Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот railfan » Пон 13 мар 2023 9:48


Здравейте,

От няколко регенерации насам забелязвам, че колата изпушва сиво-синкав дим при повече настъпване. Проблема се получава единствено докато регенерира и например, на втора ускорявам от 1000 оборота нагоре, отзад съвсем закратко виждам, че изхвърля кълбо сиво-синкав пушек. Проблема се проявява като цяло когато подавам повече газ от нормалното или когато се случва да е на по-висока предавка автомата и дам газ от ниските обороти(но толкова, че да не върне и да ускорява по-бавно). Отново повтарям - само в режим на регенерация на DPF. Регенерациите се случват на нормален пробег откакто имам колата, между 250 и 300 км градско каране и си продължават нормално време 10-15 минути. Никога не я гася по време на регенерацията. Със сигурност преди не съм виждал никакъв пушек отзад докато регенерира. Пробега ми основно градско в София, но е такъв, че над половината е по булеварди с над 80 като скорост и се стремя да поддържам висока скорост където е възможно и да избягвам движението с ниски обороти на висока предавка. Случва се поне 1-2 пъти в месеца да навъртам и по 3-400 км магистрала.
През останалото време, каквото и да правя, както и да карам - никакъв пушек не излиза отзад.

На последният подемник, където вдигах колата забелязах, че има леко омасляване на долният маркуч, който е свързан с кулера на турбината и това е едно от моите предположения - тръгнало турбо. Но пък факта, че няма никаква загуба на масло, за момента ме спира от това да я рециклирам. Лошото е, че при мен е така навряна зад мотора, че ми се вижда малко невъзможно да откача маркуча към нея, за да проверя за луфтове. И не намирам логиката да се провявя такъв симптом само при регенерация, тя ако е тръгнала не я интересува, че има регенерация... :11

Колата е Passat B6 с CBAB мотор, DSG кутия и 320 хиляди реален пробег. Маслото е 5w30, отговарящо на 507.00. Нямам никаква загуба на масло, нивото е точно колкото е налято - на максимума и от смяна до смяна излиза точно толкова, колкото е налято(т.е. не харчи). Карам я с бардал добавка в горивото, по 1-2 капачки на пълен резервоар и нямам никакви проблеми с колата като цяло - върви нормално, разхода е нормален(не се е покачил), няма грешки или светещи лампи на таблото.

Дайте идея на къде да се насоча, какво да проверя, как да го проверя? Или вече ми идва времето за резачката на DPF-a... :rolleyes




Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот alpinab » Пон 13 мар 2023 13:04


А защо трябва да й има нещо на колата след като само при регенерация изпушва. То някак си е логично точно тогава да изпушва изхвърляйки фините частици следствие на изгарянето им.

Моят Пасат Б7 също припушваше баш синьо-сивкаво само и единствено при регенерации. Нищо му няма и въпреки, че от година е при друг собственик се кара всеки ден като пушка.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот railfan » Пон 13 мар 2023 13:08


Ами, не знам, може и аз да се шашкам излишно и преди просто да не ми е правило впечатление.

Ако има различни мнения все пак бих се радвал да ги чуя.


Volkswangel
Мнения: 613
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот Volkswangel » Пон 13 мар 2023 13:50


Колега, след всичко, описано от теб като симптоми го считам за нормално, мисля, че е твърде рано за "резачка" на филтъра. Карай си колицата и не се филмирай с пушеците отзад. Като започне да ти прави регенерации през 50-60км градско и ти налива нафта в маслото, тогава вече операцията е неизбежна, изминах и тази пътека.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 13 мар 2023 14:28


Аз забелязах няколко пъти такова нещо при мен в студени дни и каране на кратки разстояния многократно преди регенерацията, започна да пуши точно като мина 300 градуса на входа, според мен почна да си изпарява кондензирала водя в кюнците, след малко спря. Може и при теб да е нещо такова.


K
Мнения: 1333
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот K » Пон 13 мар 2023 23:00


И при мен изпушва доволно.
Но го забелязах когато смених оригиналното масло с Rowe.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот railfan » Вто 14 мар 2023 8:37


Аз карам с Eurol втора смяна вече.
На следващата смяна мисля да сложа Castrol 5w30(взето от мотобул като официален вносител) или Ravenol, че чета тук във форума много го хвалят.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот samo_pechka » Вто 14 мар 2023 12:00


Омасляването край кулера не е задължително все да е турбина. И турбо на дизел , нормална експлоатация кара дълго , доста дълго. Просто има откъде да влезне масло по пътищата , от изпаренията, от подкартерното налягане и т.н.
Това изпушване при ДПФ на Б6...щом не изпада в сервизен режим, значи не е запушен...
При теб конкретно причината вероятно е друга ( ако въобще я има ) когато по някаква причина е нацепена питата, така правят. Нацепването се дължи на км. , на проблем с глава ( вкарала е вода в изп.тракт ) , на яко ръчкане студена, на прегряване и много опити за предивикване на принудителни регенерации. Това го пиша само като инфо , има и други причини за нацепването. .
Щом няма никакви грешки, сензори и т.н. вс. е наред .
Аз не бих го пипал докато колата си работи , има мощност, не грее, не изпада в сервизен режим.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот railfan » Вто 21 мар 2023 18:24


Искам да ъпдейтна темата с нова информация: днес отново протече регенерация и нямаше и следа от какъвто и да пушек отзад, както и да я ръчках. Тези дни времето се стопли значителното, 6-7 градуса сутрешни температури, а сега е почти 20, регенерацията протече на пълен резервоар(може би има значение ако е студено, не е пълен и се образува конденз вътре, който после попада в горивната система - в момента на пускането на темата беше около половин по спомен).
Благодаря за мненията на всички, приемам, че нямам никакъв проблем и епизодичната поява се
случва в студени дни, което докарва конденз в изпускателната система.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот samo_pechka » Пет 24 мар 2023 10:37


Не е от конденза . Конденза краткотрайно си го има.
В случая от топлото време не се вижда просто пушека. Отделно логиката е, че за да прави регенерация , трябва са изпълнени ред условия и няма как в него момент да е набрал конденз в гърнетата . Вече отдавна е изпарен ( за да прави регенерация ) . Пушека е от друго и го споменах по-горе. Не е болка за умиране, ще върви още.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот railfan » Пет 24 мар 2023 10:49


samo_pechka написа:Отделно логиката е, че за да прави регенерация , трябва са изпълнени ред условия и няма как в него момент да е набрал конденз в гърнетата.


При мен се случва понякога регенерацията да започне и малко след запалването, дори и при студено време. Случвало се е, паля сутринта на 0 градуса и 1 км по-надолу спирам на светофар и виждам, че е започнала регенерацията. Същото се е случвало и в топло време, 15-20 градуса, паля след работа и след 1 километър - виждам, че съм в регенерация(и в двата случая стрелката за Т на таблото още не е отлепила от долно положение). В тези случаи мотора качва много бързо температурата, което е нормално де, предвид, че се стреми да достигне оптималната Т за изгаряне на саждите. В трети случаи се е случвало и след дълъг път малко преди да вляза в квартала да започне. Не знам точно какъв е алгоритъма, но мисля, че моят мотор ползва по-различен протокол и регенерациите са по-различни като алгоритъм и си завършват даже и на място. (за разлика от в Б7 например, където прекъсват или ДПФ се преохлажда от магистрално каране).

Така и не успях да намеря приложение, с което да си следя кога ще започне следващата(тъй като VAG DPF не работи с моят мотор, а друг начин през блутот донгъл не съм намерил все още), но се ориентирам горе-долу по километрите, наближат ли 250 градско знам, че във всеки момент може да започне.

Тези дни съм се нагласил да свалям ЕГР и дросела за почистване профилактично, очаквам, че ще изкарам яко гняс от там, така че може и това да допринася за това изживяване.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 24 мар 2023 12:31


само да отбележа, подготовката за регенерация започва почти веднага след като запалиш , но минава доста време докато започне само очистване, регенерация започва нак на 450-500 градуса на входа , до този момент си бил дълго време на високи обороти, но реално това е само подготовка с Post injection за да се загрее питата до необходимите градуси за стартиране на очистването.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот 777 » Пет 24 мар 2023 13:10


За да е сигурно има ли пушек или няма, трябва да караш с друга кола зад своята и да гледаш какво излиза отзад. На огледало се вижда по-сериозно пушене - по-слабото се разстила бързо и не може да го видиш, ако не си в задната кола.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот railfan » Пет 24 мар 2023 13:41


Ами, наблюденията са ми от огледалата. Трудно ще стане това с втората кола, особено предвид, че регенерацията не е нещо напълно предвидимо в моя случай.


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B6 изпушване при регенерация на DPF

Мнениеот beboyan » Съб 15 юли 2023 16:20


На дълъг път и аз смятам, че предишният ми Б7 от 2014 с единични стъкла е обезшумен по-добре от сегашният ми Б8 2017 с двойно ламинирани стъкла. Б8 е по-лек със 100
кг от Б7. Слагах шумоизолация във вратите на Б8, но разлика няма. Ако някой е открил панацея да сподели.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Pvlv, vlado1 и 228 госта