Здравейте колеги.
С 2 думи какво се случи. След притеснителен звук, но не от мотора а от страната на разширителния съд(казанчето за антифриз) спрях колата и след като отворих капака видях ,че охладителната течност ''ври'' и съответно го изхвърля през някои от снадките на маркучите излизащи от казанчето. Точно преди да загася мотора погледнах температурата - 90' и нито едно деление в повече. Прибрах колата на почивки през 200 метра и отворен преден капак и след няколко теста забелязах следното: При работа със затворена капачка на разширителния съд , не се отваря големия кръг и колата загрява бързо. Махам капачката и я оставям да работи така и големия кръг отново стработва , но се чува ясно как излиза въздух и къркори (за 10-15 секунди и спира).
Това което си мисля на първо четене е въздух в системата -> въздушна тапа и несработване на термостата но адски много ме притеснява защо при кипяща терчност термометъра показва 90 градуса ?! Това което знам ,е че системата не се обезвъздушава сама а има пробка, но не съм я търсил обстойно. Ако някой може да ме насочи към тема със снимки ще съм много благодарен. Относно загряването ако имате някакви други идеи , на какво може да се дължи , споделяйте .. аз от моя страна ще сменя казанчето защото може да се е разхерметизирало , ще сменя термостата и ще обезвъздуша системата и дано се реши проблема.
Благодаря и Хубав ден
B5 1.8Т АЕB кипнал антифриз / прегряла а показва 90' -РЕШЕН!
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 0:08
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: Казанлък
B5 1.8Т АЕB кипнал антифриз / прегряла а показва 90' -РЕШЕН!
Последна промяна от Xtuning на Чет 02 апр 2015 8:42, променено общо 2 пъти.
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Пасат B5 1.8Т АЕB - кипнал антифриз ?!
на първо време пробвай с друга капачка, тогава ще му мислиме
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 0:08
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат B5 1.8Т АЕB - кипнал антифриз ?!
Да, това също ще бъде изпробвано.
Остава притеснително защо колата е прегряла а температурата стоеше на 90 градуса.
Остава притеснително защо колата е прегряла а температурата стоеше на 90 градуса.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 0:08
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат B5 1.8Т АЕB - кипнал антифриз / прегряла а показва
Здравейте,
Ще пиша пак преди да съм пробвам с нова капачка , но няколко дена няма да имам интернет и искам да събера и други мнения яко не е от капачката. Какво установих до момента:
- мехурчета при запален мотор в течноста няма(студен и загрят) , както и няма миризма на газове или оцветяване на течноста ( ремонт на гарнитура пред 2-3000 километра)
-проверка дали има циркулация на течноста - всичко се движи което значи,че запушване няма
-при работа да двигателя без капачка всичко работи но за няколко секунди се чува как нещо къркори т.е има въздух
-при работа на мотора но със завита капачка , големия кръг не се отваря и радиатора е студен - тогава и започва да загрява , като по някое време се вижда как започва да излиза пара от казанчето или по точно от отвора от който трябва да излиза при високо налягане. След това гася и не изчаквам да заври отново.
- маркучите се подуват но след като колата загрее на 90' та даже малко след това. При студен мотор , до 90'' всичко е в норми и са значително по меки , както са били винаги преди да се появи проблема.
- и мистерията защо при врящ антифриз( за мен значи ниско налягане в системата >> следователно въздух >> течноста започна да кипи(ври)??) колата показва 90' и не светва лампата з високо налягане на течноста.
Ако някой има идеи или се е сблъсквал с подобен проблем да ги сподели - колкото и невъзможни да са. Интернет ще имам чак след 4-5 дена и до тогава ще са опити на сляпо. Много глагодаря!
Ще пиша пак преди да съм пробвам с нова капачка , но няколко дена няма да имам интернет и искам да събера и други мнения яко не е от капачката. Какво установих до момента:
- мехурчета при запален мотор в течноста няма(студен и загрят) , както и няма миризма на газове или оцветяване на течноста ( ремонт на гарнитура пред 2-3000 километра)
-проверка дали има циркулация на течноста - всичко се движи което значи,че запушване няма
-при работа да двигателя без капачка всичко работи но за няколко секунди се чува как нещо къркори т.е има въздух
-при работа на мотора но със завита капачка , големия кръг не се отваря и радиатора е студен - тогава и започва да загрява , като по някое време се вижда как започва да излиза пара от казанчето или по точно от отвора от който трябва да излиза при високо налягане. След това гася и не изчаквам да заври отново.
- маркучите се подуват но след като колата загрее на 90' та даже малко след това. При студен мотор , до 90'' всичко е в норми и са значително по меки , както са били винаги преди да се появи проблема.
- и мистерията защо при врящ антифриз( за мен значи ниско налягане в системата >> следователно въздух >> течноста започна да кипи(ври)??) колата показва 90' и не светва лампата з високо налягане на течноста.
Ако някой има идеи или се е сблъсквал с подобен проблем да ги сподели - колкото и невъзможни да са. Интернет ще имам чак след 4-5 дена и до тогава ще са опити на сляпо. Много глагодаря!
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Пасат B5 1.8Т АЕB - кипнал антифриз / прегряла а показва
Като кипи-радиатора студен ли е?
Ако е така-блокирал затворен термостат-минаваш тънко!
Ако е така-блокирал затворен термостат-минаваш тънко!
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 0:08
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат B5 1.8Т АЕB - кипнал антифриз / прегряла а показва
Колата съм я виждал да кипи само когато засякох проблема т.е със затворена капачка. След като я прибрах и тествах при работа без капачка радиатора топъл и като я сложа изстива. Затова че да , когато кипеше , предполагам радиатора е бил студен.
Пробката за обезвъждушаване се намира в пролуката м/у двигателя и шасито нали ?
Пробката за обезвъждушаване се намира в пролуката м/у двигателя и шасито нали ?
- Rosenirs
- Мнения: 328
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат B5 1.8Т АЕB - кипнал антифриз / прегряла а показва
Тези автомобили се обезвъздушават сами и нямат пробка.Два пъти съм точил антифриза и никога съм нямал проблеми с въздух в системата.Проблема според мен е или капачка на разширителен съд или термостат.Закачи я на диагностика да видиш каква температура показва да видиш дали показва коректно таблото.Антифриза сигурно ли е, че кипи от прегряване а не от надуване на системата заради гарнитура или проблем в главата и за това да виждаш въпросните мехурчета?
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Пасат B5 1.8Т АЕB - кипнал антифриз / прегряла а показва
Как се обезвъздушават сами, колега, при положение, че имаш маркучи над капачката на разширителния съд?
Ето връзка към сайт - за жалост на английски език - с информация и картинки как всъщност е редно да се направи смяна на антифриз.
П.П. понеже явно в момента посочният от мен сайт има проблем с картинките - прилагам снимка от моя личен архив как аз правих обезвъздушаване:
Ето връзка към сайт - за жалост на английски език - с информация и картинки как всъщност е редно да се направи смяна на антифриз.
П.П. понеже явно в момента посочният от мен сайт има проблем с картинките - прилагам снимка от моя личен архив как аз правих обезвъздушаване:
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Пасат B5 1.8Т АЕB - кипнал антифриз / прегряла а показва
Прав е колегата - сами се обезвъздушават! Имаш един маркуч над капачката, ама другия къде е? Ако оставиш колата да работи без капачка почти сигурно е, че ще почне да изхвърля антифриз, независимо, че не е прегряла! Ако искаш обосновка на тези ми тръвредия - сайтът и търсачката работят...
- Rosenirs
- Мнения: 328
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат B5 1.8Т АЕB - кипнал антифриз / прегряла а показва
Като застанеш срещу колата левия маркуч според някой източници трябва да има отверстие за обезвъздушаване когато се издърпа леко назад.Ето в руския форум е описана процедурата за смяна на антифриз и обезвъздушаване, но аз не съм го правил така и съм нямал проблем с въздух в системата.
Това е за двигатели с код AFN, AHU, AHH, AVG, за нашите AEB според ELSA е същото.
Това е за двигатели с код AFN, AHU, AHH, AVG, за нашите AEB според ELSA е същото.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 0:08
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат B5 1.8Т АЕB - кипнал антифриз / прегряла а показва
Благодаря , полезни обяснения получих и ще проверя. Колата на диагностина няма как да иде защото сервиза на VW е 10-12 километра и така няма да я карам. Теста с капачката го направих за да видя има ли закономерност кога отваря големия кръг и кога не.За да не се повтарям горе съм описал резултатите. За сега съм намерил нова казапачка , ще закупя и нов термостат (както каза колегата Ганчо) и ще пробвам - дано е от това.
Относно мехурчетата които спонема Rosenirs , такива няма. Един път ги видях и те бяха мехури , не мехурчета и то първия път когато отворих капака и всичко кипеше и е нормално да има ''мехури'' , Повече не съм ги виждал , но разбира се защото не съм чакал да заври отново. Маркучите са меки докато не вдигне 90 градуса даже и слд това. Започват да се подуват след като рабити извесно време след 90' което за мен е нормално ако започва процес на кипене.
Не изключвам като вариант гарнитура но предвид ,че преди 2000 километра и правих ремонт ,за сега не ми се мисли толкова черногледо.
Относно мехурчетата които спонема Rosenirs , такива няма. Един път ги видях и те бяха мехури , не мехурчета и то първия път когато отворих капака и всичко кипеше и е нормално да има ''мехури'' , Повече не съм ги виждал , но разбира се защото не съм чакал да заври отново. Маркучите са меки докато не вдигне 90 градуса даже и слд това. Започват да се подуват след като рабити извесно време след 90' което за мен е нормално ако започва процес на кипене.
Не изключвам като вариант гарнитура но предвид ,че преди 2000 километра и правих ремонт ,за сега не ми се мисли толкова черногледо.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат B5 1.8Т АЕB - кипнал антифриз / прегряла а показва
Кипене в затворена система е малко трудна работа, дори да е с чиста водичка. Нормално е като махнеш капачката да кипи и на съвсем изправна вода. Втвърдяването до известна степен също е нормално защото налягането се покачва до около 1 бар в зависимост от състава на антифриза и конкретната температура.
Термостатът се проверява както си е монтиран на колата. Нужен е само термометър и умение да се използва. Вагком не се използва за такова нещо. Нов термостат и читав термостат не е едно и също и варианта за диагноза чрез смяна освен, че е скъп е и крайно ненадежден.
Така като гледам ще си строшиш колата щото хем не разбираш, хем не искаш да я закараш на майстор.
При всички случаи не трябва при 90гр да излиза антифриз от никъде. Или гарнитурата (или нещо от този род) е думнала или температурата е била по-висока, а стрелката не е показвала вярно.
Термостатът се проверява както си е монтиран на колата. Нужен е само термометър и умение да се използва. Вагком не се използва за такова нещо. Нов термостат и читав термостат не е едно и също и варианта за диагноза чрез смяна освен, че е скъп е и крайно ненадежден.
Така като гледам ще си строшиш колата щото хем не разбираш, хем не искаш да я закараш на майстор.
При всички случаи не трябва при 90гр да излиза антифриз от никъде. Или гарнитурата (или нещо от този род) е думнала или температурата е била по-висока, а стрелката не е показвала вярно.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 0:08
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат B5 1.8Т АЕB - кипнал антифриз / прегряла а показва
Колеги , явно или не допрочитаме или ни мързи да го правим.Опитах се да наблегна няколко пъти на едно нещо ,но не всеки обърна внимание - големия кръг при затворена система не се отваря. Също така се чува къркорене от въздух когато загася колата (или развия капачката и запаля колата за няколко секунди). Маркучите са меки
Колега кtamen -напълно съм съгласен с теб и това което каза, но няма и един индикатор които да насочва към главата... освен ако проблем в главата не блокира отварянето на големия кръг ? Надявам се да не си прав в този случай.
Сега предлагам да прекратим темата за няколко дена, за да не се пълни с излишни постове. Ще тествам всичко което мога и ще обясня пак какви са резултатите. Отново Ви благодаря :)!
Колега кtamen -напълно съм съгласен с теб и това което каза, но няма и един индикатор които да насочва към главата... освен ако проблем в главата не блокира отварянето на големия кръг ? Надявам се да не си прав в този случай.
Сега предлагам да прекратим темата за няколко дена, за да не се пълни с излишни постове. Ще тествам всичко което мога и ще обясня пак какви са резултатите. Отново Ви благодаря :)!
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат B5 1.8Т АЕB - кипнал антифриз / прегряла а показва
Никъде не прочетох да си мерил при каква температура отваря термостата. Експериментите, които си правиш без да си сигурен за реалната температура на двигателя нищо не значат. Ти съдиш за температурата по стрелката на таблото, а няма гаранция, че тя показва вярно.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 0:08
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат B5 1.8Т АЕB - кипнал антифриз / прегряла а показва
ktamen написа:Никъде не прочетох да си мерил при каква температура отваря термостата. Експериментите, които си правиш без да си сигурен за реалната температура на двигателя нищо не значат. Ти съдиш за температурата по стрелката на таблото, а няма гаранция, че тя показва вярно.
Термостата изобщо не отваря големия кръг. Стрелката равномерно се вдига до 90' както винаги се е движила, но да прав си - това не е гаранция ,че показва вярно и '' тестовете'' които съм правил нищо не значат без замерване. Ще пробва с написаното и ако не става искам не искам , ще търся начин да я закарам до VW сервиза.
Благодаря ти и хубав ден!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 143 госта