1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обороти

Техническа и сервизна информация за Passat
kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обороти

Мнениеот kgkep » Сря 26 авг 2015 23:24


Здравейте имам странен проблем с Пасат 1.8 моно АБС. Преди няколко дни спрях пред нас и като върнах ключа колата не изгасна още поне 10 секунди, като през това време работеше или по-скоро пукаше отколкото работеше на 300, 400 об/мин. След като запалих започна да съска и пука все едно е отвита свещ. Но си работеше стабилно на към 700об/мин. Като вдигнах капака и се огледах забелязах че съскането идва от щуцер отдясно на всмукателния колектор, на Пасатите без АБС от там излиза вакуума за сервото. Запуших го с пръст и оборотите се нормализираха и пукането и тресенето спряха. Сложих тапа от болт и маркуч в две скоби и уж всичко беше наред. На следващото палене забелязах, че ниските са малко по-високи, но не обърнах особенно внимание. Докато не започна да държи около 1500 оборота като изключа от скорост на бензин и може би към 2000 на газ. Казах си че тапата не е хубава и проверих скобите като ги натегнах до пред пръскане с ключе а не с отверка. Впиха се яко в маркуча и сега нито болта нито самия маркуч могат да се завъттят, тоест няма как да дърпа въздух от там. А между другото когато там нямаше нищо и колата не изгасна обоеотите бяха ниски, а не високи. Със вече сигурно стегната тапа пак пробвах и този път бяха високи и пак варираха и на газ и на бензин. Като като си държиш крака на педала на газта се усеща как се движи полека с може би милиметър. И за момент се успокояваха на около 1100. После ми свърши газта и зарова около 15км карах само на бензин. Оборотите постоянно играят от около 800 1500 и ми се струва, че като спра смърди на бензин. Докато работеше откачих температурния датчик и оборотитв от 1200 се покачиха още повече, тоест не е от него. Извадих буксата на моното отдясно, мисля че е на ТПСа, и оборотите паднаха след което докато отида да погледна вътре как са те отново се покачих на над 1000. Включих си всичко пак и я оставих, като като я изгадих пак изгасна след като бях извадил ключа, както първия път. И всеки път дори когато гасне веднага гасне някак си странно с пукане. След това заредих газ и минах на газ там вече ниските са на моменти и 2000, но най-често между 1000 и 1500. Взех и докато работеше на 1200 пак извадих температурния датчик, пак оборотите се вдигнаха още. Включих го и извадих ТПСа. Пак паднаха, след което колата си даде газ и пак минаха 1200 и сигурно стигнаха 1500. След това накрая извадих и буксата на стъпковото (отляво на моното) и оборотите на газ станаха стабилни но на 1800. :mhihi
Сега включих пак стъпковото и всичко. Предишния ден преди да избие тапата точно срязах тока на ЕКУто и го пуснах през контакт защото на газ като набиеше грешка и държеше 2000об/мин за което е писано доста във форума. След като постоеше без клема се оправяше и за това рвших да го прекъсна, за да не си играя да свалям клемата всеки ден. Като след като прекъснах паметта същия ден не забелязах пеоблем с работата на колата, а на следващия изби тапата и започна всичко.
Според мен щом със всичките букси на моното изключени, освн дюзата, на газ работи на 1800 значи дърпа въздух от някъде. От друга страна когато е на бензин както казх ЕКУто се усеща как си играе с обоеотите и все ми се струва, че смърди на бензин. От ламбдата не мисля, че е защото нали ЕКУто се рестартира от контакта. Клатих моното плавно във всички посоки, но промяна няма.
Гасненето не мога да си го обясня, след като нали като върна ключа и спирам тока на бубината, а вече и на цялото ЕКУ. Гасненето е свързано и с колебанието на оборотите, които междувпрочем също падат бавно. Също не мисля, че прекъсването на паметта на ЕКУто е проблемно, защото и преди това свалях клемата на акумулатора. Но за по-сигурно утре ще взема да свържа кабела както си беше за проба. Също така мисля да я включа с ВАГ-КОМа. Там мисля че само 0 канал излиза. Какво да гледам на него?




