Здравейте колеги,
Колата е пасат б5 1,8т ,AEB двигател.От скоро започна да пали много трудно сутрин.Припалва и загасва и така 3-4 пъти докато запали.След това няма проблем през целия ден и така до другата сутрин.Иначе когато запали оборотите не мърдат и всичко си е наред.Ходих при един майстор закача я на комп. и каза ,че няма грешки и според него било или ламда сонда или темп.датчик.
Моля, споделете ако някой е имал подобен проблем преди да започнна да хвърлям пари.
пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: пасат б5 трудно пали сутрин
От това което съм чувал,надали е ламбда сонда.Тя започва да работи чак като ,,загрее'' така че не би трябвало да участва в паленето.По скоро някой датчик дали температурен или на колянов вал,някои колеги споменават за позапушени бензинови инжектори...Общо взето вариантите са много.Братовчеда има Ауди А4 със такъв мотор и в момента бори същия проблем...Сменен е регулатора за налягане на горивото без успех като в момента е сложена добавка в бензина за почистване на инжектори да видим дали ще има подобрение
- KGL
- Мнения: 790
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин
При мен 1,8 без турбо, беше от веригата на валовете и обтегача. Смених ги и се оправи! И аз мислех, че е от някой датчик за темп, но тази диагноза ми я сложиха два независими и уважавани форумни сервиза. Оказаха се прави!
- jagler
- Мнения: 1203
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-5.5
- Двигател: ALZ 2002
- Местоположение: Стара Загора
Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин
И моята така прави от скоро,започнах да игнорирам нещата последователно.Първо смених горивния филтър тъй като не го бях сменял от както взех колата нов внос беше оригиналния на не знам колко км. с тези оригиналните скоби където се свиват еднократно.После викам си може бензина да не е добър слагах добавка,слагах спирт да обере водата от конденза и пак същото...сутрин паля и почва да припатква и гасне докато вече не можеше и да запаля голямо въртене...След това викам си регулатора на налягането ще е,няма какво да е...смених го все тая.И накрая се насочих към горивна помпа /бензинова/,разглобих от зад извадих само помпата,пробвах я цвъка обаче ми се вижда по-малко от колкото трябва да е нямах уред да замервам налягания.Забравих да спомена че имам газов инж. и за там имах едни съмнения...че пуска газ към цилиндрите или през вакуума към дросела и от там да бърка сместа.
Та така като смених горивната помпа работата малко се пооправи,но си остана пак това припаткване и почти гаснене,спирах газта вечерта ,махах маркучи към газовите инж. и после към вакуума,оказа се че проблема не е там.
И така започнах да си обяснявам нещата кое и как и какво съм сипвал и кога какво става....
Газовите уредби спират подаването на напрежение към бенз.инжектори и пускат към газовите инжектори, така става превключването на бензин към газ,,,ОБАЧЕ бензиновата помпа си остава работеща и нагнетява,да тя си има регулатора и над 4 бара горивото се връща,но на помпата им се съкращава животеца и така 4год. на моята дебита им пада и се е прецакала...така след слагане на добавка всичката гняс ,а то не може да няма се наслоява къде естествено в крайната точка ,а това са инжекторите.И така сложих аз едно реле да ми спира помпата когато вкл. на газ и мисля да сложа бензин 100 октана да се продухат малко бензиновите инжектори.Та при мен специално остава проблем с бенз. инжекторите,но то при всички които са на газ е така ,защото колата не се кара на бензин и идва момента на затлачването им и на /пикаенето им/...така да се каже!
Та така като смених горивната помпа работата малко се пооправи,но си остана пак това припаткване и почти гаснене,спирах газта вечерта ,махах маркучи към газовите инж. и после към вакуума,оказа се че проблема не е там.
И така започнах да си обяснявам нещата кое и как и какво съм сипвал и кога какво става....
Газовите уредби спират подаването на напрежение към бенз.инжектори и пускат към газовите инжектори, така става превключването на бензин към газ,,,ОБАЧЕ бензиновата помпа си остава работеща и нагнетява,да тя си има регулатора и над 4 бара горивото се връща,но на помпата им се съкращава животеца и така 4год. на моята дебита им пада и се е прецакала...така след слагане на добавка всичката гняс ,а то не може да няма се наслоява къде естествено в крайната точка ,а това са инжекторите.И така сложих аз едно реле да ми спира помпата когато вкл. на газ и мисля да сложа бензин 100 октана да се продухат малко бензиновите инжектори.Та при мен специално остава проблем с бенз. инжекторите,но то при всички които са на газ е така ,защото колата не се кара на бензин и идва момента на затлачването им и на /пикаенето им/...така да се каже!
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин
Не е от това че е работила помпата докато си карал на газ, то ако си караше на бензин тя нали ттрябва да си работи, просто им идва времето, няма нищо вечно, а тези помпи са вече абитурентки. Аз от 5-6 години съм с Pierburg за 130 лева и нещата са без грешка - винаги пали от раз.
- jagler
- Мнения: 1203
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-5.5
- Двигател: ALZ 2002
- Местоположение: Стара Загора
Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин
То интересното е че когато колата е изстинала и не е палена по-продължително време например през ноща и сутрин ги прави тези номера.А през деня си пали до момента когато и тогава вече не можеше да запали.Помпата нагнетяха към 4 бара и после налягането си пада до към 1 бар по системата,в работен режим налягането е към 3 бара,обаче ако помпата не вдига достатъчно налягане и като сложиш и позапушените инжектори и почват мъките.Да няма вечни помпи,но когато си работи на бензин и бенз. инж. си я разтоварват малко или много консумират си гориво,а не да се затапят /спрат/ това имах предвид!Това съкращава живота на и без това старата помпа,за това аз им сложих реле да се спира когато вкл. на газ!
Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин
Често срещан проблем при хората с газ. Най-честият проблем е конденз в резервоара. Водата отива отдолу и при палене колата гасне няколко пъти. В бензина 95 има вода, не знам как се получава, просто има. Пробвай да заредиш бензин 98 20-на литра. Говоря от личен опит, нищо няма да загубиш от проба. После пиши за резултата.
- jagler
- Мнения: 1203
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-5.5
- Двигател: ALZ 2002
- Местоположение: Стара Загора
Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин
Гледам тази сутрин като паднаха малко температурите,запалва и после гасне на втория път запалва и така глъхне малко няколко секунди.Това на газ го няма ,ако запаля директно на газ.А този температурния датчик го бях сменял преди 2-3 мес.После като подгрее колата няма проблем с паленето!!!Слагал съм 98 все тая...Освен да сложа новия регулатор на налягането ,защото бях върнал стария,ще видя утре сутринта как ще е с него.
Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин
Щом на бензин го прави а на газ не, първото нещо, което се гледа с ваг ком са тримовете. Не помня на кой канал бяха точно. По-лесният начин е да караш поне 100км. само на бензин, за да върне евентуално адаптациите в нормални стойности, след което я пробваш някоя сутрин, но без да си карал на газ. Ако запали нормално значи е от недобре настроена или неизправна газова. Според мен ти беднее сместа на газ, компа увеличава времената на бенз. инжектори (косвено и на газовите) и я натъманява, но запаметява тези добавени времена. Като запалиш на бензин блъска яко богата смес, щото помни че е била бедна и мотора се дави, гасне, ако запали смърди на неизгорял бензин.
Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин
Да се включа и аз - 1998г. А6 1.8Т AEB с ГИ BRC. Притежавам колата от 5 години и аз го имам този проблем. През годините съм сменил - свещи, темп. датчик. Сложил съм възвратен клапан на бензина (уж да не връща бензин) и пак няма подобрение. Уж имало подобрение при над 50% пълен резервоар, но не.
Общо взето съм се примирил с фактите (все пак 20 годишна кола се и дала своето, не може до се очакват чудеса)
Общо взето съм се примирил с фактите (все пак 20 годишна кола се и дала своето, не може до се очакват чудеса)
-
- VW експерт
- Мнения: 12859
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин
Към колегите с АГУ.
Мръсни бензинови дюзи имате.
Сипете добавка за прочистване, и карайте на бензин.
Във високи обороти.
Да, възможно е и компа да е шашнат. Но пробвайте първо с добавката.
Мръсни бензинови дюзи имате.
Сипете добавка за прочистване, и карайте на бензин.
Във високи обороти.
Да, възможно е и компа да е шашнат. Но пробвайте първо с добавката.
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин
Аз карам на газ, но в резервоара гледам да има винаги 20 литра ХУБАВ бензин 98-100 октана и задължително слагам добавката на редекс!
нямам никакви проблеми с работата на бензин и газ вече 5 години !
нямам никакви проблеми с работата на бензин и газ вече 5 години !
- jagler
- Мнения: 1203
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-5.5
- Двигател: ALZ 2002
- Местоположение: Стара Загора
Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин
Ами явно и бензина не ни е хубав,кой знае с какво го смесват както и дизела...най-малкото вода ще има!!!
Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин
Колега, погледни моята тема "Passat B5.5, 2.8L AMX, газ/бензин, трудно палене - отстранено". Ще ти е полезна!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин
Моята пали от първи път но понякога на произволен принцип пали от втори път. Понякога студена, понякога топла , понякога полу топла. Ако държа да запали от първи път върти много и припатква. ако спра на второ палене пали веднага. Зимата при температури под нулата студена при първо палене тръгва да газне като ако тръгне да припатква педала на газта все едно го няма...не работи...трябва да се изгаси или да я чакаш да изгасне и при второ палене да поддържаш с педала на газта 1500об. за около минутка след това се вижда как оборотите се покачват малко и може да се пусна педала на газта...след което всичко е ток и жица..пален обороти всичко точно...ако е един градус няма проблем ако е -1 гореописания проблем е налице...бях я закачил на ваг ком беше изписало сума ти грешки все еедно има глобален пробелм заради който се генерират и грешки които реално са свързани примерно с отпадане на захранване...така или иначе не можах да открия проблема миналата зима сега ще видим тази...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ПАЧО-80 и 49 госта