пасат3 термостат или друго
- PASSATOR 73
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 06 яну 2013 20:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
пасат3 термостат или друго
Здравейте ,колеги търсих по темата но не открих точно по моя проблем.Колата е пасат 90 г,RP мотор с газ. Проблема е следния колата загрява най много до 50 гр. много радко стига до 80 гр. Като се спускам по надолнище градусите дори спадат от 70 до 30 и надолу.Парно има но според мен е по слабо.При градско шофиране и то най вече през лятото колата загрява нормално перката се вкл на 90 гр и охлажда нормално.Двата маркуча са топли , това е само в града иначе загрява не повече от 50 -60 гр.Според вас къде е проблема в термостата ли или някаде другаде,и още нещо кои са надеждни термостати и водни помпи (цени )понеже ако се наложи смяна ,смятам да ги сменя и двете.Благодаря на отзовалите се.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: ABS 1994
- Местоположение: София
Re: пасат3 термостат или друго
Твърдо термостат. Ако е водна помпа по скоро ще загрява отколкото да не може да загрее.
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: пасат3 термостат или друго
колега ,поддържам 7 служебни като твоя. според мен термостата ти еза смяна , аотносно помпата вчера смених една на няма и10 хил км.беше с пластмасова турбина . сега сложих на hepu със желязна такава. термостати слагам на behr. дано съм бил от полза. успех
- PASSATOR 73
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 06 яну 2013 20:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: пасат3 термостат или друго
Благодаря за бързите отзиви .Ще сменя термостата .
- Jijooshu
- Мнения: 87
- Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1989
- Местоположение: Варна
Re: пасат3 термостат или друго
Погледни си и датчика за температурата на таблото, с тия 30 градуса много ме съмнява, че не показва коректно. Охлаждащата перка сработва ли изобщо?
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: пасат3 термостат или друго
Jijooshu написа:Погледни си и датчика за температурата на таблото, с тия 30 градуса много ме съмнява, че не показва коректно. Охлаждащата перка сработва ли изобщо?
Не го вкарвай във филми и излишни разходи,прочети по-горе,че перката му включва.
Нормално,при градско шофиране колата да си стигне нормалните градуси.
Към колегата пуснал темата-100% си за смяна на термостата.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: пасат3 термостат или друго
TiL написа:Щом по надолнище и извънградско ти спада температурата, то значи, че водата минава постоянно през радиатора и се охлажда. От там стигаш до извода, че термостата ти е постоянно отворен, сменяш го.
- breakforce
- Мнения: 84
- Регистриран на: Нед 03 окт 2010 9:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Червен бряг
Re: пасат3 термостат или друго
Бих ти препоръчал термостат на Valeo малко по-скъп е от другите, но за сметка на това е доста качествен :)
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат3 термостат или друго
По въпроса с термостата - или Behr за 20 и няколко лв, като преди да го купиш, поглеждаш в кутийката дали термостата е с щампа BTT/BTO или пък си взимаш оригинален от дилърите на VW, за 100-тина лв, като термостата в кутийката е с щампа BTT/BTO и още една на VAG, ако разбирате на къде бия ;)
По въпроса с Валео - толкова ментета имат, че кой знае на какво ще попадне...
Иначе по описанието на проблема, бих заложил, че термостата въобще го няма на мястото му, защото ако е там, дори напълно отворил, мотора при 35 градуса навън, ще държи поне 60-70 градуса, но ако го няма изцяло, като нищо може да държи и 45-50. Таблото под 60 вече въобще не мери точно и какви точно са градусите, когато смяташ, че са 30, никой не знае...
По въпроса с Валео - толкова ментета имат, че кой знае на какво ще попадне...
Иначе по описанието на проблема, бих заложил, че термостата въобще го няма на мястото му, защото ако е там, дори напълно отворил, мотора при 35 градуса навън, ще държи поне 60-70 градуса, но ако го няма изцяло, като нищо може да държи и 45-50. Таблото под 60 вече въобще не мери точно и какви точно са градусите, когато смяташ, че са 30, никой не знае...
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: пасат3 термостат или друго
И като смениш термостата си наблюдавай по-обстойно температурата отначало,щото аз така сменях и отначало вс. си беше наред ,но после започна все по-късно да отваря и накрая (за около 3 месеца)отваряше чак към 100гр.докато един път връщйки се от село въобще не отвори и завря.Ако не ми бяха очите все на термометъра щях да опека гарнитурата.После за по-сигурно накарах масрера да ми сложи (студен)термостат ,отварящ на 80-82гр.и сега съм си спокоен.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: пасат3 термостат или друго
Водния дух1 написа: за по-сигурно накарах масТера да ми сложи (студен)термостат ,отварящ на 80-82гр.и сега съм си спокоен.
Ти в Сахара ли живееш?
Един коректно работещ термостат/87*С/ не създава никакви проблеми и при 40 градусова жега.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат3 термостат или друго
Също така и един не добре отварящ термостат, ако ще и за 60 градуса да е, като не се отвори, ефекта е същия - сваряваш боба . Затова термостата трябва да е хубав, охл. течност трябва да се сменя редовно и системата да се промива, както и питата на радиатора да се мие отвън (праха пречи на контакта между ламелите на радиатора и въздуха и влошава драстично охлаждането). Също така е вредно да се кара само с антифриз концентрат и няколко клиента това лято го разбраха по трудния начин - той е гъст и тормози охл. с-ма, циркулира бавно и топлоотдава и топлоотнема доста по-бавно и ефекта е 100-110 градуса темп. на охл. течност без реално колата да има какъвто и да е технически проблем, освен гъстия антифриз - разреждаш и чудо! - проблем с греенето вече от раз няма :) .
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: пасат3 термостат или друго
Стефчо, това за концентрата сигурно ли е!?
Защото аз 8 години си карах пасата само с концентрат, син го наливам, син го източвам и никога не съм имал проблеми с охлаждането на колата, дори съм изхвърлил всички решетки отпред, въздухозаборника пред радиатора и каквото още може да се изхвърли. Преди 3 години обаче радиатора се предаде и се спука след 23 годишна служба и понеже бях на зор сложих един втора ръка, знаейки че съвсем скоро ще го сменявам. Тогава разредих антифриза 4л концентрат с 2 литра вода и от този момент смених още един радиатор 2 ръка и след година време сложих нов, обаче от първия радиатор и разреждането с вода до ден днешен калта в системата ставаше все повече, а и при 30-32 градуса навън като го натисна по Петрохан вдига и държи около 100 градуса, което преди не се е случвало, термостата ми е на 84 градуса и работи коректно.
Преди 2 дни намерих много добре запазен разширителен съд и смених моя щото е пълен с тиня, свалих всички маркучи и близо два часа промивах, блок, радиатор, парно, глава с вода под налягане колкото успях да създам. Измих маркучите от вътре събрах всичко и напълних с жълт руски антифриз. Не съм имал възможност, сигурно ще е в петък да го натисна на топло време през Петрохан да видя ще повиши ли температурата, но и да повиши и да не повиши, ако вземе пак да кафенее ще източвам и промивам пак, докато се оправи да е чист антифриза.
Не знам дали да не ползвам някакъв препарат, имам хубав обезмаслител, безконтактно, прах за пране, обаче ако ползвам такова нещо няма как да се отърва от пяната после
Защото аз 8 години си карах пасата само с концентрат, син го наливам, син го източвам и никога не съм имал проблеми с охлаждането на колата, дори съм изхвърлил всички решетки отпред, въздухозаборника пред радиатора и каквото още може да се изхвърли. Преди 3 години обаче радиатора се предаде и се спука след 23 годишна служба и понеже бях на зор сложих един втора ръка, знаейки че съвсем скоро ще го сменявам. Тогава разредих антифриза 4л концентрат с 2 литра вода и от този момент смених още един радиатор 2 ръка и след година време сложих нов, обаче от първия радиатор и разреждането с вода до ден днешен калта в системата ставаше все повече, а и при 30-32 градуса навън като го натисна по Петрохан вдига и държи около 100 градуса, което преди не се е случвало, термостата ми е на 84 градуса и работи коректно.
Преди 2 дни намерих много добре запазен разширителен съд и смених моя щото е пълен с тиня, свалих всички маркучи и близо два часа промивах, блок, радиатор, парно, глава с вода под налягане колкото успях да създам. Измих маркучите от вътре събрах всичко и напълних с жълт руски антифриз. Не съм имал възможност, сигурно ще е в петък да го натисна на топло време през Петрохан да видя ще повиши ли температурата, но и да повиши и да не повиши, ако вземе пак да кафенее ще източвам и промивам пак, докато се оправи да е чист антифриза.
Не знам дали да не ползвам някакъв препарат, имам хубав обезмаслител, безконтактно, прах за пране, обаче ако ползвам такова нещо няма как да се отърва от пяната после
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: пасат3 термостат или друго
Ода,
Смени антифриза първо с червен Г12, като го разредиш (концентрата) 1 към 0.5 вода (за препоръчване дестилирана, не знам каква е при вас чешмяната). Като покараш към 1000 км (може и по-малко км, щом често минаваш Петрохан), смени антифриза с виолетов Г13.
Червения ще ти "изяде" почти всички биклуци вътре в системата, като е възможно да текне от слабите места - връзки на маркучи и тройници. Може да се наложи смяна на някой маркуч, ако не си сменял до сега.
Ако червения си остане червен, сменяй с виолетовия като разредиш 1:1 концентрат/вода (за -30 градуса някъде) - има писано на етикета кое колко.
Ако червения стане мааалко кафяв - това ще е от смесването с остатък от предния. Смени го пак с червен, като разредиш 1:1 и след 1000/2000 км виж какво е положението и смени с виолетов.
Само виолетовия може да се меша с предишните. Червения, синия и другите като се омешат стават кафеви.
И ако маслото ти е добро - няма да имаш грижи с греене.
Така ще си изчистиш системата от мръсотията.
Аз го правих това упражнение преди година, като при първата смяна в сервиза ми наляха половината с концентрат (червен) и доляха колкото събра чешмяна вода (при нас е "твърда"). След около 1500 км текна от два маркуча и като ги свалих - набор '94-та от вътре бяха като таралеж - напластено и набраздено с утайки и боклуци. Промих с вода и налях виолетов. От тогава лятото не вдигам повече от 80-85 градуса. Само сега в началото на месеца като качвах към Леденика ми дигна до 100, но това заради проблем с реле на климатика (като се включи вентилатора - пуска и климатика и топлото от радиатора на климатика духа на големия за водата...).
Смени антифриза първо с червен Г12, като го разредиш (концентрата) 1 към 0.5 вода (за препоръчване дестилирана, не знам каква е при вас чешмяната). Като покараш към 1000 км (може и по-малко км, щом често минаваш Петрохан), смени антифриза с виолетов Г13.
Червения ще ти "изяде" почти всички биклуци вътре в системата, като е възможно да текне от слабите места - връзки на маркучи и тройници. Може да се наложи смяна на някой маркуч, ако не си сменял до сега.
Ако червения си остане червен, сменяй с виолетовия като разредиш 1:1 концентрат/вода (за -30 градуса някъде) - има писано на етикета кое колко.
Ако червения стане мааалко кафяв - това ще е от смесването с остатък от предния. Смени го пак с червен, като разредиш 1:1 и след 1000/2000 км виж какво е положението и смени с виолетов.
Само виолетовия може да се меша с предишните. Червения, синия и другите като се омешат стават кафеви.
И ако маслото ти е добро - няма да имаш грижи с греене.
Така ще си изчистиш системата от мръсотията.
Аз го правих това упражнение преди година, като при първата смяна в сервиза ми наляха половината с концентрат (червен) и доляха колкото събра чешмяна вода (при нас е "твърда"). След около 1500 км текна от два маркуча и като ги свалих - набор '94-та от вътре бяха като таралеж - напластено и набраздено с утайки и боклуци. Промих с вода и налях виолетов. От тогава лятото не вдигам повече от 80-85 градуса. Само сега в началото на месеца като качвах към Леденика ми дигна до 100, но това заради проблем с реле на климатика (като се включи вентилатора - пуска и климатика и топлото от радиатора на климатика духа на големия за водата...).
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: пасат3 термостат или друго
Мека е водата тук, няма варовик, ще го пробвам това нещо, не знаех че има Г 13 антифриз, ако щеш вярвай
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта