Vw Passat 2E 115к.с Изгасна и не пали

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Vw Passat 2E 115к.с Изгасна и не пали

Мнениеот vucata » Пет 27 мар 2015 13:14


Здравейте...колата е пасат 2е, както си работеше изгасна и край...никакво палене.
Паркирахме я пред блока, пробвахме друга бобина и пак не иска.
Свалихме делкото и взехме друго с датчика за проба.
Сега дилемата е как да проверя дали ще хвърли искра до свещите, защото док до буксата на бобината има, но след нея при даден контакт от ключа и опит за запалване на мотора не се случва нищо....
:gruebel




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Vw Passat 2E 115к.с Изгасна и не пали

Мнениеот radotom » Пет 27 мар 2015 16:11


radotom написа:
radotom написа:С рецензиите от Ваското: :mrgreen: :respect

Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им

Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система

Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!

Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на

Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.

Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!

Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...

Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Vw Passat 2E 115к.с Изгасна и не пали

Мнениеот vucata » Пет 27 мар 2015 16:42


Точен както винаги.
Сега остана да направим центровката :stumm


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Vw Passat 2E 115к.с Изгасна и не пали

Мнениеот vucata » Пет 27 мар 2015 20:13


Тъпотия....оказа се някакво кабелче което влиза в буската на делкото....
Каква какафония ни отвори не е истина...хем им казах да не пипат делкото, че после центровката няма да можем да я направим....Отверки в 1ви цилиндър завирахме, белези по ангренажа...абе филм тотален...не можем да видим белега на маховика, че е яко гняс...
Важното е, че я запалихме, но не работи добре и ще трябва да я закараме на сервиз за да я дооправят центровката...
:death


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Vw Passat 2E 115к.с Изгасна и не пали

Мнениеот radotom » Пет 27 мар 2015 20:28


Е те са 3 :icon_lol
2 захранвания и сигнален...

Не си писал това на В3 или на В4 е.
Ако е на В3: Загрявате колата до поне едно 70*С, забивате нещо при дросела да държи около 2 000 оборота и вадите температурния датчик (синия), за да мине в сервизен режим.
Тогава гласите центровка със стробоскопа.
Иначе нищо не правите! :a045

За В4 - там вече VAG-COM-а си знае раЛтата :c020
Цъкаш на първи канал на мотора, после долу на току-що засветилото се 'Swich to Basic Setings' и го светкате с пищова (стробоскопа) Естествено, пак на загрял двигател.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Vw Passat 2E 115к.с Изгасна и не пали

Мнениеот vucata » Пет 27 мар 2015 23:05


В3-ка е началник.
Май сигналния кабел беше скъсан...шарен някакъв :mhihi
Това за центровката наистина е полезно- БЛАГОДАРЯ :bowdown
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tsbstz и 61 госта