Здравейте,
От няколко регенерации насам забелязвам, че колата изпушва сиво-синкав дим при повече настъпване. Проблема се получава единствено докато регенерира и например, на втора ускорявам от 1000 оборота нагоре, отзад съвсем закратко виждам, че изхвърля кълбо сиво-синкав пушек. Проблема се проявява като цяло когато подавам повече газ от нормалното или когато се случва да е на по-висока предавка автомата и дам газ от ниските обороти(но толкова, че да не върне и да ускорява по-бавно). Отново повтарям - само в режим на регенерация на DPF. Регенерациите се случват на нормален пробег откакто имам колата, между 250 и 300 км градско каране и си продължават нормално време 10-15 минути. Никога не я гася по време на регенерацията. Със сигурност преди не съм виждал никакъв пушек отзад докато регенерира. Пробега ми основно градско в София, но е такъв, че над половината е по булеварди с над 80 като скорост и се стремя да поддържам висока скорост където е възможно и да избягвам движението с ниски обороти на висока предавка. Случва се поне 1-2 пъти в месеца да навъртам и по 3-400 км магистрала.
През останалото време, каквото и да правя, както и да карам - никакъв пушек не излиза отзад.
На последният подемник, където вдигах колата забелязах, че има леко омасляване на долният маркуч, който е свързан с кулера на турбината и това е едно от моите предположения - тръгнало турбо. Но пък факта, че няма никаква загуба на масло, за момента ме спира от това да я рециклирам. Лошото е, че при мен е така навряна зад мотора, че ми се вижда малко невъзможно да откача маркуча към нея, за да проверя за луфтове. И не намирам логиката да се провявя такъв симптом само при регенерация, тя ако е тръгнала не я интересува, че има регенерация...
Колата е Passat B6 с CBAB мотор, DSG кутия и 320 хиляди реален пробег. Маслото е 5w30, отговарящо на 507.00. Нямам никаква загуба на масло, нивото е точно колкото е налято - на максимума и от смяна до смяна излиза точно толкова, колкото е налято(т.е. не харчи). Карам я с бардал добавка в горивото, по 1-2 капачки на пълен резервоар и нямам никакви проблеми с колата като цяло - върви нормално, разхода е нормален(не се е покачил), няма грешки или светещи лампи на таблото.
Дайте идея на къде да се насоча, какво да проверя, как да го проверя? Или вече ми идва времето за резачката на DPF-a...
Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
- alpinab
- Мнения: 570
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
А защо трябва да й има нещо на колата след като само при регенерация изпушва. То някак си е логично точно тогава да изпушва изхвърляйки фините частици следствие на изгарянето им.
Моят Пасат Б7 също припушваше баш синьо-сивкаво само и единствено при регенерации. Нищо му няма и въпреки, че от година е при друг собственик се кара всеки ден като пушка.
Моят Пасат Б7 също припушваше баш синьо-сивкаво само и единствено при регенерации. Нищо му няма и въпреки, че от година е при друг собственик се кара всеки ден като пушка.
Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
Ами, не знам, може и аз да се шашкам излишно и преди просто да не ми е правило впечатление.
Ако има различни мнения все пак бих се радвал да ги чуя.
Ако има различни мнения все пак бих се радвал да ги чуя.
-
- Мнения: 613
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
Колега, след всичко, описано от теб като симптоми го считам за нормално, мисля, че е твърде рано за "резачка" на филтъра. Карай си колицата и не се филмирай с пушеците отзад. Като започне да ти прави регенерации през 50-60км градско и ти налива нафта в маслото, тогава вече операцията е неизбежна, изминах и тази пътека.
Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
Аз забелязах няколко пъти такова нещо при мен в студени дни и каране на кратки разстояния многократно преди регенерацията, започна да пуши точно като мина 300 градуса на входа, според мен почна да си изпарява кондензирала водя в кюнците, след малко спря. Може и при теб да е нещо такова.
Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
И при мен изпушва доволно.
Но го забелязах когато смених оригиналното масло с Rowe.
Но го забелязах когато смених оригиналното масло с Rowe.
Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
Аз карам с Eurol втора смяна вече.
На следващата смяна мисля да сложа Castrol 5w30(взето от мотобул като официален вносител) или Ravenol, че чета тук във форума много го хвалят.
На следващата смяна мисля да сложа Castrol 5w30(взето от мотобул като официален вносител) или Ravenol, че чета тук във форума много го хвалят.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
Омасляването край кулера не е задължително все да е турбина. И турбо на дизел , нормална експлоатация кара дълго , доста дълго. Просто има откъде да влезне масло по пътищата , от изпаренията, от подкартерното налягане и т.н.
Това изпушване при ДПФ на Б6...щом не изпада в сервизен режим, значи не е запушен...
При теб конкретно причината вероятно е друга ( ако въобще я има ) когато по някаква причина е нацепена питата, така правят. Нацепването се дължи на км. , на проблем с глава ( вкарала е вода в изп.тракт ) , на яко ръчкане студена, на прегряване и много опити за предивикване на принудителни регенерации. Това го пиша само като инфо , има и други причини за нацепването. .
