Здравейте колеги,
Притежавам B8 2.0 190 DSG 2018г. от Ноември 2021г. Колата е на 163000км реални с история в VW.
Първо се извинявам, ако поста не е за тази тема и моля модераторите да го преместят .
Към въпроса: Изчетох всички теми свързани с модела и оставам с впечатление, че повечето хора са доволни от разхода на колата , но не намирам добра извадка от споделен разход , за да си направя изводите.
Прави ми впечатление, че колата загрява много бавно - небходими между 25-30мин градско каране, за да достигне 90градуса.
Като разстояние за колегите от София мога да дам пример - от кв.Стрелбище до кв.Дружба, едва на Окръжна болница достига 90гр..Средния ми градски разход е около 10-11/100.
Ако карам повече от 30мин. , т.е. колата загрее напълно отива към 9/100
При къси разстояния, в порядъка на 4-5км , разхода е 12-13-14/100км.
Отделно, спра ли колата дори загряла до 90градуса, много бързо след това изстива до минимум на уреда на таблото, поне странно лично за мен , на база опита ми с други автомобили от ВАГ групата и не само.
Може ли да споделите (относително разбира се) , за колко време загряват вашите коли и такъв разход за модела нормален ли е.
Виждам, че страдат от термостат, но мисля че модела е с 2 термостата. Има ли начин термостат да се проследи или на проба грешка ?
Прилагам две снимки при къс преход , на който се вижда че след 26мин колата не достига работна температура и разхода е много неприятен.
Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
- Прикачени файлове
-
- pic1.PNG (115.08 KиБ) Видяна 3310 пъти
-
- pic2.PNG (88.87 KиБ) Видяна 3310 пъти
- tdi fen
- Мнения: 4294
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - обща информация
ако стоиш в задръстване и си вкючил парното нормално да не загрява,трябва и каране ,но да изстива до минимум прилича на проблем с датчика направи една дигностика за грешки и проследи как загрява докато караш
- fur1ous
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - обща информация
Според мен тази кола има проблем, да не кажа, че съм направо сигурен.
Re: Passat B8 - обща информация
На диагностика грешки няма (към вчерашна дата) .
Именно, за да подчертая, че основно карам, а не стоя на място , споделих и маршрута, който пътувах известно време всяка сутрин, в който има от всичко - от стоене на светофари до умерено задръстване и шофиране по големи булеварди.
Другото, което лично мен много ме дразни е държането на обороти над 1000, докато не загрее до 90гр. Това, доколкото разбрах е от auxialiary heater-a, така че го търпя :)
На база на кое от изброените от мен неща , те води на тая мисъл : Т или разхода, или и двете ?
Между другото , да споделя и разхода извън градско: Каране 130-140км/ч , различни терени (София-Пловдив, София - Кюстендил), разхода е между 6.2-6.7/100км , което ми се струва нормално. Не съм успял да докарам и разход под 6, не съм и се старал де
Именно, за да подчертая, че основно карам, а не стоя на място , споделих и маршрута, който пътувах известно време всяка сутрин, в който има от всичко - от стоене на светофари до умерено задръстване и шофиране по големи булеварди.
Другото, което лично мен много ме дразни е държането на обороти над 1000, докато не загрее до 90гр. Това, доколкото разбрах е от auxialiary heater-a, така че го търпя :)
fur1ous написа:Според мен тази кола има проблем, да не кажа, че съм направо сигурен.
На база на кое от изброените от мен неща , те води на тая мисъл : Т или разхода, или и двете ?
Между другото , да споделя и разхода извън градско: Каране 130-140км/ч , различни терени (София-Пловдив, София - Кюстендил), разхода е между 6.2-6.7/100км , което ми се струва нормално. Не съм успял да докарам и разход под 6, не съм и се старал де
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 - обща информация
Как се държи температурата извънградско ?
Обикновенно ако дадена кола има проблем с термостата ( не затваря ), трудно загравя градско, но пък и лесно истива извънградско и не държи постоянна температура.
Сега когато е с 2 термостата и повече кръгове ... вече става малко по сожно.
Скоро нещо правено ли е по автомобила от към антифриз ... има ли вариант да не е обезвъздушена ?
