пасат3 термостат или друго

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3098
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот georgebonev » Пон 24 авг 2015 20:39


Изображение
:beer
Зависи какво са написали на етикета G13 или G12+/G12++, стои малко по-розов като се разреди.
Капачката обикновено е по-виолетова... ето като разлики за ориентир:
Изображение

Малко инфо от братушките, докато се рових сега:
Изображение




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот zfa159 » Пон 24 авг 2015 21:28


Принципно да, червения е по-готин от синия, ама в общия случай ако преминеш една система от син на червен, трябва да я наблюдаваш, защото обикновено се разтича от разни места. Също така смяната се прави само след пълна промивка на системата с много вода, защото ако остане от синия, се смесват и се пресичат, най-грубо казано. Пробвал съм, в системата се получават едни неща, като парцали седят и задръстват всевъзможни неща. За G12 и G12+ поне е така, за G13 не съм пробвал дали се пресича с G11, ама сигурно.
За концентрата - да, 100% съм сигурен, 3 коли дойдоха с точно такъв проблем през жегите и единственото, което сме правили по тях, беше да им разредим антифриза, понеже бяха наляли някакви антифризи концентрат за по -60 градуса и той почти не циркулираше из системата, съответно колите си видгаха по 100 110 градуса на блока, а радиатора половината е хладък. Пасат Б3, Пасат Б4 и един Голф 4... След разреждането на антифриза - на 95 си палят перките и повече не вдигат. Хората си ги взеха, караха си ги и казаха, че всичко си им е наред. Гъстия антифриз повече пречи, от колкото помага по жегите, защото не може да циркулира нормално през системата. Иначе понеже продават всевъзможни ментета, аз си бъркам антифриза винаги за по-ниски градуси, от колкото очаквам, ама пак е важно да не е само концентрат за -60 :mhihi .
Иначе ако колите са с чугунен блок на двигателя, не е проблем да си ползваш G11. На ML-a, дето е 2004-та година, производителя му дава G11 (2.7 CDI е с чугунен блок) и даже са написали в ръководството изрично да не сипваш G12 поради неясна за мен причина, ама те Мерцедес живеят 10 години след другите и до 98-ма година ползват механичен инжекцион на някои от двигателите си :mhihi . Аз така или иначе действам по книгата и му лиснах висококачествен G11.
:beer


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 25 авг 2015 0:00


Б3 е моята кола, та значи ще пробвам горе описаните процедури, ако съм успял пък от първия път да промия /в което не вярвам много/ няма да се занимавам, вземе ли да става пак на боза, ще промивам пак с червен и виолетов антифриз.
Ако всъщност сипя червен и нагоре антифриз, от къде трябва да очаквам течове!?
В смисъл, че оригиналните маркучи на колата сега като ги свалях си изглеждат и са в състояние като нови, дори в по добро състояние от някои нови изглеждащи като ментета в магазина. Единствените проблемни маркучи са тези за изпарителя, но това си е нов боключив маркуч Ф16 за 3лв метъра, той е ясен.
На главата за към парното съм сложил алуминиев фланец от ауди Б2 с картонена гарнитура и гресчица, проблемен остава само тройника с датчиците, охладителя на масления филтър и водната помпа евентуално


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3098
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот georgebonev » Вто 25 авг 2015 8:01


За евентуални течове - най-често вследствие на "нагар" между маркуч и пластмаса (при тройниците), или между о-пръстенчетата на фланците и двигателя (спекли пръстенчета).
Изображение
Изображение
Няма да текне силно, в началото ще просълзи, после ще се увеличи. Ако наглеждаш почти всеки ден, ще хванеш навреме, ако просълзи. Имай си 2-3 литра за доливане в багажника при проблем на пътя.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот zfa159 » Вто 25 авг 2015 14:57


Да, фланците са ясни, водната помпа едва ли ще протече. По-уязвими са радиаторите - този за парното и водния отпред. Там има пресовка на пласмасовите им казанчета с металната пита и между тях има гумена г-ра, която отдавна се е опекла и обикновено само ръждата и боклуците ги крепят да не протекат. Като промиеш и сипеш другия антифриз, ако си имал наченка на проблем, ще лъсне скоро след това. Ако си нямал проблем, няма и да имаш. Самия антифриз не е причината да протече - просто почистващата му функция работи, почиства налепите, които в общия случай крепят тези сглобки да не текат и си готов :mhihi . Често след промивка при смяна на антифриза, системите се разтичат, точно поради тази причина, но пък иначе се задръстват окончателно и мотора прегрява, което не е по-добра опция :) .
:beer


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 26 авг 2015 11:46


Значи няма страшно, големия радиатор отпред е нов, вярно китайски е, но е на година половина някъде, радиаторчето на парното е оригинално валео от голф 3, но и него преди около 2 години го отварях за да извадя серпентините вътре от тръбичките и да го промия, уплътнителната гума изчистих до ново, сложих малко силикон и затворих, явно няма да има грижи. За сега обаче 4-5 дни 80-100 км жълтия антифриз няма признаци за промяна на цвета


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот Iezekil » Сря 26 авг 2015 12:53


Като цяло нашите талиги ги дават за Г11.По спецификация Г12 е по-щадящ не само към чугуна,а и към алумина и не вярвам да предизвика теч точно той.Друг е въпроса,че карането със сини гаражни и кви ли не антифризи за по 2лв. литъра отваря язви в мотора и главата и тръгват ръжди.Карането с концентрат сме го дъвкали в много теми и ме учудва Одата с този ход,най-малкото освен лошите топлообменни свойства е и силно агресивен концентрата.
Друго лошо влияние на концентрирания агресивен антифриз се вижда и по металните лопатки на турбината на водната помпа.Яде ги като халва и скъсява живота им двойно.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 26 авг 2015 16:30


Ами явно съм късметлия, водната помпа последно я гледах преди година и нещо време като сменявах термостата, турбинката с фенерче оглеждах, така погледнато изглежда нова


Потребителски аватар
PASSATOR 73
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: пасат3 термостат или друго

Мнениеот PASSATOR 73 » Сря 26 авг 2015 18:02


Здравейте колеги.Благодаря за вашите съвети и мнения.И така термостата е сменен както и водната помпа и антифриза.За сега всичко изглежда нормално.Поздрави.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CARDI и 182 госта