Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да правя?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
wartime
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 13:04
Автомобил: VW Passat B4 Variant
Двигател: ABF 1994
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот wartime » Вто 28 окт 2014 8:50


При мен преди време течеше,за седмица-0.5 л антифриз,нямаше следи.Та една идея как да го хванеш къде е проблема.Аз изчаках да загрее колата,загасих и слушах внимателно,на тихо място трябва да си.Чух съскане съвсем леко и се оказа точно един такъв тройник(мотора ми е друг,но съм имал и RP,там беше същата драма :cry
),беше спукан съвсем леко по мустака на отливката.Иначе на тия пластмаси малко им трябва.И както каза колегата по горе,като ги сменяш тия пласмасоци,хубаво почиствай основата,Успех :th_up




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот Iezekil » Вто 28 окт 2014 10:04


И аз я четох темата ама не писах първи да му се невиди...щото много има за писане...
Значи първо си намери читав мастор.
После си смени задължително както пластмасовия тройник отпред,така и пластмасовия щуцер от дясната страна/заради теча към скоростната/.По принцип протичат през дупките на болтчетата.
После си набий в главата,че не се кара никога с неразреден концентрат.Щото примерно ако е някое менте е адски агресивен към компонентите по системата/и е едно от обясненията за многото течове/,и също така важно е,че има лоши топлообменни свойства.С други думи не осигурява оптималното охлаждане на мотора/за което е предназначен/ и е възможно да се прегрее автомобила.
На твое място бих замерил наистина налягането в охладителната система.После бих се убедил,че клапана на капачката на разширитела е изправен и бачка.И най-лесния тест-отвиваш всички свещи и проверяваш дали са "умити".Това дане би да ти е скапана гарнитурата и да минава през цилиндрите.Това е също вариант/най-лошия/ за загуба на течност и много течове.Когато духа към охладителната система също се наблюдава и хвърляне на течност от казанчето и прегряване.После при охлаждане пък прокапва в цилиндрите.Щото даже да смениш и затегнеш всичко,при повишено налягане и неизправен клапан ще почната да текат и радиаторите/лош вариант/.
Това са двата варианта.Не казвам,че при теб е лошия но се почва от някъде и се връзват гащите.Както казах причините за течовете може да са в самия концентрат,както и в калпаво сменен тройник+още един за смяна.Познавам едно майсторче,мога да те препратя...
апропо,това за скрития теч/шупла,дупчица/също е вариант,който се търси по описания от колегата начин.Но забрави нещо важно-обърни внимание при студен мотор,като отвиеш капачката на антифриза,какъв звук се чува-като засмукване,като изпускане или никакъв...


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот stoyan0304 » Вто 28 окт 2014 11:08


Като отвия капака на казанчето се чува звук на изпускане на налягане това при студен двигател.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот Iezekil » Вто 28 окт 2014 12:34


А трябва да е обратното...което говори за проблем.Газ анализатор за всеки случай в казанчето,ако имаш газова като го отвориш души за газ,или съответния уред пак в казанчето.Като го отвориш на запален двигател да душиш,гледай и за мехурчета.Провери и свещите както казах или намери такъв уред/камерка/ дето гледат в цилиндрите.Това да разбереш от къде влиза налягане-гарнитура глава или изпарител.Има вариант и за повредена капачка на антифриза,но симптомите са по-други.
Пинципно на работещ двигател ако се заслушаш в близост до капачката/изправна такава/и ти набива въздух от някъде,то трябва да чуеш как се самообезвъздушава с едно съскане.Нерядко почва да хвърля през отвора и по малко течност покрай въздуха,парното почва да се губи,трудно пали,прегрява,на студен мотор бял дим от ауспуха и т.н.Това е най-лошия сценарий/гарнитура на главата/ но е и най-вероятен с толкова течове.
За всеки случай я провери тънкото маркуче към разширитеа дали ти върти водата през него,да не е запушено и от там да вдига налягане.И редовно следи цвета и нивото на маслото.


