"Check disk pads'Спир дискове&накл сменени

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

"Check disk pads'Спир дискове&накл сменени

Мнениеот krraynov » Чет 17 май 2007 21:34


Възможно ли е, след като се покаже един път това съобщение на борд компютъра, после да изчезне и по някое време пак да се появи. Това става вече 3-4 пъти. Обикновено когато колата е студена сутрин-всичко е ок. Както си караш и хоп- изпивква, изчезне, и след време - пак.
Накладките - гледам ги имат поне 4-5мм феродо още. Отпред и отзад са дискови спирачки.
И друг въпрос - тъй като досега не съм карал и поддържал кола с ABS, всички накладки - и предни и задни в комплект ли се сменят? И колко струва един комплект тогава?

Последна промяна от krraynov на Чет 12 авг 2010 9:56, променено общо 7 пъти.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 17 май 2007 22:38


Сменя се комплект на мост :!: Тоест, на предния мост и на задния мост могат да се сменят поотделно, но задължително и 4-те накладки на моста.
Какво имаш пред вид под ''гледам ги имат поне 4-5мм феродо още"?
Ако е останало само 3-4 мм до метала, значи отдавна са за смяна!
Не знам при теб какъв е минимално допустимия размер за накладките, но в повечето случаи трябва да е останало повечко


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Ми има феродо около 3-5 мм

Мнениеот krraynov » Пет 18 май 2007 13:00


radotom написа:Сменя се комплект на мост :!: Тоест, на предния мост и на задния мост могат да се сменят поотделно, но задължително и 4-те накладки на моста.
Какво имаш пред вид под ''гледам ги имат поне 4-5мм феродо още"?
Ако е останало само 3-4 мм до метала, значи отдавна са за смяна!
Не знам при теб какъв е минимално допустимия размер за накладките, но в повечето случаи трябва да е останало повечко


Феродо около 4-5мм има и симисл че е достатъчно още - така мисля, щото оригинално е около 11мм... но колко е минималното - не знам.
И между впрочем днес все още не ми есветнала индикация, но и много не съм карал.
На какъв принцип работи сигнализацията? Има проводници заляти във феродото които се допират до металния спирачен диск?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пет 18 май 2007 13:37


то4но така ,има проводници в накладките :wink:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 18 май 2007 14:37


Хм, по повод допустимата дебелина, за 3-ка допустимата дебелина е 7мм обаче *заедно* с металната подложка. А подложката е дебеличка - към 5мм. :-)


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

По края на дисковете (периферията)

Мнениеот krraynov » Пет 18 май 2007 20:18


По периферията на спирачните дискове има ръб, останал защото накладките стъпват малко по-навътре, което е нормално. Казаха ми че тоя ръб също евентуално може да прави проблеми-като отвреме на време допира в накладките. Неговеата височина е около 1мм над огледалната повърхност. Корпуса на накладките (металната плочка на накладките) изолирана ли е от спирачния механизъм (електрически)? или проводниците които са заляти във феродото са само изолирани?
Едно време имах Фиат РЕгата- там влизаха две жици във феродото където има връзка между двете букси. Като се прекъсне връзката - значи феродото се е изтъркало - и даваше сигнализация, но един път даде ли- просто няма мърдане.
А сега ту даде, ту-не. Тва е от тия 'повреди' дет са от най-гадните в смисъл, че ту ги има ту ги няма :?: и е трудно да се открие първопричината. Засега мисля нищо да не предприемам. Феродото го инспектирах - визуално и навсякъде има поне по 5мм феродо на накладките.

Последна промяна от krraynov на Чет 12 авг 2010 9:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: По края на дисковете (периферията)

Мнениеот vaskoto1 » Пет 18 май 2007 20:43


krraynov написа:По периферията на спорачните дискове има ръб, останал щото накладките стъпват малко по-навътре, което е нормално. . Неговеата височина е около 1мм над огледалната повърхност.


не е нормално! 1мм. ръб означава износване което задължава със смяна!
минималната дебелина, посочена от производителя за твоите предни спирачни дискове е 23мм. за задните е 8мм. накладките минимума е 7мм. с все желязото.
за смяна си с всички сили... не се гъбаркай със стругове и "майстори"
да ти обясняват как нямало проблеми и щели да карат ами сменяй докато не си се наиграл-да не дава господ!


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: По края на дисковете (периферията)

Мнениеот krraynov » Пет 18 май 2007 21:24


vaskoto1 написа:
krraynov написа:По периферията на спорачните дискове има ръб, останал щото накладките стъпват малко по-навътре, което е нормално. . Неговеата височина е около 1мм над огледалната повърхност.


не е нормално! 1мм. ръб означава износване което задължава със смяна!
минималната дебелина, посочена от производителя за твоите предни спирачни дискове е 23мм. за задните е 8мм. накладките минимума е 7мм. с все желязото.
за смяна си с всички сили... не се гъбаркай със стругове и "майстори"
да ти обясняват как нямало проблеми и щели да карат ами сменяй докато не си се наиграл-да не дава господ!


Благодаря vaskoto1 Още утре ще проверя с Шублер колко е фактически дебелината. Не съм от тия - дето при стругарите носят -особено спирачни дискове ;-). Понякога се налага ;-) - примерно правих си скоба за вадене на на ключа на предния пасат- щото трябваше да сменя патрона с превключвателите ;-))

Знам :!: че със спирачките - компромиси не се правят.
Колата е на 213 000 км и сигурно е нормално да са износени вече дисковете, ако не са и втори комплект де ;-). Лошщото е че не ми дадоха сервизна книжка и нищо не знам какво е правено или трябва да пшравя.
Оня ден смених ангренажния ремък и две паразитни ролки - оказа се че стария е почти нов, и старите ролки- даже лъщяха - но какво да се прави. Смених и водната помпа- почти нова беше и старата...
На другите ремъци- даже не можеш да се изцапаш- а надписите все едно сега са печатани ;-), макар че тва не е никва гаранция - но тях ги оставих старите.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

А спритачната течност?

Мнениеот krraynov » Пет 18 май 2007 21:31


Ако сменям накладките - да сменя ли нацяло спирачната течност?
На предния Пасат - така ме посъветваха и я смених, като сменях накладките.
При този сегшния Пасат- Б5.5 - има ли нещо специално при подмяната на накладките и/или спирачната течност.
Течността - пак - с помпене и маркуче и бурканче ли става ?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Пет 18 май 2007 23:51


смени:
дискове
накладки
течност.
течността с помпане няма да стане-или поне има рискове.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Премерих дебелината на дисковете...

Мнениеот krraynov » Нед 20 май 2007 16:21


vaskoto1 написа:смени:
дискове
накладки
течност.
течността с помпане няма да стане-или поне има рискове.


Днес свалих гумите (тия дето вървят покрай паважа ;-) и премерих дебелината...

Предни дискове - останали са с дебелина 23мм и както каза vaskoto1 така и си пише там - минимум 23мм дебелина. Дисковете са около 285 мм диаметър (не можах много добре да премеря щото мерих радиуса). На диска има номер 4B0 615 301В.
Задните също така са износени - 8 мм са останали. На тях пише 4А0 615 601А. може и да съм объркал нещо с надписите, но така ми се видяха.
Предните накладки са останали 11мм с все желязната плочка, :!: и тях мисля да подменя. Задните са 15мм дебелина и ще запазя...

Сега иде въпроса - какви дискове за отпред и отзад да избера - има ли добри и лоши?
А за предните накладки - кои се котират и са по-качествени?

Чух че в Бош (Авто плюс) имало комплекти за подмяна - дискове и накладки- дали си заслужава? Или е по-добре всичко поотделно да се вземе? и какви марки?

Течността разбрах че трябва да е DOT4 и ще взема 1л (толкова си спомням че беше опаковката преди като съм вземал) - дали ще стигне?

Между другото - никъде не видях болтчета които да крепят дисковете към главините!? Като сваля накладките и спирачния супорт, диска- излиза? или как се сваляТ?

Последна промяна от krraynov на Нед 20 май 2007 19:39, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Премерих дебелината на дисковете...

Мнениеот radotom » Нед 20 май 2007 18:53


krraynov написа:Между другото - никъде не видях болтчета които да крепят дисковете към главините!? Като сваля снакладките и спирачния супорт, диска- излиза? или как се сваляТ?

Има едно малко болтче М5, което фиксира дисковете към главините. Много често клеасва и или се къса при развиването, или го разпробиват и махат.
А иначе диска се държи основно от болтовете, които захващат и джантите.
Като производител на дискове и накладки май най-титуловани са АТЕ, но и Бендикс не са за пренебрегване.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Премерих дебелината на дисковете...

Мнениеот krraynov » Нед 20 май 2007 19:36


radotom написа:
krraynov написа:Между другото - никъде не видях болтчета които да крепят дисковете към главините!? Като сваля снакладките и спирачния супорт, диска- излиза? или как се сваляТ?

Има едно малко болтче М5, което фиксира дисковете към главините. Много често клеасва и или се къса при развиването, или го разпробиват и махат.
А иначе диска се държи основно от болтовете, които захващат и джантите.
Като производител на дискове и накладки май най-титуловани са АТЕ, но и Бендикс не са за пренебрегване.

Тук мисля че няма такова нещо като болтче М5, щото като погледнах картинките и на новите дискове - няма отвори освен ония за големите болтове. А те са 10 отвора (не знам защо)... а болтовете са 5?! Може би дисковете са съвместими и за други автомобили...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 20 май 2007 21:36


Ам при мен на В3-ката има болтче М5 ама отдавна е заминало и си крепя дисковете на 4-те болта за джантата.Възможността да са 10 дупките може би е за по-лесно напасване на диска към главината щом няма допълнително болтче.
Аз си взех дискове BOSCH от Елит Кар и съм карал само 50км с тях и нямам мнение засега.Иначе изглеждат много истински ама...парче метал е и времето ще покаже колко са читави.Засега им се радвам понеже поне не са криви като старите и не ми бие предницата при спиране :)
Иначе бях с ATE на Фиат-а и наистина са много читави (около 50к км не са мръднали ама я карах и с доста скъпи/качествени накладки).


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 20 май 2007 22:13


На Б5 дисковете се държат от болтовете за джантата (5 броя) - няма разни други малки винтчета. Т.е. свалиш ли джантата, накладките и спир. апарат, диска ти е на земята.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта