1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обороти
Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо
Сигурни ли сте, че сместа е бедна, аз все си мисля че е прекалено богата? Разхода софийско последно беше около 18 на 100. Ако е завито кранчето и сместа е бедна не трябва ли поне разхода да е по -малък?
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо
kgkep написа:..Разхода софийско последно беше около 18 на 100.
При това положение не мога да бъда сигурен че е бедна сместа.Възможно е да смуче от някъде въздух...Друга причина за да продължава да работи колата след угасяне може да бъде неправилна центровка,което също да предизвика повишена температура на камерите,възможно е също и клемореда да не е в ред и за това да не гасне а да няма проблем с бедна смес или центровка.От разстояние мога само да предполагам.Трябва си човек който да ти помогне на место.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо
Доста изчерпателно колегите са дали всички възможни варианти за проблеми по моното.Само да вметна,че мудното вървене,както и детонации в мотора+повишени/понижени минимално обороти,често имат пряка връзка с центровката.Както знаете,на газ е хубаво да се кара с повечко предварение за добра динамика и разход.
На колегата ivan6333предлагам да започне с проверка на стойностите на ТПС-а по описания начин.Когато го бях разбутал имаше точно същите симптоми на бензин-тръгваше с много лашкане,което избягвах с мръсна газ.Това си е болка при монотата,имат навика да се разбутват с времето или да им се изтриват пистите.
На колегата ivan6333предлагам да започне с проверка на стойностите на ТПС-а по описания начин.Когато го бях разбутал имаше точно същите симптоми на бензин-тръгваше с много лашкане,което избягвах с мръсна газ.Това си е болка при монотата,имат навика да се разбутват с времето или да им се изтриват пистите.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо
kgkep написа:Сигурни ли сте, че сместа е бедна, аз все си мисля че е прекалено богата? Разхода софийско последно беше около 18 на 100. Ако е завито кранчето и сместа е бедна не трябва ли поне разхода да е по -малък?
Бедна смес не означава автоматично нисък разход, дори от бедна смес можеш да докараш по висок разход на гориво от богата смес. Просто натискаш повече педала и стават едни интересни неща
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 24 окт 2010 21:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: СТ.ЗАГОРА
Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо
Аз дори нямам газова уредба, никога на тази кола не е слагана никаква уредба...
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо
Когато е изтрит или разместен ТПС-а просто лъже кога и колко е отворен дросела.На газ се появява задържане на оборотите,понеже ЕКУ вследствие на тая грешна информация командва степ мотора да задържа дросела.На бензин обаче нещата са вързани и с дюзата,започва некоректно впръскване на гориво и от там прехълцването,сиреч давене.Тия 3 елемента по моното-дюза,ТПС и степ мотор са взаимно свързани.
Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обороти
Здравейте на температурния датчик има разлика от около 200ома между показанията за ЕКУ и таблото. Датчика е сравнително нов, на около 20000км. Смених го защото някакъв колега на баща ми го взел за неговия Пасат, но той бил с два отделни датчика и му го беше подарил. Тогава сменях тройника на антифриза и смених и датчика. Стария никога не съм го мерил, но го пазя ощеи трябва да го видя. Ламбдата мисля че не работи, защото с мултицет мени от 0,1 до 0, 5. Над 0,5V не може да качи и показанията ги забавя понякога, смисъл промяната в напрежението не е равномерна ами се застоява например на 0,47V за 2 сек. На газ отива на 0.57V и не мени което е разбираемо. Може ли ЕКУто да не прави по-богата смес и за това да не ходи над 0,5 или си е от самата сонда? На газ заковава точно на 0,56 или ,57 ако може ли по някакъв начин от това да се ръководя дали сместта е бедна или богата на газ. С изключен темп. датчик вдига оборотите и напрежението на ламдата става около 0,5V тоест и с максимално богата смес ламбдата не може да даде стойност над половин волт, а на газ скача на почти 0,6. Струва ми се че на газ я дави, но искам да чуя и вашето мнение преди да въртя кранчето. Ламбдата да я отпиша ли напълно с тези показания които ми дава. С VAG-COM не съм я гледал, че батрията на лаптопа замина напълно и не ми се пуска удължител.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта