пасат3 термостат или друго

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
PASSATOR 73
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

пасат3 термостат или друго

Мнениеот PASSATOR 73 » Пет 21 авг 2015 21:04


Здравейте ,колеги търсих по темата но не открих точно по моя проблем.Колата е пасат 90 г,RP мотор с газ. Проблема е следния колата загрява най много до 50 гр. много радко стига до 80 гр. Като се спускам по надолнище градусите дори спадат от 70 до 30 и надолу.Парно има но според мен е по слабо.При градско шофиране и то най вече през лятото колата загрява нормално перката се вкл на 90 гр и охлажда нормално.Двата маркуча са топли , това е само в града иначе загрява не повече от 50 -60 гр.Според вас къде е проблема в термостата ли или някаде другаде,и още нещо кои са надеждни термостати и водни помпи (цени )понеже ако се наложи смяна ,смятам да ги сменя и двете.Благодаря на отзовалите се.




_B4_
Мнения: 154
Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: София

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот _B4_ » Пет 21 авг 2015 21:26


Твърдо термостат. Ако е водна помпа по скоро ще загрява отколкото да не може да загрее.


pa4o_ivanov61
Мнения: 442
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
Автомобил: VW BORA
Двигател: AGR 98
Местоположение: Ловеч

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот pa4o_ivanov61 » Пет 21 авг 2015 21:42


колега ,поддържам 7 служебни като твоя. според мен термостата ти еза смяна , аотносно помпата вчера смених една на няма и10 хил км.беше с пластмасова турбина . сега сложих на hepu със желязна такава. термостати слагам на behr. дано съм бил от полза. успех


Потребителски аватар
PASSATOR 73
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот PASSATOR 73 » Съб 22 авг 2015 9:20


Благодаря за бързите отзиви .Ще сменя термостата .


Потребителски аватар
Jijooshu
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1989
Местоположение: Варна

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот Jijooshu » Съб 22 авг 2015 9:56


Погледни си и датчика за температурата на таблото, с тия 30 градуса много ме съмнява, че не показва коректно. Охлаждащата перка сработва ли изобщо?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12793
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 22 авг 2015 10:34


Jijooshu написа:Погледни си и датчика за температурата на таблото, с тия 30 градуса много ме съмнява, че не показва коректно. Охлаждащата перка сработва ли изобщо?


Не го вкарвай във филми и излишни разходи,прочети по-горе,че перката му включва.
Нормално,при градско шофиране колата да си стигне нормалните градуси.
Към колегата пуснал темата-100% си за смяна на термостата.

:beer


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот gergeto » Съб 22 авг 2015 11:04


TiL написа:Щом по надолнище и извънградско ти спада температурата, то значи, че водата минава постоянно през радиатора и се охлажда. От там стигаш до извода, че термостата ти е постоянно отворен, сменяш го.

:th_up


Потребителски аватар
breakforce
Мнения: 84
Регистриран на: Нед 03 окт 2010 9:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Червен бряг

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот breakforce » Съб 22 авг 2015 14:36


Бих ти препоръчал термостат на Valeo малко по-скъп е от другите, но за сметка на това е доста качествен :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот zfa159 » Нед 23 авг 2015 17:53


По въпроса с термостата - или Behr за 20 и няколко лв, като преди да го купиш, поглеждаш в кутийката дали термостата е с щампа BTT/BTO или пък си взимаш оригинален от дилърите на VW, за 100-тина лв, като термостата в кутийката е с щампа BTT/BTO и още една на VAG, ако разбирате на къде бия ;)
По въпроса с Валео - толкова ментета имат, че кой знае на какво ще попадне...
Иначе по описанието на проблема, бих заложил, че термостата въобще го няма на мястото му, защото ако е там, дори напълно отворил, мотора при 35 градуса навън, ще държи поне 60-70 градуса, но ако го няма изцяло, като нищо може да държи и 45-50. Таблото под 60 вече въобще не мери точно и какви точно са градусите, когато смяташ, че са 30, никой не знае...
:beer


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот Водния дух1 » Нед 23 авг 2015 20:58


И като смениш термостата си наблюдавай по-обстойно температурата отначало,щото аз така сменях и отначало вс. си беше наред ,но после започна все по-късно да отваря и накрая (за около 3 месеца)отваряше чак към 100гр.докато един път връщйки се от село въобще не отвори и завря.Ако не ми бяха очите все на термометъра щях да опека гарнитурата.После за по-сигурно накарах масрера да ми сложи (студен)термостат ,отварящ на 80-82гр.и сега съм си спокоен.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12793
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 23 авг 2015 21:48


Водния дух1 написа: за по-сигурно накарах масТера да ми сложи (студен)термостат ,отварящ на 80-82гр.и сега съм си спокоен.

