Здравейте, колеги и за много години! Вчера ми се случи малко неприятна случка. Пътувах от Бургас за София. Още при тръгването забелязах, че от парното ми има едва забележимо изпарение на антифриз. Предположих, че радиаторчето е тръгнало и продължих да карам. По време на пътя забелязах, че колата държи леко по-висока температура. Спрях, антифриза беше намалял, и когато отворих казанчето, извираше. Изчаках леко да се охлади, долях и продължих. На входа на София колата загря още повече и хвърли водата в купето, през радиаторчето. Спрях, шунтирах радиаторчето, изчаках леко да изстине, долях вода и тръгнах, но забелязах, че колата на празни обороти прекъсва леко...работи все едно на 3 цилиндъра. Тръгна ли да карам си върви. Докато чаках да се обезвъздуши вдигаше нивото в казанчето и бълбукаше. Тъй като пак ми държеше около 100 градуса отидох на майстор, който като я чу каза, че е издухала гарнитура, направила е въздушна възглавница и затова грее. Тъй като перката на двигателя не включваше изобщо я шунтирахме да върти постоянно на първа степен, при което температурата се нормализира и отпътувах към Видин. Моля за вашето мнение... Дали в следствие на хвърлената вода през радиаторчето на парното се получи това с гарнитурата, или гарнитурата е била първа
? Може ли да сложа някаква добавка, за да закрепя нещата, тъй като ме очаква 600км пробег Видин-Бургас? Мога ли да направя перката да вкл. и изкл. сама тъй като на моменти преохлажда? Колко ориентировъчно ще ми струва ремонта и дали може да има и други поражения освен гарнитура и спуканото радиаторче...
P.S.Моторът е RP 1.8 90кс на газ
Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат б3 загря, издухана гарнитура
Спуканото радиаторче е СЛЕДСТВИЕ на прегорялата гарнитура - налягането по охладителната система избива от най-слабото място. Според мен не карай колата така, щото може и още някъде да се пропукат нещата и да влезеш още навътре с парите. Добавка в случая не мисля, че може да помогне
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Пасат б3 загря, издухана гарнитура
Разхерметизирана охладителна система + висока температура на мотора води до кипване на антифриза в главата и парите изтласкват течноста навън.
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Пасат б3 загря, издухана гарнитура
Колега, какво имаш предвид под разхерметизирана...? Днес махнах моста на перката, включих я стандартно към буксата си, оставих колата да позагрее и си се включваше и изключваше нормално. Не знам вчера след като налях течност защо не искаше. Иначе колата пак на ниски обороти не работи добре (сякаш на 3 цилиндъра), при обороти над 1100се оправя. Маркучите на охладителната не са много твърди, но при отворено казанче на антифриза и форсиране вдига течността до преливане. Отзад не пуши бяло, няма вода в маслото.
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Пасат б3 загря, издухана гарнитура
Kолеги, сега бях при колата. Видях, че онзи ден като съм барал жилото за газта е останало разместено. Наместих го и от степерчето на жилото вдигнах още малко празбите обороти. В момента ми изглежда добре, не загрява. Дали е възможно просто от слъсаната връзка да е изкипял антифриза, което да е довело до загряването до около 110градуса а после да е греела заради въздух в системата и гарнитурата да си е здрава?
- Johnsword
- Мнения: 478
- Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.8 RP1991
- Местоположение: Монтана Баце
Re: Пасат б3 загря, издухана гарнитура
110 градуса, та това как не е изкривило главата
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Пасат б3 загря, издухана гарнитура
Може ли тази лоша работа на празни обороти да се дължи именно на това, или като сум долял студена вода нещо да се е изметнало (изчаках около 20мин.)?
Последна промяна от van4ov на Вто 14 апр 2015 20:49, променено общо 1 път.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Пасат б3 загря, издухана гарнитура
van4ov написа:...Маркучите на охладителната не са много твърди, но при отворено казанче на антифриза и форсиране вдига течността до преливане. Отзад не пуши бяло, няма вода в маслото.
Имаш въздух в системата...
Пусни парното на 4 и загрей на отворена капачка поне до 2 пъти завъртане на перките. Периодично подавай газ и вдигай малко оборотите на ръка от лоста на жилото.
Стискай маркучите и пускай периодично през това време - този към радиатора и тези към парното към купето.
Накрая виж нивото и ако трябва долей. Ако остане на ниво между мин. и макс., затвори капачката и остави да поизстине двигателя.
Виж пак нивото на антифриза.
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
Това добре, колега, но повече ме притеснява да не се е прецайал нещо мотора... Мисля утре да пробвам с други свещи как ще е ....
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
Колеги, днес сложих други свещи за проба. Колата заработи по-добре. Относно охладителната система ми направи впечатление, когато колата загрее нивото на течността започва да се повишава и да прелива при отворена капачка. Също така перката не включва ако е развита капачката. Завия ли я си тръгва и държи нормална температура. Дали това е симптом за още въздух в системата?
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: ABS 1994
- Местоположение: София
Re: Пасат б3 загря, издухана гарнитура
Пусни парното на 4 и загрей
Може ли някой да ми обясни логиката на това? Какво общо има обезвъздушаването с вентилатора?
Може ли някой да ми обясни логиката на това? Какво общо има обезвъздушаването с вентилатора?
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Пасат б3 загря, издухана гарнитура
_B4_ написа:Пусни парното на 4 и загрей
Може ли някой да ми обясни логиката на това? Какво общо има обезвъздушаването с вентилатора?
няма логика, това не е ладата с кранчето
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: ABS 1994
- Местоположение: София
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
Аз знам, че няма логика. Питанката ми беше по скоро към тези които дават този съвет, защото не за първи път го срещам из темите.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
Единствено може да се ползва като индикатор, че радиаторчето на парното не е пълно с въздух и през него циркулира антифриз.
Последна промяна от L&R на Сря 15 апр 2015 15:40, променено общо 1 път.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат б3 RP 1.8 90кс на газ загря, издухана гарнитура
може и нищо да и няма на колата....може просто да е дошло времето на парното..то е с пластмасови капаци на радиатора и с многото години стават трошливи ...остави я да се обезвъздуши и ако не загрява си я карай...не се обезъздушава на отворена кавпачка...наливаш да поработи докато спре да гълта натифриз и затваряш...загрява врътва перката ..и или отваряш внимателно и доливаш или я оставяш да истине и тогава доливаш колкото трябва ....нормално е на отворена капачка и при изфорсиране да прелива...не бързай да отваряш...и това с парното на 4ри няма смисъл ....и няма нищо общо нито с лада нито с москвич... на второ четене като чета ...нормално е и това след като е на 100гр.и отвориш капачката да изкипи...възможно е да нямаш никаква въдушна възглавница а просто да ти е прецакан датчика пускащ перката на радиатора и от там да ти е повишената температура която ти е направила впечатление ...така че не се хвърляй на дълбокото по догатки и съмнения...майсторите а и в този форум им е много кеф да отварят глави мотори и да се занимават с издухали гарнитури и спукани глави...за щяло и нещяло....аз ако слушах досега няколко пъти да съм разпарцаливил мойта...вкл и подобен съвет получих преди години от официалния сервиз на фолксваген...Юнитрейд...а в действотелност ремонта ми беше 5лв...има много начини за да се диганостицира проблема с издуханата гарнитура...а не по това да ли загрява и колко...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта