Пасат б5 проблем с предни дискове-Решено
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
Здрасти,колега.Доколкото знам,допустимото отклонение не трябва да е повече от 0.04мм.Мери се външната част на главината.Ако нямаш проблем с главините,мога да ти дам един съвет за дисковете,който ми сподели един познат стругар.Хвърляш ги в някаква пещ и ги загряваш до около 800 градуса.След това веднага ги потопяваш в студена вода(някаква вана),за да се закалят максимално.Отиваш при стругар да ги нагласи и си готов.Идеята е че диска вече е изметнал веднъж от рязкото затопляне и охлаждане.
- na4o4o
- Мнения: 187
- Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
- Автомобил: PASSAT B5 1998
- Двигател: AFN
- Местоположение: кюстендил
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
а някакъв проблем с апаратите възможен ли е ,или с маркучите?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
Ако има проблем с маркуча отвътре или спирачните апарати,тогава ще ти задържа.При теб чувстваш ли да е тегаво движението на колелата?
- na4o4o
- Мнения: 187
- Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
- Автомобил: PASSAT B5 1998
- Двигател: AFN
- Местоположение: кюстендил
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
не няма никакво задържане на колелата,заради времето отложих меренето на главините надявам се другата седмица да го направа
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
Хм... интересно ми е като ги закалиш максимално, после кой ще ти поема щетите по колата? Не дай боже нещо по-сериозно. Не препоръчвайте да се правят такива глупости за да не се върже някой! После кой ще носи отговорност ако стане беля? А стругаря може да ги нагласи, и без да ги хвърляш нагряти във ваната с вода. Не експериментирайте с жовота на хората! Ако е трябвало да бъдат закалени, щяха да го направят още в завода!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
ATE са читави, но и при тях има издънки и се случва да се изкривят няколко хиляди км след монтажа. При B 5 главините също са чест проблем и се кривят (от дупките основно). Textar накладки спрях да ползвам - адски твърди са. Или Ate или Delphi, ама Ate имат много ментета, иначе са страхотни, ако са истински. TRW скърцат, иначе са меки, но вече 3 пъти попадам на нови с повреден датчик за износване (прекъснал). Общо взето и дисковете Delphi не са лоши, а са доста по-евтини от Ate. Както каза колегата - виж главините, защото често диска заминава именно от тях.
Има и друг момент, като си говорим за закаляването - те заводски са закалени до някаква степен, само че това е така до първата локва, в която влезеш с горещи дискове. По белите страни няма локви, а тук са цели езера. Това е най-добрия начин да съсипеш какъвто ще да е диск.
Има и друг момент, като си говорим за закаляването - те заводски са закалени до някаква степен, само че това е така до първата локва, в която влезеш с горещи дискове. По белите страни няма локви, а тук са цели езера. Това е най-добрия начин да съсипеш какъвто ще да е диск.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
Аз съм съгласен но само до известна степен с теб колега (zfa159) относно калените дискове. Масово по автомобилите дисковете които се слагат са чугунени. Има видове чугун но точно този за масовите дискове на автомобилите е така наречения ковък чугун. Има легирани, бял, сив, високояк чугун като на всички свойствата (механичните) са различни. Например:
- Легирани чугуни В зависимост от предназначението си те биват: огнеупорни, корозионноустойчиви, износоустойчиви и антифрикционни.
- Високояките чугуни се използват в автомобилостроенето и машиностроенето за : валци, рами за преси, колянови валове, корпуси на помпи и др.
-Ковките чугуни широко се използват в автомобилостроенето, селскостопанското, текстилното машиностроене за детайли, работещи в условията на триене, циклични натоварвания: спирачни дискове, зъбни колела, главини, муфи и др
Та от горното можем да си направим извод, че от завода не излизат закалени по какъвто и да било начин. Като изключим твърдостта която имат фабрично, спирачните дискове и самият материал от който са изработени няма как да са закалени. Тук не говорим за дискове струващи стотици и хиляди левове. Там технологиите им на изработка са различни, материалите са различни. При преминаване на колата през локва със загрели дискове, можем да очакваме изкривяване на дисковете, образуване на карбиди(в зависимост от съдържанието на чугуна) по повърхността на дисковете а най-лошия случай спукване на диска, но това е когато е загрят до червено и бързо се охлади. Виждали сте предполагам дискове със сини петна по тях. Същото се отнася и за маховиците. Същите сини петна ги има при тях и се получават от буксуването на съединителя.
Пояснявам, че не желая да го приемаш като заяждане. Знаеш, че те уважавам заради това което правиш, можеш и знанията които споделяш с всички във форума. А аз просто размишлявам на глас ....
- Легирани чугуни В зависимост от предназначението си те биват: огнеупорни, корозионноустойчиви, износоустойчиви и антифрикционни.
- Високояките чугуни се използват в автомобилостроенето и машиностроенето за : валци, рами за преси, колянови валове, корпуси на помпи и др.
-Ковките чугуни широко се използват в автомобилостроенето, селскостопанското, текстилното машиностроене за детайли, работещи в условията на триене, циклични натоварвания: спирачни дискове, зъбни колела, главини, муфи и др
Та от горното можем да си направим извод, че от завода не излизат закалени по какъвто и да било начин. Като изключим твърдостта която имат фабрично, спирачните дискове и самият материал от който са изработени няма как да са закалени. Тук не говорим за дискове струващи стотици и хиляди левове. Там технологиите им на изработка са различни, материалите са различни. При преминаване на колата през локва със загрели дискове, можем да очакваме изкривяване на дисковете, образуване на карбиди(в зависимост от съдържанието на чугуна) по повърхността на дисковете а най-лошия случай спукване на диска, но това е когато е загрят до червено и бързо се охлади. Виждали сте предполагам дискове със сини петна по тях. Същото се отнася и за маховиците. Същите сини петна ги има при тях и се получават от буксуването на съединителя.
Пояснявам, че не желая да го приемаш като заяждане. Знаеш, че те уважавам заради това което правиш, можеш и знанията които споделяш с всички във форума. А аз просто размишлявам на глас ....
Последна промяна от penko_pulev на Сря 11 мар 2015 7:25, променено общо 4 пъти.
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
Преди много време гледах клипче (интервю) с един господин , състезател от сериите Наскар и сега собственик на отбор и стана дума за изкривяване на спирачните дискове .Човека каза - най-честата причина е ,когато се направи екстремно спиране и после спирачката остане натисната след спирането.От това се появявали и петната (отпечатъците) от накладки върху дисковете .Не знам до колко е верно ,но не пречи да се внимава - примерно след набиване на спирачки после колата да остане на лека ръчна примерно.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
Колегата penko_pulev.....ако може преди да се изказвате така остро,да си проверите фактите.Нали не мислите сериозно,че бих изказал мнение,с което да навредя на колегата.Мъжът,който сподели това за закаляването на дисковете е доста информиран за метала,чугуна и стоманата.А и не само теоритично,нещата на практика ги знае повече от добре!
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
Моите факти са проверени, както практически така и теоретично колега Без лоши чувства пиша всичко това и има защо да се изказвам остро Следващият път го попитайте дали знае, че чугуна след като се закали МАКСИМАЛНО, както вие колега сте описали, става крехък и податлив на механични въздействия? А знае ли, че самият чугун се кали дори и само на въздух, без да го хвърляш във вода, масло или каквото и да било? Просто го вадиш от пещта или правиш отливката и само да го лъхне вятъра и става толкова корав, че после едвам се обработва. Проверявайте си фактите Вие преди да пишете, защото не знаете съдържанието на елементи в дисковете и такива съвети са глупави И много ми е интересно след като ги закалиш максимално, този стругар който ще ги работи, колко ножа или пластини трябва да изпочупи за да ти ги обработи? А и нали не мислите, че ще пиша всичко това без да съм запознат поне малко или просто ей така да се намираме на приказка? И както вашия човек се занимава с метали, мога да кажа, че и аз доста години се занимавам с механична обработка на материали чрез стружко отнемане. А не съм се занимавал и само с това...
Много размихме темата на колегата и ще трябва някой да чисти след нас...
Имам едно много интересно материалче точно за спирачните дискове. Ако някой има интерес да научи нещо ново да пише на лично. Материала е на английски от няколко страници в .pdf формат. С таблички формули и т.н. Не мога да го кача тук защото големината не позволява
Много размихме темата на колегата и ще трябва някой да чисти след нас...
Имам едно много интересно материалче точно за спирачните дискове. Ако някой има интерес да научи нещо ново да пише на лично. Материала е на английски от няколко страници в .pdf формат. С таблички формули и т.н. Не мога да го кача тук защото големината не позволява
Последна промяна от penko_pulev на Чет 12 мар 2015 21:29, променено общо 1 път.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2106
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
Ако те чуят от катедра по Материалознание и Технология на Материалите с този ковък чугун... Аз лично бих премерил главините, както много от колегите препоръчаха. Ако всичко е наред с тях бих си изхвърлил дисковете и бих си купил АТЕ дискове и накладки. Единствената алтернатива за мен е дискове Цимерман и накладки АТЕ. Минал съм през Феродо и Текстар и след последното АТЕ никога не бих сменил марката и доставчика, защото ментета всякакви на нашия "прекрасен" пазар.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
Ники, ми да си променят учебниците тогава...? Или викаш като гледам какъв е инженер, да ме е страх да отида на доктор :) Сериозно, така го пишеше едно време в учебниците за видовете сив, бял чугун ;) Има го по БДС http://www.bds-bg.org/bg/bg/standard/?natstandard_document_id=58765
Може и аз да не помня добре... Не беше вчера...
Може и аз да не помня добре... Не беше вчера...
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2106
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
И аз я изръсих тая глупост в един от часовете и много ми се смяха, затова знам, че чугуна не е ковък, защото за тях представата за ковкост е стоманата :) Важното е колегата да си оправи автомобила, дали дисковете са му чугун, стомана, алуминии или керамични няма много значение при положение, че не може да спре като хората ;)
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
Абсолютно си прав, важното е колегата да си оправи спирачките А съвети като по-горните са абсурдни да се дават. А ковкия сив чугун не е ковък наистина. Нарича се така защото след темпероването на белия чугун, се получава чугун, който може да се обработва чрез рязане. Белия чугун е невъзможно да се обработва по какъвто и да било начин и само се лее. Наименованието му е подвеждащо нали?
- na4o4o
- Мнения: 187
- Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
- Автомобил: PASSAT B5 1998
- Двигател: AFN
- Местоположение: кюстендил
Re: Пасат б5 проблем с предни дискове
здравейте,днес измерихме главините с индикаторен часовник,отклонението беше 0.01мм,но имаше друг проблем мястото на прилепването между диска и главината беше с ръжда,явно при смяната преди това на дисковете съм забравил да го изшкура ,сега ще покарам малко да вида как ще се държи,ако има пак малко биене значи е изкривило дисковете
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tsbstz и 136 госта