Времето за загряване е относително и много зависи от външната температура, но каквато и да е ... при теб за 30 мин да не достигне 90 ... мисля че си е доста. Не съм правил точно засичане, но при -5 - 0'С външна температура ... все си мисля че за 10-15 мин би трябвало да загрее. Понеже и аз я карам на къси разстояния в последно време, не знам кога ще ми се отдаде възможност да я засека.
Обикновенно ако дадена кола има проблем с термостата ( не затваря ), трудно загравя градско, но пък и лесно истива извънградско и не държи постоянна температура.
Сега когато е с 2 термостата и повече кръгове ... вече става малко по сожно.
Скоро нещо правено ли е по автомобила от към антифриз ... има ли вариант да не е обезвъздушена ?
Времето за загряване е относително и много зависи от външната температура, но каквато и да е ... при теб за 30 мин да не достигне 90 ... мисля че си е доста. Не съм правил точно засичане, но при -5 - 0'С външна температура ... все си мисля че за 10-15 мин би трябвало да загрее. Понеже и аз я карам на къси разстояния в последно време, не знам кога ще ми се отдаде възможност да я засека.
Re: Passat B8 - обща информация
Колата е със сменени ремъци и водна помпа(смяна и на целия антифриз) след като я взех. Нямам наблюдение преди смяната, защото я карах изключително малко опознавателно , както се казва. Извънградско колата си се държи нормално като ускорение, показание на Т. Закове ли 90гр. , поне засега няма движение на стрелката надолу при спускане , увеличение на вентилатора парното и т.н.
Имам приятел с 150кс 7 DSG , с който сравняваме при еднкави услоявия. Според него 10-15мин макс достига 90гр.
При мен наблюдавам, че до 75градуса отива може би след 5-6мин , след което почва едно бавно движение нагоре, след тва пада пак леко, после пак се качва и застава горе долу до деленеието, което се вижда и на снимката. Там стои повечко време преди да отиде на 90.
Споделете все пак, градския разход , да придобия някаква представа , колко е зле полоежението :)
Имам приятел с 150кс 7 DSG , с който сравняваме при еднкави услоявия. Според него 10-15мин макс достига 90гр.
При мен наблюдавам, че до 75градуса отива може би след 5-6мин , след което почва едно бавно движение нагоре, след тва пада пак леко, после пак се качва и застава горе долу до деленеието, което се вижда и на снимката. Там стои повечко време преди да отиде на 90.
Споделете все пак, градския разход , да придобия някаква представа , колко е зле полоежението :)
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
- Автомобил: Passat Variant B8FL DSG7
- Двигател: DTSB
- Местоположение: СВ
Re: Passat B8 - обща информация
Пробвай спускане при отрицателни температури. В следващите дни ще има такива и ако ти се разкарва до Ихтиман (Вакарел) по магистралата, може да си направиш тест дали стрелката на температурата пада надолу. На предишния ми Пасат при -5 -7 градуса по този маршрут температурата падаше до 50 - 60 градуса. Проблема беше в малкия термостат при скоростната кутия. Тук в форума има инфо за него.
Re: Passat B8 - обща информация
Kolyo B8 написа:Пробвай спускане при отрицателни температури. В следващите дни ще има такива и ако ти се разкарва до Ихтиман (Вакарел) по магистралата, може да си направиш тест дали стрелката на температурата пада надолу. На предишния ми Пасат при -5 -7 градуса по този маршрут температурата падаше до 50 - 60 градуса. Проблема беше в малкия термостат при скоростната кутия. Тук в форума има инфо за него.
Ще пробвам при възможност, пътувам често София - Костенец, и по Коледа го минавах 2-3 пъти в двете посоки, нямаше проблем спусканията от Вакарел в двете посоки.
Последна промяна от IvanMan на Нед 16 яну 2022 18:34, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "нов отговор"!
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "нов отговор"!
- fur1ous
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - обща информация
toxata написа:fur1ous написа:Според мен тази кола има проблем, да не кажа, че съм направо сигурен.
На база на кое от изброените от мен неща , те води на тая мисъл : Т или разхода, или и двете ?
Разхода не ме притеснява, при него нещата са много относителни, струва ми се леко висок, но това може да е от много неща, дори от стила на шофиране.
ЕА288 трябва да загрява доста по бързо и да не изстива.
Както вече споменах в една друга тема охладителната система е доста сложна, обезвъздушава се трудно и тн.
За това и не казах нещо от сорта на "да термостата е", няма как да си сигурен при тази система кое е, трябва ти някой който се е сбъсквал.
Аз го знам на теория, имал съм ЕА288 и знам как тряба да загрява, доста по бързо от това което казваш и при мен никога не е изстивала колата, дори зимата.
За съжаление не мога да те насоча кой би я обезвъздушил както трябва или диагностицирал кое точно по нея не е както трябва.
Сегашната ми кола тя е Euro5 CR ЕА189 и загряваше но като я пусна по инерция стрелката падаше до към 70c, после като натовариш малко двигателя пак се вдигаше на 90c.
Смених термостат и се оправи, но там системата е по проста.
Пробвай да я пуснеш по инерция и виж дали ще мръдне стрелката.
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 - обща информация
Не знам колко трудно се обезвъздушава, но като сменяхме антифриза преди 2 месеца ... доляхме що доляхме ... даже 2 пръста над максимума. Системата се обезвъздуши може би след 2-3 дни каране и многократно озстиване и загряване ... та сигурно е добре и регенерация да има междувременно. Въпроса е как да определиш кой термостат не е наред ... ако на извънградско не пада температурата може би не оновния който отваря към радиатора а вторичния т.е. този допълнителния ... знам ли, не съм запознат с тази система с 2 термостата как функционира. Като загряване да ... много бързо парното започва да духа топло, но колко бързо достига 90 градуса си е съвсем друго нещо. Би трябвало да има описано нещо по форума ... даже ако не бъркам някъде бях чел нещо за някаква сага с термостати.
Re: Passat B8 - обща информация
fur1ous написа:toxata написа:Разхода не ме притеснява, при него нещата са много относителни, струва ми се леко висок, но това може да е от много неща, дори от стила на шофиране.
ЕА288 трябва да загрява доста по бързо и да не изстива.
И за мен това с загряването и изтиването не ми се струва нормално.
А и аз не търся под вола теле, ако толкова е нормално да харчи, ок..да харчи, но явно е наистина леко завишен .
Аз карам много, много кротко като цяло, т.е фактора тежък крак при мен отпада.
fur1ous написа:toxata написа:Пробвай да я пуснеш по инерция и виж дали ще мръдне стрелката.
Ще пробвам пак, но досега не съм виждал промяна на таблото.
За жалост не си спомням как загряваше преди смяната на ангренаж/водна помпа/антифриз. Имах я много кратко време преди да влезе в сервиза и не ми е правило каквото и да било впечатление , просто опознавах още колата.
steich написа:Въпроса е как да определиш кой термостат не е наред
Точно!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B8 - обща информация
Интересен е тоя въпрос с комън рейл дизелите и автоматичните кутии. Тази кола ако я запалиш при -5 градуса и я оставиш на ниски обороти да загрее, след половин час едва ли ще е стигнала 60-70 градуса, изправния термостат отваря сигурно след 1 час, а перките се пускат почти никога, алуминиевия блок и горивната камера вътре в буталата, не помагат никак за бързото загряване. Автоматикът с цел икономия на гориво се стреми да държи ниски обороти на двигателя и от там идва и по трудното загряване. Като пример, аз карам бензинова турбо кола с алуминиев блок и автоматична кутия. Пътувам всеки ден от Надежда до Враждебна и обратно през Хаджи Димитър, общо са 12 километра и при температури под нулата и кротко каране много рядко загрява до към 90 градуса с напълно изправна охладителна система. Просто при движение с до 50-60 км в час кутията държи мотора на 1500 оборота. Пак от надежда до Враждебна, обаче през Илиянци и Северната тангента, вече са 22 км път но колата загрява на 90 градуса чак като мина 6-7 км по тангентата, защото там вече оборотите на мотора са около 2500. Изстиването на алуминиевия блок при -5 градуса е почти моментално.toxata написа:fur1ous написа:toxata написа:Разхода не ме притеснява, при него нещата са много относителни, струва ми се леко висок, но това може да е от много неща, дори от стила на шофиране.
ЕА288 трябва да загрява доста по бързо и да не изстива.
И за мен това с загряването и изтиването не ми се струва нормално.
А и аз не търся под вола теле, ако толкова е нормално да харчи, ок..да харчи, но явно е наистина леко завишен .
Аз карам много, много кротко като цяло, т.е фактора тежък крак при мен отпада.fur1ous написа:toxata написа:Пробвай да я пуснеш по инерция и виж дали ще мръдне стрелката.
Ще пробвам пак, но досега не съм виждал промяна на таблото.
За жалост не си спомням как загряваше преди смяната на ангренаж/водна помпа/антифриз. Имах я много кратко време преди да влезе в сервиза и не ми е правило каквото и да било впечатление , просто опознавах още колата.steich написа:Въпроса е как да определиш кой термостат не е наред
Точно!
Та не знам дали за Б8 е нормално или не, както и за разхода на гориво, за него грябва някой който има същата конфигурация да ти каже честно какъв е неговия разход
Re: Passat B8 - обща информация
Аз като видя тема за дизел - термостат- не загряване и т.н. винаги се сещам как звъннах на познат в порше юг да го питам за моя термостат колко би бил труда и човека ми каза, дай първо да ми разкажеш защо искаш да го смениш, че тук повечето термостати ги сменяме по искане на клиента и после споделят, че не е имало смисъл и ни изслушват , че тия дизели са са с много високо КПД и загряват бавно, на място двигателя не успява да проиведе температура дори за радиатора на парното. На място на празен ход не загрява а изстива , няма как с часов разход 0.3л/ч да загрява бързо, пуснеш ли вентилатора на парното започва да изстива стабилно. Та пробвай първо без пускане на вентилатора дали загрява по-бързо и тогава сменяй , каквото и да е .
Последна промяна от DoH_KuXoT на Пон 17 яну 2022 11:03, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Вто 02 фев 2021 13:26
- Автомобил: Passat Variant B8
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - обща информация
Здравейте, колеги,
Аз имам подобен проблем със стрелката на температурата (Passat B8 2016 г. 150 к.с. DSG 6, пробег 70 000 км). При първо палене за деня, температурата сравнително бързо се покачва до около 70-80 градуса, след което стрелката пада бързо до 55-60 градуса. В последствие бавно се качва до 90 и си ги държи.
Основният проблем е, че тази зима парното не работи добре. От страната на шофьора духалките духаха с 10 градуса по-слабо от пасажерските, но като цяло парното е много слабо. Миналата зима работеше прекрасно.
Смениха термостат и положението стана още по-зле. Стрелката на температурата отново играе по същия начин, но вече откъм шофьора духа много студено.
От сервиза твърдят, че автомобила е само с един термостат, за разлика от предишния ми Б7. Сега смятат, че трябва да се смени радиаторчето на парното.
Възможно ли е колата да е с два термостата?
Аз имам подобен проблем със стрелката на температурата (Passat B8 2016 г. 150 к.с. DSG 6, пробег 70 000 км). При първо палене за деня, температурата сравнително бързо се покачва до около 70-80 градуса, след което стрелката пада бързо до 55-60 градуса. В последствие бавно се качва до 90 и си ги държи.
Основният проблем е, че тази зима парното не работи добре. От страната на шофьора духалките духаха с 10 градуса по-слабо от пасажерските, но като цяло парното е много слабо. Миналата зима работеше прекрасно.
Смениха термостат и положението стана още по-зле. Стрелката на температурата отново играе по същия начин, но вече откъм шофьора духа много студено.
От сервиза твърдят, че автомобила е само с един термостат, за разлика от предишния ми Б7. Сега смятат, че трябва да се смени радиаторчето на парното.
Възможно ли е колата да е с два термостата?
- tdi fen
- Мнения: 4294
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - обща информация
е не сериозно да сменят радиатора на парното на толкова нова кола и на малко километри първо се уверете на ваг ком колко вдига и поддъжжа със и без пуснато парно
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта