ПАСАТ B3 монтаж на климатик

Техническа и сервизна информация за Passat
aleahim_a
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 08 юни 2010 18:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот aleahim_a » Пон 04 окт 2010 7:21


barkod написа:
П.С. второ лято от монтажа на климатика и работи без забележки, освен че в градски условия (а и не само) двигателя вдига доста температурата, което май е нормално за Б3-ките (и как да не - с тази "шпаклована" муцуна ))
По този повод в момента обмислям да добавя вентилационна решетка на маската.

С две перки ли е охлаждането в колата ти?


На снимките които е дал се вижда, че е сложил и втора перка но няма нито големия кожух пред радиаторите, който прави връзката м/у решетката под бронята и радиаторите, нито е с големия воден - който е с размерите на кондензатора (че и по-дебел)

Дано съм бил полезен да не прегряваме машинката. И аз си слагах клима от друг пасат но завъртях всичко и не ми грее.




jorosoft
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 01 ное 2005 22:01
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: 2.0 140HP BMP 2005 Diesel
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот jorosoft » Пон 07 ное 2011 11:07


Здравейте колеги,
И аз съм се захванал с монтаж на климатик на моя пасат B3 с RP мотор с такъв от G60. По план тая есен монтирах климатичния блок в купето, а другите неща в двигателния отсек ще са догодина. Имам малко чуденки относно ел. инсталацията... Искам да си пусна вентилатора поне да ми обдухва стъклата за зимата, но този се управлява от реле 13, не е като стария и по логиката на схемата която ползвам излиза, че той може да се включи само когато колата е загряла, понеже релето което го включва се управлява от датчика на водния радиатор... Въпроса ми е дали логиката ми е вярна или бъркам някъде и нормално ли е това само тогава да работи? :-)
Друго което установих е, че дори когато шунтирам куплунга на датчика, т.е. все едно е загряла колата релето пак не сработва... отзад на бушониерата на буксата идва + но отпред на пина на релето не излиза... Та ако някой има схема на самата бушониера ще съм му много благодарен... :-)
Мерси предварително!


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re:

Мнениеот Dpop » Пон 07 ное 2011 11:53


mafiota написа:A предният тампон на двигателя май и тои трябва да се смени с маслен, ако ти е гумен :roll:


Аз съм със стария тампон, а имам мотниран климатик от преди около 2.5 години и още е здрав.

Допълвам и друг въпрос, относно разликите при Б3/Б4. Разликите в климатиците на последните Б3(1992-1993 г. с фреон 134а) и на Б4 не са съществени за монтажа. Те са в основата на която са захванати вентилаторите, като при Б4 този с ел. мотора перките са с малко по-голям диаметър, има разлика в копчетата и пластмасата покриваща въртоците на таблото, различават се климатичните тръби, излизащи от радиатора(кондензатор)т.е. този пред водния, презостатите, но само в буксите, а също се различават и филър-дехидраторите.


borisomo
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 18 юли 2012 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот borisomo » Сря 18 юли 2012 9:28


Здравейте Колеги, от известно време чета темата за климатика в Б3 и се чуда на смелоста ви :) - и тъй като аз нямам смелостта а най-вероятно и знанията да направя подобна модификация, искам да попитам дали някъде в софия не се предлага подобен монтаж. неизбежно е вече положението с жегите в днешно време. ако някои има инфо моля да сподели.
Благодаря предварително :)


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот vpetrovbg » Сря 18 юли 2012 15:27


Стефчо - zfa159 му е ника. Ама и ти изрови тема от преди 100 години mhihi mhihi mhihi ...


nobreak
Мнения: 144
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Контакти:

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот nobreak » Вто 25 мар 2014 15:36


Колеги, малко стара темата :mhihi ама да питам понеже мисля да разглобявам таблото и да сменям вътрешното тяло на климатика и парното ако се наложи да сменяте о-пръстени по климатичната система какви ползвате?
Благодаря.


petiop
Мнения: 199
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
Автомобил: Пасат
Двигател: AVF 2003г
Местоположение: софия

Re: Монтаж на климатик в ПАСАТ B3!

Мнениеот petiop » Пет 28 мар 2014 12:34


nobreak написа:Колеги, малко стара темата :mhihi ама да питам понеже мисля да разглобявам таблото и да сменям вътрешното тяло на климатика и парното ако се наложи да сменяте о-пръстени по климатичната система какви ползвате?
Благодаря.


Стефчо - zfa159 му е ника.
Задължително ги смени о-пръстените.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ПАСАТ B3 монтаж на климатик

Мнениеот zfa159 » Съб 29 мар 2014 22:51


Принципно винаги,когато разглобяваш връзка на климатика,е препоръчително да сложиш нов О-пръстен (гумичка). Тези за фреона са специфични - силиконови са,а не гумени (фреона е агресивен към повечето видове гума),а и обикновено са с доста странни размери - примерно 28.3 по нещо си... С тази идея се гледа какъв е стария и се взима такъв нов. В моят случай си бъркам в кутията и си слагам подходящия размер (продават се китове с различни видове гумички).В твоя случай ще ти е адски скъпо да си вземеш цяла кутия (а и няма какво да я правиш след това) и вариантите са или да си поръчаш оригинални (те си имат парт номер като всичко друго) по около 2лв за бройка (стига климатика ти да е заводски) или да си вземеш от мен или мой колега като отидеш със старите за мостра.
А да питам - какво му има на тялото ти, та ще го сменяш цялото?
Иначе да, аз се забавлявам с монтиране на климатици, климатроници, преправяне от климатик на климатроник и обратно и всякакви други извратени работи на тази тема и който има нужда, може да пита :)
:beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: ПАСАТ B3 монтаж на климатик

Мнениеот Iezekil » Нед 30 мар 2014 6:22


Ами да попитам.На Б4 1,8 мога ли да монтирам климатик от Б3 2Е?В смисъл ще паснат ли всички чарколяци като радиатори,шайби и ремъци?Компресора е за стария фреон,става ли за новия или трябва да се търи друг?


nobreak
Мнения: 144
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Контакти:

Re: ПАСАТ B3 монтаж на климатик

Мнениеот nobreak » Пон 31 мар 2014 7:33


zfa159 написа:Принципно винаги,когато разглобяваш връзка на климатика,е препоръчително да сложиш нов О-пръстен (гумичка). Тези за фреона са специфични - силиконови са,а не гумени (фреона е агресивен към повечето видове гума),а и обикновено са с доста странни размери - примерно 28.3 по нещо си... С тази идея се гледа какъв е стария и се взима такъв нов. В моят случай си бъркам в кутията и си слагам подходящия размер (продават се китове с различни видове гумички).В твоя случай ще ти е адски скъпо да си вземеш цяла кутия (а и няма какво да я правиш след това) и вариантите са или да си поръчаш оригинални (те си имат парт номер като всичко друго) по около 2лв за бройка (стига климатика ти да е заводски) или да си вземеш от мен или мой колега като отидеш със старите за мостра.
А да питам - какво му има на тялото ти, та ще го сменяш цялото?
Иначе да, аз се забавлявам с монтиране на климатици, климатроници, преправяне от климатик на климатроник и обратно и всякакви други извратени работи на тази тема и който има нужда, може да пита :)
:beer


Вътрешното тяло е по малко от оригиналното/климатроника е слаган в Италия/ и така или иначе ще облепям клапите и ще сменям радиаторчето за парното, та си мисля да опитам да сменя и вътрешното тяло...Така и не го подкараха този климатик да работи разни "майстори" тук, всички баят едно и също, а за почистване на тялото и за облепяне на клапите и дума не става...150 лв. щяло да излезе да ми смъкнат таблото и да облепят клапите и реших за тоя барутник по добре аз да си го разколача, а за тези пари ще взема едно агне за Гергьовден :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ПАСАТ B3 монтаж на климатик

Мнениеот zfa159 » Пон 31 мар 2014 18:12


nobreak написа:Вътрешното тяло е по малко от оригиналното/климатроника е слаган в Италия/ и така или иначе ще облепям клапите и ще сменям радиаторчето за парното, та си мисля да опитам да сменя и вътрешното тяло...Така и не го подкараха този климатик да работи разни "майстори" тук, всички баят едно и също, а за почистване на тялото и за облепяне на клапите и дума не става...150 лв. щяло да излезе да ми смъкнат таблото и да облепят клапите и реших за тоя барутник по добре аз да си го разколача, а за тези пари ще взема едно агне за Гергьовден :)

Ако вземеш вътрешно тяло от климатик или климатроник,който е заводски,до никъде няма да стигнеш с преправянето - електромоторите са други,вентилатора и той, вътрешния радиатор (изпарител) и той е съвсем друг и ще трябва да се преправят и маркучите на климатика към радиатора (на Диавия маркучите влизат под таблото и там е ТРВ клапана,а на заводския ТРВ клапана е отвън. Въобще доста игра ще стане. Ако климатика не работи като климатик и колата има само парно и не възнамеряваш да го правиш на климатик,по-добре махни цялото тяло,което е в момента и си сложи обикновено парно с жила, заводско. Ако решиш да го правиш на климати,ще трябва да дадеш доста повече от 150лв за части и преправки, за да стане със заводското тяло под таблото.

Iezekil написа:Ами да попитам.На Б4 1,8 мога ли да монтирам климатик от Б3 2Е?В смисъл ще паснат ли всички чарколяци като радиатори,шайби и ремъци?Компресора е за стария фреон,става ли за новия или трябва да се търи друг?

Принципно това е крайно неподходящ донор. В3 е с 320мм височина на радиаторите,а В4 е с 360мм.Или ще трябва да си вземеш радиатори от В4 или да слагаш по-ниската греда от В3 (което води до доста неща още,понеже хидравличната помпа започва да пречи и тръбата за HP към рейката и т.н. Отделно В3 за стария фреон е с 3 трапецовидни ремъка. Също така този компресор отдавна е спрян от поддръжка и съответно няма части за него - утре ако се разтече,трябва да се сменя с друг,защото за този няма части.За да го смениш с друг,трябва да подмениш доста други неща. По-добре е да си намериш донор или от последните В3 (след 7-ми месец 92-ра) или направо В4-ка. При В3 за стария фреон и ТРВ клапана е друг (това,дето определя студеното) и като го заредиш с 134,няма да работи толкова добре (но ще духа студено,да).Ако решиш да смениш ТРВ-то,трябва да смениш и вътрешния радиатор и тръбите.За да сложиш новия вътрешен радиатор обаче,трябва да смениш цялата пластмасова коруба,защото наклона на тръбите е различен. И като теглиш чертата, 90% от частите от този В3 не ти вършат работа за нищо. От следващия В3 всичко става 1:1 при теб директно и ще ти трябват само 2-3 пластмаски допълнително.
:beer


nobreak
Мнения: 144
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Контакти:

Re: ПАСАТ B3 монтаж на климатик

Мнениеот nobreak » Пон 31 мар 2014 19:35


zfa159 написа:
nobreak написа:Вътрешното тяло е по малко от оригиналното/климатроника е слаган в Италия/ и така или иначе ще облепям клапите и ще сменям радиаторчето за парното, та си мисля да опитам да сменя и вътрешното тяло...Така и не го подкараха този климатик да работи разни "майстори" тук, всички баят едно и също, а за почистване на тялото и за облепяне на клапите и дума не става...150 лв. щяло да излезе да ми смъкнат таблото и да облепят клапите и реших за тоя барутник по добре аз да си го разколача, а за тези пари ще взема едно агне за Гергьовден :)

Ако вземеш вътрешно тяло от климатик или климатроник,който е заводски,до никъде няма да стигнеш с преправянето - електромоторите са други,вентилатора и той, вътрешния радиатор (изпарител) и той е съвсем друг и ще трябва да се преправят и маркучите на климатика към радиатора (на Диавия маркучите влизат под таблото и там е ТРВ клапана,а на заводския ТРВ клапана е отвън. Въобще доста игра ще стане. Ако климатика не работи като климатик и колата има само парно и не възнамеряваш да го правиш на климатик,по-добре махни цялото тяло,което е в момента и си сложи обикновено парно с жила, заводско. Ако решиш да го правиш на климати,ще трябва да дадеш доста повече от 150лв за части и преправки, за да стане със заводското тяло под таблото.

Iezekil написа:Ами да попитам.На Б4 1,8 мога ли да монтирам климатик от Б3 2Е?В смисъл ще паснат ли всички чарколяци като радиатори,шайби и ремъци?Компресора е за стария фреон,става ли за новия или трябва да се търи друг?

Принципно това е крайно неподходящ донор. В3 е с 320мм височина на радиаторите,а В4 е с 360мм.Или ще трябва да си вземеш радиатори от В4 или да слагаш по-ниската греда от В3 (което води до доста неща още,понеже хидравличната помпа започва да пречи и тръбата за HP към рейката и т.н. Отделно В3 за стария фреон е с 3 трапецовидни ремъка. Също така този компресор отдавна е спрян от поддръжка и съответно няма части за него - утре ако се разтече,трябва да се сменя с друг,защото за този няма части.За да го смениш с друг,трябва да подмениш доста други неща. По-добре е да си намериш донор или от последните В3 (след 7-ми месец 92-ра) или направо В4-ка. При В3 за стария фреон и ТРВ клапана е друг (това,дето определя студеното) и като го заредиш с 134,няма да работи толкова добре (но ще духа студено,да).Ако решиш да смениш ТРВ-то,трябва да смениш и вътрешния радиатор и тръбите.За да сложиш новия вътрешен радиатор обаче,трябва да смениш цялата пластмасова коруба,защото наклона на тръбите е различен. И като теглиш чертата, 90% от частите от този В3 не ти вършат работа за нищо. От следващия В3 всичко става 1:1 при теб директно и ще ти трябват само 2-3 пластмаски допълнително.
:beer


Идеята ми е да сменя не цялото вътрешно тяло на климатика, а само вътрешия радиатор / имам от оригинален климатик/ дори и с цената на преправяне на вътрешното тяло. Климатика първоначално си работеше с фреон 12, но явно се задръсти вътрешния радиатор /понеже нямам филтър на купето за климатика, а само една решетка/ и на клапите им изхвърча дунапрена, и постепенно намаля да духа студено. Занесох я на едни "майстори" /че не им знам имената/ и те ми сменили дехидратора и ми напълнили фреон 134...Климатика духаше около 14 градуса на студено...Маркучите са ми гумени, без оплетка от вътрешната им странаа, а бях чел някъде, че фреон 134 минавал през такива маркучи /не твърдя, че е така в действителност/. Имах един приятел със сложен в Италия климатик и неговия си духаше доволно с някъде около 5-6 градуса, а моя не могат тук да го докарат и това е....само дай пари и не е сигурно дали ще стане и всички точат и слагат фреон само, а нищо не става. Според теб мога ли да го накарам този климатик да духа задоволително без модификации, примерно само с оправяне на клапите, почистване на изпарителя...? Иначе имам външен радиатор от климатик оригинален, воден радиатор от големите, оригиналните 2 перки, големият дифузьор, но не знам дали си струва на тази старата кола да сменям всичко това....



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: A999, Google [Bot], Дечев89 и 54 госта