Пасат бензин 2Е не пали студен

Техническа и сервизна информация за Passat
misho-m
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 30 апр 2015 16:00
Автомобил:
Двигател:

Пасат бензин 2Е не пали студен

Мнениеот misho-m » Пет 29 май 2015 15:36


Имам Пасат Комби , бензин 1984 куб.см. 1991 год. 115 к.с. № на двигатела 2Е060047 Подмених с нови двата термосъпротивителни датчика - син и черен на охладителната система , извадих дюзата за студен пуск от мястото и и като подадох да запали установих , че не впръсква бензин . Подмених с работеща втора употреба , но също не можа да запали . Според мен няма ток до нея и за това не може да отвори клапана и впръска бензин . От къде идва този ток ???? Не съм проверил компютъра в багажника . Или има някакви други релета за проверка . Искам да споделя , че при потопа в Мизия миналата година в началото на м.август, колата беше удавена с вода до волана . Направих и промивка , смених маслото в двигатела и трансмисията и колата запали от раз. Карах я три месеца и се появи това , не пали студена ???? Явно, този клапан за студен пуск не се задейства , липсва му тока ??? Какво да правя ???? Помагайте !!!!




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат бензин 2Е не пали студен

Мнениеот radotom » Нед 31 май 2015 15:11


Такаааааа....
Същия го ядох и аз с моето вече бившо 2Е. :no
Условието да сработи дюзата са 2: Двигателя да е студен и да върти стартера.
Първо дръпни куплунга на синия температурен датик (той е за контролера, черния само индикира на таблото) и на кабелчетата му бодни едно съпротивление от порядъка на 2.4-3 кОма. Тогава контролера ще отчита, че двигателя ти го кара на замръзване! :mhihi
Сваляш дюзата и гледаш. В това време някой трябва да върти на стартер.
Ако пръсне - кофти син датчик си взел :no От Ауто+ навремето ми предлагаха такъв за 5лв барабар с гумения О-пръстен...
Ако не пръсне дюзата, почваш да мериш.
Имай предвид, че комутацията става по 'маса'.
Т.е. на контакт на единия кабел на дюзата имаш постоянен '+'. Когато контролера реши, на другия пин подава маса.
Ето окабеляването на контролера на 2Е:
Изображение
Без да съм 100% сигурен (нямам АутоДата на лаптопа), дюзата ти е Y14
Проверяваш с омметър връзката до контролера.
Ако и по кабеляка всичко е наред, остава да е спукана спойка на пинче в контролера (при мен това беше) или изгорял транзистор за управление на дюзата.
Ще проследиш пистите от съответния пин до кой транзистор отиват - не е проблем. Платката не е многослойна.
Имай предвид само, че транзистора е Дарлингтон. Трябва пак да си е такъв (независимо от номера му (е, и да съвпада като корпус и да е PNP де!)), иначе няма да се отпуши.
Разбира се, винаги съществува и варианта за подмяна на контролера. Всички, що са от 2Е Пассат стават, даже при по-късните (след '93г) ще имаш и диагностика.
От Голф 2Е не става!!!
Различен е куплунга.

И компютъра не ти е в багажника, а в двигателния отсек, под пасажерската чистачка.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат бензин 2Е не пали студен

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 31 май 2015 15:59


В куплунга на петата дюза се слага един диод, съпротивлението си е на мястото на датчика както е казал Радо, ако дюзата пръска, в нейния куплунг слагаш един светодиод и би трябвало като въртиш на стартер диода да мига, което означава че управлението работи. Внимавай само с диода, че има значение + и - :exclaim



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта