Здравейте колеги,
Това е първата ми тема в този форум и искам да споделя за проблема, който имах до преди час с автомобила. Надявам се, че ще бъде полезно за някои. Ако има вече такава или подобна тема, моля админа да изтрие тази, във всеки случай не открих нещо подобно.
И така, тази сутрин при опит да запаля двигателя, при натиснат ключ и съединител, всички светлинни знаци по таблото започнаха да премигиват и се чуваше шум като от много бързо превключване на ел. реле. Става дума за ето това:
https://www.youtube.com/watch?v=M-ugMrbpk7Q
Неприятна ситуация, разбира се. Поразрових се в мрежата, има доста писано за евентуален сериен проблем със системата за заключване на волана. Тъй като очевидно имаше ток, и през ум не ми мина да се усъмня в акумулатора. В последствие установих, че вече някои врати се заключват, други не, въпреки наличието на звуков сигнал. Прозорците не помръдваха. Обадих се в Порше Изток. Колата ми се сервизира единствено и само там. Любезната девойка от приемната на сервиза установи този факт и ми обясни, че по телефона нищо не може да каже, но да закарам колата в сервиза, първият свободен е следващият петък (след 10 дни), но има шанс и по-рано някой да й обърне внимание (на колата, не на девойката, която иначе си я бива, поне визуално). Викнах Пътна Помощ (колата не можеше пове1е да стои на улицата, отключена, удоволствието е 40 лв. за София), качихме колата въпреки блокиралата ръчна и хоп в Порше Изток. Поради блокировката на ръчната, докато колата беше на платформата, ми подадоха ток и , О, ЧУДО, колата запали и всичко беше ОК.
Заключение - никога преди не съм се сблъсквал с проблем при умрял акумулатор и ако на вас ви се случи подобно нещо, не бързайте да викате Пътна Помощ, ами първо подайте ток ;-)
Поздрави и приятен уикенд!
Пасат Б6 2010 г, 2.0 ТДИ, умрял акумулатор
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат Б6 2010 г, 2.0 ТДИ, умрял акумулатор
Нещо не е точно така, както си го описал обаче. И на мен ми е почти умирал акумулатор на B6, но без такива странни симптоми.
Re: Пасат Б6 2010 г, 2.0 ТДИ, умрял акумулатор
А би ли споделил как разбираш че акумулатора ти е "почти умрял"? Защото при мен както си палеше без проблем, изведнъж умря.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б6 2010 г, 2.0 ТДИ, умрял акумулатор
Акумулатори мрат по 3 причини основно - от старост, от немарливост и от раз!
От строст, защото с времето необратимо сулфатизират плочите, изтъняват ,както и се получава оловна 'кал'. Тези неща водят до намаляване на капацитета и ускорен саморазряд
От немарливост, защото ако се държи акумулатора дълго време незареден или се долее чешмяна, вместо дестилирана вода, се получава много бърза староост (виж предходното)
От раз - защото не-рядко се случва да прекъсне клетка
При автора на темата явно е умрял по третата причина.
Тогава без товар акумулатора има някакво що-годе прилично напрежение, но натовари ли се по-сериозно (често достатъчна е и една крушка) и... нЕма никой!
При колегата с 'почти умрелия' явно мре по една от първите 2 причини.
Пследния акумулаор, който пукяса при мен беше от немърливост
7-годишна 'Искра', която още като нова беше с разбит корпус около + клемата и леко овлажняваше.
Продавача се направи на голямоконарец, вика 'Чакай, ще го мазнем с грес!' и отказа да го смени.
Писна ми да го чакам да пукяса и при едно от обслужванията му долях чешмяна вода.
Оцеля до първия голям студ след 2 дена непалене
Тогава ми се наложи да пиша в ей тая тема:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=52207&hilit=%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80
От строст, защото с времето необратимо сулфатизират плочите, изтъняват ,както и се получава оловна 'кал'. Тези неща водят до намаляване на капацитета и ускорен саморазряд
От немарливост, защото ако се държи акумулатора дълго време незареден или се долее чешмяна, вместо дестилирана вода, се получава много бърза староост (виж предходното)
От раз - защото не-рядко се случва да прекъсне клетка
При автора на темата явно е умрял по третата причина.
Тогава без товар акумулатора има някакво що-годе прилично напрежение, но натовари ли се по-сериозно (често достатъчна е и една крушка) и... нЕма никой!
При колегата с 'почти умрелия' явно мре по една от първите 2 причини.
Пследния акумулаор, който пукяса при мен беше от немърливост
7-годишна 'Искра', която още като нова беше с разбит корпус около + клемата и леко овлажняваше.
Продавача се направи на голямоконарец, вика 'Чакай, ще го мазнем с грес!' и отказа да го смени.
Писна ми да го чакам да пукяса и при едно от обслужванията му долях чешмяна вода.
Оцеля до първия голям студ след 2 дена непалене
Тогава ми се наложи да пиша в ей тая тема:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=52207&hilit=%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Ивайло Димов и 196 госта