пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Техническа и сервизна информация за Passat
istoev
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stara zagora

пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Мнениеот istoev » Пет 16 сеп 2016 22:34


Здравейте колеги,
Колата е пасат б5 1,8т ,AEB двигател.От скоро започна да пали много трудно сутрин.Припалва и загасва и така 3-4 пъти докато запали.След това няма проблем през целия ден и така до другата сутрин.Иначе когато запали оборотите не мърдат и всичко си е наред.Ходих при един майстор закача я на комп. и каза ,че няма грешки и според него било или ламда сонда или темп.датчик.
Моля, споделете ако някой е имал подобен проблем преди да започнна да хвърлям пари.




Потребителски аватар
Voluminer
Мнения: 342
Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
Автомобил: Vw Passat B3
Двигател: 2e
Местоположение: Ловеч

Re: пасат б5 трудно пали сутрин

Мнениеот Voluminer » Съб 17 сеп 2016 5:21


От това което съм чувал,надали е ламбда сонда.Тя започва да работи чак като ,,загрее'' така че не би трябвало да участва в паленето.По скоро някой датчик дали температурен или на колянов вал,някои колеги споменават за позапушени бензинови инжектори...Общо взето вариантите са много.Братовчеда има Ауди А4 със такъв мотор и в момента бори същия проблем...Сменен е регулатора за налягане на горивото без успех като в момента е сложена добавка в бензина за почистване на инжектори да видим дали ще има подобрение :smile


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 790
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Мнениеот KGL » Съб 17 сеп 2016 7:32


При мен 1,8 без турбо, беше от веригата на валовете и обтегача. Смених ги и се оправи! И аз мислех, че е от някой датчик за темп, но тази диагноза ми я сложиха два независими и уважавани форумни сервиза. Оказаха се прави!


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Мнениеот jagler » Сря 04 сеп 2019 8:57


И моята така прави от скоро,започнах да игнорирам нещата последователно.Първо смених горивния филтър тъй като не го бях сменял от както взех колата нов внос беше оригиналния на не знам колко км. с тези оригиналните скоби където се свиват еднократно.После викам си може бензина да не е добър слагах добавка,слагах спирт да обере водата от конденза и пак същото...сутрин паля и почва да припатква и гасне докато вече не можеше и да запаля голямо въртене...След това викам си регулатора на налягането ще е,няма какво да е...смених го все тая.И накрая се насочих към горивна помпа /бензинова/,разглобих от зад извадих само помпата,пробвах я цвъка обаче ми се вижда по-малко от колкото трябва да е нямах уред да замервам налягания.Забравих да спомена че имам газов инж. и за там имах едни съмнения...че пуска газ към цилиндрите или през вакуума към дросела и от там да бърка сместа.
Та така като смених горивната помпа работата малко се пооправи,но си остана пак това припаткване и почти гаснене,спирах газта вечерта ,махах маркучи към газовите инж. и после към вакуума,оказа се че проблема не е там.
И така започнах да си обяснявам нещата кое и как и какво съм сипвал и кога какво става....
Газовите уредби спират подаването на напрежение към бенз.инжектори и пускат към газовите инжектори, така става превключването на бензин към газ,,,ОБАЧЕ бензиновата помпа си остава работеща и нагнетява,да тя си има регулатора и над 4 бара горивото се връща,но на помпата им се съкращава животеца и така 4год. на моята дебита им пада и се е прецакала...така след слагане на добавка всичката гняс ,а то не може да няма се наслоява къде естествено в крайната точка ,а това са инжекторите.И така сложих аз едно реле да ми спира помпата когато вкл. на газ и мисля да сложа бензин 100 октана да се продухат малко бензиновите инжектори.Та при мен специално остава проблем с бенз. инжекторите,но то при всички които са на газ е така ,защото колата не се кара на бензин и идва момента на затлачването им и на /пикаенето им/...така да се каже!


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Мнениеот KBK » Сря 04 сеп 2019 10:18


Не е от това че е работила помпата докато си карал на газ, то ако си караше на бензин тя нали ттрябва да си работи, просто им идва времето, няма нищо вечно, а тези помпи са вече абитурентки. Аз от 5-6 години съм с Pierburg за 130 лева и нещата са без грешка - винаги пали от раз.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Мнениеот jagler » Сря 04 сеп 2019 13:37


То интересното е че когато колата е изстинала и не е палена по-продължително време например през ноща и сутрин ги прави тези номера.А през деня си пали до момента когато и тогава вече не можеше да запали.Помпата нагнетяха към 4 бара и после налягането си пада до към 1 бар по системата,в работен режим налягането е към 3 бара,обаче ако помпата не вдига достатъчно налягане и като сложиш и позапушените инжектори и почват мъките.Да няма вечни помпи,но когато си работи на бензин и бенз. инж. си я разтоварват малко или много консумират си гориво,а не да се затапят /спрат/ това имах предвид!Това съкращава живота на и без това старата помпа,за това аз им сложих реле да се спира когато вкл. на газ!


rpetrow
Мнения: 36
Регистриран на: Нед 25 сеп 2016 23:54
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Мнениеот rpetrow » Чет 05 сеп 2019 23:22


Често срещан проблем при хората с газ. Най-честият проблем е конденз в резервоара. Водата отива отдолу и при палене колата гасне няколко пъти. В бензина 95 има вода, не знам как се получава, просто има. Пробвай да заредиш бензин 98 20-на литра. Говоря от личен опит, нищо няма да загубиш от проба. После пиши за резултата.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Мнениеот jagler » Пон 09 сеп 2019 7:37


Гледам тази сутрин като паднаха малко температурите,запалва и после гасне на втория път запалва и така глъхне малко няколко секунди.Това на газ го няма ,ако запаля директно на газ.А този температурния датчик го бях сменял преди 2-3 мес.После като подгрее колата няма проблем с паленето!!!Слагал съм 98 все тая...Освен да сложа новия регулатор на налягането ,защото бях върнал стария,ще видя утре сутринта как ще е с него.


teodorpc
Мнения: 231
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Мнениеот teodorpc » Пон 09 сеп 2019 17:46


Щом на бензин го прави а на газ не, първото нещо, което се гледа с ваг ком са тримовете. Не помня на кой канал бяха точно. По-лесният начин е да караш поне 100км. само на бензин, за да върне евентуално адаптациите в нормални стойности, след което я пробваш някоя сутрин, но без да си карал на газ. Ако запали нормално значи е от недобре настроена или неизправна газова. Според мен ти беднее сместа на газ, компа увеличава времената на бенз. инжектори (косвено и на газовите) и я натъманява, но запаметява тези добавени времена. Като запалиш на бензин блъска яко богата смес, щото помни че е била бедна и мотора се дави, гасне, ако запали смърди на неизгорял бензин.


Потребителски аватар
Brazer
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 23 май 2007 13:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Мнениеот Brazer » Пон 09 сеп 2019 20:33


Да се включа и аз - 1998г. А6 1.8Т AEB с ГИ BRC. Притежавам колата от 5 години и аз го имам този проблем. През годините съм сменил - свещи, темп. датчик. Сложил съм възвратен клапан на бензина (уж да не връща бензин) и пак няма подобрение. Уж имало подобрение при над 50% пълен резервоар, но не.
Общо взето съм се примирил с фактите (все пак 20 годишна кола се и дала своето, не може до се очакват чудеса)


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12859
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 09 сеп 2019 21:16


Към колегите с АГУ.
Мръсни бензинови дюзи имате.
Сипете добавка за прочистване, и карайте на бензин.
Във високи обороти.
Да, възможно е и компа да е шашнат. Но пробвайте първо с добавката.


JuStan
Мнения: 298
Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Мнениеот JuStan » Сря 11 сеп 2019 9:28


Аз карам на газ, но в резервоара гледам да има винаги 20 литра ХУБАВ бензин 98-100 октана и задължително слагам добавката на редекс!

нямам никакви проблеми с работата на бензин и газ вече 5 години !


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Мнениеот jagler » Чет 12 сеп 2019 19:51


Ами явно и бензина не ни е хубав,кой знае с какво го смесват както и дизела...най-малкото вода ще има!!!


Потребителски аватар
Rushfit
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 13 ное 2012 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Мнениеот Rushfit » Пон 16 сеп 2019 13:58


Колега, погледни моята тема "Passat B5.5, 2.8L AMX, газ/бензин, трудно палене - отстранено". Ще ти е полезна!


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат б5 1.8T AEB трудно пали сутрин

Мнениеот silent » Пон 16 сеп 2019 15:59


Моята пали от първи път но понякога на произволен принцип пали от втори път. Понякога студена, понякога топла , понякога полу топла. Ако държа да запали от първи път върти много и припатква. ако спра на второ палене пали веднага. Зимата при температури под нулата студена при първо палене тръгва да газне като ако тръгне да припатква педала на газта все едно го няма...не работи...трябва да се изгаси или да я чакаш да изгасне и при второ палене да поддържаш с педала на газта 1500об. за около минутка след това се вижда как оборотите се покачват малко и може да се пусна педала на газта...след което всичко е ток и жица..пален обороти всичко точно...ако е един градус няма проблем ако е -1 гореописания проблем е налице...бях я закачил на ваг ком беше изписало сума ти грешки все еедно има глобален пробелм заради който се генерират и грешки които реално са свързани примерно с отпадане на захранване...така или иначе не можах да открия проблема миналата зима сега ще видим тази...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ПАЧО-80 и 49 госта