Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...стартер???

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Светалце
Мнения: 129
Регистриран на: Съб 11 окт 2014 20:26
Автомобил: Passat GL
Двигател: E2 91
Местоположение: Монтана

Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...стартер???

Мнениеот Светалце » Чет 07 май 2015 21:04


Както си карах тихо, мирно и кротко през пик час, на най-натовареното кръстовище...и 20 метра след светофара взе, че изгасна...рече пърррррррррррр и после само цъкаше...избутахме я с детето до близкия импровизиран паркинг и там вече се намериха, желаещи да помогнат. При топъл мотор само си викаше цък, и цък, и цък...То беше бой по стартера, по едно друго нещо, дето реших, че е динамо...После чух следните хипотези - скъсан ремък, счупена скоростна кутия, зацепил двигател, запецнал стартер и скоростна кутия без масло. Много се учудиха, че имам ключове в колата...Мислех, че пак е изгърмяла бубината...Час по-късно отидох там с монтьор и семеен приятел, защото мъжа рече по телефона:" Ти не разглобявай нищо, щото ще нанесеш непоправими следи!!!Вземи Ц...Той да провели токовете!". И така се върнахме при колицата...Която пък взе, че запали от раз. Майсторът каза да я паля и гася и накрая пак взе да цъка само. Човекът отсече стартер. Ма сега с простата си глава се чудя - не е ли само за палене или някак дава на късо...Та въпросът ми всъщност е може ли да изгасна както карам от стартер и да запаля с бутане...И какъв да търся -нов, стар, да рециклирам този ли? И ми е много спешно, защото детето има турнир в събота в Калафат и няма как да отиде оттук, ако не я закарам аз?




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 07 май 2015 22:34


Ако успееш утре да намериш читав майстор и налични части в монтана си го рециклирай стартера. Вероятно за смяна бендикс около 25 лв, четкодържател с четки пак толкова и втулки 5-10лв работа за час време при налични части


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот stoyan0304 » Чет 07 май 2015 22:34


Според описанията ти, щом след като я оставите известно време колата, и след като изстине пали 2-3 пъти значи за мен лично е клеморед, това е проблем в ключа, Не е стартер. Аз така, всички ми викаха, че е стартер, но при мен излезе клеморед. Не бях тогава с пасат, със сеат толедо но това няма значение, колите са същите. Изхода в жегите за мен беше спирах я на сянка, и още нещо докато сменя клемореда сменя се при ключар 48 лева ми излезе със труда. Сваля се кормилото за да се извади този клеморед с едни скоби се използват там. Самия клеморед струва 25-28 лв от магазин за ел части за коли мисля се купува. Може се пали и без бутане с кабел. Дава се на късо акумулатора и буксата на стартера се вади.
Забележка: Колата трябва е изключена от скорост и на контакт за да не тръгне като запали след като подадеш ток :th_up


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот stoyan0304 » Чет 07 май 2015 22:35


Ако е динамо, ремонта на динамото ми излезе 55 лв


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот radotom » Чет 07 май 2015 22:36


Радвам се, че писа и в другата тема, че се бях притеснил да не са ви изяли вЛЪците там, в ония джендеми! :Mr Green Fun

Сега по въпроса:
Щом само цъка стартера, да, много вероятно е да иска ремонт.
С голяма степен на достоверност мога да предположа заминали четки. И малко като се понагреят от токовете, които протичат там - запецват във водачите на четкодържателя и... до там с паленето!
Впрочем - малко матрял за размисъл и четене ( с картинки за малката :mhihi ):
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=52207&hilit=%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80
И колата е (беше) В3, и двигателя 2Е, само не знам твоята червена ли е, ама разлика няма

Относно това дали можеш да запалиш на бутане - да, можеш!

Относно 'нов, морга или...' - както виждаш по темата от линка, аз предпочетох 'или'-то.

Относно това дали той е причината да ти загасне на светофара - изключително трудно ми е да си представя практически как ще се случи.
На теория да, всичко е възможно, ама тя тая теория ще е мноооого изсмукана от пръстите! :banghead



stoyan0304 написа: Дава се на късо акумулатора и буксата на стартера се вади.

А Стоян даже не го и чети какво ти е написал :mhihi :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 07 май 2015 22:39


Стояне, клемореда вече струва 10-12лв и от средно грамотен човек с 2 минутно търсене във форума смяната по безболезнения начин става за нула време. Като се издърпа кормилния прът остава място да се отвие клемореда и да се смени без да се налага да се вади лагерното тяло.
Иначе като се свали кората около волана, двата най - дебели кабела от клемореда се заелват и се дублират с два сходни по дебелина кабели, като дадеш на контакт допираш двата кабела и ако запали, проблема е в клемореда но не точно, а в самия патрон който се върти от ключа. И по тоя въпрос съм писал тема.


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот stoyan0304 » Чет 07 май 2015 22:41


Колега за точно как се пали знам да го направя, но не мога го обясня, тоя номер с кабела ми го показаха и да знаеш, паркирах си между коли и си палех, без проблем вдигах капака, вадех кабела, паля, свалям капака и газ. Ама номера ставаше така поне 1 месец карах :mhihi
К.Одаджийски: Не разбирам от ремонти и си плащам, може и да са ме прецакали, за пореден път ама карай здраве да е. :biggrin Това упражнение с клемореда и смяната беше лятото на 2013 година. :th_up


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 07 май 2015 22:46


Стояне, пуска се плюс от плюса на акумулатора до плюса на бобината, тогава се дава на късо с отверка между дебелия кабел на стартера и тънкото кабелче в страни на стартерния шалтер за да запали.
Радо, е това ме притеснява
Светалце написа:и 20 метра след светофара взе, че изгасна...рече пърррррррррррр и после само цъкаше.

Така обяснено без звукови данни все едно контактния ключ не се е върнал от положение стартер или от вибрация /има воден проект в Монтана :mhihi / е отишъл на стартер и евентуално да е изронил бендикса, но пък да угасне двигателя от това нещо......


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот radotom » Чет 07 май 2015 22:49


:icon_lol То, че става - става!
И аз така запалих една сутрин, за да отида до Ауто+ да си взема клеморед, че ме мързеше да вървя пеша 800м. И то без да ми го показва някой.
Ама така си го обяснил, че ум да ти зайде! :no
Под 'даваш акумулатора на късо' всеки нормален човек би разбрал да окъсиш + с -. Клемите.
А ти просто от плюсовата клема си подавал с кабел напрежение на букста на електромагнита, по-тънкия кабел, дето влиза в стартера.
И не знам как при теб проблема се е разрешил със смяна на клеморед :rolleyes
Описаното определено не са симптоми за подобна болежка.

Това отгоре беше относно писаното от Стоян.
Имам предвид, че принципно е прав, но е много погрешно обяснено и се разбира съвсем друго.

Относно това, че е направило 'Пррррррр...' и е загаснало, както и прочетеното в другата тема на Светла (предполагам, това е името, съдейки по ник-а), като нищо може да се окаже хлабави клеми!
Сменян е акумулатор, сменян е и съединител. При всеки от случаите се разхлабват, а после трябва да се стегнат (дали?! :gruebel ) силови кабели по електрото...
Ако има хлабави клеми - изчезва захранването, бобината остава 'на сухо', искра липсва и.... точно се чува 'пррррр...'-то от двигателя, когато все едно на скорост върнеш ключа. Пробвал съм! :screwy :Mr Green Fun


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот stoyan0304 » Чет 07 май 2015 22:54


Реши се беше юли месец, жеги яко. Сутрин пред блока паля, спирам на слънце и по обед няма палене ако щеш счупи ключа в ключалката. Само с бутане ставаше, ама не навсякъде е удобно за бутане. Така една седмица, две като проблема все по-често го правеше отначало само веднъж дневно и я забелязах, че сутрин пали като нова. Значи тия пластини вътре кат се нагреят нещо и се прецаква паленето, няма палене. Всички комшии казваха, че е стартер, но аз точно в тоз форум прочетох, че е възможно да е клемореда и дори ключаря като почна да го сменя ми каза "Ще ти го сменя, но ако не е клеморед, само дет си го сменил". Казах му: "Давай аз съм 99% сигурен че е това". Все пак съм зодия Овен и наумя ли си нещо го правя, и не слушам другите. А и предчувствах, че аз съм прав, а не другите. :mhihi Описаните симтоми тук към форума ме наведоха да поставя тази диагноза клеморед на сеатчето :love.vwclub


Потребителски аватар
Светалце
Мнения: 129
Регистриран на: Съб 11 окт 2014 20:26
Автомобил: Passat GL
Двигател: E2 91
Местоположение: Монтана

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот Светалце » Чет 07 май 2015 22:55


Да си кажа - аз не вярвам да мога да паля с кабели...и без друго правя пожари в кухнята...Колата ми трябва - ходя на работа и возя детето на турнири...на месец минавам с нея около 4-5000 км: по 150 през работните дни и останалите по турнирите из бг...Не мога да я подпалвам! Така...След като изчетох всичко - може да е клеморед - преди седмица започна да не пали от раз, а от 2-3 път... Това не е ли по-вероятна причина да изгасна докато карам? Давайте идеи за добри майстори в Монтана и района.От друга страна - ако е клеморед - ще пали с бутане, не е ли въпрос на контакт?
Явно имам проблем с форума - не виждам мненията...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 07 май 2015 22:59


Може да е станал толкова зле клемореда, че да е разпаднал контакта и затова да е угаснала, гадаеме само в момента, но по безболезнения и по малко струващ ремонт е този на клемореда


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот radotom » Чет 07 май 2015 23:03


Светалце написа:Явно имам проблем с форума - не виждам мненията...

Нямаш! Просто пишем един през друг, едитваме си писаното... мани, мани! Жена в беда в автомобилен форум! :18 :iniaa
:mhihi :mhihi :mhihi

Както си поправих по-нагоре един от постингите - поверете дали всички кабели са здраво стегнати!
Не трябва да помръдват, колкото и да го дърпате и клатите!


Потребителски аватар
Светалце
Мнения: 129
Регистриран на: Съб 11 окт 2014 20:26
Автомобил: Passat GL
Двигател: E2 91
Местоположение: Монтана

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот Светалце » Чет 07 май 2015 23:09


Да не Ви казвам как ми се радват като ме видят в сервиза!Ама истинска радост - неприкрита! А иначе детето ми е шахматистчето, за което често пишат в Монт Прес и се говори в Червен картон... Ми утре ще ходя в сервиза... Само се чудя - има ли уреди, с които да установят точно от къде е проблема? И ако се е разпаднало клемореда, като изстине ще започне ли да пали... Това е единствено дето мога без да счупя нещо - да проверя кабеляците...На местата си бяха и не се бяха извадили. И знам кое ми е бобуната и стъпковото моторче. То не, че е за хвалба,де!


Потребителски аватар
Светалце
Мнения: 129
Регистриран на: Съб 11 окт 2014 20:26
Автомобил: Passat GL
Двигател: E2 91
Местоположение: Монтана

Re: Passat B3, 1991 г, комби, с мотор 2 Е - изгасна...старте

Мнениеот Светалце » Чет 07 май 2015 23:12


В съвсем различен ред на мисли - radotom - виждам, че сте модератор. Моля, предупредете колегата от Плевен да престане с личните нападки. И още по-офтопик - чудя се от два месеца - Шаранът с какво е по-добър от Пасата?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: loopci, rmk и 49 госта