Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Техническа и сервизна информация за Passat
D22DJ
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 01 яну 2009 20:20
Автомобил: Passat B5.5 1.8T
Двигател: AWT
Местоположение: Перник

Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот D22DJ » Съб 11 апр 2015 14:58


Здравейте колеги,
пасата от заглавието на темата набива грешка P0135 /Heated oxygen sensor - bank 1 sensor 1 (H02S11) sensor heater circuit/.

Колата е нов внос, все още без регистрация и не мога да видя в движение какво показват ламбдата и дебитомера,но на място на бензин седи на 0,1волта, а на газ на 0,8волта.НЕ прави синусоида.Когато е студена при подаване на газ до към три хиляди оборота глъхне, след като прехвърли на газ работи много по добре.

Понеже, не съм има наблюдения върху този мотор - моля някой със същия или опит с него да каже...ламбдата трябва ли да прави синусоида /става въпрос за първата преди катализатора/.Пропуски по вакумите няма.
Това че на бензин стои на бедна смес а на газ на богата.....и проблема като е студена с глъхненето, предполагам е възможно да е от слабо налягане на бензина или позапушени дюзи - тъй като като загрее на бензин работи осезаемо по добре - но пак казвам на газ е различна кола.
Дебитомера немога да кажа какви максимални стойности ще изкара - единственото което ми направи впечатление тъй като го свалях - явно на колата е бил някога мит мотора или е попаднала вода, тъй като по самият сензор/пластините имаше като остатъци от окис..смисъл вода попаднала там, който неможа да се изчисти със спрей за дебитомери.


Благодаря предварително.

P.S. Защо дебитомер с номер bosch 0 280 218 063, варира по сайтовете с цени от 80 до 280лв.?




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот pas1.8mi » Съб 11 апр 2015 16:26


Явно имаш проблем с подгрева на сондата!Може да се провери с Ом-метър.При всичко изправно,малко след запалване,сондата трябва да започне да "мърда" между 0,1-0,8в.


D22DJ
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 01 яну 2009 20:20
Автомобил: Passat B5.5 1.8T
Двигател: AWT
Местоположение: Перник

Re: Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот D22DJ » Съб 11 апр 2015 16:51


При първо палене сутрин студена, стои на 0,5V, малко след това отива на 0,1V, на гас стои на 0,8V.

Как може да се провери дал работи подгрева?


Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот ewipito » Съб 11 апр 2015 17:25


0.8 означава богато, 0.1 бедно, на газ е мн богата- направила е адаптация(дългосрочна) и като минеш на бензин и е редка сместа за това глъхне. Адаптациите можеш да ги провериш на 30-31-32 канал в проценти са и ако е -25.0% значи е стигнала макса на обедняване и трябва да светне чека. Адаптациите се чистят като влезнеш на "Fault codes" меню и му цъкнеш "Clear DTCs". След това запали и виж пак показанията. АКо са добре бягай при газаджия. Ако ли не са.. се търсят други решения :mhihi

П.С.: Имаш ли въобще лампа чек или някой преди теб я е извадил :question


D22DJ
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 01 яну 2009 20:20
Автомобил: Passat B5.5 1.8T
Двигател: AWT
Местоположение: Перник

Re: Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот D22DJ » Съб 11 апр 2015 17:31


Има лампа, чистя грешката, оставям я да работи само на бензин, 3-4 форсирания до 4-5к оборота и светва лампата. Дори и след чистене на грешката сондата пак си стои на 0,1V и НЕ прави синусоида...

и още нещо, някой може ли да ми каже номера на Бош сондата?


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот KBK » Нед 12 апр 2015 7:30


OEM 06B906265D


D22DJ
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 01 яну 2009 20:20
Автомобил: Passat B5.5 1.8T
Двигател: AWT
Местоположение: Перник

Re: Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот D22DJ » Нед 12 апр 2015 9:01


Благодаря.

А доколкото разбрах от чужди форуми, за проверка дали идват до сондата 12V за подгрев се мери на 3-ти пин на куплунга и маса, така ли е?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот pas1.8mi » Нед 12 апр 2015 11:40


Подгрева е на двата бели проводника!


D22DJ
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 01 яну 2009 20:20
Автомобил: Passat B5.5 1.8T
Двигател: AWT
Местоположение: Перник

Re: Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот D22DJ » Нед 12 апр 2015 12:02


По-долу е снимка на конектора от ЕКУ-то, мерих на него няма 12V, мисля на 3-ти пин имаше 3,5V, при работещ мотор и само на контакт. Съответно следващ въпрос....12 волта или 3,5 е нормално?/мерих между пин 3 и маса или е правилно между 3 и 4 пин/?

Изображение

P.S. Успявам да се вържа към ЕКУ-то само с блутут елм327 и андроид приложение/достатъчно да гледам основните неща и да трия грешки/ VCDS lite обаче по никакъв начин не се връзва.. :dummy


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот KBK » Нед 12 апр 2015 12:57


Твоята сонда е широколентова и е с 5 кабела и не съм запознат, но на тези с 4 подгрева е на двата бели проводника (между тях трабва да имаш 12 волта). На кой проводник имаш 3.5 волта, това най-вероятно ти е сигнала от сондата защото до колкото знам широколентовите сонди работят от 1 до 5 волта.


D22DJ
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 01 яну 2009 20:20
Автомобил: Passat B5.5 1.8T
Двигател: AWT
Местоположение: Перник

Re: Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот D22DJ » Нед 12 апр 2015 13:27


Сондата ми е с 4 кабела, говорим за първата преди катализатора. 3,5V имам на 3-ти пин на куплунга който идва от към Еку-то, като ползвам обща маса/купето.Доколкото разбрах/поправете ме ако греша/ 3 и 4 пин са за подгев на сондата. В момента искам да разбера дали подгрева на сондата е заминал или просто нямам достатъчно волтове подавани към нея и евентуално причините за това.

Иначе кабелчето което виждате към куплунга е предполагам за газовата уредба. Иначе са 4 кабелите не 5.

Между другото по каталога на Bosch ми излиза този номер сонда 0 258 010 032, правилно ли съм се ориентирал?


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот KBK » Пон 13 апр 2015 0:05


Колега аз това което намирам по каталозите е че тази сонда която си написал е след катализатора и тя е с 4 кабела. За този двигател сондата пред катализатора която дават в каталозите и в етката е 06B906265D или на бош 0 258 007 090 която е с 5 кабела, но нека някой с с двигател awt да потвърди за да не те подведа.


D22DJ
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 01 яну 2009 20:20
Автомобил: Passat B5.5 1.8T
Двигател: AWT
Местоположение: Перник

Re: Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот D22DJ » Пон 13 апр 2015 8:11


Колега TiL,
ако не ти представлява проблем би ли премерил с един мултицет, на конектора на ламбда сондата, кафявият, който е зад казанчето на антифриза, на 3 и 4 пин към маса и помежду им какъв ток имаш/когато колата е на контакт, при разкачена букса, от страната на Еку-то/. При мен е 3,5v и си мисля дали не трябва да е 12V. Това са пиновете за подгрева на сондата.

Незнам моята може и да работи може и да не работи, въпроса е, че ми набива грешка за подгрева.

И още нещо да питам, единият конектор е този кафявият, къде се намира за другата сонда?


D22DJ
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 01 яну 2009 20:20
Автомобил: Passat B5.5 1.8T
Двигател: AWT
Местоположение: Перник

Re: Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот D22DJ » Пон 13 апр 2015 15:34


Мерси, само ако можеш и да ми кажеш къде се намира конектора за другата сонда...:)Гледах навсякъде под капака на мотора и немога да го открия...

Иначе нещо странно....понеже по някаква причина с моят кабел/китайски ВагКом/ немога да се вържа към еку-то на колата/иначе съм го закачал към други сеати, 2-3 четворки, но по някаква причина към този Пасат немога, не намира нищо на Autoscan....та ползвам един блутут Elm327 и приложението за Андроид TorquePro излиза следното: тази сонда която бяга ту в бедна ту в богата смес и чертае само права линия без синусоида е Bank1Sensor2- тоест би трябвало да е втората сонда. Първата следва да е Bank1Sensor1, която обаче въобще не излиза активна на това приложение - който го е ползвал знае за какво говоря точно. А в същото време записва грешка от нея.. :dummy

Другото което забелязах, случайно пуснах да гледам l/m демек литри за минута на бензиновата помпа....еми при първо палене когато прекъсва при подаване на газ, показваше нещо от сорта на 0,9/1,1....в последствие след малко работа на мотора вдига на 1,3 l/m, и в този момент при форсиране на място вече работи нормално. Предполагам най вероятно бензиновата помпа има проблем, или ако е с цедка отдолу е запушена....

В общи линии доста неща станаха, но не ми се иска да пускам отделна тема за всяко едно от тях.

Още нещо да питам...конектора на снимката за кое е...за първи път виждам такъв...

Изображение


D22DJ
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 01 яну 2009 20:20
Автомобил: Passat B5.5 1.8T
Двигател: AWT
Местоположение: Перник

Re: Пасат 1.8Т AWT ламбда сонда

Мнениеот D22DJ » Пон 13 апр 2015 15:48


Така.....малко почнах сам да си пиша:)
От чуждите форуми видях, че това на снимката е конектора за първата сонда.....сега освен самият конектор, малко е размазана снимката, но има и две крачета означени с плюс и минус, и ясно се вижда, че по средата има нещо като графитена пътечка по която се е движело нещо...но дали липсва или аз не го разбирам за какво е това и как работи?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 198 госта