Ти в Сахара ли живееш?

Един коректно работещ термостат/87*С/ не създава никакви проблеми и при 40 градусова жега.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот zfa159 » Нед 23 авг 2015 22:30


Също така и един не добре отварящ термостат, ако ще и за 60 градуса да е, като не се отвори, ефекта е същия - сваряваш боба :mhihi . Затова термостата трябва да е хубав, охл. течност трябва да се сменя редовно и системата да се промива, както и питата на радиатора да се мие отвън (праха пречи на контакта между ламелите на радиатора и въздуха и влошава драстично охлаждането). Също така е вредно да се кара само с антифриз концентрат и няколко клиента това лято го разбраха по трудния начин - той е гъст и тормози охл. с-ма, циркулира бавно и топлоотдава и топлоотнема доста по-бавно и ефекта е 100-110 градуса темп. на охл. течност без реално колата да има какъвто и да е технически проблем, освен гъстия антифриз - разреждаш и чудо! - проблем с греенето вече от раз няма :) .
:beer


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 24 авг 2015 19:30


Стефчо, това за концентрата сигурно ли е!?
Защото аз 8 години си карах пасата само с концентрат, син го наливам, син го източвам и никога не съм имал проблеми с охлаждането на колата, дори съм изхвърлил всички решетки отпред, въздухозаборника пред радиатора и каквото още може да се изхвърли. Преди 3 години обаче радиатора се предаде и се спука след 23 годишна служба и понеже бях на зор сложих един втора ръка, знаейки че съвсем скоро ще го сменявам. Тогава разредих антифриза 4л концентрат с 2 литра вода и от този момент смених още един радиатор 2 ръка и след година време сложих нов, обаче от първия радиатор и разреждането с вода до ден днешен калта в системата ставаше все повече, а и при 30-32 градуса навън като го натисна по Петрохан вдига и държи около 100 градуса, което преди не се е случвало, термостата ми е на 84 градуса и работи коректно.
Преди 2 дни намерих много добре запазен разширителен съд и смених моя щото е пълен с тиня, свалих всички маркучи и близо два часа промивах, блок, радиатор, парно, глава с вода под налягане колкото успях да създам. Измих маркучите от вътре събрах всичко и напълних с жълт руски антифриз. Не съм имал възможност, сигурно ще е в петък да го натисна на топло време през Петрохан да видя ще повиши ли температурата, но и да повиши и да не повиши, ако вземе пак да кафенее ще източвам и промивам пак, докато се оправи да е чист антифриза.
Не знам дали да не ползвам някакъв препарат, имам хубав обезмаслител, безконтактно, прах за пране, обаче ако ползвам такова нещо няма как да се отърва от пяната после :mhihi


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот georgebonev » Пон 24 авг 2015 19:50


Ода,
Смени антифриза първо с червен Г12, като го разредиш (концентрата) 1 към 0.5 вода (за препоръчване дестилирана, не знам каква е при вас чешмяната). Като покараш към 1000 км (може и по-малко км, щом често минаваш Петрохан), смени антифриза с виолетов Г13.
Червения ще ти "изяде" почти всички биклуци вътре в системата, като е възможно да текне от слабите места - връзки на маркучи и тройници. Може да се наложи смяна на някой маркуч, ако не си сменял до сега.
Ако червения си остане червен, сменяй с виолетовия като разредиш 1:1 концентрат/вода (за -30 градуса някъде) - има писано на етикета кое колко.
Ако червения стане мааалко кафяв - това ще е от смесването с остатък от предния. Смени го пак с червен, като разредиш 1:1 и след 1000/2000 км виж какво е положението и смени с виолетов.
Само виолетовия може да се меша с предишните. Червения, синия и другите като се омешат стават кафеви.
И ако маслото ти е добро - няма да имаш грижи с греене.
Така ще си изчистиш системата от мръсотията.
:th_up

Аз го правих това упражнение преди година, като при първата смяна в сервиза ми наляха половината с концентрат (червен) и доляха колкото събра чешмяна вода (при нас е "твърда"). След около 1500 км текна от два маркуча и като ги свалих - набор '94-та от вътре бяха като таралеж - напластено и набраздено с утайки и боклуци. Промих с вода и налях виолетов. От тогава лятото не вдигам повече от 80-85 градуса. Само сега в началото на месеца като качвах към Леденика ми дигна до 100, но това заради проблем с реле на климатика (като се включи вентилатора - пуска и климатика и топлото от радиатора на климатика духа на големия за водата...).


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 24 авг 2015 20:30


Мека е водата тук, няма варовик, ще го пробвам това нещо, не знаех че има Г 13 антифриз, ако щеш вярвай :smile



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта