Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да правя?

Техническа и сервизна информация за Passat
stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да правя?

Мнениеот stoyan0304 » Нед 19 окт 2014 17:55


Здравейте колеги. Колата е Пасат б3 газ/бензин 1.8 моно инжекция 1993 г. Проблема е следния: Вчера си смених антифриза, тоест понеже беше с голямо количество вода източих системата, и си налях 3 литра концентрат на -60 градуса купен от кауфланд. Източих системата по указания от една тема тука във форума (долния маркуч, излизащ от радиатора го разкачих) и дори я промих един път. Нямаше мизерии.
Течът, който ми изглежда пресен, поне сега му обърнах внимание е от долната част на корпуса на двигателя. Намира се като гледам отгоре точно под масления филтър, пада се под тройника за антифриза. Тройника е сменян миналата зима януари 2014г. и няма течове от него. Всички течности (двигателни масло, антифриз, спирична течност са ми в норми и нямам течове или загуби). Поне за сега не съм забелязал, ще видим занапред. Задал съм си въпросите в снимките разгледайте ги и кажете от какво може да е този теч. Да не е водна помпа, въпреки че водната ми помпа е вляво до ангренажния ремък (като застанещ срещу двигателя ти се пада вляво). Под нея няма течове, так където в момента съм спрял. Колата снощи я карах 2 часа и 5 час сутринта. Дигна до 80 градуса и днес съм долял съвсем малко вода хем да поразредя антифриза, хем да долея и допълня системата. Не синее тъмен е теча. Блока на двигателя ми е пораждасял така,че. Дайте предположения. Отначало се приготвих за водна помпа да сменям, ама ся викам да не е нещо друго. Картер например или не знам и аз не разбирам затова питам. За какви изненади да се приготвя. Благодаря ви предварително, ако не сте разбрали за какво питам от снимките моля питайте ще се мъча да дообяснявам какво искам да разбера.
Благодаря ви предварително.

Последна промяна от stoyan0304 на Пон 27 окт 2014 18:41, променено общо 2 пъти.




stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1993ABS теч по долната част на блока на двигате

Мнениеот stoyan0304 » Пет 24 окт 2014 18:09


Губя антифриз по 400 - 500 мл (толкова колкото да се изпразне казанчето) за 100 км пробег.


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1993ABS теч по долната част на блока на двигате

Мнениеот stoyan0304 » Пет 24 окт 2014 18:20


На снимката, на която съм заградил това е снимано сутрин преди да запаля двигателя. Има и петно на земята точно отдолу под двигателя се пада, там където е мокро. Когато карам през деня и се движи колата, има теч но не се мокри там двигателя. Мокри се само от две съединения от които сълзи и това сълзене капе върху скоростната кутия (там се събира локвичка). Може ли да подлизва от тези маркучи по другите и да отива чак отпред пред блока да двигателя. Или имам 2-ри неизвестен теч.


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1993ABS теч по долната част на блока на двигате

Мнениеот stoyan0304 » Пон 27 окт 2014 18:35


Колеги виждам че не ми отговаряте,явно не можете да ме разберете какво точно искам да ви попита, но аз продължавам с монолога си. :mhihi Ето и историята специално за охладителната система от както съм взел пасата:
Лятото, или по точно от както взех колата имам проблеми с охладителната система. Колата я взех на 20.11.2013 година. Закарах я на майстор щото я бях прецакал тотално (не щя да запали и отиде на дърпане до сервиза). Там ми смениха стъпков мотор и съединител с маховик. "Уж" ми ремонтираха бензиновата помпа, бла пусната свободно в резервоара и я наместили. След това казаха че охладителната ми система била пълна с вода и смениха я с антифриз син на цена от 8 лева за литър 3 литра = 24 лева без ддс и тям неизвестна диагнстика за 30 лева, ремонт на горивната система (имам в предвид бензиновата помпа) за 40.83 лева , съединителя 125 лева, маховик 41 лева, 10 литра бензин 25 лева, смяна стъпков мотор 5.83 лева, смяна на антифриз 8.75 лева, смяна маховик и съединител 107.92 лева, цената на стъпковия мотор е 123 лева и за всичко в този сервиз в град Шумен "Автосервиз MG" (Мариян Георгиев)до складовете на "Джордани" ми взеха с ддс 105.38 лева = 632.30 лева за този прословут ремонт. Тогава ми казаха: "охладителната ти система имаше няколко теча и ние ги отстранихме. Но охладителната ти система е с по-високо от нормалното налягане". Но не било нещо плашещо да не съм се шашкал. Да отбележа че колата не ми надува маркучите. Така аз се прибрах и на следващия ден още и долях 1 литър концентрат на -60 градуса купен от Кауфланд за 5.50 лева литъра. (Знам че лъжат с градусите за антифризите от кауфланд, но затова си го разреждам не по предписание 1:1 а малко повече антифриз и по-малко вода). Така карах, докато почнах да имам теч от тройника на блока на двигателя. Отидох при тях питах ги ще го сменят ли и те ми казаха следното: "Ние ся ще сменим този тройник, после може да избие от другаде например гарнитура на двигателя, да трябва шлайфане и така нататък" Демек искаха да ме ушият още 200 - 300 лева за ремонти. След това аз се прибрах, то все още сълзеше но после започна да оставя диря пред блока в снега (това беше януари месец) и аз тогава отидох и си го смених на друго място за 23 лева със смяната (12лева тройник и 11 лева за смяна) и до ден днешен от там нямам течове. През това време гледам има сълзене но не голямо от Г образните кривки на изпарителя където влизат маркучите. Но сега не наблюдавам омокряне или омасляване на изпарителя ното пък капене отдолу. Преди го имаше в началото като го купих. Явно се е задуло. След това така я карах и все си губеше в месеца по около 1 литър. Стопли се времето и от май месец насам доливам само вода. Наблюдавам си я и не я оставям без течност. Следя по-колко губи и на какви километри и време. За този месец аз да съм минавал не повече от 500 - 600 км. И сега е така. Тука миналия месец септември ми протече този извития маркуч, който излиза отдясната страна на блока на двигателя и отива към тетката (тройничето) от където се пуска и маркуч за към изпарителя. Странното при него е че от едната страна е със по-широк вътрешен диаметър 3-3.5 см, а от другата е 2,5 см (там където влиза в тетката, тройничето). Отделно дето е "Г" образно. Не можах да намеря точно със същия диаметър, купих такова за сеат и го припасвах със старото изрязвах и ги надих (залепих ги едно във друго със силикон и от въм по-широкия маркуч новия го натегнах да притиска стария с една метална скоба). И чак тогава го свързах горния край към тетката, тройничето. От към блока на двигателя дето се пъха другия край пасна идеално, нямаше проблем и от там не тече. Сега има и едно сълзене от към маркуча който идва преди да се разклони към тази тетка, тройниче. И там има едни мата хари снаждания и от там сълзи. Но не много. Днес, а и преди два дена забелязах мокро точно под водната помпа. Днес се убедих че е от нея, но не знам дали е от съединение към водната помпа или е от самата водна помпа. Държа да отбележа, че миналата седмица източих системата, (като чух че го дават да изстива щото не знаех какво съотношение вода антифриз е) промих я един път с чиста вода, хем да премеря колко течност събира. Налях 3 литра концентран на -60 градуса по 5.50 от Кауфланд и половин литър вода на другата сутрин. Този теч от водната помпа стана след тази смяна на водата с антифриз. Оня ден като сменях шарнир, ми замериха между другото точката на замръзване на охладителната течност и ми казаха, че е -15 градуса. След това поради течове съм налял 1 литър концентрат на -60 градуса от Кауфланд + 2 литра вода. Това от 18.10 до 27.10 няма и 10 дена. В момента нямам финансова възможност да я карам на майстор, поне да ми кажете какво да приготвям като сума, за евентуална смяна на водна помпа плюс смяна на маркучи на охладителна система със свръзки. И за самото установяване и ремонт какви цени да очаквам да ми кажат като питам и от какви суми по-високи за майсторлък да бягам. Благодаря ви предварително. Това ми е основен проблем дето трябва и на него да обърна внимание тука до 1 месец, да не само да купувам като грешен дявол антифриз и накрая да се окаже че съм дал повече пари за антифризи (поне водата е без пари) от колкото за ремонта на самата охладителна система.
Само да добавя: Налял съм 8-10 литра по 5.50 = 55 лева концентрат и Х литра вода докато я имам колата. Като километри съм минал 7700 км от 20.11.2013 до сега 27.10.2014 година.


ivansa78
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 26 фев 2009 20:37
Автомобил: vw golf3 GTI
Двигател: ADY 1995
Местоположение: софия

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот ivansa78 » Пон 27 окт 2014 18:54


ама сервиз си си намерил :exclaim Помпата е около 50лв за работа вече как се разберете но не ходи пак там :th_up


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот stoyan0304 » Пон 27 окт 2014 18:59


Няма да ида втори път там :thumb_down , иначе колега за тези 7700 км съм дал 1900 лева за консумативи, ремонти и 1100 лева за гориво основно газ, бензиновата помпа изгоря май месец, ама нямам намерение да я правя скоро. за 3000 лева и 7700 км = 0.39 лв или 39 стотинки на 100 км, По евтино е от такси де, това само ме успокоява. :mhihi На моменти ми иде да я шитна и продам, ама като знам ко съм хвърлил като нерви не само средства затова ми става жал. А искам да си я направя да ми служи не само година две, а поне 3-4 може и 5 докато изгние. Иначе предните всеки карал никой не е правил и поддържал, и на мене се пада честта да я стягам. Ако трябва я направя супер (без тунинги и екстри като алуминиеви джанти) трябват ми още едно 600 лева поне за амортисьори, бензинова помпа, смяна на каре, още 2 нови зимни гуми, че миналата седмица и купих 2, и още 1 -2 неща дето е хубаво да се сменят. :love.vwclub

Последна промяна от stoyan0304 на Пон 27 окт 2014 19:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот vucata » Пон 27 окт 2014 18:59


Аз ги виждам нещата, че идват от тройника. До него е мокро, което означава, че се стича до долу. Виж го пак тоя тройник в какво състояние е
И си смени тоя големия маркуч щото е почнал да издува там където влиза в тройника. Аз тройката като я взех на 2рия ден се спуха и добре, че бях на околовръстното в София и имаше морга до мен....щях да ям дървото ако се беше пръснал някъде извън града.


ivansa78
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 26 фев 2009 20:37
Автомобил: vw golf3 GTI
Двигател: ADY 1995
Местоположение: софия

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот ivansa78 » Пон 27 окт 2014 19:04


stoyan0304 написа:Няма да ида втори път там :thumb_down , иначе колега за тези 7700 км съм дал 1900 лева за консумативи, ремонти и 1100 лева за гориво основно газ, бензиновата помпа изгоря май месец, ама нямам намерение да я правя скоро. за 3000 лева и 7700 км = 0.39 лв или 39 стотинки на 100 км, По евтино е от такси де, това само ме успокоява. :mhihi

майко мила :exclaim няма ли форумен майстор някъде около теб :question


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот stoyan0304 » Пон 27 окт 2014 19:09


Ето цялостна снимка на двигателя посочил съм от къде виждам че тече, и от къде имам съмнения за течове. Тройника е сменян януари месец, видими следи няма, колегата вика маркуча да сменям, за там не съм се замислял. Преди сълзеше от към блока на двигателя, ся да сълзи освен от към някой от маркучите затова да няма следи по блока на двигателя. Така ли да разбирам. :gruebel


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот vucata » Пон 27 окт 2014 19:16


Колега вземи друг тройник. Смени голямото водно съединение от радиатора към тройника. Виж тройниците който са ти от парното към изпарителя, ако са пластмасови се втвърдяват и започват да се напукват с времето и като притегнеш се огъва пластмасата и продължава да капе. Смени и маркучите кито са ти към изпарителя. Ако тройника на изпарителя ти е метален го свали и изчисти от корозията. Аз страдах много и като смених всички споменати неща си реших проблема. Воданта помпа протича от към ролката която задвижва ремъка. Легни и ще разбереш(моята течеше от там и издаваше отвратителен звук вече взех си белгийска на Болк с 50 000км гаранция за 42 лева с целия корпус). На 99 процента съм убеден, че ти тече от тройника, там температурата е висока и като загрее се изпарява, остава само по блока и надолу като се стече...вече го гледах тоя филм.
Общо дадох 42 лева за помпата, 40 лева за смяната, 30 лева за хубав антифриз, около 10тина лева за 2 метра маркучи , тройника ми беше метален само го почистих хубаво както отвън така и отвътре, че имаше отлагания за тройника на главата дадох 21 лева- заложих на скъпото. Така продадох голфа даже след всичките тези интервенции. Играх си около 1 час, но си заслужаваше :th_up


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот stoyan0304 » Пон 27 окт 2014 19:24


Тройника за от парното към изпарителя го смених с нов но продължава да тече.Скобите ги стягам та чак ще счупя отвертката. Оригинален маркуч по магазините не намерих за този дебелия дето излиза от блока на двигателя от дясната стрна и отива към този тройник (за изпарителя от към парното.) Иначе двигателя е оцапан отдолу върху скоростната кутия и малко по назаде капе и се събират локвички течност. Водната помпа сълзи и капе от дясната страна, от там до долния маркуч дето идва от към радиатора. Все още не съм я гледал, но ще я погледна тези дни да я видя и нея. Януари месец като сменях големия тройник дето е термостата за температурата, ми беше омазан целия блок на двигателя отпреде беше син а ся не капе върйу блока, а капе по от към маркуча явно, но странното е че като пипам с ръце всички съединения там около него и около радиатора не остават мокри следи по пръстите ми. Проверявал съм и при загрят двигател. Малко издува наистина горния маркуч от тройника към радиатора, но не е твърд като камък. Говоря като загрее. Нали има известно налягане в системата иначе като е угасена мога да го сплескам този маркуч спокойно с ръката си при отворена капачка на казанчето. Така я и обезвъздушавам като доливам, като стискам маркуча.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот vucata » Пон 27 окт 2014 19:29


При мен се виждаше ясно на другия ден от къде е текло...явно е, че като изстине водата се задържа и се вижда ясно кое от къде. Говоря ти да смениш маркучите които отиват от тройника към изпарителя. Скобите прецакват маркучите и почва да прокапва.
Ясно се вижда от снимките, че охладителната течност се стича от горе под големия тройник. Търси проблема там...не може да набедиш водната помпа, при положение, че теча ти идва от горе...водата няма как да се катери от долу на горе


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот stoyan0304 » Пон 27 окт 2014 19:36


Помпата си бачка като по мед и масло не вие, първо значи ще сменя тройник с този горния маркуч към радиатора. и самите маркучи към изпарителя. те малко дървени стоят между другото. Като от камък са заради газта ли са такива. Да наистина сутрин има мокро, като карам няма нищо чисто е не можеш хвана от де тече като угася тогава протича. Маркучите от изпарителя за самата газ към моното дето отиват няма да ги барам нали ?


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот vucata » Пон 27 окт 2014 19:53


Само ако е нацепен може да го смениш и него тоя за газта към моно-то. Ако сменяш тройника сам изчисти повърхността където контактува с главата, шкурка върши работа. Аз даже за всеки случай сложих малко силикон черен....не беше нужно ама викам за всеки случай, а и имах малко за харчене. Маркучите са дървени, щото са стари. Аз миналата зима какъв к*** ядох...замръзна единия маркуч вечерта и аз без да знам разбира се....изведнъж яко пара през капака...спирам, гася колата...ужас целия се пръснал на едно място....дойдоха да ме дърпат и пред блока. На другия ден се загледах и в другия, и той напукан мамицата му....та 2та смених направо без да се замислям.
Междодругото като се заглеждам и тоя маркуч от водната помпа към тройника също е леко издут. Виж колко е дебел и него го смени. Моя майстор ги смени и 2та, защото като махнал скобите видял, че са напукани. Има доста автомобили в раздела части, виж от някой може да има по-запазен. Като свалиш маркуча го натиси и ще видиш как пукат конците...ако пукат значи се късат, съответно вече е омекнал и гумата е изпечена и стара....


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот Pet_rov » Пон 27 окт 2014 20:38


Градски, смени си задължително пустия тройник на главата.
Второ, когато снаждаш по-малък към по-голям диаметър маркуч, в по-малкия диаметър слагай някаква метална втулка, за да не се смачкв като стягаш. На лични мога да ти дам утре телефона на моя приятел, който ми поддържа колата. Ако имаш възможност, можеш поне да го помолиш да погледне.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 164 госта