Passat B5.5, 2.8L AMX, газ/бензин, трудно палене - отстранено

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Rushfit
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 13 ное 2012 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B5.5, 2.8L AMX, газ/бензин, трудно палене - отстранено

Мнениеот Rushfit » Съб 14 сеп 2019 17:06


Колеги, пускам темата, в случай, че някой има подобен проблем, с идеята да не набива излишни пари в ремонти.
Колата е: Passat B5.5, 2.8 AMX, газ/бензин.
Проблемът беше следният: в порядъка на 5-6 стартирания на студен двигател, колата не запали от първия път или при възпламеняване оборотите падаха рязко и гаснеше, след което беше необходимо пак да се завърти и да запали. В един съботен ден завъртях да запаля, но не успя. Пробвах пак и пак, и пак, но единствено стартера въртеше. След десет/двадесет завъртания някак тръгна да възпламенява, но сякаш на 3 цилиндъра, пука, тресе, пак гасне. Въртя още няколко пъти и запалих с подаване на газ междувременно. Направих си пътуването, колата си вървеше нормално. Спираш, гасиш, тръгваш да палиш - пали си нормално на загрят мотор. Но преседи ли повече време, при изстинал двигател - пак пали много трудно. С риск да повредя стартера, оставих диагностиката за следващия ден. На следващия ден, пак на студен старт - не пали. Въртях пак 5 минути, запалих едвам. Направихме диагностика с ВАГ ком, като се установи, че компютъра показва стойност на температурата на горивото - 93 градуса, при двигател с температура 40-60. Явно имаше проблем с датчик? Добре, че моя майстор имаше опит с Ауди 2.7 с идентичен на моя проблем. Прати ме при правилния майстор, преди да съм сменил няколко неща и да съм набил куп пари, така както собственика на въпросното Ауди 2.7, който е сменил помпа, дюзи, датчици и все не палело на студен мотор. Та какво се оказва. Проблемът е, че в интегралната схема на компонент от компютъра изгаря някакъв елемент, който действа като комуникация между компютъра и датчика за температурата на горивото. По някакъв начин компютъра забива и температурата остава с висока стойност, дори при студен двигател. При тези обстоятелства, когато се опиташ да възпламениш, то автоматично компютъра подава информация, че моторът е топъл, съответно горивото с 93 градуса, а реално горивото и двигателя са студени. Вместо да впръска повече гориво, при студен двигател, грешната информация кара да се подаде по-малко гориво и така не иска да запали. Проблемът се реши със сваляне на компютъра и поправка, без да се чистят дюзи, сменят свещи, датчици, помпи, инжектори и какво ли още не. Въпросният майстор (по електрониката) свали и оправи компютъра за 3 дни, като последният беше отделен за тест рано сутрин на ниска околна температура, за 100% сигурност, че е компютъра единствения елемент, който оказва влияние на непаленето.
Давам съвет, който има проблем с паленето, първо да направи диагностика и да види на студен двигател каква стойност показва температурата на горивото. В случай, че е различна от температурата на двигателя (за справка се поглежда колко показва на таблото, а при мен беше разликата голяма - 30-60 на табло, 93 на диагностиката), то почти сигурно е, че проблемът с паленето е в компютъра. Ако стойностите са еднакви, следва да се направи проверка на налягането на горивната помпа, свещите, инжектори, датчици (температура и колянов вал), дюзи.
Дано темата бъде полезна за някого и пак повтарям, целта е да се спестят излишни разходи, при положение, че проблемът е съвсем на друго място от това, което повечето механици считат, че е.




Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: Passat B5.5, 2.8L AMX, газ/бензин, трудно палене - отстранено

Мнениеот jagler » Пон 16 сеп 2019 9:29


Изключително полезна информация,аз се боря със същия проблем,сменени доста неща и проблема си остава особено на студен двигател,когато е топъл няма проблем пали.Само инжекторите не съм преглеждал и сменял,но ако не работеха те и при нормална работа на бензин нямаше да си работят,така че възможно е и в компютъра да е проблема,то вече не остана какво друго!!!


Потребителски аватар
Rushfit
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 13 ное 2012 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.8L AMX, газ/бензин, трудно палене - отстранено

Мнениеот Rushfit » Пон 16 сеп 2019 13:50


Колега, направи диагностиката, която съм описал с ВАГ кома - на студен двигател каква температура ти отчита на горивото.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: Passat B5.5, 2.8L AMX, газ/бензин, трудно палене - отстранено

Мнениеот jagler » Пон 16 сеп 2019 18:29


На Ваг кома ми отчита две температури едната е на охладителната течност,която се покачва според загряването на двигателя-60,75,92гр.,другата не знам коя е започва от 39 когато е 60гр. антифриза и до 46,5гр. когато е загрял двигателя...на 93гр.Лошото е че версията ми не е пълна на Ваг кома и не са надписани коя за къде е !На 4 канал:обороти-864,напрежение-12,73в.,темп.-93гр.,темп.-46,5гр.Трябва утре сутринта да я закача да видя какво показва на студен двигател когато антифриза е към 15гр.И не ми е ясно къде е този термо-датчик където измерва темп. на горивото/бензин/?От помпата до инжекторната рейка аз нямам такъв...! :a045

На охладителната течност т.е. антифриза има един датчик зелен,той е с 4 пина едната двойка е за таблото другата за компа!
И аз ме съмнява тази втората темп.46,5гр. от Ваг ком да е за компа и тя да бърка сместа,ако наистина има проблем в платката при дефектирало съпротивление преди крачето на чипа?Т.е. термо-датчика да си е наред да подава адекватно съпротивление според темп.на антифриза,а вече към самия вход да е изменено и да обърква компютъра.

Последна промяна от IvanMan на Пон 16 сеп 2019 19:12, променено общо 1 път.
Причина: Използвай бутон "промени", не е нужно да публикуваш няколко мнения едно след друго.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: Passat B5.5, 2.8L AMX, газ/бензин, трудно палене - отстранено

Мнениеот jagler » Вто 17 сеп 2019 8:36


Сега тази втората температура е на входящия въздух от МАФА,сутринта закачих Ваг кома и показваше 15гр. колата запали,после се вдигна до към 28-30гр при загрял двигател 90гр.Сега от вчера я карам на бензин дори съм налял 15л. за да може поне към 150км. да измина на бензин и адаптациите да се оправят,ако са избягали...и ще видим как ще е сутрин паленето,че започва да се застудява и зимата не ми се мисли как ще е с газовия инжекцион!!!


Потребителски аватар
Rushfit
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 13 ное 2012 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.8L AMX, газ/бензин, трудно палене - отстранено

Мнениеот Rushfit » Вто 17 сеп 2019 9:13


В моя случай, температурата на охладителната течност (антифриза) не сме я гледали. Друга стойност на температурата беше, но не помня на вагкома под какво наименование точно излизаше. Датчика и аз не знам къде е, но него го отписахме, защото температурата беше забила на 93 градуса при студен двигател и се насочихме към компютъра. Ако не успееш да намериш точната стойност, ще попитам механика ми да погледне как е изписано. Но при мен категорично показваше грешна стойност и направихме паралел с проблема с Аудито.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: Passat B5.5, 2.8L AMX, газ/бензин, трудно палене - отстранено

Мнениеот jagler » Вто 17 сеп 2019 13:18


Температурите са адекватни,датчика на охладителната течност е сменян преди 3мес.,явно както казват колегите компютъра е загубил адаптациите на бензин,ще покарам на бензин няколко дена поне 100км. и ще видим как е сутрин паленето!После ако трябва ще закача и газовата за настройка според бензина имам софтуера и програмата за Фобос-1.Ще пиша какво е станало!!!


Потребителски аватар
Rushfit
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 13 ное 2012 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.8L AMX, газ/бензин, трудно палене - отстранено

Мнениеот Rushfit » Сря 18 сеп 2019 12:25


Ок. Ще ми е интересно да разбера.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта