Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 07 апр 2012 21:12
- Автомобил: VW PASAT 1993
- Двигател: ABS 1.8
- Местоположение: Sofia
Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно
Колеги ако някой знае къде да монтирам ел.помпа за подобряване работата на парното (на кой маркуч). Или ако някой има фабрична такава на автомобила да сподели къде е поставена. Благодаря.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Допълнителна ел.помпа за парно-Пасат Б4 1.8 моно 93г
При изправна система,парното на този автомобил е превъзходно.
Не виждам смисъл от монтаж на такава помпа.Имаш ли проблеми с отоплението?
Не виждам смисъл от монтаж на такава помпа.Имаш ли проблеми с отоплението?
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Допълнителна ел.помпа за парно-Пасат Б4 1.8 моно 93г
Ако не можеш да реализираш това, потърси метален щуцер, за маркуча който е от дясно на главата. Виждал съм на двг. ПБ 1.8/112 к.с. и на някои от по-старите Аудита. Той има удебеление, на което може да се разпробие отвор и нареже резба за подгревна свещ. Не съм сигурен дали го пишеше някъде във Форума или ми го описваше колега, но идеята е да загрее по-бързо охл. течност(което за зимата означава и малко намаляване на разх. за гориво) и съответно парното. Та захранването на свеща трябва да минава през реле и през температурен датчик, за да изключва след достигане на определена температура. Но за това по-добре се свържи с някой от майсторите тук.
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 07 апр 2012 21:12
- Автомобил: VW PASAT 1993
- Двигател: ABS 1.8
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно
Системата ми е изправна.Имаше ремонт на клапите на парното и ползвах случая да подменя и радиаторчет. Но за лош късмет при работа на празен ход струята въздух от гореща става почти студена. Термосата е изправен, смених и водната помпа няма промяна.Над 2000 оборота парото е добро. И понеже не ми се сваля отново таблото мисля че с ел.помпа ще се реши проблема. Още нещо маркучите на парното са горещи и когато възд.струя на парното е хладка при около 700-800оборота.
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: Съб 29 май 2010 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lom
Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно
менте радиатор.....
- пинко
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
- Автомобил: passat b4
- Двигател: 1.8 abs 1994
- Местоположение: софия
Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно
най вероятно имаш въздушна възглавница,провери си тънкия мъркуч,този който е от тройника със датчика към разширителният съд,много често се запушва
- Espero
- Мнения: 310
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
- Автомобил: Passat B4 1.9TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: София
Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно
Получила се е въздушна възглавница в радиатора на парното.Хубаво обезвъздушаване.Газ инсталация имаш ли?
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 07 апр 2012 21:12
- Автомобил: VW PASAT 1993
- Двигател: ABS 1.8
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно
Как ще има възд. възглавница а маркучите ще са врели-вход и изход на радиатора за парно.
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 07 апр 2012 21:12
- Автомобил: VW PASAT 1993
- Двигател: ABS 1.8
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно
Да има АГУ изпарителя е вързан на подгрева на смукателния колектор последователно.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно
Проблема е в самия радиатор. Повечето нямат серпентини за забавяне на потока на охл. течност или имат, но не във всичките си тръби и резултата е такъв - на празен ход на място няма горещо или почти никакво отопление. В обороти става по-добре. Решава се със смяна на радиатора с читав. Аз на времето купих по 1 от всички марки до 50-60лв и ги нарязах, да видя в кой какво има. Резултата беше, че само в 2 от сигурно 15 радиатора, имаше серпентини във всичките тръбички).
По въпроса с помпата - тя се връзва на изходния маркуч на радиатора, за да може реално да засмуква антифриз от радиатора и да го избутва към двигателя. Също така там е по-ниска температурата на охл. течност и помпата се амортизира по-малко. Много е важно помпата да се пуска заедно със запалването на колата, без значение дали искаш да се отопляваш или не, защото иначе създава съпротивление на тази част от охл. с-ма и основната помпа не може да избутва охл. течност, в резултат на което започваш да прегряваш частично главата, понеже охл. с-ма е изчислена да имаш постоянен дебит през този маркуч (който е от дясно на главата). Ако имаш такава помпа, получаваш още една екстра - при загряла кола, дори изгасена, ако пуснеш помпата и вентилатора в купето,ще ти топли, докато антифриза не изстине. Това го има заложено при някои коли с климатроници и е много готина функция за зимния период. Помпа може да използваш от Golf 4 V5 или V6, както и почти всички Мерцедес-и до към 2000 година. Помпата е Bosch и между различните модели разликата е само малко в корпуса и малко в буксата, но за теб това не е от значение, понеже ще изграждаш тази система от 0-та. Помпата си има означение на посоката на преминаване на антифриза през нея и не можеш да го объркаш.
По въпроса с помпата - тя се връзва на изходния маркуч на радиатора, за да може реално да засмуква антифриз от радиатора и да го избутва към двигателя. Също така там е по-ниска температурата на охл. течност и помпата се амортизира по-малко. Много е важно помпата да се пуска заедно със запалването на колата, без значение дали искаш да се отопляваш или не, защото иначе създава съпротивление на тази част от охл. с-ма и основната помпа не може да избутва охл. течност, в резултат на което започваш да прегряваш частично главата, понеже охл. с-ма е изчислена да имаш постоянен дебит през този маркуч (който е от дясно на главата). Ако имаш такава помпа, получаваш още една екстра - при загряла кола, дори изгасена, ако пуснеш помпата и вентилатора в купето,ще ти топли, докато антифриза не изстине. Това го има заложено при някои коли с климатроници и е много готина функция за зимния период. Помпа може да използваш от Golf 4 V5 или V6, както и почти всички Мерцедес-и до към 2000 година. Помпата е Bosch и между различните модели разликата е само малко в корпуса и малко в буксата, но за теб това не е от значение, понеже ще изграждаш тази система от 0-та. Помпата си има означение на посоката на преминаване на антифриза през нея и не можеш да го объркаш.
- Espero
- Мнения: 310
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
- Автомобил: Passat B4 1.9TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: София
Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно
когато се получи възглавница в радиатора входящата вода излиза веднага през изхода и не минава през серпентината,защото там има въздух.За това са ти топли маркучите.ако можеш пипни радиатора и ще усетиш.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно
zfa159 написа:Повечето нямат серпентини за забавяне на потока на охл. течност
Толкова ли е важно да ги има тия серпентини, щото аз пък си купих втора ръка оригинално валео радиаторче от голф 3, отворих го отгоре и му разкарах въпросните серпентини. От топлината съм повече от доволен, на 70-80 градуса почва да пари на очите
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно
К.Одаджийски написа:zfa159 написа:Повечето нямат серпентини за забавяне на потока на охл. течност
Толкова ли е важно да ги има тия серпентини, щото аз пък си купих втора ръка оригинално валео радиаторче от голф 3, отворих го отгоре и му разкарах въпросните серпентини. От топлината съм повече от доволен, на 70-80 градуса почва да пари на очите
Е нали това е идеята,да забавят потока и да има по-добро топлоотделяне.
Малко грубо сравнение,но една "лира" топли по-слабо от радиатор с глидери.
П.П.Калине,още като прочетох в старата тема,че си купил втора употреба радиатор много се учудих.
Моето Valeo го хвърлих защото се отчупи входящия щуцер,иначе си беше здраво.
Тогава разбрах защо искат по 100лв за сваляне на табло.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно
Серпентината е важна, да, но ти си усетил другия момент - оригинално, дори без серпентини, топли по-добре от китайско, макар и със серпентини. Причината е в друго - оригиналното е доста по-масивно и има доста повече ламели (перпендикулярните ламаринки на тръбичките) и затова топли значително по-добре, но при китайските, е от огромно значение да има серпентините, защото без серпентини и без ламели, ефекта е уау .
За възглавницата в радиатора - няма как да стане това и маркучите да са горещи, защото антифриза влиза отгоре от едната страна, тръгва по тръбата надолу, долу завива, качва се нагоре по другата тръба и излиза през другия извод. Тръбите са в паралел, ако не греша, бяха 24. Горе при вход/изход, има преграда, която разделя входа от изхода, защото иначе нищо няма да накара антифриза да минава през тръбичките, ами ще си влиза и излиза отгоре. Ако има толкова въздух в радиатора, че да не топли изобщо на п.х., тогава изходящия маркуч е хладък, но не и горещ, както е при колегата, защото антифриз през него практически не минава. Горещия изходящ маркуч се получава точно от това, че повечето тръби не топлоотдават, защото нямат серпентините и водата си тече през тях бързо, като през обикновен маркуч. Серпентината забавя потока на антифриза, за да може да топоотдаде максимално добре (все пак отнема някакво време да загрееш тръбата и ламелите, а студения въздух от вентилатора, постоянно ти ги охлажда). Теста се прави много лесно - палиш колата и я оставяш да загрее. Като е загряла, пускаш вентилатора на макс. и в началото ще вейне жега, после ще отслабне до студено (хладко) и така ще остане. Спираш вентилатора за 2-3 минути и после го пускаш пак на макс. - ако пак вейне горещо - ясно - антифриза не топлоотдава достатъчно бързо заради менте радиатора и му трябва време да се напече питата. Ако пак вейне хладко (студено) - проблем с циркулацията на антифриза през радиатора - въздушна възглавница в радиатора или друга причина.
В радиатора 2-ра употреба няма нищо лошо, само че преди да го сложи човек, трябва да го разглоби, да му изчисти серпентините, да му залепи пластмасовия капак отгоре наново, защото от там се разтичат. Желателно е и да не му изхвърля серпентините за да пари още на 60 градуса . Уви подобно нещо не мога да предложа на някой клиент, защото има не малък риск това творение да протече. Не рядко се случва да изгние и някоя от тръбите и тогава няма спасение - следващия радиатор.
За възглавницата в радиатора - няма как да стане това и маркучите да са горещи, защото антифриза влиза отгоре от едната страна, тръгва по тръбата надолу, долу завива, качва се нагоре по другата тръба и излиза през другия извод. Тръбите са в паралел, ако не греша, бяха 24. Горе при вход/изход, има преграда, която разделя входа от изхода, защото иначе нищо няма да накара антифриза да минава през тръбичките, ами ще си влиза и излиза отгоре. Ако има толкова въздух в радиатора, че да не топли изобщо на п.х., тогава изходящия маркуч е хладък, но не и горещ, както е при колегата, защото антифриз през него практически не минава. Горещия изходящ маркуч се получава точно от това, че повечето тръби не топлоотдават, защото нямат серпентините и водата си тече през тях бързо, като през обикновен маркуч. Серпентината забавя потока на антифриза, за да може да топоотдаде максимално добре (все пак отнема някакво време да загрееш тръбата и ламелите, а студения въздух от вентилатора, постоянно ти ги охлажда). Теста се прави много лесно - палиш колата и я оставяш да загрее. Като е загряла, пускаш вентилатора на макс. и в началото ще вейне жега, после ще отслабне до студено (хладко) и така ще остане. Спираш вентилатора за 2-3 минути и после го пускаш пак на макс. - ако пак вейне горещо - ясно - антифриза не топлоотдава достатъчно бързо заради менте радиатора и му трябва време да се напече питата. Ако пак вейне хладко (студено) - проблем с циркулацията на антифриза през радиатора - въздушна възглавница в радиатора или друга причина.
В радиатора 2-ра употреба няма нищо лошо, само че преди да го сложи човек, трябва да го разглоби, да му изчисти серпентините, да му залепи пластмасовия капак отгоре наново, защото от там се разтичат. Желателно е и да не му изхвърля серпентините за да пари още на 60 градуса . Уви подобно нещо не мога да предложа на някой клиент, защото има не малък риск това творение да протече. Не рядко се случва да изгние и някоя от тръбите и тогава няма спасение - следващия радиатор.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б4 1.8 моно 93г допълнителна ел.помпа за парно
Колега,ако ти е калпаво радиаторчето, с допълнителна помпа не виждам как ще подобриш ситуацията-даже си мисля,че ще я влошиш
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: malcho_m и 211 госта