Пасат Б6 2010 г, 2.0 ТДИ, умрял акумулатор

Техническа и сервизна информация за Passat
natchobg
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 17 юли 2015 14:51
Автомобил:
Двигател:

Пасат Б6 2010 г, 2.0 ТДИ, умрял акумулатор

Мнениеот natchobg » Пет 17 юли 2015 15:16


Здравейте колеги,

Това е първата ми тема в този форум и искам да споделя за проблема, който имах до преди час с автомобила. Надявам се, че ще бъде полезно за някои. Ако има вече такава или подобна тема, моля админа да изтрие тази, във всеки случай не открих нещо подобно.

И така, тази сутрин при опит да запаля двигателя, при натиснат ключ и съединител, всички светлинни знаци по таблото започнаха да премигиват и се чуваше шум като от много бързо превключване на ел. реле. Става дума за ето това:

https://www.youtube.com/watch?v=M-ugMrbpk7Q

Неприятна ситуация, разбира се. Поразрових се в мрежата, има доста писано за евентуален сериен проблем със системата за заключване на волана. Тъй като очевидно имаше ток, и през ум не ми мина да се усъмня в акумулатора. В последствие установих, че вече някои врати се заключват, други не, въпреки наличието на звуков сигнал. Прозорците не помръдваха. Обадих се в Порше Изток. Колата ми се сервизира единствено и само там. Любезната девойка от приемната на сервиза установи този факт и ми обясни, че по телефона нищо не може да каже, но да закарам колата в сервиза, първият свободен е следващият петък (след 10 дни), но има шанс и по-рано някой да й обърне внимание (на колата, не на девойката, която иначе си я бива, поне визуално). Викнах Пътна Помощ (колата не можеше пове1е да стои на улицата, отключена, удоволствието е 40 лв. за София), качихме колата въпреки блокиралата ръчна и хоп в Порше Изток. Поради блокировката на ръчната, докато колата беше на платформата, ми подадоха ток и , О, ЧУДО, колата запали и всичко беше ОК.

Заключение - никога преди не съм се сблъсквал с проблем при умрял акумулатор и ако на вас ви се случи подобно нещо, не бързайте да викате Пътна Помощ, ами първо подайте ток ;-)

Поздрави и приятен уикенд!




Потребителски аватар
Pagemakerboy
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
Автомобил: Arteon BiTdi
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пасат Б6 2010 г, 2.0 ТДИ, умрял акумулатор

Мнениеот Pagemakerboy » Вто 21 юли 2015 1:07


Нещо не е точно така, както си го описал обаче. И на мен ми е почти умирал акумулатор на B6, но без такива странни симптоми.


natchobg
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 17 юли 2015 14:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б6 2010 г, 2.0 ТДИ, умрял акумулатор

Мнениеот natchobg » Съб 25 юли 2015 10:11


А би ли споделил как разбираш че акумулатора ти е "почти умрял"? Защото при мен както си палеше без проблем, изведнъж умря.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б6 2010 г, 2.0 ТДИ, умрял акумулатор

Мнениеот radotom » Съб 25 юли 2015 17:45


Акумулатори мрат по 3 причини основно - от старост, от немарливост и от раз! :mhihi

От строст, защото с времето необратимо сулфатизират плочите, изтъняват ,както и се получава оловна 'кал'. Тези неща водят до намаляване на капацитета и ускорен саморазряд
От немарливост, защото ако се държи акумулатора дълго време незареден или се долее чешмяна, вместо дестилирана вода, се получава много бърза староост (виж предходното)
От раз - защото не-рядко се случва да прекъсне клетка

При автора на темата явно е умрял по третата причина.
Тогава без товар акумулатора има някакво що-годе прилично напрежение, но натовари ли се по-сериозно (често достатъчна е и една крушка) и... нЕма никой!
При колегата с 'почти умрелия' явно мре по една от първите 2 причини.

Пследния акумулаор, който пукяса при мен беше от немърливост :mhihi
7-годишна 'Искра', която още като нова беше с разбит корпус около + клемата и леко овлажняваше.
Продавача се направи на голямоконарец, вика 'Чакай, ще го мазнем с грес!' и отказа да го смени.
Писна ми да го чакам да пукяса и при едно от обслужванията му долях чешмяна вода.
Оцеля до първия голям студ след 2 дена непалене :mhihi
Тогава ми се наложи да пиша в ей тая тема:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=52207&hilit=%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Ивайло Димов и 196 госта