Пасат б3 1,8 моно температура на двигателя
Пасат б3 1,8 моно температура на двигателя
Преди време смених оригиналния термостат,тъй-като при спускане по наклон двигателят се охлаждаше до 70 градуса,а при нормално каране държеше около 90 градуса.След смяната температурният диапазон на работа е от 92 до 100 градуса.Това нормално ли е или трябва да сменям отново термостата?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Температура на двигателя на пасат б3 1,8 моно
Какъв термостат си сложил?
Re: Температура на двигателя на пасат б3 1,8 моно
И при спускане и при качване все 90 градуса трябва да е.
При 92 градуса включва перката до към 95 и я сваля.
Нещо такова беше,мерил съм с Vag-Com.100 градуса не е нормално.
При 92 градуса включва перката до към 95 и я сваля.
Нещо такова беше,мерил съм с Vag-Com.100 градуса не е нормално.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Температура на двигателя на пасат б3 1,8 моно
При дълго спускане на предавка е нормално температурата да пада!
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Температура на двигателя на пасат б3 1,8 моно
Оптималната работна температура на този двигател я дават в диапазона 92-105 градуса. Над 105 не е добре.
Re: Температура на двигателя на пасат б3 1,8 моно
Аз оня ден гледах книжката на един чисто нов Ситроен,1,6 hdi ,който си купи мой приятел през 2008 година.В момента е на 68000 км.В книжката пише,че обслужване се прави на 200 000 километра пробег.Не вярвах на очите си....Той не го кара,и колата ще стане на 15 години без да има нужда от обслужване според производителите.
За време никой нищо не казва,само пробег- 200 000
Това за мен е идиотщина.
Както и факта че някъде писало,че е нормално да се кара голфа на колегата в температурния диапзон до 105 градуса.
Абсолютен абсурд е това,и не знам тия сплави колко време ще издържат в тоя режим
На 95 градуса в сред лято перката ми се включва веднага и сваля за секунди до 92.
Аз бих взел мерки ако започне да задържа 100-105 градуса,независимо кой какво е написал в някой класьор.
За време никой нищо не казва,само пробег- 200 000
Това за мен е идиотщина.
Както и факта че някъде писало,че е нормално да се кара голфа на колегата в температурния диапзон до 105 градуса.
Абсолютен абсурд е това,и не знам тия сплави колко време ще издържат в тоя режим
На 95 градуса в сред лято перката ми се включва веднага и сваля за секунди до 92.
Аз бих взел мерки ако започне да задържа 100-105 градуса,независимо кой какво е написал в някой класьор.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Температура на двигателя на пасат б3 1,8 моно
Пасат B3 не е голф, за мен пасата има сбъркана концепция относно охлаждането, най-вече преминаването на въздуха през радиатора и двигателя. Хич не са малко притежателите на B3, които са видяли 100 градуса на таблото, и това няма отношение с термостата.
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Температура на двигателя на пасат б3 1,8 моно
Точно за пасат Б3 говоря.
Преди Б5 и голфа имах пасат Б3. Това което го пиша е от собствен опит с температурите. Лятото в големите жеги по светофарите, достигаха при всичко изрядно по колата,температури от порядъка на 105 градуса. И аз така като вас се бях усъмних в тая работа и сериозно се зачетох дали е нормално, и от прочетеното разбрах че е достигането на тия температури не са фатални за мотора. След това не съм вече обръщал внимание на това и пасата си го карах до подобаващи старини без проблеми.
Ще се разровя да видя къде го бях чел, но все ми се струва че беше от книгата за ремонт и обслужване на пасат Б3
Преди Б5 и голфа имах пасат Б3. Това което го пиша е от собствен опит с температурите. Лятото в големите жеги по светофарите, достигаха при всичко изрядно по колата,температури от порядъка на 105 градуса. И аз така като вас се бях усъмних в тая работа и сериозно се зачетох дали е нормално, и от прочетеното разбрах че е достигането на тия температури не са фатални за мотора. След това не съм вече обръщал внимание на това и пасата си го карах до подобаващи старини без проблеми.
Ще се разровя да видя къде го бях чел, но все ми се струва че беше от книгата за ремонт и обслужване на пасат Б3
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Температура на двигателя на пасат б3 1,8 моно
Росен2 написа:На 95 градуса в сред лято перката ми се включва веднага и сваля за секунди до 92.
Аз бих взел мерки ако започне да задържа 100-105 градуса,независимо кой какво е написал в някой класьор.
Термостатът работи малко интертно. Нали не мислиш, че щраква и затваря-отваря на точно определени градуси? Затова някои автомобили имат перки с по две степени - едната сработва на 9х градуса, другата на 10х...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Температура на двигателя на пасат б3 1,8 моно
Хммм, абе много зависи какъв термостат е монтиран и таблото дали са му добре тоците и стабилизаторите на напрежението там, че послъгва доста често. Аз преди две години след 7 безпроблемни с охлаждането започнах да имам въпросните градусни проблеми. Смених радиаторчето на парното, след него счупих и големия радиатор та го смених и него с китайски нов, смених и 3-4 термостата е така за спорта и стоте градуса останаха само при сериозно натоварване лятото при качване на Петрохан.
Дори успях зад маската да завра една перка от ситроен някакъв и да я пускам с копче принудително, обаче нямаше особена разлика. Накрая монтирах термостат който отваря на 84 градуса и върнах старото табло и сега температурата си заспива на 90 градуса, зимата при спускане от Петрохан и по сериозни наклони пада до 82-84 на каквито градуси е термостата.
Имам кора под двигателя, а решетката в бронята е изкъртена и изхвърлена заедно с добавката, само ножа седи привързан със свинки опашки за гредата под радиатора за малко по добър външен вид, така че всичко в ред ли му е на пасата няма никакви проблеми с охлаждането
Дори успях зад маската да завра една перка от ситроен някакъв и да я пускам с копче принудително, обаче нямаше особена разлика. Накрая монтирах термостат който отваря на 84 градуса и върнах старото табло и сега температурата си заспива на 90 градуса, зимата при спускане от Петрохан и по сериозни наклони пада до 82-84 на каквито градуси е термостата.
Имам кора под двигателя, а решетката в бронята е изкъртена и изхвърлена заедно с добавката, само ножа седи привързан със свинки опашки за гредата под радиатора за малко по добър външен вид, така че всичко в ред ли му е на пасата няма никакви проблеми с охлаждането
Re: Температура на двигателя на пасат б3 1,8 моно
Благодаря на всички колеги,включели се в този много ползотворен за мен дебат.
Монтираният термостат е ,,BEHR" и трябва да отваря на 87 градуса.
Интересува ме и как мога да замеря реалната температура на двигателя?
Монтираният термостат е ,,BEHR" и трябва да отваря на 87 градуса.
Интересува ме и как мога да замеря реалната температура на двигателя?
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Пасат б3 1,8 моно температура на двигателя
Слагаш един термометър който измерва повече от 120 и нагоре градуса в казанчето. Палиш, гледаш термометъра и уреда на таблото и съпоставяш. Трябва да са с горе-долу еднакво показание, но ако разликата е повече от 5-7 градуса търсиш причина или в датчика за температурата или в уреда на таблото. Така с термометъра може и да установиш и кога ти се пуска перката. Тя при работа на място, като загрее колата, вероятно ще се пусне само на 1-ва скорост, за 2-рата да я провериш, няма да може да загрее достатъчно мотора.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта