Passat B8 - обща информация

Техническа и сервизна информация за Passat
drv
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 09 окт 2011 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот drv » Чет 09 апр 2015 12:11


Благодаря за информацията колега. Точно на този портал не ми приема регистрацията на колата - пуснал съм оплакване да видим как ще реагират.
За WLAN - при мен настройките са съвсем различни - явно ще трябва да търся решение (с друг телефон или с Car stick).




drv
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 09 окт 2011 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот drv » Пон 13 апр 2015 22:36


…Продължение
Интериор.
В интернет изобилстват снимки на всички вариации на декорациите при Highline и почти липсват такива за по ниските нива. Затова ще си позволя да сложа няколко снимки.
Действително във изпълнение Highline (вижте темата http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=1&t=430140 ) декорациите са впечатляващи и в алуминиевия вариант и в матовото дърво – по мое мнение Passat е по добър от повечето „премиум“-и в този клас.
На пръв поглед вътрешността на Comfortline изглежда подобна на тази на B7. Реално като концепция на разположението на уредите разликите не са много, но като цяло има доста подобрения особено в използваните материали. Затова започвам с тях.
Материали на интериора:
Важните места са с по-качествени материали – например облицовката на централната конзола в която се опира десния крак на шофьора (поне при моите габарити се опира). В картинката съм описал какво е усещането за материалите.
Interior 1-resized.jpg
Interior 2-resized.jpg


При B7 копчетата светеха в червено и някакси изглеждаха по-уютно и контрастно. Сега всичко, включително и плафоните свети в студена бяла светлина. Няма осветление за пепелника (който вече е подвижен). Трябва да си поиграя да намаля осветеността защото в момента нощем няма контраст и не можеш с един бърз поглед да разпознаеш иконата на бутона.
Управление/Контроли
Волана е бих казал „Произведение на изкуството“ свръх качествена изработка. Контролите на круиз контрола вече са качени на волана … което прави цифром и словом 18 бутона! Още не съм им свикнал (например често вместо да изключа ACC аз натискам по грешка RES) и се чудя защо колата не тръгва да намалява.
Interior 3 - resized.jpg


Местата на важните копчета (парктроник, автоматично паркиране, аварийки) вече са горе пред погледа а климатизацията може да се управлява и без да поглеждаш към контролите. За радост са сменили концепцията за индикацията на зададената температура и вече има малки дисплеи я изобразяват. При B7 ако зададената температура е >22 градуса не се виждаше светлинната индикация (май при последните B7 това го промениха). Може би заради това вече промяната по климатизацията не се визуализира приоритетно на централния дисплей (навигация/радио).
При повечето автомобили в този клас (Mondeo и компания) климатика и още маса неща се управляват от тъч екрана – според мен е супер неудобно и разсейващо. Мисля, че скоро ще се върнат към „хардуерните“ копчета защото ако решиш да промениш температурата или да включиш подгрявания на стъкла или седали докато шофираш трябва да ровиш по менютата и да се чудиш какво си натиснал.
Между другото климатроника в B8 вече е тризонален – това ми се струва излишно, както и двузоналния. Мисля, че е достатъчно и да е 1-зонален върши същата работа.
Interior 4 - resized.jpg
3-тата зона

Панела с управление над огледалото за обратно виждане значително е опростен – сега има копчета само за осветлението (поне при мен е така). В стария имаше много копчета но те не работеха за БГ.


drv
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 09 окт 2011 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот drv » Пон 13 апр 2015 22:51


Жабки
Жабката за очилата е 2-3 пъти по голяма. В B7 не влизаха по-големи очила – сега според мен има място за 2-3 чифта. Основната жабка е по-малка и вече няма място за ръководството за употреба – на нейно място е CD-то и слотовете за SD карти. Лявата малка жабка също е по малка.
Джобовете на вратите са малко по неудобни за вкарване на 1,5 л. бутилки – трябва да я вкараш по доста голям ъгъл.
На мястото на пепелника при B7 сега има държач за мобилен телефон който индукционно използва външната антена на автомобила – идеята е страхотна, но…. По големите телефони не влизат!
Interior 5 - resized.jpg
Interior 6 - resized.jpg


Вътрешно пространство
Както знаем Passat по принцип си е огромен отвътре. Мястото отпред ми се струва същото, отзад е видимо по-голямо, задните седалки стоят по ниско, но може и да е оптическа измама. Мисля, че единствения автомобил в този клас (че и в горния) който е по-голям отзад е Skoda Superb.
Багажника е огромен – колкото на новото BMW X5, на 2 нива. При горно ниво е абсолютно равен с бронята, при смъкнато е няколко см по – ниско (досега не успях да го накарам да се смъкне, но пък напъхах маса дреболии в свободното пространство).
Interior 7 - resized.jpg

Щората на багажника се отваря на 2 степени за да не ти се налага да се пресягаш ако не ти трябва да е отворена докрай. Това което ми липсва е отварящ се прозорец на задния капак (какъвто има при BMW 3), защото при комбито трябва да имаш разстояние отзад до стената за да го отвориш.
Обзора поне при комбито е отличен като за съвременен автомобил (ееех старите години с Golf I където не ти трябваше парктроник), дори на предното стъкло вече има малко триъгълно прозорче.
Седалки
Първото нещо което много силно ме впечатли при новия модел е новата шофьорска седалка (VW я наричат ErgoComfort)! Слязох от старата B7 и след минута седнах в B8 и моментално ми направи впечатление, че е много по-удобна – въпреки, че в този момент вниманието ми беше приковано по скоро в табло и т.н. Седалката вече има и изтегляща се напред и нагоре (с две отделни ръчки) подпора за бедрата което преди беше преимущество на AUDI.
Съвет при покупка – ErgoComfort е страхотна, но не може да се комбинира с вентилация и с ел. пасажерска седалка – защо не знам. Мене ако ме питате по си струва да си без вентилация но да седиш супер удобно – особено за дълъг път.
Задните седалки падат по отделно 2-1-2 (външните и с бутони от багажника). Ако се махнат подглавниците на седалките стават на едно ниво с багажника и ми се струва, че можеш да напъхаш европалет :biggrin .
Друга за мен много важна екстра е падащата напред пасажерска седалка (която не знам защо рядко се среща при други модели) – освен, че дава възможност да се возят предмети дълги до около 3 метра, позволява да се возиш като в шофьорска лимузина (че и по-удобно с изпънати крака), дава и страхотен обзор на съкровището което седи на детската седалка отзад. Eкстрата струва жълти стотинки на фона да други опции от ценовата листа, но не се предлага при highline (нямам представа защо)

За тази вечер толкоз – като остане време ще продължа с „дисекцията“


Потребителски аватар
borri
Мнения: 437
Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
Автомобил: VW PASSAT CC
Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
Местоположение: Червен бряг

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот borri » Сря 15 апр 2015 21:26


браво колега :applaud5


tonilom1
Мнения: 54
Регистриран на: Пон 31 окт 2011 22:12
Автомобил: Passat B7 2.0TDI DSG
Двигател: CFFB 2012
Местоположение: Cervia,Italia;Lom,Bulgaria

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот tonilom1 » Сря 15 апр 2015 22:59


Очаквах,че ще преместят дисплея на навигацията по-високо.Карам В7 (дисплея е на еднакво място) и знам че отместването на погледа от пътя за да се погледне дисплея е значително и не е много комфортно. Ауди,мерцедес и бмв отдавна го поставиха най-отгоре и е много по удобно.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 17 апр 2015 9:47


В Б8 мисля има функция навигацията да се пусне на таблото между оборотомера и километража, които пък могат да станат по малки и встрани за да има повече място за навигацията


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот Чудомир » Пет 17 апр 2015 17:32


Преди години, като си търсих Пасат, формата на подлакътника на Б5 ме накара да си купя Б5.5.
Ако сега търсех Пасат, дизайнът на таблото около навигацията категорично би ме отказал от Б8.


tonilom1
Мнения: 54
Регистриран на: Пон 31 окт 2011 22:12
Автомобил: Passat B7 2.0TDI DSG
Двигател: CFFB 2012
Местоположение: Cervia,Italia;Lom,Bulgaria

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот tonilom1 » Съб 18 апр 2015 9:19


В Б8 мисля има функция навигацията да се пусне на таблото между оборотомера и километража

И в В7 го има това,но ако трябва да вкараш нов адрес трябва да работиш по дисплея на централната колона,което си е голямо отвличане на вниманието от пътя.Липсата на големия бутон до скоростния лост,от който се управлява всичко, като при другита(МВ,БМВ,Ауди)за мен е голям недостатък.Ако карам градско и трябва да вкарам адрес в навигацията предпочитам да спра и да го направя.


tonilom1
Мнения: 54
Регистриран на: Пон 31 окт 2011 22:12
Автомобил: Passat B7 2.0TDI DSG
Двигател: CFFB 2012
Местоположение: Cervia,Italia;Lom,Bulgaria

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот tonilom1 » Съб 18 апр 2015 9:23


Преди години, като си търсих Пасат, формата на подлакътника на Б5 ме накара да си купя Б5.5.
Ако сега търсех Пасат, дизайнът на таблото около навигацията категорично би ме отказал от Б8.

И спорд мен в тази част Б7 е по=добре от В8.Ама чак за отказване???


Потребителски аватар
tonkogtd
Мнения: 292
Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
Автомобил: Golf GTD Polo GTI
Двигател: JR-1991 BJX-2006
Местоположение: Ямбол

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот tonkogtd » Съб 18 апр 2015 21:12


@drv
Честита придобивка!
Да си я ползваш със здраве!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 19 апр 2015 1:51


tonilom1 написа:
В Б8 мисля има функция навигацията да се пусне на таблото между оборотомера и километража

И в В7 го има това,но ако трябва да вкараш нов адрес трябва да работиш по дисплея на централната колона,което си е голямо отвличане на вниманието от пътя.Липсата на големия бутон до скоростния лост,от който се управлява всичко, като при другита(МВ,БМВ,Ауди)за мен е голям недостатък.Ако карам градско и трябва да вкарам адрес в навигацията предпочитам да спра и да го направя.

Че аз и в навигацията на телефона не въвеждам адрес в движение, страшна тъпня е да караш и да въвеждаш букви в полето на навигацията където и да се намира тя и който го прави за мен е убиец на пътя


Потребителски аватар
borri
Мнения: 437
Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
Автомобил: VW PASSAT CC
Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
Местоположение: Червен бряг

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот borri » Нед 19 апр 2015 11:42


ама вие и да искате докато карате неможете да въведете адрес,самата навигация не го позволява,веднага извежда съобщение,че трябва да спрете и тогава вече да въвеждате адрес,поне при мен е така.
говоря за RNS 510.


tonilom1
Мнения: 54
Регистриран на: Пон 31 окт 2011 22:12
Автомобил: Passat B7 2.0TDI DSG
Двигател: CFFB 2012
Местоположение: Cervia,Italia;Lom,Bulgaria

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот tonilom1 » Пон 20 апр 2015 9:12


И аз съм с RNS510 И може в движение да се работи с навигацията.Никакво съобщение не ми извежда навигацията.


drv
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 09 окт 2011 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот drv » Пон 20 апр 2015 11:19


По отношение на разположението на екрана на навигацията - тук явно от VW са търсили баланс.
Ако екрана е горе пред погледа - тогава въвеждането на цели и въобще сърфирането между вече огромния брой опции по екрана трябва да бъде с джойстик (или както там наричат контролера за управление) който е някъде около скоростния лост или облекалката за дясната ръка.
Моят опит показва, че целите много по лесно и бързо се въеждат от тъч скрийн (2-3 макс 4 секунди) отколкото браузвайки или пишейки ръкописно на контролер (няколко пъти по бавно в сравнение с тъч скрийн) наблюденията ми са от скоростта с която аз въвеждам целите на passat сравнена със скоростта на актуалните BMW 3 и A4 (на хора които са им свикнали).
И при двата вариянта има немалък момент на разсейване.
От друга страна високият екран е по удобен за гледане по време на движение (с малкия недостатък, че е по-уязвим от заслепяване при ниско слънце.)
Аз лично навигацията не я използвам ежедневно и изобразяването на навигационните инструкции на нормалния MFD за мен е достатъчно - показва опростена монохромна схема (но с висока резолюция и светлосенки) на кръстовището включително и 1-2 преки преди да стигнеш до завиване, схема на кръгови, излизане при детелини, схема на лентата при много лентов път и т.н. Не знам до колко човек в движение може бързо да се ориентира по шарената карта с един поглед докато шофира.
Явно за тези които ползват много често навигацията е предвиден Active Info Display - който изобразява пълноцветната карта между одометъра и оборотомера (които могат и да се намаляват като размер за да оставят повече място за навигацията). Също така доколкото виждам от брошурите ще се предлага и цветен head-up (не знам дали вече се предлага по другите държави но в БГ към момента на покупка не се предлагаше).
Правих тест драйв на автомобил с Active Info Display - не бях особено впечатлен - когато го включих в режим с много информация (разход и т.н. в центъра на часовника) ми беше трудно да видя с каква скорост карам, когато пък се намали размера на двата кръгли уреда ще е още по трудно. Може и да е въпрос на свикване. За мен класическото табло в комбинация с цветен MFD е оптималния вариант.
Дигиталното табло стои много хубаво на AUDI TT - но то трябва да компенсира липсата на централен дисплей.
Според мен производителите ще се върнат на варианта за тъч скрийн и може би в допълнение ще има друг дисплей на нивото на очите, след като сложните за управление контролери (джойстици) отминат от мода.
Още нещо дигиталното табло може да се поръчва само в комбинация със Ниво 2 навигация - т.е. надценката става около 5000 лв.

По отношение на въвеждането на цели по време на движение - при мен могат да се въвеждат цели. Реално обаче аз предпочитам да спра ако от първите 3 букви не ми покаже улицата. Иначе риска от произшествие се увеличава много кратно.

За дизайна на средната конзола - в първия момента когато влязох в B8 и на мен не ми хареса новия дизайн на таблото въобще (доста по - ръбест) - може би защото много си харесвах B7. След 2рия тест драйв вече новото повече ми харесваше от старото :)


Потребителски аватар
irc84
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 22 апр 2015 10:38
Автомобил: BMW 320d xDrive F30
Двигател:

Re: Passat B8 - първи впечатления

Мнениеот irc84 » Чет 23 апр 2015 11:53


Привет колеги, след дълго умуване, пресмятане и четене по всякакви форуми, каква нова кола да изберем за баща ми, се спряхме на Б8 (5 серия на БМВ или Е класа излизаха прекалено скъпи, дори едногодишни екземпляри)Основното, което натежа при решението е колата да е зрава, практична и икономична и не с главозамайващи разходи за поддръжка. Спряхме се на 2.0 ТДИ 150 к.с. с автоматично DSG - Comfortline. Тъй като продадохме старата му кола, не ни устройваше варианта да чакаме няколко месеца за нова с поръчани от нас екстри и във вторник поръчахме нова готова в БГ, която очакваме до утре да дойде. Колата е без навигация, която той така или иначе не ползва, няма и този пакет със затварянето на багажника с бутон, НО мисля че най голямата екстра от която се лишихме бяха 2 ниво активни LED светлини. Имаще и автомобил с гореизброените екстри но разликата излизаше доста голяма. Живот и здраве като я вземем другата седмица ни предстоят няколко пътувания из България около 2к км и ще пиша впечатления.
Поздрави



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: batjoro, goppa, Дечев89 и 52 госта