Щом няма никакви грешки, сензори и т.н. вс. е наред .
Аз не бих го пипал докато колата си работи , има мощност, не грее, не изпада в сервизен режим.
Това изпушване при ДПФ на Б6...щом не изпада в сервизен режим, значи не е запушен...
При теб конкретно причината вероятно е друга ( ако въобще я има ) когато по някаква причина е нацепена питата, така правят. Нацепването се дължи на км. , на проблем с глава ( вкарала е вода в изп.тракт ) , на яко ръчкане студена, на прегряване и много опити за предивикване на принудителни регенерации. Това го пиша само като инфо , има и други причини за нацепването. .
Щом няма никакви грешки, сензори и т.н. вс. е наред .
Аз не бих го пипал докато колата си работи , има мощност, не грее, не изпада в сервизен режим.
Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
Искам да ъпдейтна темата с нова информация: днес отново протече регенерация и нямаше и следа от какъвто и да пушек отзад, както и да я ръчках. Тези дни времето се стопли значителното, 6-7 градуса сутрешни температури, а сега е почти 20, регенерацията протече на пълен резервоар(може би има значение ако е студено, не е пълен и се образува конденз вътре, който после попада в горивната система - в момента на пускането на темата беше около половин по спомен).
Благодаря за мненията на всички, приемам, че нямам никакъв проблем и епизодичната поява се
случва в студени дни, което докарва конденз в изпускателната система.
Благодаря за мненията на всички, приемам, че нямам никакъв проблем и епизодичната поява се
случва в студени дни, което докарва конденз в изпускателната система.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
Не е от конденза . Конденза краткотрайно си го има.
В случая от топлото време не се вижда просто пушека. Отделно логиката е, че за да прави регенерация , трябва са изпълнени ред условия и няма как в него момент да е набрал конденз в гърнетата . Вече отдавна е изпарен ( за да прави регенерация ) . Пушека е от друго и го споменах по-горе. Не е болка за умиране, ще върви още.
В случая от топлото време не се вижда просто пушека. Отделно логиката е, че за да прави регенерация , трябва са изпълнени ред условия и няма как в него момент да е набрал конденз в гърнетата . Вече отдавна е изпарен ( за да прави регенерация ) . Пушека е от друго и го споменах по-горе. Не е болка за умиране, ще върви още.
Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
samo_pechka написа:Отделно логиката е, че за да прави регенерация , трябва са изпълнени ред условия и няма как в него момент да е набрал конденз в гърнетата.
При мен се случва понякога регенерацията да започне и малко след запалването, дори и при студено време. Случвало се е, паля сутринта на 0 градуса и 1 км по-надолу спирам на светофар и виждам, че е започнала регенерацията. Същото се е случвало и в топло време, 15-20 градуса, паля след работа и след 1 километър - виждам, че съм в регенерация(и в двата случая стрелката за Т на таблото още не е отлепила от долно положение). В тези случаи мотора качва много бързо температурата, което е нормално де, предвид, че се стреми да достигне оптималната Т за изгаряне на саждите. В трети случаи се е случвало и след дълъг път малко преди да вляза в квартала да започне. Не знам точно какъв е алгоритъма, но мисля, че моят мотор ползва по-различен протокол и регенерациите са по-различни като алгоритъм и си завършват даже и на място. (за разлика от в Б7 например, където прекъсват или ДПФ се преохлажда от магистрално каране).
Така и не успях да намеря приложение, с което да си следя кога ще започне следващата(тъй като VAG DPF не работи с моят мотор, а друг начин през блутот донгъл не съм намерил все още), но се ориентирам горе-долу по километрите, наближат ли 250 градско знам, че във всеки момент може да започне.
Тези дни съм се нагласил да свалям ЕГР и дросела за почистване профилактично, очаквам, че ще изкарам яко гняс от там, така че може и това да допринася за това изживяване.
Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
само да отбележа, подготовката за регенерация започва почти веднага след като запалиш , но минава доста време докато започне само очистване, регенерация започва нак на 450-500 градуса на входа , до този момент си бил дълго време на високи обороти, но реално това е само подготовка с Post injection за да се загрее питата до необходимите градуси за стартиране на очистването.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
За да е сигурно има ли пушек или няма, трябва да караш с друга кола зад своята и да гледаш какво излиза отзад. На огледало се вижда по-сериозно пушене - по-слабото се разстила бързо и не може да го видиш, ако не си в задната кола.
Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
Ами, наблюденията са ми от огледалата. Трудно ще стане това с втората кола, особено предвид, че регенерацията не е нещо напълно предвидимо в моя случай.
- beboyan
- Мнения: 303
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF
На дълъг път и аз смятам, че предишният ми Б7 от 2014 с единични стъкла е обезшумен по-добре от сегашният ми Б8 2017 с двойно ламинирани стъкла. Б8 е по-лек със 100
кг от Б7. Слагах шумоизолация във вратите на Б8, но разлика няма. Ако някой е открил панацея да сподели.
кг от Б7. Слагах шумоизолация във вратите на Б8, но разлика няма. Ако някой е открил панацея да сподели.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Kr1s0o и 216 госта