Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 15 апр 2015 18:55


А какво толкова пък се плашите от изгоряла пробила или каквото и да е гарнитура на глава!? Съвсем нормално е за десетина години и 200 хиляди и отгоре километри тая гарнитура да умре, а дори и да не е умрела след толкова бачкане смяната е препоръчителна. Съдейки по моя мотор свалянето на главата беше препоръчително след точно 210 хиляди и 10 години при мен, швабата кога е сменявал гарнитура не знам. Освен гарнитурата на главата която беше поизгнила в частите около водните магистрали, два от отворите за водата изобщо не бяха пробити в гарнитурата, а други два бяха запушени от парчета силикон, клапаните се нуждаеха от минимално, но все пак припасване, нови гумички, гарнитурата на изпускателния колектор беше поизпуснала на 4-5 места, семеринга на разпределителния вал беше почнал да си заминава и както казах отварянето не беше задължително, но силно препоръчително. За тоя двигател елринг гарнитури за главата, гумена гарнитура на капака на клапаните, всмукателния и изпускателния колектор и гумички за клапаните с прилични отстъпки се намират за 60-70 лв, шлайф на главата 20-40 лв според зависи от региона и работа от двама приятели с не много специализиран инструмент 4-5 часа ако работят бавно и методично, ако не можеш сам ..... те дтав колко взимат майсторите по принцип за тая работа




batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура

Мнениеот batmit » Сря 15 апр 2015 19:20


Колега, щом при форсиране вдига нивото в казанчето и излиза, сменяй гарнитурата. Аз така карах около година и накрая смеси маслото и антифриза.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура

Мнениеот silent » Сря 15 апр 2015 19:29


Отговарям защо..защото това е кола на 20+години от една страна е нерентабилно да се вкарват пари в излишни ремонти..от друга страна качеството на частите и произхода им е толкова съмнителен че ако издърпа късата клечка може в чудо да се види от ремонт в ремонт...това разбира се е мое мнение...моя мотор е на известни 350хиляди може би реални и не е пипан...а това което преоръчвал производителя на 220хиляди да се отваря глава ми звучи много неубедително и налудничаво..не знам къде си го чел и въобще колко достоверна е подобна информация...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 15 апр 2015 20:11


Не съм писал че го препоръчва производителя, препоръчвам го аз и няколко майстора които ми го препоръчаха на мен, оказаха се прави, ако не бях отворил двигателя гарантирано след още да речем 20-30 хиляди километра щях да го правя по принуда. Сега на мен може и да ми е лесно да говоря отстрани, защото сам си го правя с приятели на по кока кола и спестявам пари за труд от майстори без 20 лв които взима в Берковица стругаря да шлайфа главата, но пък това и не са кой знае колко пари с оглед на проблемите които биха спестили в бъдеще, още повече при наченки на тия проблеми в момента.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура

Мнениеот silent » Сря 15 апр 2015 20:34


кажи му майстор и не го обиждай повече....аз на майстори не вярвам нагледал съм се на идиотизми от големи майстори....както и да е спора е безмислен....аз си казах мнението...


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3098
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Пасат б3 загря, издухана гарнитура

Мнениеот georgebonev » Сря 15 апр 2015 20:59


georgebonev написа:Пусни парното на 4 и загрей...

_B4_ написа:Може ли някой да ми обясни логиката на това? Какво общо има обезвъздушаването с вентилатора? :gruebel

Така съм го прочел и тествал.

Ще опиша моята случка с извирането на антифриза:
Предварително си бях разредил концентрата антифриз с дест.вода 50/50 в няколко бутилки, общо - колкото е цялото количество за двигателя (при мен 6.3 литра за AAZ двигател).
Сменях маркуч от термостата към двигателя, източих антифриза. След това наливах бавно до момента, в който не поемаше повече и антифриза преля съвсем малко над гърловината в средата на разш.казанче. През това време стисках и мачках маркуча от двигателя към радиатора. А имах още поне литър и половина за доливане.
Запалих и от време на време подавах газ на ръка от лоста със жилото. Нивото взе да пада малко и доливах от време на време, докато остана около литър за доливане. В един момент обаче, нивото в разширителното казанче взе да се вдига и преля от горе... Не повече от 200мл някъде. Зачудих се и се сетих, че не съм пуснал парното на макс... Пуснах го и нивото спадна веднага под минимума. Долях още пак до момента в който нивото преля малко над гърловината в средата - ниво по средата между мин. и макс. чертички. Поработи още малко двигателя и включи перките. В този момент маркуча след термостата се затопли, а преди това си беше студен, докато другите маркучи към радиатора и парното си бяха вече доста позагрели и не можех да ги държа повече от 5-10 сек. Затворих капачката на разш.казанче и оставих двигателя да работи до второто включване на перките и го загасих.
Остана ми за доливане около половин литър.
На следващия ден и до сега нивото си стои между мин. и макс. и не е мръднало.
Мога да отбележа, че моя двигател загрява по-бързо при пуснато парно (по табло, което съм тествал и показва вярно), не знам още защо, но е така при мен.

До колкото съм чел, с пускането на парното, се отваряла клапа (не знам къде е още) и в същото време има циркулация на охл.течност и през радиаторчето на парното. Т.е. без включено парно - охл.течност циркулира само от разш.казанче до водната помпа, през двигателя и пак в разш.казанче. Няма циркулация през големия радиатор и този на парното (поправете ме, ако греша). В момента, в който отвори термостата, започва и циркулация през големия радиатор. При пускане на парното, започва циркулация и през радиатора на парното - пълен цикъл.
Може би, колегата zfa159 ще каже дали наистина е така.
:th_up


_B4_
Мнения: 154
Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: София

Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура

Мнениеот _B4_ » Сря 15 апр 2015 21:42


Със сигурност има циркулация през радиаторчето и без да е пуснато парното, а как загрява колата по-бързо с пуснато парно...за мен е интересен феномен


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 16 апр 2015 7:03


Антифриза си върти през малкия кръг,независимо дали е включено отоплението или не,като отвори термостата,вече върти и през големия кръг.
Аз включвам отоплението с цел да проверя дали системата е обезвъздушена,демек и в радиаторчето на парното има антифриз,а не ветЪр.
:beer

Макар,че още е рано!


desert_fox
Мнения: 58
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура

Мнениеот desert_fox » Чет 16 апр 2015 12:07


Оставам с впечатление, че си оставил отворена капачката на разш. съд след като температурата се е качила на 90+градуса. При отворена капачка и температура 95-100гр. (0бара налягане) водата извира. Дано това е причината за бълбукането


van4ov
Мнения: 119
Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура

Мнениеот van4ov » Съб 25 апр 2015 16:38


Колеги, а ако има издухана гарнитура трябва ли колата да прекъсва и притриса на празни обороти? Изгорелите газове излизат в кофти такт. Възможно ли е да имам прескичил зъб на ангренажа и от там да ми бърка центровката? Вчера пръсках кабелите с вода и на тъмно не светят, пробвах и с други свещи и друга дистрибуторна...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 25 апр 2015 19:47


Вземи едни клещи с хубава изолация и на работещ двигател издърпвай една по една лулите, за да видиш кой цилиндър не работи, ако са два един до друг гарнитурата може да е пробила между тях


van4o_v
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 17 сеп 2010 22:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура

Мнениеот van4o_v » Нед 26 апр 2015 10:02


Която и свещ да сваля има леко влошаване на работата на мотора на празни обороти, но тя така или иначе е зле... :scare3


van4o_v
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 17 сеп 2010 22:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура

Мнениеот van4o_v » Нед 26 апр 2015 10:04


Когато позагрее колата започва до работи малко по-добре, но пак звука е кофти.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 187 госта