент) и т.н.
Също така по кода на грешката може да прочетеш из интернет за случаи като твоя и какви препоръки дава производителя при такъв проблем - все много полезна информация за такива проблеми.
Re: Passat B6 3.2 FSI -2006 г. грешка 2-ри цилиндър
Здравей dido6688,
Колегата zfa159 ти е написал подробни инструкции за troublesooting :), но и аз ще се включа, тъй като съм имал подобен проблем (може да се окаже и точно същият), само че на B5 1.9 TDI. Двигателят тресеше (прекъсване в работата на цилиндър) докао е студен. След като загрее, гаси-пали и всичко беше ОК. И при мен беше на втори цилиндър :) При компютърна диагностика даваше грешка при работата на втори цилиндър - каква е грешката не знам, майстора само това ми каза.
Оказа се проблем с кабелите. Някакъв разлабен кабелен накрайник, на самата дюза ли или нещо такова. Извинявам се но не съм додстатъчно компетентен, пък и не си спомням точно какво ми казаха. Майстора каза че е позатегнал въпросният накрайник и взе 20в. Ако не беше окабеляването, ми каза че отиваме на дюза.
P.S. Преди въпросният майстор, я карах в Порше изток. Там диагтостицираха и казаха първо смяна на окабеляването към 280 лв. някъде и ако това не реши проблема нова дюза - сумати пари.
Колегата zfa159 ти е написал подробни инструкции за troublesooting :), но и аз ще се включа, тъй като съм имал подобен проблем (може да се окаже и точно същият), само че на B5 1.9 TDI. Двигателят тресеше (прекъсване в работата на цилиндър) докао е студен. След като загрее, гаси-пали и всичко беше ОК. И при мен беше на втори цилиндър :) При компютърна диагностика даваше грешка при работата на втори цилиндър - каква е грешката не знам, майстора само това ми каза.
Оказа се проблем с кабелите. Някакъв разлабен кабелен накрайник, на самата дюза ли или нещо такова. Извинявам се но не съм додстатъчно компетентен, пък и не си спомням точно какво ми казаха. Майстора каза че е позатегнал въпросният накрайник и взе 20в. Ако не беше окабеляването, ми каза че отиваме на дюза.
P.S. Преди въпросният майстор, я карах в Порше изток. Там диагтостицираха и казаха първо смяна на окабеляването към 280 лв. някъде и ако това не реши проблема нова дюза - сумати пари.
Re: Passat B6 3.2 FSI -2006 г. грешка 2-ри цилиндър
Здравейте колеги,
благодаря за отговорите, междо другото и на мен след диагностиката ми казаха че е грешка на 2-ри цилиндър без никакво повече пояснение. Днес измерих компресияна на въпросния цилиндър и едвам стигна 6 а до колкото ми казаха трябва да е на 10 да не кажем 12 някаде. Та отиваме на кам отваряне на двигателя и търсене на причината за това (сегменти, бутала и тн и тн). Ако все пак някой има някакъв съвет по въпроса много ще се радвам да го сподели. Още веднаж Благодарско.
благодаря за отговорите, междо другото и на мен след диагностиката ми казаха че е грешка на 2-ри цилиндър без никакво повече пояснение. Днес измерих компресияна на въпросния цилиндър и едвам стигна 6 а до колкото ми казаха трябва да е на 10 да не кажем 12 някаде. Та отиваме на кам отваряне на двигателя и търсене на причината за това (сегменти, бутала и тн и тн). Ако все пак някой има някакъв съвет по въпроса много ще се радвам да го сподели. Още веднаж Благодарско.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6 3.2 FSI -2006 г. грешка 2-ри цилиндър
Ами като за начало премери компресия на поне още 1 място. Често уредите лъжат поради ред причини. Ако и на друго място покаже толкова лоши резултати, тогава премини към по-задълбочената диагностика и виж каква точно грешка дава за въпросния цилиндър. При толкова ниска компресия, трябва да дава грешка за детонации т.е. Misfire, което ще рече, че горенето не се извършва правилно (нормално при толкова ниска компресия). Нямам идея дали този мотор има клапи във всмукателните колектори, но на друг мотор ми се е случвало от счупена клапа в колектора, да затваря притока на въздух към дадения цилиндър и така реално цилиндъра не работи коректно - не стига въздух до него - няма добро горене, няма и добра компресия (то за да компресира нещо, трябва първо да влезе вътре). Ако всичко друго е ок, отхлупвайте мотора и гледайте какво става - сцепено бутало, сегменти, прецакани клапани или легла на клапаните или блокирал повдигач на клапан...варианти има много от там нататък.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Сря 10 окт 2007 20:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Passat B6 3.2 FSI -2006 г. грешка 2-ри цилиндър
Компресията е както следва 1-10 , 2-7 , 3-8 , 4-10 , 5-11 , 6-10 . Въздушен филтър много замърсен . Колектора е с вихрови клапи , но те са само за performance port -a , http://sandbox.enjoybeing.net/veedub/vw_vr6_self_study.pdf . Много полезна страница , но няма тт данни .
Двигател и кутия вън от купето , всичко е в силикон , някой вече е проверил какво е положението с този двигател . Цилиндрите са износени , ключа на сегментите е 1мм , нормално го дават 0.30-.045 , мах. 1.00 . Маслените сегменти блокирали в каналите на буталата . Този мотор е добре промит . Сега следва ремонт на блока , много трудна работа , при ъгъл на цилиндрите 10.5 градуса . Колянов вал - в нормите на стандарта , бутала в норми . Нови сегменти , биелни и основни лагери , гарнитура , плъзгачи , успокоители , вериги и т.н.
Двигател и кутия вън от купето , всичко е в силикон , някой вече е проверил какво е положението с този двигател . Цилиндрите са износени , ключа на сегментите е 1мм , нормално го дават 0.30-.045 , мах. 1.00 . Маслените сегменти блокирали в каналите на буталата . Този мотор е добре промит . Сега следва ремонт на блока , много трудна работа , при ъгъл на цилиндрите 10.5 градуса . Колянов вал - в нормите на стандарта , бутала в норми . Нови сегменти , биелни и основни лагери , гарнитура , плъзгачи , успокоители , вериги и т.н.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Сря 10 окт 2007 20:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Passat B6 3.2 FSI -2006 г. грешка 2-ри цилиндър
Проблема на този двигател вече е решен . Нека собственика , ако реши да сподели колко му излиза решението на проблема . Сменен цилиндров блок . Няма ремонтни бутала за този двигател , няма и набиване на ризи . Нови сегменти , биелни лагери , основни лагери , гумички клапани , гарнитура глава , вериги , плъзгачи , успокоители и обтегачи . Филтри и масло на двигател и DSG ск. кутия .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 224 госта