Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно

Техническа и сервизна информация за Passat
vitko
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 07 апр 2012 21:12
Автомобил: VW PASAT 1993
Двигател: ABS 1.8
Местоположение: Sofia

Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно

Мнениеот vitko » Пет 26 юни 2015 6:43


Колеги ако някой знае къде да монтирам ел.помпа за подобряване работата на парното (на кой маркуч). Или ако някой има фабрична такава на автомобила да сподели къде е поставена. Благодаря.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Допълнителна ел.помпа за парно-Пасат Б4 1.8 моно 93г

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 26 юни 2015 6:55


При изправна система,парното на този автомобил е превъзходно.
Не виждам смисъл от монтаж на такава помпа.Имаш ли проблеми с отоплението?


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Допълнителна ел.помпа за парно-Пасат Б4 1.8 моно 93г

Мнениеот Dpop » Пет 26 юни 2015 11:44


Ако не можеш да реализираш това, потърси метален щуцер, за маркуча който е от дясно на главата. Виждал съм на двг. ПБ 1.8/112 к.с. и на някои от по-старите Аудита. Той има удебеление, на което може да се разпробие отвор и нареже резба за подгревна свещ. Не съм сигурен дали го пишеше някъде във Форума или ми го описваше колега, но идеята е да загрее по-бързо охл. течност(което за зимата означава и малко намаляване на разх. за гориво) и съответно парното. Та захранването на свеща трябва да минава през реле и през температурен датчик, за да изключва след достигане на определена температура. Но за това по-добре се свържи с някой от майсторите тук.


vitko
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 07 апр 2012 21:12
Автомобил: VW PASAT 1993
Двигател: ABS 1.8
Местоположение: Sofia

Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно

Мнениеот vitko » Пет 26 юни 2015 20:17


Системата ми е изправна.Имаше ремонт на клапите на парното и ползвах случая да подменя и радиаторчет. Но за лош късмет при работа на празен ход струята въздух от гореща става почти студена. Термосата е изправен, смених и водната помпа няма промяна.Над 2000 оборота парото е добро. И понеже не ми се сваля отново таблото мисля че с ел.помпа ще се реши проблема. Още нещо маркучите на парното са горещи и когато възд.струя на парното е хладка при около 700-800оборота.


lubopa4kata
Мнения: 415
Регистриран на: Съб 29 май 2010 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lom

Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно

Мнениеот lubopa4kata » Пет 26 юни 2015 20:32


менте радиатор..... :th_up


Потребителски аватар
пинко
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
Автомобил: passat b4
Двигател: 1.8 abs 1994
Местоположение: софия

Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно

Мнениеот пинко » Съб 27 юни 2015 12:32


най вероятно имаш въздушна възглавница,провери си тънкия мъркуч,този който е от тройника със датчика към разширителният съд,много често се запушва


Потребителски аватар
Espero
Мнения: 310
Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
Автомобил: Passat B4 1.9TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: София

Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно

Мнениеот Espero » Съб 27 юни 2015 12:41


Получила се е въздушна възглавница в радиатора на парното.Хубаво обезвъздушаване.Газ инсталация имаш ли?


vitko
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 07 апр 2012 21:12
Автомобил: VW PASAT 1993
Двигател: ABS 1.8
Местоположение: Sofia

Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно

Мнениеот vitko » Съб 27 юни 2015 19:16


Как ще има възд. възглавница а маркучите ще са врели-вход и изход на радиатора за парно.


vitko
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 07 апр 2012 21:12
Автомобил: VW PASAT 1993
Двигател: ABS 1.8
Местоположение: Sofia

Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно

Мнениеот vitko » Съб 27 юни 2015 19:18


Да има АГУ изпарителя е вързан на подгрева на смукателния колектор последователно.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно

Мнениеот zfa159 » Съб 27 юни 2015 22:59


Проблема е в самия радиатор. Повечето нямат серпентини за забавяне на потока на охл. течност или имат, но не във всичките си тръби и резултата е такъв - на празен ход на място няма горещо или почти никакво отопление. В обороти става по-добре. Решава се със смяна на радиатора с читав. Аз на времето купих по 1 от всички марки до 50-60лв и ги нарязах, да видя в кой какво има. Резултата беше, че само в 2 от сигурно 15 радиатора, имаше серпентини във всичките тръбички).
По въпроса с помпата - тя се връзва на изходния маркуч на радиатора, за да може реално да засмуква антифриз от радиатора и да го избутва към двигателя. Също така там е по-ниска температурата на охл. течност и помпата се амортизира по-малко. Много е важно помпата да се пуска заедно със запалването на колата, без значение дали искаш да се отопляваш или не, защото иначе създава съпротивление на тази част от охл. с-ма и основната помпа не може да избутва охл. течност, в резултат на което започваш да прегряваш частично главата, понеже охл. с-ма е изчислена да имаш постоянен дебит през този маркуч (който е от дясно на главата). Ако имаш такава помпа, получаваш още една екстра - при загряла кола, дори изгасена, ако пуснеш помпата и вентилатора в купето,ще ти топли, докато антифриза не изстине. Това го има заложено при някои коли с климатроници и е много готина функция за зимния период. Помпа може да използваш от Golf 4 V5 или V6, както и почти всички Мерцедес-и до към 2000 година. Помпата е Bosch и между различните модели разликата е само малко в корпуса и малко в буксата, но за теб това не е от значение, понеже ще изграждаш тази система от 0-та. Помпата си има означение на посоката на преминаване на антифриза през нея и не можеш да го объркаш.
:beer


