Passat B3 RP 1989г. - Жила за скорости
- Jijooshu
- Мнения: 87
- Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1989
- Местоположение: Варна
Passat B3 RP 1989г. - Жила за скорости
Колеги, рових с търсачката, търсих как ли не, но не открих никъде тема или инструкция за смяна на жилата на скоростите на Пасата. Виждам, че от към скоростната кутия жилата са закрепени на планка с 2 болта, там всичко е ясно. Но идва филмът по-назад - знам, че лостът и кутията му се държат с 4 болта, но не знам дали трябва да махам нещо друго. Успях да изровя една тема за Поло, там по спомен трябва да се сваля и ауспухът, за да падне кутията. Въпросът ми е дали и тук трябва да се процедира по същия начин или има начин да я изкарам, без да разглобя половината кола. Канал и инструменти имам, не вярвам да ми е необходимо нещо по-специфично, но ако има нещо, което е хубаво да се знае - приемам всякакви съвети. Поздрави на всички и приятна вечер
Re: Passat B3 RP 1989г. - Жила за скорости
И при пасата се разкача ауспуха, маха се алуминиевата обшивка за да има достъп до четирите болта. Ще ти бъде по - лесно да си вземеш лост с жилата втора употреба ,вместо да разглобяваш кутията за смяна само на жилата.
- Jijooshu
- Мнения: 87
- Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1989
- Местоположение: Варна
Re: Passat B3 RP 1989г. - Жила за скорости
Благодаря ти, колега :) По принцип и аз знам, че щеше да е уж по-лесно, но намерих само жила.
А ето и процедурата по смяната (за съжаление няма снимки, защото каналът ми дойде малко тъмен и телефонът не искаше да прави читави снимки, та ще се постарая да бъда максимално подробен):
Вътре в купето се развива топката на скоростния лост, вади се маншона с пластмасата около него и се развиват двете пластмасови гайки.
В двигателния отсек се откачат двете жила. И двете се развиват с камък 13, едното има квадратна гайка за контра отдолу, внимавайте да не я изтървете.
Ауспухът при RP моторите се държи за изпускателния колектор с 2 С-образни скоби, свалят се с някаква кука и доста силно дърпане, защото са яко твърди. Препоръчвам процедурата да се прави на канал, защото иначе няма място за дърпане. След като се откачи, тръбите увисват надолу и трябва да се махне алуминиевата обшивка. При мен се държеше с някакви пластмасови анджаклами, които излизат с права отверка (подлага се между пластмасата и алуминия и се напъва). В края на първата част има два болта, които се развиват отново с камък 13 и удължител. След като се махнат те, се сваля алуминият и се открива достъп към кутията с лоста. Развиват се и задните 2 болта (отново с камък 13, но ги гледайте внимателно после при сглобяването - задните са по-къси). След това кутията излиза.
За смяната на жила се разглобява тази кутия. Самата кутия е с капак отдолу, който се държи с контрички, които се разгъват и се открива достъп отдолу. Вътре се вижда как жилата са закачени с два шплента, които се вадят, а отпред се развиват още два болта и се издърпва целият механизъм. Поставянето на новите жила не е никаква философия, просто се прекарват в дупките, наместват се, затягате болтовете, шплентовете се слагат и капакът се затваря.
Сглобяването е по обратния ред - намества се кутията, слагат се двата задни болта (късите), намествате алуминиевата обшивка, затягате и другите два болта, връщате пластмасовите контри, жилата се прекарват към избирача за скоростите, след което ги монтирате там. Намествате ауспуха, закачате скобите му (като цяло точно тази последна процедура е най-голямото дърво, тясно е за бъркане и трябва да имате хубава кука, с която да хванете скобите и да ги изпънете, аз ползвах ключ за джанти с кука от Опел Вектра и сега се моля да не ме хване ръждата ). И сте готови
Тук е и моментът да отправя специални благодарности към колегата ogi.73 за подробното обяснение на процедурата веднага, след като пуснах темата с въпроса
А ето и процедурата по смяната (за съжаление няма снимки, защото каналът ми дойде малко тъмен и телефонът не искаше да прави читави снимки, та ще се постарая да бъда максимално подробен):
Вътре в купето се развива топката на скоростния лост, вади се маншона с пластмасата около него и се развиват двете пластмасови гайки.
В двигателния отсек се откачат двете жила. И двете се развиват с камък 13, едното има квадратна гайка за контра отдолу, внимавайте да не я изтървете.
Ауспухът при RP моторите се държи за изпускателния колектор с 2 С-образни скоби, свалят се с някаква кука и доста силно дърпане, защото са яко твърди. Препоръчвам процедурата да се прави на канал, защото иначе няма място за дърпане. След като се откачи, тръбите увисват надолу и трябва да се махне алуминиевата обшивка. При мен се държеше с някакви пластмасови анджаклами, които излизат с права отверка (подлага се между пластмасата и алуминия и се напъва). В края на първата част има два болта, които се развиват отново с камък 13 и удължител. След като се махнат те, се сваля алуминият и се открива достъп към кутията с лоста. Развиват се и задните 2 болта (отново с камък 13, но ги гледайте внимателно после при сглобяването - задните са по-къси). След това кутията излиза.
За смяната на жила се разглобява тази кутия. Самата кутия е с капак отдолу, който се държи с контрички, които се разгъват и се открива достъп отдолу. Вътре се вижда как жилата са закачени с два шплента, които се вадят, а отпред се развиват още два болта и се издърпва целият механизъм. Поставянето на новите жила не е никаква философия, просто се прекарват в дупките, наместват се, затягате болтовете, шплентовете се слагат и капакът се затваря.
Сглобяването е по обратния ред - намества се кутията, слагат се двата задни болта (късите), намествате алуминиевата обшивка, затягате и другите два болта, връщате пластмасовите контри, жилата се прекарват към избирача за скоростите, след което ги монтирате там. Намествате ауспуха, закачате скобите му (като цяло точно тази последна процедура е най-голямото дърво, тясно е за бъркане и трябва да имате хубава кука, с която да хванете скобите и да ги изпънете, аз ползвах ключ за джанти с кука от Опел Вектра и сега се моля да не ме хване ръждата ). И сте готови
Тук е и моментът да отправя специални благодарности към колегата ogi.73 за подробното обяснение на процедурата веднага, след като пуснах темата с въпроса
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B3 RP 1989г. - Жила за скорости
куките се свалят с една елементарна скоба...която всеки може да си направи ама пусти мързел....аз ги свалям като ги връзвам и с една щанга ги напъвам като ползвам за опорна точка смукателния колектор...
Re: Passat B3 RP 1989г. - Жила за скорости
един съвет към колегите,които го правят,защото и аз се сблъсках със същия проблем,и то в студовете още..
смажете хубаво жилата с някакво масло и спринцовка.някой да държи жилото дръпнато в единия край и там ,където се отваря малка хлабина налейте масло,раздвижете, и повтаряйте докато започнат да се движат жилата без никакво съпротивление.С годините в жилата се натрупват много боклуци.Така аз сглобих моята кола без да ги смазвам и влизаха ужасно скоростите,след като ги свалих пак,смазах и монтирах.. никога не са влизали така,както сега.
смажете хубаво жилата с някакво масло и спринцовка.някой да държи жилото дръпнато в единия край и там ,където се отваря малка хлабина налейте масло,раздвижете, и повтаряйте докато започнат да се движат жилата без никакво съпротивление.С годините в жилата се натрупват много боклуци.Така аз сглобих моята кола без да ги смазвам и влизаха ужасно скоростите,след като ги свалих пак,смазах и монтирах.. никога не са влизали така,както сега.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта