Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
Здравейте. Изчетох доста теми, но никъде не видях решение на моя проблем и реших да се допитам до вас. Колата е пасат Б4 комби 1.8 90к.с ADZ. От едно известно време имам проблем със спирачките и по-точно със задните. При скорост от 60-70-80км като натисна педала на спирачките се получава едно тресене на купето и лека пулсация на педала. Пробвах да спирам с ръчна и тресенето е още по-голямо.
Имах съмнения че са изпекани накладките или някакъв друг проблем с тях. Сменени с нови Ferodo, резултат никакъв. Осъмних се в разбити тампони на задния мост. Смених ги с нови, следователно никакъв резултат. Четох че някой е имал проблем с джанти и гуми... Сложих зимните и резултат никакъв. Остана проблема да е в барабаните според мен, а те видимо са добре, нямат ръб... Марката им е LPR.
Имам едни дистанционери закрепени на ламарината който държат челюстите на дистанция от тази ламарина да не опират(стържат) в нея. Ако те са износени и да не контактуват правилно челюстите на барабана.
Остана да сменя с нови барабани... Възможно е да са криви или имат някакъв друг структурен дефект.
Интересното е че барабаните нямат никакъв ръб, а не са на малко километри.
Очаквам някакви идеи и съвети колеги. Благодаря
Имах съмнения че са изпекани накладките или някакъв друг проблем с тях. Сменени с нови Ferodo, резултат никакъв. Осъмних се в разбити тампони на задния мост. Смених ги с нови, следователно никакъв резултат. Четох че някой е имал проблем с джанти и гуми... Сложих зимните и резултат никакъв. Остана проблема да е в барабаните според мен, а те видимо са добре, нямат ръб... Марката им е LPR.
Имам едни дистанционери закрепени на ламарината който държат челюстите на дистанция от тази ламарина да не опират(стържат) в нея. Ако те са износени и да не контактуват правилно челюстите на барабана.
Остана да сменя с нови барабани... Възможно е да са криви или имат някакъв друг структурен дефект.
Интересното е че барабаните нямат никакъв ръб, а не са на малко километри.
Очаквам някакви идеи и съвети колеги. Благодаря
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7657
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
Защо реши, че проблемът е в задните спирачки?
-
- VW експерт
- Мнения: 12804
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
Добре би било да се измерят барабаните да не станали на елипса. Виждал съм такива на едно дърто Кади. Може да погледнеш и предните апарати, дали не задържат. Пулсациите на педала навеждат на мисълта за криви дискове.
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
goppa написа:Защо реши, че проблемът е в задните спирачки?
Защото тресенето остава при дърпане само на ръчна спирачка без натискане
на педала на спирачките. По логиката проблема остава да е само там
- samo_pechka
- Мнения: 8398
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
Една от причините е "петно" в барабана. Евтините барабани , по една или друга причина "изникват" участъци които не се износват . Хваща се лесно като се натърка с тебешир контактната повърхост на барабана , на вдигнато колело, някой леко дръпва ръчната и се превърта колелото два три оборота. Смъква се пак и се гледа.
Другата причина е счупени талерки и пружинки по челюсти. Така челюстите мърдат и на моменти заклинват.
Третата ( но няма връзка с ръчната ) е проблем с АБС-а ( ако го има разбира се ) гривна , модул....
Четвъртата- кантара на задните спирачки. Това пак няма особена връзка с ръчната.
Петата, изгнила задна греда, скъсана заварка , усуква се при спиране
Другата причина е счупени талерки и пружинки по челюсти. Така челюстите мърдат и на моменти заклинват.
Третата ( но няма връзка с ръчната ) е проблем с АБС-а ( ако го има разбира се ) гривна , модул....
Четвъртата- кантара на задните спирачки. Това пак няма особена връзка с ръчната.
Петата, изгнила задна греда, скъсана заварка , усуква се при спиране
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
Най логично ми се струва това барабана да няма еднородна структура. Интересното е че дисковете са може би над 50 000 км и нямат никакъв ръб. За пробата мисля да км пусна една стружка и след това да пробвам да видя дали има някакъв резултат с цел ороба дали проблема е в структурата. Така или иначе вече съм решил да вземам и нови барабани и нищо не губя. Поне за напред да знам дали може да се очакват подобни проблеми и следователно решението им.
-
- VW експерт
- Мнения: 12804
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
А видя ли цените на нови барабани?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7657
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
А имаш ли кантар на задния мост? И дали работи коректно?
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
Zdravko Zankov написа:А видя ли цените на нови барабани?
Цените на новите барабани са нормални според мен.
goppa написа:А имаш ли кантар на задния мост? И дали работи коректно?
При мен няма канрат. Спирачните тръби отиват директно към ABS. модула
- caro
- Мнения: 556
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
100% имаш кантар оригинално,ако е премахнат това е друга тема.
-
- VW експерт
- Мнения: 12804
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
Моят Пасат, ABS двигател, 1994 набор, имаше ABS и нямаше кантар. Барабани отзад.
То всъщност при наличие на ABS защо ти е кантар?
То всъщност при наличие на ABS защо ти е кантар?
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
А защо когато е с ABS да няма кантар? Нали ролята на кантара е да следи, чрез височината на задницата, натоварването в багажника и съответно да преразпределя спирачното усилие м/у предния и задния мост. Когато е натоварена колата прехвърля малко повече от обичайното към задния мост за да не загуби стабилност и да те изпревари при по-рязко спиране и/или в завой.
Аз имах Б4 с ABS и дискове от зад, но за жалост нямам грам спомен дали имаше кантар.
Аз имах Б4 с ABS и дискове от зад, но за жалост нямам грам спомен дали имаше кантар.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19563
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
Asko VW написа:А защо когато е с ABS да няма кантар?
Зависи от ABS-а
При В4 (и нататък) самата система е конструирана така, че има 'рестриктори' по пътя към задните колела.
В случая - по-тънки щуцери, от там и по-малко усилие към спирачните апарати
Аз имах В3 с прочутата антиспирачна система Teves MK03
Та там щуцерите са еднакви, на всичкото отгоре са само 3 - предно ляво, предно дясно и задни.
Там вече има кантар. До колко работи е друг въпрос. При мен май вършеше някаква работа, но не знам колко коректно.
При колегата, щом е с В4, почти със сигурност няма кантар. И щуцерите са си 4 - за всяко колело си има отделна тръбичка.
-
- VW експерт
- Мнения: 12804
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б4 тресене на цялото купе при спирачка
Asko VW написа:А защо когато е с ABS да няма кантар? .
Е кантара предотвратява блокиране на колелата. Като имаш антиблокираща система за какво ти е кантар?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта