Пасат бензин 2Е не пали студен
Пасат бензин 2Е не пали студен
Имам Пасат Комби , бензин 1984 куб.см. 1991 год. 115 к.с. № на двигатела 2Е060047 Подмених с нови двата термосъпротивителни датчика - син и черен на охладителната система , извадих дюзата за студен пуск от мястото и и като подадох да запали установих , че не впръсква бензин . Подмених с работеща втора употреба , но също не можа да запали . Според мен няма ток до нея и за това не може да отвори клапана и впръска бензин . От къде идва този ток ???? Не съм проверил компютъра в багажника . Или има някакви други релета за проверка . Искам да споделя , че при потопа в Мизия миналата година в началото на м.август, колата беше удавена с вода до волана . Направих и промивка , смених маслото в двигатела и трансмисията и колата запали от раз. Карах я три месеца и се появи това , не пали студена ???? Явно, този клапан за студен пуск не се задейства , липсва му тока ??? Какво да правя ???? Помагайте !!!!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат бензин 2Е не пали студен
Такаааааа....
Същия го ядох и аз с моето вече бившо 2Е.
Условието да сработи дюзата са 2: Двигателя да е студен и да върти стартера.
Първо дръпни куплунга на синия температурен датик (той е за контролера, черния само индикира на таблото) и на кабелчетата му бодни едно съпротивление от порядъка на 2.4-3 кОма. Тогава контролера ще отчита, че двигателя ти го кара на замръзване!
Сваляш дюзата и гледаш. В това време някой трябва да върти на стартер.
Ако пръсне - кофти син датчик си взел От Ауто+ навремето ми предлагаха такъв за 5лв барабар с гумения О-пръстен...
Ако не пръсне дюзата, почваш да мериш.
Имай предвид, че комутацията става по 'маса'.
Т.е. на контакт на единия кабел на дюзата имаш постоянен '+'. Когато контролера реши, на другия пин подава маса.
Ето окабеляването на контролера на 2Е:
Без да съм 100% сигурен (нямам АутоДата на лаптопа), дюзата ти е Y14
Проверяваш с омметър връзката до контролера.
Ако и по кабеляка всичко е наред, остава да е спукана спойка на пинче в контролера (при мен това беше) или изгорял транзистор за управление на дюзата.
Ще проследиш пистите от съответния пин до кой транзистор отиват - не е проблем. Платката не е многослойна.
Имай предвид само, че транзистора е Дарлингтон. Трябва пак да си е такъв (независимо от номера му (е, и да съвпада като корпус и да е PNP де!)), иначе няма да се отпуши.
Разбира се, винаги съществува и варианта за подмяна на контролера. Всички, що са от 2Е Пассат стават, даже при по-късните (след '93г) ще имаш и диагностика.
От Голф 2Е не става!!!
Различен е куплунга.
И компютъра не ти е в багажника, а в двигателния отсек, под пасажерската чистачка.
Същия го ядох и аз с моето вече бившо 2Е.
Условието да сработи дюзата са 2: Двигателя да е студен и да върти стартера.
Първо дръпни куплунга на синия температурен датик (той е за контролера, черния само индикира на таблото) и на кабелчетата му бодни едно съпротивление от порядъка на 2.4-3 кОма. Тогава контролера ще отчита, че двигателя ти го кара на замръзване!
Сваляш дюзата и гледаш. В това време някой трябва да върти на стартер.
Ако пръсне - кофти син датчик си взел От Ауто+ навремето ми предлагаха такъв за 5лв барабар с гумения О-пръстен...
Ако не пръсне дюзата, почваш да мериш.
Имай предвид, че комутацията става по 'маса'.
Т.е. на контакт на единия кабел на дюзата имаш постоянен '+'. Когато контролера реши, на другия пин подава маса.
Ето окабеляването на контролера на 2Е:
Без да съм 100% сигурен (нямам АутоДата на лаптопа), дюзата ти е Y14
Проверяваш с омметър връзката до контролера.
Ако и по кабеляка всичко е наред, остава да е спукана спойка на пинче в контролера (при мен това беше) или изгорял транзистор за управление на дюзата.
Ще проследиш пистите от съответния пин до кой транзистор отиват - не е проблем. Платката не е многослойна.
Имай предвид само, че транзистора е Дарлингтон. Трябва пак да си е такъв (независимо от номера му (е, и да съвпада като корпус и да е PNP де!)), иначе няма да се отпуши.
Разбира се, винаги съществува и варианта за подмяна на контролера. Всички, що са от 2Е Пассат стават, даже при по-късните (след '93г) ще имаш и диагностика.
От Голф 2Е не става!!!
Различен е куплунга.
И компютъра не ти е в багажника, а в двигателния отсек, под пасажерската чистачка.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат бензин 2Е не пали студен
В куплунга на петата дюза се слага един диод, съпротивлението си е на мястото на датчика както е казал Радо, ако дюзата пръска, в нейния куплунг слагаш един светодиод и би трябвало като въртиш на стартер диода да мига, което означава че управлението работи. Внимавай само с диода, че има значение + и -
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта