Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...стартер???

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот radotom » Вто 26 май 2015 7:10


:th_up Много вярно казано!




Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот инжектопляктор » Сря 27 май 2015 16:06


muns61 написа:Стара кола може да поддържа този, който сам си я ремонтира

Няма такъв филм. Освен ако не налееш 1500+лв в инструменти и още неопределена сума за подемници, крикове и подобно оборудване. Да не говорим времето, което отнема това - трябва или да си безработен или на свободна професия с много свободно време. Обективно казано, сам човек без оборудване не може да оправи нищо вкъщи. Аз примерно дори и канал нямам и няма къде да закарам колата, с едно гърне се мъчех седмица и колко да го направя. Аз на трупчета и оригиналният крик вяра нямам, щото ако стане нещо, ще ми падне колата на главата и ще гушна букета.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 27 май 2015 16:39


Тия стари пасати и голфове се ремонтират с едно комплектче камъни до 19 с тресчотка, комплект звездогаечни ключове, пак до 19-21 и комплект плюсови и минусови отверки, щанга една за всеки случай и клещи и тел.
В общи линии инструмент за 150-200лв при това средно качество, не от най калпавите.
Свалял съм скоростна кутия само с крик и 2-3 дъски, вярно никак не е лесно и отнема повече време, но пък става, за да не гушнеш букета просто гумата с джантата я подлагаш под прага за малко повече сигурност


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот инжектопляктор » Сря 27 май 2015 16:55


К.Одаджийски написа:Тия стари пасати и голфове се ремонтират с едно комплектче камъни до 19 с тресчотка...

Забрави и диагностиката, газ-анализатора и т.н. Също както и кабел за ГИ и софтуера. Хич не ги разбирам колите, но не ми изглежда като да се ремонтират само с комплект соц.ключове Електрон. Това не е Москвич. И ако от електриката на кола като моята човек може да реве, да не говорим за по-новите. Където приятел ми разправя някакъв датчик му писнал и колата спряла на място, точка. И поялника в твоят списък го забрави. Да кърпиш ла..ната по електро инсталацията. И силикона, щото стоповете масово текат и влиза вода. :Mr Green Fun
Значи не е случайно, че хората работят с подемници. Една скоростна кутия като ми сменяха съединител на предната кола я вадиха и подпираха с лебедка. Тая кутия ако ми падне върху пръстите, докато я свалям, сигурно ще ме осакати.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 27 май 2015 17:02


Пробна лампа требе верно и един диод евентуално да четеш мигащи кодове, каква диагностика на 2Е!? Последните модели май имат ЕКУ което може да се чете с ваг ком, ама са рядкост, всичко останало в аутодата и на други места има описано как се диагностицира, предимно с мултимер и пробна лампа.
мнението ми е изцяло за въпросните стари коли, значи към ония 150 кинта добавяме още 15 за хубав китайски мултимер :mhihi и още 15 за дребни нещица като китайски поялник, тинол и пробна лампа.
Ако ръчкаш по инсталацията ще е хубаво да имаш клещи секачки, ролка скоч и бандажна лента за кабелни снопове.
Това все пак не са коли за които ти трябва компютър за да им върнеш цилиндърчетата за смяна на накладките, не че и там няма цака де, ама нея Радо ще я каже каква е :biggrin


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот muns61 » Сря 27 май 2015 19:04


инжектопляктор написа:

Хич не ги разбирам колите

Много филми гледаш, при това фентъзи! :icon_lol
Това, дето съм го писал важи за хора, дето разбират, а не за клавиатурни специалисти, чели-недочели.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот kris11 » Сря 27 май 2015 20:05


инжектопляктор ти и като си сменяш лятно/зимните гуми и е повдигнат автомобила на крик пак може да гушнеш букета като се гътбе от крика към тебе автомобила.И като все пишеш за икономия и за разходи за какъв налетя на 2л двигатл, като можеше да си лупиш с 1,8 л 90 к.с. хем и данъка ще е по-малък. Изключвам недоеазумението хААМ ч,8л /75 к.с.
2Е и огромната електроник :Mr Green Fun


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот инжектопляктор » Сря 27 май 2015 20:12


muns61 написа:Това, дето съм го писал важи за хора, дето разбират, а не за клавиатурни специалисти, чели-недочели.

Стига ве, човек. Ти и тампоните на носачите ги вадиш с двата пръста на едната ръка сигурно. Точно аз по-горе написах, че много-много не им разбирам, но като гледам не е само с комплект ключове за 100лв ремонта.
К.Одаджийски написа:...каква диагностика на 2Е!?

Де да знам бре, 2Е нали си има OBD, поне моето Vento има. Аз се каних кабел за диагностика да купувам, тука коуегата ме втрещи - то с лампичка твърди, че било. :mhihi Не се ли чете с кабел за диагностика на лаптопа? А за мултимера - само едни хамперклещи да си измериш стартовият ток струват повече, отколкото целият комплект, който изброи. Едно е да си го правиш у вас, друго е да имаш машинка за всичко - закачаш, виждаш и не се чудиш.
п.п Бях се канил да купувам амперклещи. Под 60лв няма такива, които да мерят постоянен ток.
kris11 написа:И като все пишеш за икономия и за разходи за какъв налетя на 2л двигатл

Ми на - питай ме. 1.8, 90к.с не са кой знае колко често срещани. Пък ако нямаше ядове с моята, данъка не ми пречи. Както и да е, ще й оправя малкото прекъсване на газ с настройки на АГУ и ще гледам да я продавам скоро може би. Който им е ентусиаст - да си ги работи.
А летни/зимни гуми ги сменям в гумаджийницата. Хората имат хидравличен крик и пневматичен винтоверт. Не да се мъча с калпавият ключ за резервната гума и още по-калпавият оригинален крик. Пък и през повечето време карах гуми втора ръка. Купувам по 30 кинта, карам ги докато грайферът не намалее, отивам и купувам други - те ми ги сменят без пари, старите ги хвърлям и това е. Те така като не ги пазя гумите и при мен не изкарват повече от година и половина. Ако почна да ги сменям, па да държа 8 джанти с 2 комплекта - един зимен и един летен нови...айдеее, отиде коня в ряката.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 27 май 2015 21:28


От телефона ще го напиша пак белким го прочетеш поне тоя път.
Късните т.е към края на производството 2Е имат диагностика, преди обаче да си купиш кабел отиди при някой да видиш какво излиза на въпросната букса, щото може да излиза само abs-а, а може и да не е закачена за бушониерата и да не излиза нищо.
Продължавам да твърдя, че това е прост фулгруп многоточков инжекцион който и без диагностичен кабел се диагностицира с мултимер и пробна лампа и един светодиод и едно съпротивление за т.нар пета дюза..
Ампер клещи за какво са ти? По колата единствено акумулатора можеш да мериш с тях, ама стигнеш ли до ампер клещите за него станал е за кофата най вероятно.
Тампоните на носачите се избиват с чук и секач и се набиват с менгеме при липса на винтова преса.
Мuns го е казал много правилно, трябва да знаеш катво правиш, аз го допълних че става и без инструмент за хиляди левове.
Ако смяташ че можеш да научиш нещо по въпроса, пиши едно лично че разтегнахме темата и ще ни мъмрят модовете


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот Водния дух1 » Сря 27 май 2015 21:32


Аз което го разбирам си го правя сам -имам си и канал и инструменти.Обаче ,което не го мога -не го мога-колата отива на майстор,ама проверен и то не веднъж.Много ме ''кефят ''хора ,които хич си нямат хабер и се правят на разбиратели и накрая щат не щат -на майстор и се чудят що им вземат толкова пари.А той мастера първо трябва да оправи щетите и после вече да прави каквото трябва.


Потребителски аватар
Светалце
Мнения: 129
Регистриран на: Съб 11 окт 2014 20:26
Автомобил: Passat GL
Двигател: E2 91
Местоположение: Монтана

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот Светалце » Нед 31 май 2015 21:42


И сега да обобщя: добре, че не разбрах всичко написано извън липсата/ наличието на инструменти, защото в противен случай щях яко да се притесня! Тъй като страдам от остра липса на време, много рядко си сядам на лаптопа, чета коментарите от телефона, но не мога да вляза от него...По въпроса със спирането в движение. Тази вечер се случи отново. Надолу по един баир към Монтана.Оказа се, че не мога да запаля на газ по никакъв начин. Пробвах на бензин и запали. Така до бензиностанцията. Заредих за идната работна и сбораджийска седмица и не можах да тръгна. :banghead Но за мой късмет там беше единият от майсторите -газаджии в града. И когато си вдигнах капака, човекът реши да се намеси. Проверява тук-там и накрая се оказа, че е бушонът на газовата.И преди той е правил проблем. Докато се е поизвадил окончателно тази нощ. :bowdown Та реших да напиша тук.
Сега за колата - не вярвам да има друга като тази! В нея съм возила какво ли не. Ходила съм къде ли не. И си я обичам!!! И все пак виждам, че ми трябва друга. Затова преди близо година започнах да избирам - това при мен е много сложен и бавен процес. Спрях се на VW Шаран. Защото е голяма! И защото е VW!
Спирачките с отстъпките и т.н.т. - смениха ми ги за 20 мин. срещу 38 лв общо. И да - без малко да целуна една Астра отзад - ма той караше като баба, де...
Та сега събирам мнения за Шаран - какво да търся в него? Автокъща или Интернет? :screwy С думи прости, моля, като за мен! :smile


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 507
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот walentin » Пон 01 юни 2015 14:21


Светалце, според мен изборът ти "Шаран" е добър. Търси навсякъде - по сайтове, по автокъщи, но най-добре ако можеш - от Германия, Швейцария и т.н.... И ако може да е на по-малко години. Желая ти успех!!!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот kris11 » Пон 01 юни 2015 20:42


Шаран е само с 1 вид и само с 1 двигател . Уточни се.След 2001г радиатора пред този за антифриза е консуматив. Дизелите са с проблематични и неработещи печки.До 2001г ск кутия е фордово изчадие и полуоските също. не,че на сл;едващите 6 ст кутия е цвете.До 2001г VR6 амя, скъпа поддръжка; 1,8Т - турбината - за дълги пътувания и скоростни е за предпочитане. 2л.ADY ен ,евтин за поддържане и консумативи, върви си ,лесен за газифициране. Градско 12-13л/газ, извън града на магистрла 10-11л/ч00 при поддържане на скорост. /по пресечена местност 8,5-8,7 /Варна-Бургас-варна/.
За дизел- Радотом ще каже.
Проблеми:
-На задните врати и багажника се късат проводниците в снопа. На фул екстри са 18 проводника във всяка задна врата.
-Лебедка за рез. гума - не е използваня и е 1 буца ръжда.
- климатична у-ба - ф-р дехидратора хубаво се олива с помия и корозира яко / цена 50-60 лв.отгоре му е и пресостата 40 лв.
Гние тръбата от ф-р дехидратора към ТРВ то /върви по десния рог/ Кората го затиска през дунапренови тампони / там се събира луга и прогнива алум .тръба. Нова около150 лв, но могат да се заваряват .
- тука винаги скатават щората над 3 я ред седалки и я дават с/у 100 тина лв. Също свалят и 6и 7 седалки и пак с/у пари.
Да се провери каква е първоначалната регистрация./ има с 5-6 и7 места/.
-от ЕГН машинката за заден ход прави въртели / фордовска измишльотина е/.
- гумите задължително с товарен индекс 94 и 95/ тежко купе над 1743 кг за АДЪ/
- при превключване 3 т скорост е дълбока - иска по дълбоко включване / по-дълъг ход на лоста, принедостатъчне дълъг ход хърка./
- на по-амортизиране автомобили трака механизма на чистачките / луфт в лагерните втулки/.
Няма драми с микроключета , светещи/несветещи плафони като Г4,5 Пас Б5 и сие.
Има вариант и с въртящи се на 180 гр предни седалки.


Потребителски аватар
Светалце
Мнения: 129
Регистриран на: Съб 11 окт 2014 20:26
Автомобил: Passat GL
Двигател: E2 91
Местоположение: Монтана

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот Светалце » Вто 02 юни 2015 21:31


Моля - с думи прости!
Защото падна голяма мисъл да разбера някои неща! Ф-р= филтър ли е? Това с помията нали е метафора? Тези кабели във вратите за електрониката по тях ли са? Какво е лебедка на резервна гума? За какви печки иде реч или и това е метафора някаква?
Тоест - търся кола след 2001 г, с мотор бензин/газ,до 2000 куб.Ще се кара много градско, много като работен автомобил и много от всичко! Има месеци, в които на седмица минавам над 2000 км по всякакви пътища.
И още доста въпроси, но ще питам като имам повече време, за да си ги уточня. :scare3


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот kris11 » Сря 03 юни 2015 9:14


Светалце написа:
- Ф-р= филтър ли е? Да
- Това с помията нали е метафора? Не е -лугата ,солта,пясъка и т.н.
- Тези кабели във вратите за електрониката по тях ли са? Да ел.мотори стъкла,ел.моторчета за заключване, осветление,бутони
- Какво е лебедка на резервна гума? Рез.гума е под купето.През отвора на джантата се захваща с подобие на котва,после проволка до самата лебедка.Лебедката е закрепена под купето с 4 болта.Като се отвори задната врата се вижда 1 изрязано на мокета и тапа.С ключа за джантите се върти главата на 1 винт .В лебедката има червячен механизъм, който на след 2001г е още по-кекав./Изп.материали/
- За какви печки иде реч - Дизелите не загряват и презь зимата е клинчарник вътре.Караш с ушанка,ръкавици,дебели чорапи,обувки и дебела шуба. Затова им слагат отоплителни печки /2 марки са/.Има с опция за дистанционно включване ,повечето са без такава опция.при запалване на двигателя и темп.под 5-8 гр се включва печката /ако е изправна/. В повечето случаи са неработещи ; свещ,задръстен филтър,незиправен датчик за темп.
- търся кола след 2001 г, с мотор бензин/газ,до 2000 куб.

2л бензин код на дв. АТМ след 2001г е с променен блок на двигателя и 6 ст. скоростна кутия. Няма делко. Приготви се за разход градско 12-15л според натовареността на движение и стила на управление.
Има варианти с ръчен темп. контрол има и с автоматичен / климатроник/. Последните странични стъкла пак са вариант - с ел.двигател или ръчно отваряне затваряне.Визуално освен по бутоните на панела се различават и по 1 изпъкналост на вертикалната кора за тези прозорци.Изпъкналата кора е за ел.стъкло.
Фаровете са с отделни лампи за къси и дълги.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 189 госта