Ново моторче за темп. клапа за Голф 4 или Пасат Б5 (5.5) в Порше е към 350-60лв по последна информация. Аз до колкото знам, няма аналози или афтърмаркет призводители на тези неща. Проблема рядко е в самите зъбни колела, по-често е в износването на пистите на потенциометъра, който служи като датчик за положението на моторчето, което уви, не е трайно поправимо. Тогава контролера не знае къде му е мотора и го меести насам-натам с идеята да хване някакво положение, заради което се скапва механиката. Може да се свали, да се почисти и да се сглоби, но колко време ще работи, никой не може да каже. Зъбните колела се чупят при моторчетата за вътрешна циркулация, ама там има чисто нови заместители по 80-90лв и няма смисъл да се сменят (понеже са и малко особени и трябва да се преправят от нещо друго).
По въпроса с грешката 318 - това не значи, че компресора не вдига налягане, а че има проблем с налягането в системата като цяло - може да е прекалено малко (да е изтекла отново) или да е прекалено много (заради неработещата перка системата да развива свръх налягане и аварийно да се гаси, при което пак записва същата грешка). Тази грешка може да седи от преди да го заредиш, понеже контролера си има памет и си помни грешките, докато не ги изчистиш. Най-добре е да се закачи на VCDS и да се види какво става с него. Да се изчисти грешката и да се види дали я дава пак. Ако да, значи или е изтекъл или датчика не мери вярно или имаш ел. проблем с кабелите до датчика. Ако не я даде пак, трябва причината да не работи, да се търси другаде (да се видят сигналите от темп. датчици на климатроника през диагностиката, да се види дали контролера подава захрване към компресора и т.н. останалите параметри). В климатроника си има живи данни за причината да не се пуска компресора. Според показанието, може да съдиш за проблема си - то си казва дали не се пуска заради някой датчик, дали му казва да се пусне, дали моторния компютър не е в сервизен режим и да му забранява да се пусне и т.н. Диагностиката си казва всичко и може да сведеш причините до макс. 2-3 неща, които да се проверят, за да си сигурен кое точно е.
И не на последно място - смени си перката, тя е изключително важна за работата на системата и за да не я сменяш заедно с компресора, я смени по-скоро :)
Пассат Б5.5 проблем със климатроника.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Пассат Б5.5 проблем със климатроника.
Колега, аз като проверявах преди няколко дни, на две места ми казаха цена около 100лв за афтърмаркет моторче за темп. клапа, но е с доставка. В е-bay също бях намерил няколко на подобни цени. Да нямаш предвид за Голф 5? На мен не ми се наложи да го сменям, защото моето го ремонтираха тук във Варна за 50лв. Предполагам, че проблема беше в зъбните колела, защото една запалка беше блокирала клапата. Засега всичко работи идеално, ще видим занапред.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пассат Б5.5 проблем със климатроника.
vanesto написа:Колега, аз като проверявах преди няколко дни, на две места ми казаха цена около 100лв за афтърмаркет моторче за темп. клапа, но е с доставка...
Не, точно за Голф 4 ми трябваше наскоро. Сподели моля те на каква марка си гледал тези моторчета, да разровя за повече информация, защото в София всички магазини предлагат само оригинални за един кош пари и не съм успял да намеря заместители :( .
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Пассат Б5.5 проблем със климатроника.
Писах ти на лични къде са ми обявили цените, изпратих ти и линкове от e-bay.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 138 госта