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо

Мнениеот i.e.i » Чет 27 авг 2015 9:40


Клатих моното плавно във всички посоки, но промяна няма.

Пръсни със спрей


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо

Мнениеот kgkep » Чет 27 авг 2015 12:36


С какъв спрей? Сега пробвах и на газ и на бензин работи и с откачен TPS и с откачено стъпково. Като на газ държи 1800, а на бензин 1200 като плавно ги вдига и сваля, дори и с откачена букса на стъпковото. Има ли смисъл да го включвам на ваг кома или да търся така?


angel1223
Мнения: 368
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо

Мнениеот angel1223 » Чет 27 авг 2015 13:55


запуши си ел.клапана до в. филтър.


Потребителски аватар
ангелчо77
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 06 мар 2011 19:26
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: RP 1990
Местоположение: ловеч

Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо

Мнениеот ангелчо77 » Чет 27 авг 2015 17:11


Ако имаш предвид клапанчето на канистъра за горивните пари,подкрепям с две ръце.При мен даже затапих маркучето което влиза в моното.
Колегата да направи това и да пише за резултата.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо

Мнениеот kgkep » Чет 27 авг 2015 17:59


Сега погледнах и видях, че от един много малък щуцер, около 3мм, на моното отзад дърпа въздух. Какво е имало там? А за клапанчето до филтъра само да извадя буксата или да го запуша? Защото вчера я извадих но нямаше промяна.


Потребителски аватар
ангелчо77
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 06 мар 2011 19:26
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: RP 1990
Местоположение: ловеч

Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо

Мнениеот ангелчо77 » Чет 27 авг 2015 21:27


http://ci.catcar.info/audivw/084/084037000.png

За РП е схемата,не успях да намеря за АБС,но би трябвало да се ориентираш.Успех и пиши ако има неясноти. :wink


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо

Мнениеот kgkep » Чет 27 авг 2015 23:28


Мерси мкого, намерих маркучето което си висеше и като го сложих се оказа по-дълго и с около 2мм по-широко. Отрязах го малко и влезна по-плътно но пак е широко, горе в капака на моното е влезнало стегнато, да не би щуцера там да е по-голям? Утре ще му сложа една скоба. Сега обоеотите са по-добре, а за гасненето не знам утре като карам ще видя. Как работи това клапанче за бензина, за което говорите по-нагоре? Само да го изключа, или само да го запуша, или и двете? Сега със свързан вакум и нормализирани обороти като съм на бензин и поработи 2, 3 минути и я издорсирам няколко пъти ми засмърдява на бензин, да изключа ли и ламбдата, или първо да я видя как работи с лаптопа? На моното как се проверява, на кой канал и с какви стойности? Извинявазм се ако за ламдата е писано, но конкретно за моно не намирам как се проверява с VCDS, a само с мултицет. Попринцип мога да пробвам и с него, но напоследък хич му нямам доверие. Относно другите неща по моното като TPS, стъпково и дюза няма набити никакви грешки и си работи добре, може би единствено обоеотите падат малко по-бавно но не е проблем. След като няма грешки значи ли че всичко по моното е наред, защото искам да го прегледам, за да няма други изненади?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 28 авг 2015 1:23


Някой път при такива откачвания и закачвания, а и поради други причини стъпковия мотор засяда в не крайна прибрано положение където трябва да бъде за ниски обороти, а с малко по голяма дължина и избутва дросела с което вдига оборотите. Откачва му се буксата и с два кабела + и - се подава директно на контактите на моторчето докато се прибере докрай, обаче не си спомням на кой точно пинове 2 и 3 мисля, но не съм много сигурен


Потребителски аватар
ангелчо77
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 06 мар 2011 19:26
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: RP 1990
Местоположение: ловеч

Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо

Мнениеот ангелчо77 » Пет 28 авг 2015 8:28


Моят съвет е да смениш всички вакуумни маркучета с нови,които да си влизат плътно в щуцерите.Търси качествени маркучета,ментетата бързо се втвърдяват и се нацепват в края.Аз съм сложил силиконови(приятел ми донесе от немско)и вече 3 година нямам проблеми.
По въпроса с канистъра за горивните пари аз постъпих така:отзад на моното има маркуче във формата на буквата Г което свързва моното с канистъра.Затапих единия край на това маркуче с болт М8 по спомен,другия край си влиза в щуцера на моното.Клапана на канистъра не съм го изключвал,може би е грешно,може би не-по запознатите колеги да кажат.
Едно стъпково моторче и 3 ТПС-а смених,докато се усетя че канистъра ми прецаква оборотите.Оттогава никакви ядове с високи или ниски обороти.
За ламбда сондата аз карам с изключена такава-понеже ми изгоря бензиновата помпа и карам само на газ.
Не е лошо да си провериш тампона по моното и ако е за смяна,го смени.Изчисти си дроселовата клапа до блясък,понеже ако е зацапана,влияе на оборотите.
Ето и малко данни:
Стъпково моторче
при 4 пинов мотор
пин съпротивление
1-2 между 3-200 ома
3-4 безкрайност при не натиснат палец
3-4 не повече от 200 ома при натиснат палец/според аутодата е 0,5 ома макс.
Тук под палец се разбира кнопката на върха на щока на стъпковото.Лекичко като натиснеш ще я усетиш.Тя казва на ЕКУ-ТО кога си натиснал или пуснал педала.Номерацията на пиновете мисля е на самата букса,ако не е на стъпковото.Като изключиш буксата я огледай.
Температурен датчик.
Не знам твоя датчик дали е комбиниран/с 4 пина/ или си с 2 отделни за ЕКУ и за таблото,съответно син и черен.Принципно се мерят и двата/или на комбинирания 1и3,2и4/написани са на буксата/.Трябва да показват почти еднакво,с малко разминаване.Нас ни интересува тоя за ЕКУ,но ползваме другия за таблото за сравнение .Това при положение,че таблото ти показва коректно температурата.Инъче прилагам и таблица според темп.на антифриза.На око правиш едно замерване на пиновете за компа:
20градуса--2100-2900 ома
30---------1500-1950
40--------1000-1400
50----725-925
60--525-670.

ТПС
Процедурата по адаптиране е следната.
1.Даваш на контакт.Отиваш отпред и разхлабваш буксата на ст.мотор за да се изключи лесно.С лява ръка отваряш с два пръста дросела/завърташ оста с жилото/ и с другия пръст натискаш ст.мотор по щока.Той/ако е изправен/веднага се прибира назад с характерен звук на въртящи зъбчатки.Когато се прибере докрай тои се връща малко напред.Трябва да издебнеш момента и да го изключиш от буксата когато се прибере докрай,преди да се върне напред.Ако не се получи пробваш няколко пъти-пускаш дросела за да мръдне моторчето,после отваряш,натискаш и изключваш.Много е важно да е изключен при крайно прибрано положение.Това всъщност е затворена напълно дросел клапа.
2.Колата я оставяш на контакт.Сваляш маншончето на буксата на ТПС-а.Пъхаш двете клечки на мултицета в най-вътрешните кабели влизащи в буксата,там са пинове 1 и 2.Мериш на волтове,трябва да го докараш с леко завъртане 0,19-0,20V.Докато стягаш болтчетата не изклюючваш мултицета и гледаш дали няма да мръдне показанието.Често се случва,леко разхлабваш,наместваш и пак стягаш.Тази манипулация е много важна,така всъщност компа знае точно кога и колко е отворена или затворена клапата.Така той държи оборотите колкото са необходими посредством ст. мотор и вследствие данните на темп.датчик.
Целоста на пистите на ТПС се проверяват по следния начин:
Оставяш едната клечка на най-вътрешния пин 1,настройваш го на мерене на съпротивление..С другата съответно почваш от 2 последователно и т.н.Посредата между 4-те пина има празно място,но то се брои за 3.Значи най-отсамните 2 пина са 4 и 5.Докато мериш плавно и бавно отваряш и затваряш дросела,за да се трият четците по плочката на ТПС-а ти гледаш показанията.Следиш за пропадане на данните,там пистите значи са изтрити.
1 и 5 пин---520-1300 ома
1 и 2 пин----променяща се,след 1/4 става постоянна величина
1 и 4 ------постоянна величина,след 1/4 обратното.

Тези данни всъщност ги ползвах когато имах проблем с оборотите и ми бяха предоставени с любезното съдействие на колегата Iezekil,на който съм много благодарен.
Големичък пост се получи :redface но се надявам да съм бил полезен. :wink


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо

Мнениеот kgkep » Пет 28 авг 2015 21:08


Еее супер! Мерси много за дългия пост точно това ме интересуваше. :love.vwclub
Днеска колата работи добре като на газ се колебаят оборотите между 800 и 1000, но никога повече и колебанието е много плавно. Мисля, че и преди го имаше. По гадното което винаги ме е дразнело е, че оборотите от 2000 надолу падат по бавно (не се задържат просто падат малко по -бавно) и ако сменям скоростите по-бързо се разтриса защото не са паднали. Ще прегледам всичко. Ламбдата я изключих и на бензин май върви повече. Може би ламбдата я лъже и я дави. Ще я замеря и нея. Но сега си работи както преди да изхвърли вакуумите. А тях мисля че ги изхвърли от гърмеж. Сега ще взема да сменя делкото с палеца и капачката. И трябва да се регулира газовата, че сега на газ върви доста по-малко от на бензин и си гори доста. Също като запаля и спра след малко и изгася, следващото палене ако е веднага е доста трудно и след доста въртене пали и засмърдява на газ. Примерно ако спра до контейнер да изхвърля боклук и я изгася за около минута после върти 5, 6 секунди, а иначе пали от четвърт.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 29 авг 2015 13:28


Възможно е да се цеди изпарителя, ако са му поостареле мембраните и затова второто палене е малко по бавно, но отиди и на реглаж, някой да не е отвил много бронзовия винт за стартовото палене


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо

Мнениеот plameney » Съб 29 авг 2015 14:21


Относно продължаването на двигателя да работи след като колата е загасена,си мисля че горивната смес на газ е бедна а това води до повишена температура на главата.Както каза колегата Одаджийски изпарителя се "отцежда" и двигателя не гасне веднага,защото остатъчната газ се самовъзпламенява от горещите зони в горивната камера.


ivan6333
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 24 окт 2010 21:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СТ.ЗАГОРА

Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо

Мнениеот ivan6333 » Нед 30 авг 2015 11:40


plameney написа:Относно продължаването на двигателя да работи след като колата е загасена,си мисля че горивната смес на газ е бедна а това води до повишена температура на главата.Както каза колегата Одаджийски изпарителя се "отцежда" и двигателя не гасне веднага,защото остатъчната газ се самовъзпламенява от горещите зони в горивната камера.

Здравейте колеги,
Извинявам се ако прекъсвам темата! Аз имам Пасат 1.8 моно 1992 г. карам го само на бензин и отскоро започна да ми прави проблеми с вървенето. Сутрин като се кача да паля, като завъртя първия път, за около 4-5 сек.- нищо, като завъртя втория път пак за 4-5 сек препука малко, и вече третия път към 5-тата секунда пали. Държи обороти и двигателя работи много равномерно и гладко. При следващи паленета през деня никакъв проблем, пали от четвърт. Следващия проблем идва с тръгването, на място двигателя се изфорсира перфектно, но като потегля, особено с повече газ започва да придърпва, да лашка преди да изравни хода. Трябва много внимателно с малко газ да потеглям, че да мога да се движа нормално. В движение, от по висока към по-ниска предавка, ако искам да набера повече скорост също започва да придърпва преди да набере.
Дали проблема е при тока или горивото? Някой имал ли е подобен проблем?


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: 1.8 моно не всеки път гасне от ключа и държи вискоки обо

Мнениеот krraynov » Нед 30 авг 2015 15:33


Вероятно проблема е защото работи на ГАЗ колата. Имаш ли монтиран СТОП клапан на ниското нялягане на пропан-бутана след изпарителя?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 113 госта