Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
А какво толкова пък се плашите от изгоряла пробила или каквото и да е гарнитура на глава!? Съвсем нормално е за десетина години и 200 хиляди и отгоре километри тая гарнитура да умре, а дори и да не е умрела след толкова бачкане смяната е препоръчителна. Съдейки по моя мотор свалянето на главата беше препоръчително след точно 210 хиляди и 10 години при мен, швабата кога е сменявал гарнитура не знам. Освен гарнитурата на главата която беше поизгнила в частите около водните магистрали, два от отворите за водата изобщо не бяха пробити в гарнитурата, а други два бяха запушени от парчета силикон, клапаните се нуждаеха от минимално, но все пак припасване, нови гумички, гарнитурата на изпускателния колектор беше поизпуснала на 4-5 места, семеринга на разпределителния вал беше почнал да си заминава и както казах отварянето не беше задължително, но силно препоръчително. За тоя двигател елринг гарнитури за главата, гумена гарнитура на капака на клапаните, всмукателния и изпускателния колектор и гумички за клапаните с прилични отстъпки се намират за 60-70 лв, шлайф на главата 20-40 лв според зависи от региона и работа от двама приятели с не много специализиран инструмент 4-5 часа ако работят бавно и методично, ако не можеш сам ..... те дтав колко взимат майсторите по принцип за тая работа
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
Колега, щом при форсиране вдига нивото в казанчето и излиза, сменяй гарнитурата. Аз така карах около година и накрая смеси маслото и антифриза.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
Отговарям защо..защото това е кола на 20+години от една страна е нерентабилно да се вкарват пари в излишни ремонти..от друга страна качеството на частите и произхода им е толкова съмнителен че ако издърпа късата клечка може в чудо да се види от ремонт в ремонт...това разбира се е мое мнение...моя мотор е на известни 350хиляди може би реални и не е пипан...а това което преоръчвал производителя на 220хиляди да се отваря глава ми звучи много неубедително и налудничаво..не знам къде си го чел и въобще колко достоверна е подобна информация...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
Не съм писал че го препоръчва производителя, препоръчвам го аз и няколко майстора които ми го препоръчаха на мен, оказаха се прави, ако не бях отворил двигателя гарантирано след още да речем 20-30 хиляди километра щях да го правя по принуда. Сега на мен може и да ми е лесно да говоря отстрани, защото сам си го правя с приятели на по кока кола и спестявам пари за труд от майстори без 20 лв които взима в Берковица стругаря да шлайфа главата, но пък това и не са кой знае колко пари с оглед на проблемите които биха спестили в бъдеще, още повече при наченки на тия проблеми в момента.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
кажи му майстор и не го обиждай повече....аз на майстори не вярвам нагледал съм се на идиотизми от големи майстори....както и да е спора е безмислен....аз си казах мнението...
- georgebonev
- Мнения: 3098
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Пасат б3 загря, издухана гарнитура
georgebonev написа:Пусни парното на 4 и загрей...
_B4_ написа:Може ли някой да ми обясни логиката на това? Какво общо има обезвъздушаването с вентилатора?
Така съм го прочел и тествал.
Ще опиша моята случка с извирането на антифриза:
Предварително си бях разредил концентрата антифриз с дест.вода 50/50 в няколко бутилки, общо - колкото е цялото количество за двигателя (при мен 6.3 литра за AAZ двигател).
Сменях маркуч от термостата към двигателя, източих антифриза. След това наливах бавно до момента, в който не поемаше повече и антифриза преля съвсем малко над гърловината в средата на разш.казанче. През това време стисках и мачках маркуча от двигателя към радиатора. А имах още поне литър и половина за доливане.
Запалих и от време на време подавах газ на ръка от лоста със жилото. Нивото взе да пада малко и доливах от време на време, докато остана около литър за доливане. В един момент обаче, нивото в разширителното казанче взе да се вдига и преля от горе... Не повече от 200мл някъде. Зачудих се и се сетих, че не съм пуснал парното на макс... Пуснах го и нивото спадна веднага под минимума. Долях още пак до момента в който нивото преля малко над гърловината в средата - ниво по средата между мин. и макс. чертички. Поработи още малко двигателя и включи перките. В този момент маркуча след термостата се затопли, а преди това си беше студен, докато другите маркучи към радиатора и парното си бяха вече доста позагрели и не можех да ги държа повече от 5-10 сек. Затворих капачката на разш.казанче и оставих двигателя да работи до второто включване на перките и го загасих.
Остана ми за доливане около половин литър.
На следващия ден и до сега нивото си стои между мин. и макс. и не е мръднало.
Мога да отбележа, че моя двигател загрява по-бързо при пуснато парно (по табло, което съм тествал и показва вярно), не знам още защо, но е така при мен.
До колкото съм чел, с пускането на парното, се отваряла клапа (не знам къде е още) и в същото време има циркулация на охл.течност и през радиаторчето на парното. Т.е. без включено парно - охл.течност циркулира само от разш.казанче до водната помпа, през двигателя и пак в разш.казанче. Няма циркулация през големия радиатор и този на парното (поправете ме, ако греша). В момента, в който отвори термостата, започва и циркулация през големия радиатор. При пускане на парното, започва циркулация и през радиатора на парното - пълен цикъл.
Може би, колегата zfa159 ще каже дали наистина е така.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: ABS 1994
- Местоположение: София
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
Със сигурност има циркулация през радиаторчето и без да е пуснато парното, а как загрява колата по-бързо с пуснато парно...за мен е интересен феномен
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
Антифриза си върти през малкия кръг,независимо дали е включено отоплението или не,като отвори термостата,вече върти и през големия кръг.
Аз включвам отоплението с цел да проверя дали системата е обезвъздушена,демек и в радиаторчето на парното има антифриз,а не ветЪр.
Макар,че още е рано!
Аз включвам отоплението с цел да проверя дали системата е обезвъздушена,демек и в радиаторчето на парното има антифриз,а не ветЪр.
Макар,че още е рано!
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Чет 08 дек 2011 20:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
Оставам с впечатление, че си оставил отворена капачката на разш. съд след като температурата се е качила на 90+градуса. При отворена капачка и температура 95-100гр. (0бара налягане) водата извира. Дано това е причината за бълбукането
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
Колеги, а ако има издухана гарнитура трябва ли колата да прекъсва и притриса на празни обороти? Изгорелите газове излизат в кофти такт. Възможно ли е да имам прескичил зъб на ангренажа и от там да ми бърка центровката? Вчера пръсках кабелите с вода и на тъмно не светят, пробвах и с други свещи и друга дистрибуторна...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
Вземи едни клещи с хубава изолация и на работещ двигател издърпвай една по една лулите, за да видиш кой цилиндър не работи, ако са два един до друг гарнитурата може да е пробила между тях
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2010 22:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
Която и свещ да сваля има леко влошаване на работата на мотора на празни обороти, но тя така или иначе е зле...
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2010 22:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
Когато позагрее колата започва до работи малко по-добре, но пак звука е кофти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 187 госта