Потребителски аватар
Espero
Мнения: 310
Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
Автомобил: Passat B4 1.9TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: София

Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно

Мнениеот Espero » Нед 28 юни 2015 10:40


когато се получи възглавница в радиатора входящата вода излиза веднага през изхода и не минава през серпентината,защото там има въздух.За това са ти топли маркучите.ако можеш пипни радиатора и ще усетиш.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 28 юни 2015 11:39


zfa159 написа:Повечето нямат серпентини за забавяне на потока на охл. течност

Толкова ли е важно да ги има тия серпентини, щото аз пък си купих втора ръка оригинално валео радиаторче от голф 3, отворих го отгоре и му разкарах въпросните серпентини. От топлината съм повече от доволен, на 70-80 градуса почва да пари на очите


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 28 юни 2015 11:54


К.Одаджийски написа:
zfa159 написа:Повечето нямат серпентини за забавяне на потока на охл. течност

Толкова ли е важно да ги има тия серпентини, щото аз пък си купих втора ръка оригинално валео радиаторче от голф 3, отворих го отгоре и му разкарах въпросните серпентини. От топлината съм повече от доволен, на 70-80 градуса почва да пари на очите


Е нали това е идеята,да забавят потока и да има по-добро топлоотделяне.

Малко грубо сравнение,но една "лира" топли по-слабо от радиатор с глидери.

П.П.Калине,още като прочетох в старата тема,че си купил втора употреба радиатор много се учудих.
Моето Valeo го хвърлих защото се отчупи входящия щуцер,иначе си беше здраво.
Тогава разбрах защо искат по 100лв за сваляне на табло.
:mhihi :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно

Мнениеот zfa159 » Нед 28 юни 2015 15:38


Серпентината е важна, да, но ти си усетил другия момент - оригинално, дори без серпентини, топли по-добре от китайско, макар и със серпентини. Причината е в друго - оригиналното е доста по-масивно и има доста повече ламели (перпендикулярните ламаринки на тръбичките) и затова топли значително по-добре, но при китайските, е от огромно значение да има серпентините, защото без серпентини и без ламели, ефекта е уау :mhihi .
За възглавницата в радиатора - няма как да стане това и маркучите да са горещи, защото антифриза влиза отгоре от едната страна, тръгва по тръбата надолу, долу завива, качва се нагоре по другата тръба и излиза през другия извод. Тръбите са в паралел, ако не греша, бяха 24. Горе при вход/изход, има преграда, която разделя входа от изхода, защото иначе нищо няма да накара антифриза да минава през тръбичките, ами ще си влиза и излиза отгоре. Ако има толкова въздух в радиатора, че да не топли изобщо на п.х., тогава изходящия маркуч е хладък, но не и горещ, както е при колегата, защото антифриз през него практически не минава. Горещия изходящ маркуч се получава точно от това, че повечето тръби не топлоотдават, защото нямат серпентините и водата си тече през тях бързо, като през обикновен маркуч. Серпентината забавя потока на антифриза, за да може да топоотдаде максимално добре (все пак отнема някакво време да загрееш тръбата и ламелите, а студения въздух от вентилатора, постоянно ти ги охлажда). Теста се прави много лесно - палиш колата и я оставяш да загрее. Като е загряла, пускаш вентилатора на макс. и в началото ще вейне жега, после ще отслабне до студено (хладко) и така ще остане. Спираш вентилатора за 2-3 минути и после го пускаш пак на макс. - ако пак вейне горещо - ясно - антифриза не топлоотдава достатъчно бързо заради менте радиатора и му трябва време да се напече питата. Ако пак вейне хладко (студено) - проблем с циркулацията на антифриза през радиатора - въздушна възглавница в радиатора или друга причина.
В радиатора 2-ра употреба няма нищо лошо, само че преди да го сложи човек, трябва да го разглоби, да му изчисти серпентините, да му залепи пластмасовия капак отгоре наново, защото от там се разтичат. Желателно е и да не му изхвърля серпентините за да пари още на 60 градуса :mhihi . Уви подобно нещо не мога да предложа на някой клиент, защото има не малък риск това творение да протече. Не рядко се случва да изгние и някоя от тръбите и тогава няма спасение - следващия радиатор.
:beer


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно

Мнениеот Водния дух1 » Нед 28 юни 2015 16:23


Колега,ако ти е калпаво радиаторчето, с допълнителна помпа не виждам как ще подобриш ситуацията-даже си мисля,че ще я влошиш :rolleyes



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: malcho_m и 211 госта