Здравейте колеги,
От известно време имам проблем, за който търсих доста из нета и форумите, но не съм 100% убеден за произхода му.
Няколко месеца след като сложих газовото започнаха проблеми със сутрешното палене. Всъщност проблема не е в самата сутрин, а в по-дългия престой на колата в покой. Проблема се появява и през зимата и през лятото, но по-лошо е през лятото.
Когато завъртя ключа, колата стартирана 1000 оборота и запалва, но при пускането оборотите намаляват и би трябвало да се стабилизират на около 920. Проблема е, че преди да се стабилизират толкова много падат (до 400-500), че колата гасне. Следва второ завъртане, трето .. лятото стигам и до пето, докато склони да запали. При палене с подаване на газ няма проблем.
Ходих на сервиз - бяз да я гледат ми казаха "от газовото е". Ходих при газаджията - каза "не може да е от газовото" . Посъветва ме да я карам 2 дни на бензин и да видя как е. Е карах я - оправи се. Отидох пак при него, пипа някакви настройки и си тръгнах с уж решен проблем, но няколко дни на газ и проблема пак е налице.
При самото каране на газ нямам проблеми. Като обърна на бензин, на 1-ва и 2-ра предавка при ускорение се усеща придърпване. Ако я покарам известно време придърпването изчезва.
И така ... един приятел ми каза, че ми били зацапани инжекторите. Получавало се, защото докато си бръмча на газчица инжекторите не работели и се задръствали. Като обърна на бензин, това било ги поотпушвало, но после като върна на газ пак същия проблем.
Пускам тази тема, за да събера допълнителни мнения, както и някакви предложения за решение на проблема?
Passat B5 1997г. 1.8T 20V + АГУ - Проблем при палене
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B5 1997г. 1.8T 20V + АГУ - Проблем при палене
Защо не отидеш на сервиз да ти почистят бензиновите дюзи?
- Valerbi
- Мнения: 8
- Регистриран на: Вто 09 дек 2014 14:42
- Автомобил: VW Passat B5 1997 1.8T 20V
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 1997г. 1.8T 20V + АГУ - Проблем при палене
Исках първо да чуя малко компетентни мнения, защото не съм 100% сигурен, че проблема е в това.
Има ли вероятност да е само от настройките на газовото? В такъв случай трябва да търся някой, който истински да разбира защото явно този, който ми слага уредбата, никъв го няма.
Има ли вероятност да е само от настройките на газовото? В такъв случай трябва да търся някой, който истински да разбира защото явно този, който ми слага уредбата, никъв го няма.
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Passat B5 1997г. 1.8T 20V + АГУ - Проблем при палене
Колега ако имаш Вагком виж какво прави ламбда сондата на газ и веднага ще разбереш дали ти е настроена както трябва газовата. Канал 033 и 032.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5 1997г. 1.8T 20V + АГУ - Проблем при палене
Прегледайте и стойностите на
Long fuel trim
Short fuel trim.
Колега наскоро сподели и друго решение, зарежда 100 октанов + добавка за почистване на инжекторите.
Long fuel trim
Short fuel trim.
Колега наскоро сподели и друго решение, зарежда 100 октанов + добавка за почистване на инжекторите.
- Valerbi
- Мнения: 8
- Регистриран на: Вто 09 дек 2014 14:42
- Автомобил: VW Passat B5 1997 1.8T 20V
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 1997г. 1.8T 20V + АГУ - Проблем при палене
Нямам Вагком, пък и не се смятам за компетентен да настройвам.
Ще помоля ако знаете да ми препоръчате някой доказал се, че разбира, във Варна. Не ми се ходи пак при този, който ми я слага, защото той вече един път базика и нищо не се промени.
Колкото до добавките, чувал съм, че могат да вдигнат буклуци от резервоара и по-лошо да стане. Все пак колата е 17 годишна. Бях измислил един план - да отида да ми почистят дюзите, да ми измият резервоара, да сменя филтъра и тогава да почна да добавям нящо в горивото само за поддръжка. Но нито знам къде във Варна могат да ми свършат тази работа, нито съм сигурен, че проблема е в дюзите, а не в настройките на газовото. Затова сондирам първо тука мнения.
Ако трябва и двете неща ще направя, но по-скоро първо да почна от настройките, защото предполагам е по-евтината от двете процедури?
И така, за София знам, че имам един пич тука от форума, който много го хвалят ... а за Варна нещо, някой?
Ще помоля ако знаете да ми препоръчате някой доказал се, че разбира, във Варна. Не ми се ходи пак при този, който ми я слага, защото той вече един път базика и нищо не се промени.
Колкото до добавките, чувал съм, че могат да вдигнат буклуци от резервоара и по-лошо да стане. Все пак колата е 17 годишна. Бях измислил един план - да отида да ми почистят дюзите, да ми измият резервоара, да сменя филтъра и тогава да почна да добавям нящо в горивото само за поддръжка. Но нито знам къде във Варна могат да ми свършат тази работа, нито съм сигурен, че проблема е в дюзите, а не в настройките на газовото. Затова сондирам първо тука мнения.
Ако трябва и двете неща ще направя, но по-скоро първо да почна от настройките, защото предполагам е по-евтината от двете процедури?
И така, за София знам, че имам един пич тука от форума, който много го хвалят ... а за Варна нещо, някой?
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 1997г. 1.8T 20V + АГУ - Проблем при палене
Аз от почти 3 години съм с газ на същия мотор и нямам проблеми с бензиновите дюзи.Да може се запушат от газта ,но мисля,че при теб не е това проблема още повече,че при палене с натисната газ проблема го няма.Толкова бързо рядко се запушват и то по често при изпълнение без газов инжекцион.Пробвай преди гасене на двигателя да обръщаш на бензин ръчни и така няколко дни и да видим резултата.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Passat B5 1997г. 1.8T 20V + АГУ - Проблем при палене
Колега, с едната си кола съм минал 120 000км на газ, бенз помпа е изключена и не ми се е задръстила дюза, голфа е 35000 на газ пак с изключена помпа и нама задръстена дюза. Не си давай парите напразно. Щом като караш 2 дни на бензин и проблема го няма, не търси проблем в бензина. Всичко е от газта. При мен пелеше от втория, третия път и накрая буфна и запуши от двигателя та да се сетя, че изпуска от изпарителя газ във всмукателните колектори и като смеси газ и бензин неще да пали или работи настабилно докато не изфорсираш.
Пробвай следното: спри крана на газта от бутилката и я остави да работи на газ докато свърши газта по тръбите и изпарителя, на сутринта ако няма проблем при паленето ще ти кажа какво да смениш. Успех!
Пробвай следното: спри крана на газта от бутилката и я остави да работи на газ докато свърши газта по тръбите и изпарителя, на сутринта ако няма проблем при паленето ще ти кажа какво да смениш. Успех!
Re: Passat B5 1997г. 1.8T 20V + АГУ - Проблем при палене
Здравей, ето в тази тема е описан твоя проблем и неговото решение http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&p=4243783
- Valerbi
- Мнения: 8
- Регистриран на: Вто 09 дек 2014 14:42
- Автомобил: VW Passat B5 1997 1.8T 20V
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 1997г. 1.8T 20V + АГУ - Проблем при палене
krasio00o написа:Пробвай преди гасене на двигателя да обръщаш на бензин ръчни и така няколко дни и да видим резултата.
Пробвал съм. Пали от първия път сутрин, макар и с леко задавяне. Това обаче не ме устройва, не искам ръчно да я контролирам.
batmit написа:Пробвай следното: спри крана на газта от бутилката и я остави да работи на газ докато свърши газта по тръбите и изпарителя, на сутринта ако няма проблем при паленето ще ти кажа какво да смениш. Успех!
Ще пробвам довечера. Ще го направя точно преди да оставя колата за да изключа ефекта от карането на бензин известно време.
Остава молбата ми някой да ми препоръча добър газаджия във Варна?
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5 1997г. 1.8T 20V + АГУ - Проблем при палене
Гледам,че колегата който е пуснал темата е писал в тази,по-горе от подадения линк.
За мен това е вярното решение,ако с адаптациите не станат нещата вече отиваш към запушени дюзи.
За мен това е вярното решение,ако с адаптациите не станат нещата вече отиваш към запушени дюзи.