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот stoyan0304 » Вто 28 окт 2014 19:10


Маслото не е мръднало като ниво. Цвета му е тъмно кафяв клонящ към черен. Тя студена си пуши сутрин в студеното време ся само заради газта, щото я карам само на газ. Обаче в топлото време миналата седмица изобщо не ми е пушила като е студен двигателя. По принцип я карам на разстояния от 2.5км в едната посока и след 6-7 часа още толкова в другата посока. Колата винаги се кара студена. Тя загрява само ако тръгна из града да обикалям доста и то не ми дига повече от 70 градуса дори си държи едни 55 60 градуса. Ако това изобщо може да се нарече загряване. Последния път като сменях антифриза маркучето си работеше (не е запушено) връща течност обратно в казанчето. На газ ми е миришело преди да я закарам и да ми оправят газовия клапан и връзката на тръбата към изпарителя. Тогава имах течове на газ като угася колата и вечер миришеше покрай нея та чак не се диша та и в купето влизаше миризма на газ през отдушниците за парното. Капачката мисля че си е здрава, малко преди да я стегна докрай има един оборот в който "запъва" така да го кажа като мине този "запъващ" оборот имам още два оборота и капачката е навита вече докрай. Като съм я отварял съм я разтръсквал така и в нея се чува нещо как дрънчи. Мисля че това дрънчене е показател за това дали капачката ми е изправна и дали при евентуално по-високо налягане ще "избие" през капачката това налягане, а не през другаде (естествено ако са ми изправни свръзките и съединенията на охладителната система, което в моя случай не е). Като я спра на място и веднага започва да прави локва точно под водната помпа. И то диаметъра и достига колкото една огромна тава, не се образува локва, а петно с омокряне колкото 70-80 см диаметър до 1 метър в полукръгла форма. Прави кап, кап, кап по често от едно капване на секунда. За запенване ми направи скоро впечатление като сменях антифриза преди да го налея веднъж я промих с вода и тази втората вода преди да я източа като я бях запалил да повдигне градуса след като отворих капачката на разширителния съд (казанчето) имаше пяна, но за балончета и мехурчета не мога се сетя дали съм забелязал (беше преди 10-тина дена). Спирам да пиша, че вече почвам да се плаша, утре отивам я карам да я види майстор, да видим какво ще каже. След това ще пиша.


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот stoyan0304 » Сря 29 окт 2014 15:07


Здравейте колеги. Вчера вие колегите Pet_rov и Iezekil ми препоръчахте двама майстори. Отидох посетих и двамата, и ето какво ми казаха всеки един от тях. Имена няма да споменавам за да няма реклами и засегнати.
Мастора препоръчан от колегата Iezekil - него посетих първи.
Отидох, извиках го да погледне, и той ми каза следното. Запалихме колата чу я как работи, отвори капачката на казанчето преди това да погледне. Каза ми че имам за смяна гарнитурата на главата, трябва да се отвори и види, там вътре може да трябва освен гарнитура да трябва и да се шлайфа главата, и може да трябва да се сменят гумичките на клапаните, и нещо още по буталата ли цилиндрите някаква част. Нищо не се знае докато не се отвори. Попитах го има ли смисъл да сменям маркучите преди да я отварям, и той ми каза, че няма смисъл. И аз така мисля. Погледна ми и ангренажния ремък и той ми каза, че е за смяна (не мога да кажа нов ли е или стар не гарантирам). По принцип имам за смяна и свещи защото свещите ми са различни 2 двойки по две еднакви свещи са. И маслото наближава да се сменя. Аритметиката така си я нахвърлям аз.
Шлайфане и отваряне на глава - цените за отваряне и за майсторлък започвали от 100 лева ми каза човека. Трябва да си приготвя едно 300 лева поне за да тръгна да я правим. 40 лева за хубави свещи. 50 лева смяна на масло (за филтри не знам дали влизат в цената. Ангренажния ремък ако наистина е за смяна не знам ко ще излезе. ? За маркучите и тройниците нямало да хвърлят много пари каза ми че ще ми ги смени без пари. Забравих и цена на хубав антифриз колко ще е ? Те може би ще отидат 30-40 лева за материали. Предполагам за тях. И накрая като тегля чертата става най-лошия вариант следното. 300 + 40 + 50 + 40 + Х за ангренажен ремък Х за антифриз = 430 лева + Х + Х = Може да отиде и до 500 - 600 лева най-лошия вариант.Тия груби сметки аз сега си ги нахвърлям в момента, за главата само едно 300 лева от майстора ми каза трябва с толкова да тръгна за да я отваряме и не знам ко ще излезе нататъка. Предвиждам най-лоши сценарии. Майстора каза гарнитура на главата като един от доводите му беше издуването на този маркуч горния от парното към тройника на двигателя дето ми викате всички колеги че 100 % ще трябва да се смени. Държа да отбележа, че майстора я огледа за 4-5 минути. и разговорите отиде 6-7 минути. Казах му като приготвя пари ще ида при него.
Това е от първия майстор
От втория майстор препоръчан от колегата. Pet_rov той бързаше много и не искаше въобще да я гледа, едва го убедих да я погледне за малко за 1 минута, дори нямаше и толкова ми каза следното. 40 - 50 лева със труда ще смени маркучите и тройниците и ми каза един ден преди да ида да му се обадя, за да знае. Питах го за смяна ли е гарнитура на главата, той каза не е погледна надутия маркуч и каза че не е за смяна. Погледна и нивото на маслото каза - "маслото е чисто, гарнитурата на главата ти е добре не е за смяна, само маркучите". И това до известна степен ме успокои.
Въпроса е сега на кого да вярвам и какво да правя да сменям маркучите само и после ако има пак течове да се оди да се отваря главата или направо да събирам пари и да одя да я отварям и да и правя така да се каже основен ремонт на колата. Тогава ще сменя всичко и свещи и масло и ангренаж наведнъж. Има и трети вариант да я шкартирам и да се набурам с друг по-голям или по-малък душегуб, вече времето ще покаже. Не ми се продава, защото съм дал вече 2000 лева по нея само за поддръжка да дам ли още 600 лева или да я хвърлям в някой за 1000 - 1500 лева и той да се разболява с нея или да си я стегна и да си я карам. Кажете колеги Pet_rov и Iezekil на кой майстор да повярвам и кое по-малкото или по-голямото "зло" да избера. Предлагам ако искате да се срещнем тримата вие двамата и аз и да я погледнете и вие колата и да кажете според вас личното си мнение кое е по вероятното за смяна. Да начертаете на място прогноза за ремонт ко трябва да сменям. Имам и някакви резерви към големите ремонти щото веднъж се уших при Мариян Георгиев MG сервиз и вече втори път там няма да ида. Дали щото съм 20 годишен ими се нахвърлят всичко да ми сменят и щот не разбирам от коли и двигатели, дай ся да му вземем парите на момчето нищо не разбира и така. Де да знам. Кажете давайте съвет приемам всякакъв. Нямам към кой друг да се допитам - нямам роднити познати и приятели дето да им се доверя за такива работи да ги допитам. :)


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот vucata » Сря 29 окт 2014 15:25


Поне свещите да бяха свалили да ги видят. Така, гледай сега. Аз като взех мерцедеса хвърляше вода през преливника на казанчето. Ходих на майстор който твърдо заяви, че колата ми е за гарнитура...наистина като я закарах колата губеше вода от радиатора, от едно съединиение и от помпата която върти топла охладителна течност към радиаторчето на парното...Както ти си казал на майстора, че ще се върнеш като имаш парите, така казах и аз на моя. Прибрах се, взех радиатор 2ра ръка здрав, нов маркуч и човека от който ги взех ми даде и една капачка за казанчето. След като смених течащия радиатор и маркуч свалих капачката от моето казанче. Веднага забелязах, че пружината на моята капачка е много по-мека от тази която ми даде човека от който купих частите....след смяната на тези неща колата спря да хвърля вода от преливника, маркучите не се надуват и такива глупости дето майсторите си ги втълпяват. Даже колата ме докара до Германия без абсолютно никакви прегряваници, загуба на охладителна течност или други такива простотии които ми изръси майстора при който карах колата...не им се занимава и най-лесното нещо което може да ти кажат е гарнитура...Хайде бе колеги, няма ли някой от форума който малко от малко е на ти с колите да отиде и да му смени маркучите на човека, тройника, да смени антифриза и да обезвъздуши пасата като хората. :bowdown Съжалявам, че не съм в БГ с удоволствие бих дошъл да опитам с тези неща за да видим дали наистина е за гарнитура. Както каза колегата виж малкия тънък маркуч от казанчето към тройника дали не е запушен


