Пасат Б3 пушек от таблото
Пасат Б3 пушек от таблото
Здравейте колеги. Днес Пасата ми направи проблем. Както си карах и изведнъж ми се замъгли прозореца и започна да излиза пушек от парното и силно замириса на антифриз. На какво може да се дължи.
Re: Пасат Б3 пушек от таблото
Един път го сваляхме и оправяхме клапите така че знам за какво става въпрос. Ама от какво може да идва тоя пушек?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3 пушек от таблото
Ами от горещия антифриз
Има, обаче, още една неприятна новина: Радиатор просто така, от само себе си, не се пука.
Личен и трагичен опит при първото ми отваряне на двигателя
Има, обаче, още една неприятна новина: Радиатор просто така, от само себе си, не се пука.
Личен и трагичен опит при първото ми отваряне на двигателя
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3 пушек от таблото
Точно.
Може и пробив на газов изпарител да направи проблем също.
Но моето си беше от гарнитура - към I цилиндър.
Може и пробив на газов изпарител да направи проблем също.
Но моето си беше от гарнитура - към I цилиндър.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 пушек от таблото
Може просто да се е скапала капачката на съда и по специално клапана вътре внея и от това да надува, може да е затиснат тънкия маркуч който е преливник на разширителния съд, не скачай директно на гарнитура, не че не възможно де
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3 пушек от таблото
Калине, от клапана знаеш, че няма как да надува.
Той просто пази, когато надуе.
Той просто пази, когато надуе.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 пушек от таблото
Знам ли, виждал съм как цепи маркучи заради заседнал клапан на капачката, вдига си вътре налягането и клапана като не отвори да охлаби и става интересно
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 пушек от таблото
Хайде стига де .Капачката и да не работи ,ако вс. е нарад не се надуват маркучите.Колега ,ако нямаш проблеми със загряване ,надуване на маркучи,явно че радиаторчето е виновника-не се впускай във филми.Гадното е упражнението,което тр. да повториш с таблото(и на мен ми предстои заради клапите и си правя оглушки).
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 пушек от таблото
ако капачаката не работи не надува маркучи... системата не може да дигне налягане...а нормално тя работи под налягане като тенджера под налягане... така че маркучите са твърди чувствително по твърди от неработеща кола...колко твърди аз намам мярка за твърдост...ако обаче клапана е тотално запушил това не е добре и все отнякъде ще избие....
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 пушек от таблото
Пропускам ли нещо, не чета като хората или физиката не ми е силна страна изобщо!?
Значи говорим за затворена система с разширителен съд, при студена охладителна течност в случая поради липса на воден стълб разполагаме с налягане нула, щото системата е затворена, иначе налягането щеше да е равно на атмосферното. При загряване на течността същата се разширява с което повишава налягането /Гледам на система за домашно отопление със затворен разширител загряването на водата от 20 до 60 градуса повишава налягането в системата с 04-06 атм./ все пак системата е затворена. Като го вдигне над 1,1 да речем клапана в капачката трябва да бъде избутан от налягането и по тоя начин да регулира системата. Сега, ако клапана е блокирал и налягането не може да го избута за да излезе в атмосферата какво се случва, цепи маркучи, остарели казанчета на радиатори или където си намери слаба точка.
Ако разсъжденията ми са грешни, моля поправете ме и споделете защо не е така!
Значи говорим за затворена система с разширителен съд, при студена охладителна течност в случая поради липса на воден стълб разполагаме с налягане нула, щото системата е затворена, иначе налягането щеше да е равно на атмосферното. При загряване на течността същата се разширява с което повишава налягането /Гледам на система за домашно отопление със затворен разширител загряването на водата от 20 до 60 градуса повишава налягането в системата с 04-06 атм./ все пак системата е затворена. Като го вдигне над 1,1 да речем клапана в капачката трябва да бъде избутан от налягането и по тоя начин да регулира системата. Сега, ако клапана е блокирал и налягането не може да го избута за да излезе в атмосферата какво се случва, цепи маркучи, остарели казанчета на радиатори или където си намери слаба точка.
Ако разсъжденията ми са грешни, моля поправете ме и споделете защо не е така!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3 пушек от таблото
К.Одаджийски написа: Като го вдигне над 1,1 да речем клапана в капачката трябва да бъде избутан от налягането и по тоя начин да регулира системата.
Разсъжденията ти са погрешни и споелям защо е така:
Като вдигне изправната система 1.1 (или по далечни спомени 1.2) налягане, то се включва вентилатора, температурата, а от там и налягането спада до... да кажем 1 бар. И после пак се вдига и пак спада и пак...
... и клапана не се отваря, защото в противен случай до всяка бензиноколонка на бензиностанциите щеше да има и антифризоколонка, за да допълваш изпарените 1-2л/100км охладителна течност.
Когато, по някаква причина, системата вземе да вдга по-високо налягане (примерно 1.4 бара), тогава трябва да се отвори клапана в капачката.
И после да долееш изпарената течност.
Защото отвори ли клапана - точно това се случва - губиш течност, независимо под формата на пара ли излиза или на фонтан.
Съвсем друг е въпроса, че за да вдигне подобно налягане течността, в не-редки случаи това се дължи на прегряване на двигателя. Течността е вдигнала над 130-140*С, обляла е хубаво капачката с клапана и я е изметнала така, че да го блокира!
При мен даже се ронеха вътрешните прегради на разширителния съд!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 175 госта