Пасат Б3 пушек от таблото

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
D.Nikolov
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 04 ное 2013 20:25
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: AAZ

Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот D.Nikolov » Сря 25 фев 2015 18:01


Здравейте колеги. Днес Пасата ми направи проблем. Както си карах и изведнъж ми се замъгли прозореца и започна да излиза пушек от парното и силно замириса на антифриз. На какво може да се дължи.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот radotom » Сря 25 фев 2015 18:25


Хммм... не ти завиждам, приятелю! :bishop
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=71586


Потребителски аватар
D.Nikolov
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 04 ное 2013 20:25
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: AAZ

Re: Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот D.Nikolov » Сря 25 фев 2015 18:26


Един път го сваляхме и оправяхме клапите така че знам за какво става въпрос. Ама от какво може да идва тоя пушек?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот radotom » Сря 25 фев 2015 18:31


Ами от горещия антифриз :dontknow
Има, обаче, още една неприятна новина: Радиатор просто така, от само себе си, не се пука.
Личен и трагичен опит при първото ми отваряне на двигателя :cry


Потребителски аватар
D.Nikolov
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 04 ное 2013 20:25
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: AAZ

Re: Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот D.Nikolov » Сря 25 фев 2015 18:33


От какво може да се е спукал продухана гарнитура ?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот radotom » Сря 25 фев 2015 18:36


Точно.
Може и пробив на газов изпарител да направи проблем също.
Но моето си беше от гарнитура - към I цилиндър.


Потребителски аватар
D.Nikolov
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 04 ное 2013 20:25
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: AAZ

Re: Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот D.Nikolov » Сря 25 фев 2015 18:37


Ами 1.9ТД ми е Пасата така, че остава да е гарнитура...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 25 фев 2015 18:39


Може просто да се е скапала капачката на съда и по специално клапана вътре внея и от това да надува, може да е затиснат тънкия маркуч който е преливник на разширителния съд, не скачай директно на гарнитура, не че не възможно де


Потребителски аватар
D.Nikolov
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 04 ное 2013 20:25
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: AAZ

Re: Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот D.Nikolov » Сря 25 фев 2015 18:41


Ами сигурно ще се погледне първо парното и тогава гарнитурата.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот radotom » Сря 25 фев 2015 18:43


Калине, от клапана знаеш, че няма как да надува.
Той просто пази, когато надуе.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 25 фев 2015 18:46


Знам ли, виждал съм как цепи маркучи заради заседнал клапан на капачката, вдига си вътре налягането и клапана като не отвори да охлаби и става интересно


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот Водния дух1 » Сря 25 фев 2015 21:31


Хайде стига де .Капачката и да не работи ,ако вс. е нарад не се надуват маркучите.Колега ,ако нямаш проблеми със загряване ,надуване на маркучи,явно че радиаторчето е виновника-не се впускай във филми.Гадното е упражнението,което тр. да повториш с таблото(и на мен ми предстои заради клапите и си правя оглушки).


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот silent » Чет 26 фев 2015 13:58


ако капачаката не работи не надува маркучи... системата не може да дигне налягане...а нормално тя работи под налягане като тенджера под налягане... така че маркучите са твърди чувствително по твърди от неработеща кола...колко твърди аз намам мярка за твърдост...ако обаче клапана е тотално запушил това не е добре и все отнякъде ще избие....


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 26 фев 2015 14:28


Пропускам ли нещо, не чета като хората или физиката не ми е силна страна изобщо!?
Значи говорим за затворена система с разширителен съд, при студена охладителна течност в случая поради липса на воден стълб разполагаме с налягане нула, щото системата е затворена, иначе налягането щеше да е равно на атмосферното. При загряване на течността същата се разширява с което повишава налягането /Гледам на система за домашно отопление със затворен разширител загряването на водата от 20 до 60 градуса повишава налягането в системата с 04-06 атм./ все пак системата е затворена. Като го вдигне над 1,1 да речем клапана в капачката трябва да бъде избутан от налягането и по тоя начин да регулира системата. Сега, ако клапана е блокирал и налягането не може да го избута за да излезе в атмосферата какво се случва, цепи маркучи, остарели казанчета на радиатори или където си намери слаба точка.
Ако разсъжденията ми са грешни, моля поправете ме и споделете защо не е така!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3 пушек от таблото

Мнениеот radotom » Чет 26 фев 2015 16:18


К.Одаджийски написа: Като го вдигне над 1,1 да речем клапана в капачката трябва да бъде избутан от налягането и по тоя начин да регулира системата.

Разсъжденията ти са погрешни и споелям защо е така: :mrgreen
Като вдигне изправната система 1.1 (или по далечни спомени 1.2) налягане, то се включва вентилатора, температурата, а от там и налягането спада до... да кажем 1 бар. И после пак се вдига и пак спада и пак...
... и клапана не се отваря, защото в противен случай до всяка бензиноколонка на бензиностанциите щеше да има и антифризоколонка, за да допълваш изпарените 1-2л/100км охладителна течност.
Когато, по някаква причина, системата вземе да вдга по-високо налягане (примерно 1.4 бара), тогава трябва да се отвори клапана в капачката.
И после да долееш изпарената течност.
Защото отвори ли клапана - точно това се случва - губиш течност, независимо под формата на пара ли излиза или на фонтан.

Съвсем друг е въпроса, че за да вдигне подобно налягане течността, в не-редки случаи това се дължи на прегряване на двигателя. Течността е вдигнала над 130-140*С, обляла е хубаво капачката с клапана и я е изметнала така, че да го блокира! :banghead
При мен даже се ронеха вътрешните прегради на разширителния съд! :no



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 175 госта