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4412
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот Pet_rov » Сря 29 окт 2014 15:53


Аз бих сменил тройника и маркуча. Възможно най-евтиния вариант е. Това съм го правил вече 2 пъти, щото тройниците са много "качествени". Ако няма ефект от операцията, сериозно бих се замислил дали да дам 500 лв за ревизия на главата. Ангренажа е около 25 лв, ролката около 35 лв. Не съм обезвъздушавал, защото казанчето е най-високата точка. Ако тънкото маркуче не е запушено, тя се обезвъздушава сама.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот Iezekil » Сря 29 окт 2014 16:04


Казах ти какви тестове можеш да направиш сам,за да си помогнеш.Ама сякаш предпочиташ да пипшеш...
Всеки майстор ще ти каже така-като отворя ще видя.То и нашето е хвърляне на боб,ама все е нещо.Или търси хора с необходимата техника,както казах газанализатор,ендоскоп,лакмусова хартия.Газ анализатор има всеки сервиз извърваш годишни прегледи,просто няма да ти го пъхат в ауспуха,а в казанчето.
Гарнитура на главата.Това обяснява многото течове и сълзене по снадките.Ако се поразровиш из форума с търсачката,ще откриеш доста подобни теми.Моя горния маркуч също е раздут и много майстори са мислели,че надува,ама сълзене от някъде никога съм нямал.Щото да сменяш маркучи и тройници постоянно не е решение.
Можеш да спазариш труда само за това под 100лв.Гарнитура 30,ремък 20,ролка 12,шлайф 30,масло има наливно по 2,50 литъра,антифриз също.Тотал 200лв.Щото първо реши кво ще се прави.Продаваш я за 600/кви 1500??/,донаждаш още толкова икономисани от ремонта и купуваш по-свястна.Или правиш и караш тази.
Всеки който прави за себе си знае,че така и така отваря глава,хубаво е да се сменят гумички/10лв/,нови болтове/40/,шлайф/30/ и прочие.Майстора е искал да погледне и хлабината на буталата,щото така и така е отворен мотора,едни сегменти са 100лв.Може да излезе и някой клапан нагорял...повдигачи...Тези неща ги решаваш ти и можеш да си ги спестиш-казваш само гарнитура и толкоз.Има некви нови по-дебели,алуминиеви,дето могат да компенсират некво изкривяване...ама кой ще даде гаранция за труда си за едни 30лв?


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот stoyan0304 » Сря 29 окт 2014 18:33


Цитат: ..ама кой ще даде гаранция за труда си за едни 30лв? За шлайфането ли 30 лева, или за цената на алуминиевата гарнитура, която компенсира някакво изкривяване.
Само това не схванах колега последното в какъв смисъл е. Иначе разбирам че хвърляме боб само докато не се отвори и види. И на 10 майстори да ида и да питам ще събера 10 различни мнения. А за съвет никога никому не е излишен. Че ще се прави ще се прави, жал ми е да я хвърля ей така при положение че съм набил в нея толкова пари до ся. Не си струва да я продавам няма смисъл. За вземане на друга, може се окаже по-сериозно донабутване че и пренабутване.Това за маслото по 2.50 литъра да не ми говориш за М10, от което си слага например чичо ми на ладата :mhihi , а за антифриза по 2.50 знам че не става за каране а само да се прибереш до някъде с него и после трябва да го източиш. Ставал за машините като трактори, комбайни в земеделието. Не не искам само да си чеша пръстите и езика колега, просто ако имах средствата готови щях още днес да му я оставя да я прави и хич немаше да се замислям. Затова когато събера средства ще се залавям да я правя. Благодаря още веднъж за съветите и не искам да оставате с лошо впечатление, че съм само лаладжия из форума. :beer :wink


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот Iezekil » Чет 30 окт 2014 6:46


Да,30лв.е шлайфа на главата.А този антифриз гаражен аз съм го ползвал много години.Масло карам полусинтетика,напоследък от разни промоции по 30лв.тубата.Щото кво да го гевезя,тоя двигател струва около 200-250лв.Наложили ми се да го отварям за нещо сериозно съм казал,че направо ще го сменя.
А ти запрятай ръкави и направи всички тестове за които се сетиш,или търси подходяща диагностика.Тоя теч до помпата ми е интересно от къде е примерно.Всъщност именно правилното диагностициране е именно ключа към успеха.Може гарнитурата да е добре и за да не се отваря главата за нищо трябва да се измери налягането в системата по някакъв начин и да си сигурен,че клапана в капачката си е наред.


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот stoyan0304 » Пет 21 ное 2014 11:18


Маслото е с цвят бежов (подобен на боза) с бели петна, дори клони към бронзово сиво. Губи по адски много вода, мисля че смесва водата с маслото и гори и вода. 20 км 2 литра. Казанчето се изразва чак до долу докъдето може да погледнеш с око и надува горния маркуч като има въздух в системата. Това е от 2 дена на сам. Мисля да спирам да я карам и да я водя на майстор. Кажете евентуално 300 лв ще стигат ли. Явно ще се сваля глава, гумички на клапаните, ново масло, антифриз (в момента е с вода). Редовно проверявах маслото как е добре беше на цвят и ниво. От 2 дена не го бях гледал и днес като го погледнах се стреснах. :scare3 Реших да го погледна, защото се увеличи "пиенето на вода" викам това не може да е само от един теч, а има и друго и като погледнах цвета се уплаших. Има и бели петна като пяна, но не е пяна. Иначе не съм прегрявал двигателя повече от 70-80 градуса не вдига, не съм я оставял без вода винаги я дебна. Не отворих капачката да видя маслото как е от горе на двигателя само през щеката. Протрих така с пръсти и сякаш си личи че е смесено с нещо. Не е чисто масло както преди. Преди беше тъмно кафяво към черно но си мазнееше. Не е хубаво да я карам така колата, какво да правя да търся пари и да я водя при майстор ли. Направо за гарнитура, а не за смяна само на маркучи. Голям подарък ще се получи за Коледа, такова ми е предчувствието. :bowdown


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот vucata » Пет 21 ное 2014 16:14


Даам....студахала е гарнитурата.


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот stoyan0304 » Пет 21 ное 2014 16:17


вече е при "майстор" да видим кво ще я измайстори ....следва продължение. Каза утре или в неделя я отваря, понеделник шлайфа главата, вторник ще се затвори и сряда ще се кара. Дано всичко да е наред. 300 лв ми каза. Ще се сменят и гумички на клапаните, шлайфане на глава, гарнитура на главата. Отделно ще трябва дам пари да смени маслото, антифриз да сложи, и 20 тина лева да смени маркучите поо охладителната система. Дано се спре на 400 и нещо лева. :th_up
П.П: по чиста случайност днес пасата навършва 1 година в мене, на тази дата го регистрирах на мое име, и пак влиза в сервиза. Дано я направи добре, че после да си я карам. Отделно ще трябва сменя свещи, каре, задни лагери. Това са текущите ми ремонти, но първи гарнитурата да оправя. :mhihi Пари за нова няма така че стягам тази и дано изкара 2-3 години поне още.


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1993ABS сериозна загуба на антифриз какво да пр

Мнениеот stoyan0304 » Вто 25 ное 2014 19:07


Колата е готова. Направено по нея:
Смяна на гарнитура на главата
Шлайфане на главата 20 лв
Смяна на гумички на клапаните 15 лв
Смяна на ролка на ангренажния ремък 20 лв
Смяна на масло и маслен филтър
Смяна на антифриз - налят е концентрат
Смяна на ляво вътрешно каре 65 лева със смяната
Оправяне на свръзките и отстраняване на течовете по охладителната система
Пари за труд 100 лв.
Не си спомням на всичко цените, затова не съм ги написал, само на тези неща за които си спомням цени. Всичко майстора ми взе точно 300 лв. :th_up Ако имате въпроси за нещо питайте, ако мога да отговоря ще ви отговоря. Ако питате за майстора на лично съобщение ще ви кажа.

Последна промяна от stoyan0304 на Сря 26 ное 2014 8:38, променено общо 1 път.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ViceroyF16 и 60 госта