Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
- georgi2140
- Мнения: 170
- Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
- Автомобил: VW PASSAT B8
- Двигател: CRL 2016
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
Здравейте,дойде смяна и за моята Varta AGM 68Ah...ще сложа Bosch AGM със същите параметри(такъв имат в магазина),и доколкото прочетох няма нужда от кодировки и зайгравки с VCDS,но все пак в кое меню на Ваг-кома се влиза да се видят тези настройки ? И още едно питане: Има ли значение за акумулатора,че съм изключил старт-стоп системата с кабела,че е досадно всеки път да го изкл. от копчето ?
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
- Автомобил: Passat B8-5
- Двигател: 150 TDI 7DSG
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
Моля за вашето мнение. Закупих Passat b8 от Германия и вчера при товаренето на колата на платформа шофьора ми каза че акумулатора е бил паднал и трудно я запалили. Попитах търговеца и той ми каза, че акумулатора е за зареждане.Акумулатора е на 3 години. Да търся ли направо нов или да се пробвам да заредя фабричния. Дозареждането със сваляне на акумулатора ли става или на място с "умни" зареждачки. Ако е със сваляне на акумулатора, трябва ли да осигуря байпас с друг акумулатор?
- alpinab
- Мнения: 574
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
По принцип ако тригодишният е оригиналният би трябвало да е все още в кондиция и зареждане с умна зареждка ще го съживи. АГМ акумулатор съм чел и виждал че се зарежда първоначално с над стандартните 14,4В както е при нормалните неАГМи.
Аз съм зареждал директно на колата, не е имало никакви проблеми.
Сменял съм си и АГМа на Б8 без паралелно заместващ акумулатор и се губи само дневния километраж. Всичко друго си остава както си е било в.т.ч и музиките.
Таблото при запалване светва като коледна елха. След не повече от няколкостотин метра каране всичко си се адаптира и лампите загасват сами без нуждата от специфични процедури.
Аз съм зареждал директно на колата, не е имало никакви проблеми.
Сменял съм си и АГМа на Б8 без паралелно заместващ акумулатор и се губи само дневния километраж. Всичко друго си остава както си е било в.т.ч и музиките.
Таблото при запалване светва като коледна елха. След не повече от няколкостотин метра каране всичко си се адаптира и лампите загасват сами без нуждата от специфични процедури.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
georgi2140 написа:Здравейте,дойде смяна и за моята Varta AGM 68Ah...ще сложа Bosch AGM със същите параметри(такъв имат в магазина),и доколкото прочетох няма нужда от кодировки и зайгравки с VCDS,но все пак в кое меню на Ваг-кома се влиза да се видят тези настройки ? И още едно питане: Има ли значение за акумулатора,че съм изключил старт-стоп системата с кабела,че е досадно всеки път да го изкл. от копчето ?
на моят Б7 трябваше с вагком да се смени серийният номер на акумулатора, за да разбере колата че е нов и да го третира като такъв.
други настройки може да не пипаш ако са еднакви акумулаторите като параметри.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
- Автомобил: Passat B8-5
- Двигател: 150 TDI 7DSG
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
alpinab написа:По принцип ако тригодишният е оригиналният би трябвало да е все още в кондиция и зареждане с умна зареждка ще го съживи. АГМ акумулатор съм чел и виждал че се зарежда първоначално с над стандартните 14,4В както е при нормалните неАГМи.
Аз съм зареждал директно на колата, не е имало никакви проблеми.
Сменял съм си и АГМа на Б8 без паралелно заместващ акумулатор и се губи само дневния километраж. Всичко друго си остава както си е било в.т.ч и музиките.
Таблото при запалване светва като коледна елха. След не повече от няколкостотин метра каране всичко си се адаптира и лампите загасват сами без нуждата от специфични процедури.
Благодаря за мнението!
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
- Автомобил: Passat B8-5
- Двигател: 150 TDI 7DSG
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
Махнах акумулатора за 24 часа за да го заредя. Не съм ползвал байпас. След като го закачих започнаха всички асистиращи системи да изписва че не работят, но след навиване на волана, пълно ляво и пълно дясно. Всички предупредителни съобщения изгаснаха. Средния разход започна да следва обратна логика при движение. Когато подавам газ намаля, и обратно когато освободи предавка или се движа икономично расте. Логиката е обърната. Забелязах че и навигацията не иска да се стартира. Някакво решение?
- HOMEP OCEM
- Мнения: 83
- Регистриран на: Съб 18 окт 2008 11:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
@bongoo за това по-напред в темата питах дали акумулатора може да се зарежда без да се маха от колата...
- fur1ous
- Мнения: 1351
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
Така ги правят вече, като свалиш акумулатора да отидеш на сервизче да оставиш едни пари.
Най добре е да се зарежда директно като е на колата, никакъв проблем няма при такъв вид зареждане.
Зареждачката най добре да има режим AGM.
Пък каква е вече, въпрос на избор и пари. За мен най добре СТЕК.
Иначе 3г. за AGM акумулатор би трябвало да е нищо.
Като се сетя,че си продадох BMW-то (бензиново) с AGM оригинален акумулатор на почти 11г. с който никога не съм имал проблем през 6-те години експоатация на колата, 3 години са нищо.
Най добре е да се зарежда директно като е на колата, никакъв проблем няма при такъв вид зареждане.
Зареждачката най добре да има режим AGM.
Пък каква е вече, въпрос на избор и пари. За мен най добре СТЕК.
Иначе 3г. за AGM акумулатор би трябвало да е нищо.
Като се сетя,че си продадох BMW-то (бензиново) с AGM оригинален акумулатор на почти 11г. с който никога не съм имал проблем през 6-те години експоатация на колата, 3 години са нищо.
- georgi2140
- Мнения: 170
- Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
- Автомобил: VW PASSAT B8
- Двигател: CRL 2016
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
AGM Varta 70ah(сребриста) няма BEM Code...сложих акумулатора,закачих лаптопа да въвеждам данните,и като го погледах отгоре няма код.Само смених ампеража,че стария беше 68ah.Случвало ли му се е на някой ?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
Конректно с Ватра не ми се е случвало, но доста акумулатори идват без номерата, които се въвеждат или пък идват с по-малко символи, от колкото системата разпознава за съответното поле. В тези случаи (клиенти си носят разни акумулатори), въвеждам само данните, които имам - коректна стойност на ампеража, тип на акумулатора (AGM, EFB и т.н.) и производителя, ако контролера го поддържа. Сериен номер и т.н. ако не ги намеря на акумулатора, взимам от гаранционната карта, ако има такава. При по-старите платформи (Passat B7 и т.н.), където данните се въвеждат едни след други на един ред (24 символа май беше общата дължина), не става, защото контролера си смята чек суми и ако не му излизат, не приема нищо от въведеното и там е задължително да се въведе всичко накуп и да е точното. В общия случай ако акумулатора не е оригинален, Варта или Бош, не ги приема. При Б8 може да въведеш, каквото си искаш - нарочно съм пробвал да въвеждам и глупости - приема си ги без проблем.
Дали е важно да се въведе/кодира/регистрира или както ще го наречем, е спорно и не бих могъл да кажа, но общото мнение е, че било важно, защото така колата "знаела" , че е сменен с нов, както и чрез въведените данни определя в какъв режим да го зарежда, според типа (технологията) и капацитета и така му се удължавал живота. До колко е така - не зная. Вече за какво му е да знае парт номера, серийния номер, производителя и т.н., нямам никаква идея, особено след като в тези полета ти дава да въвеждаш, каквото си искаш. Тези данни вероятно са по-скоро с регистрационен характер.
П.п. често идват автомобили с оригиналният си им акумулатор, но с тотално грешно въведени данни в CGW или пък никакви. Причината е, че в даден момент някой някъде ъпдейтва CGW модула или го сменя или прави нещо друго с него, поради някаква причина, след което не му въвежда данни за акумулатора и всичко седи на 000000 вътре или на някакви първоначално заложени данни, които изобщо не отговарят на акумулатора (който пък по номер на рама си е точно този). Та ако правите (или ви правят) нещо по CGW, проверявайте си данните за акумулатора полсе.
И да, за AGM акумулатор, 3 години са нищо. По моите наблюдения, оригиналните на Б8 живеят около 5 - 7 години.
Дали е важно да се въведе/кодира/регистрира или както ще го наречем, е спорно и не бих могъл да кажа, но общото мнение е, че било важно, защото така колата "знаела" , че е сменен с нов, както и чрез въведените данни определя в какъв режим да го зарежда, според типа (технологията) и капацитета и така му се удължавал живота. До колко е така - не зная. Вече за какво му е да знае парт номера, серийния номер, производителя и т.н., нямам никаква идея, особено след като в тези полета ти дава да въвеждаш, каквото си искаш. Тези данни вероятно са по-скоро с регистрационен характер.
П.п. често идват автомобили с оригиналният си им акумулатор, но с тотално грешно въведени данни в CGW или пък никакви. Причината е, че в даден момент някой някъде ъпдейтва CGW модула или го сменя или прави нещо друго с него, поради някаква причина, след което не му въвежда данни за акумулатора и всичко седи на 000000 вътре или на някакви първоначално заложени данни, които изобщо не отговарят на акумулатора (който пък по номер на рама си е точно този). Та ако правите (или ви правят) нещо по CGW, проверявайте си данните за акумулатора полсе.
И да, за AGM акумулатор, 3 години са нищо. По моите наблюдения, оригиналните на Б8 живеят около 5 - 7 години.
- georgi2140
- Мнения: 170
- Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
- Автомобил: VW PASSAT B8
- Двигател: CRL 2016
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
Вероятно е така,защото и моя си беше оригиналния акумулатор(Варта).На всички Варти мисля,че буквите в кода са VAO,но като го погледнах с VCDS-a,буквите бяха JCB или нещо подобно ,а не VAO както би трябвало да бъдат
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
Да, за Varta са VAO или VAR, според типа на модула, в който се въвеждат. Често идват с грешни данни, като типа и марката не отговарят, а да не говорим за парт номер, сериен номер и т.н. Последният клиент с Б8, на който обърнах внимание за това, че акумулаторът е грешно кодиран, ми каза, че колата е ходила в Porsche за проблеми със задната камера - като вкл. на задна, понякога навигацията е казвала, че камерата е Unavailable и не е имало образ. Била е още гаранционна и са сменили CGW модула (или софтуерът му, не можа да каже със сигурност) с някаква по-нова версия, при която е оправен този проблем, а акумулаторът не е сменян никога досега. Явно не са го кодирали в новия модул (софтуер) и са си останали някакви базови данни. Обикновено в Б8 засичам кодирани следните данни - капацитет 68Аh, марка JCB, технoлогия EFB, със съвсем друг парт номер, а от колата вадя оригинален VAG акумулатор (с номер, който отговаря по рамата на колата), с капацитет 68Ah , марка Varta и технология AGM .
- alpinab
- Мнения: 574
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
georgi2140 написа:AGM Varta 70ah(сребриста) няма BEM Code...сложих акумулатора,закачих лаптопа да въвеждам данните,и като го погледах отгоре няма код.Само смених ампеража,че стария беше 68ah.Случвало ли му се е на някой ?
BEM код имат само ОЕМ оригиналните акумулатори независимо кой ги е произвел. Сива Варта афтърмаркет няма както и другите алтернативи. На предишния ми Б7 кодирах бутафорен 00000001 с афтърмаркет аку, прие го без проблеми и при мен изкара 4 години след това продадох колата . Да сменя се в масовия случай от 68 на 70АЧ или там колкото е новия.
Интересно, как Голфа ни 7.5 със 2ка 150 DFнещо си код на мотора е с Варта EFB(все още оригиналната) а не с АГМ. Защо... не знам.
Скоро ще стане 1 година със сменен Юаса АГМ 70АЧ на Пасата ми пак 2ка 150 без да програмирам БЕМ код и всичко е пушка.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11920
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
bongoo написа:Махнах акумулатора за 24 часа за да го заредя. Не съм ползвал байпас. След като го закачих започнаха всички асистиращи системи да изписва че не работят, но след навиване на волана, пълно ляво и пълно дясно. Всички предупредителни съобщения изгаснаха. Средния разход започна да следва обратна логика при движение. Когато подавам газ намаля, и обратно когато освободи предавка или се движа икономично расте. Логиката е обърната. Забелязах че и навигацията не иска да се стартира. Някакво решение?
Аз казвах за дублиращ акумулатор защото един клиент с мерцедес си сменил акумулаторът сам, като сложил клемите искряло малко, беше изгорил едно чипче в модула на волана, а там е всичко на тая кола, включително и скоростния лост. Тотала излезе 4 хил лв, каза че другият път ще дойде в сервиза да му го сменим
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
- Автомобил: Passat B8-5
- Двигател: 150 TDI 7DSG
Re: Passat B8 - смяна на акумулатор AGM
Аз малко да опресня темата с последни данни. Акумулатора е презареден и за сега държи.Показването на разхода в странни стойности се дължи на това че в настройките на мерните единици беше избрано литър за час вместо литър на 100км.Промених ги и всичко заспа. Навигацията тръгна след по-дълго чакане след закачването на заредения акумулатор. Следващите пъти тръгва бързо, Други последствия няма за сега. Фабричната батерия е MOLL 70Ah на 700A(пусков).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта