Здрравейте колеги. Вчера реших да сваля капачето на вакума което управлява клапата вьв смукателния колектор(тая дьлгата дето е по цялата дължина на колектора).
Видях че пласмасовия привод който е вьрзан за лооста на клапата е счупен.
Побьлгарих го и го вьрзах с тел но се получи задоволително добре. Пробих с бургия 2 мм оста на вакума и с тел прекарана през тая дупка и през ябьлката на лосчето на клапата стана работата :)
Да но проблема не свьрши до тук. КАто запалих колата забелязах че клапата не се движи нормално и заклинва.
Демонтирах вакума от колектра и трьгна да излиза с цялата клапа но не ми стигна местото за да я извадя защото опира в мьркуча и предната греда но това не е проблем защото тялото на вакума е на щипка кьм тая клапа и с леко усукване се вади. Така разделих клапата от вакума и с леко усукване на мьркуча за радиатора успях да извадя вьпросната клапа.
На нея има пласмасови сегменти които заклинваха вьв смукателния колектор и затова е заклинвала. Извадих сегментите и монтирах клапата без тях. След това я цзацепих за вакума посредством щипките и стегнах двата болта с които се монтира кьм колектора.
Сега клапата не заклинва и двигателя работи добре.
Ако и при вас е счупен привода на лосчето на вакума кьм рамото на вьпросната клапа то нах вероятно ви заклинва клапата и за това е чупен привода.
Пасат Б5 1,8Адр проблем с калапата в колектора и решение
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 178 госта