Здравейте,
С времето съм загубил навика да следя нивото на антифриза и тия дни, като погледнах, се оказа 2-3 см. под долната граница при студен двигател, на равно. Всичкият антифриз беше сменен преди 2 г., но не съм го следил оттогава . Въпросът е първо дали е повод за притеснение и да ходя по диагностики. Второ: имам неотваряна бутилка Hepu G13, която по смомен купих преди 2-3 години по това време на годината, което се пада малко преди годишното обслужване. Доколкото помня май тогава пак имах леко спаднало ниво и може би затова съм я купил тая бутилка, но после направо смених всичкия антифриз в сервиз и тя остана неотваряна, и съм забравил явно за това, че е имало загуба преди смяната. Срокът на годност се е протрил и не мога да видя колко е, та въпросът е мога ли временно да долея от тоя антифриз 50:50 с дестилирана вода, или да купувам нова бутилка, докато стигна до сервиз, където ще го сменя всичкия отново + евентуална диагностика?
Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз
-
- VW експерт
- Мнения: 12817
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз
А сега с G13 ли си?
Смятам, че само дестилирана вода може да долееш, няма да свалиш драстично точката на замръзване.
Смятам, че само дестилирана вода може да долееш, няма да свалиш драстично точката на замръзване.
- Outfeed
- Мнения: 204
- Регистриран на: Пет 18 юни 2010 14:34
- Автомобил: VW EOS
- Двигател: TSI
- Местоположение: Враца
Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз
Нали имаш предвид, че този тип двигатели си разходват антифриз :) А периода, за който си споменал е наистина дълъг. Поне при мен (1.4 TSI) се налага да доливам по мъничко, горе-долу на 1000км. Не мисля, че е повод за притеснение при теб
- jordan17772
- Мнения: 672
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз
Ползвай готов антифриз Original VW G 12E050A2.
Най-вероятно от някой скобичка леко оттърва и то само когато колата е студена и навън са ниски температурите.
Най-вероятно от някой скобичка леко оттърва и то само когато колата е студена и навън са ниски температурите.
Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз
Мисля, че G13 има сипан предишния път - лилав изглежда, но утре ще го огледам по-обстойно. Защо е нормално тия двигатели да харчат антифриз - къде отива и може ли да е свързан с пушене от ауспуха, че моята, откакто я взех преди 5 години, все си попушва на студено? Водната помпа на колко км. се сменя стандартно? Моята кола е на 106к доказани км. в момента и не е сменяна водна помпа досега.
- alpinab
- Мнения: 574
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз
ecm написа:
се оказа 2-3 см. под долната граница при студен двигател, на равно. Всичкият антифриз беше сменен преди 2 г., но не съм го следил оттогава . Въпросът е първо дали е повод за притеснение и да ходя по евентуална диагностика?
Според мен не. Не трябва да се притесняваш ако за 2 години през, които колата е ползвана активно е загубила описаното количество антифриз. Всички мои коли досега(ФВ и други) са имали аналогично поведение.
П.с. Имаме в семейството 2 ФВта - едната на 50, другата на 65 хил.километра. И на двете доливам антифриз през 5-6 месеца по около 150-200 мл. Предишния Б7 на 185К беше същата история със сменена скоро водна помпа(оригинална).
Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз
Оказа се обаче, че антифризът, който са ми сипали последния път, при пълната смяна, е оранжев, и в момента не е бистър. Това май е G12+ и отговаря на TL-774 D (G12) и TL-774 F (G12+), докато в ръководството пише да се сипва G12++ (TL-774 G) или G13 (TL-774 J) и изрично пише да не се смесва с G12+ и G12
- tdi fen
- Мнения: 4275
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз
G12 e светло-розов при теб изглежда някак пресечен не може да се каже какъв са сипали G12+ няма сега мисля че се води G12 evo той е лилав
Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз
Тук една интересна тема относно силикатите в антифризите:
https://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d3-platform-discussion-60/g13-coolant-bad-cars-2963181/page2/
https://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d3-platform-discussion-60/g13-coolant-bad-cars-2963181/page2/
- jordan17772
- Мнения: 672
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз
Разкарвай го тоя антифриз и слагай OEМ VW G12++ G 12E 050 A2
Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз
Въпросът е с кой точно да го сменя. Според тоя service bulletin https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2022/MC-10208466-0001.pdf:
"Coolants G11, G12, G12+ and G12++ and G13 have been replaced by a newly introduced G12Evo coolant.
...
G12Evo coolant has been introduced as the factory fill coolant in current production.
...
G12Evo coolant is backwards compatible with all engine concepts, EXCEPT for the GEN III EA288 TDI (MY2015 2.0 TDI CVCA and CRUA)."
В тоя бюлетин https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10176873-0001.pdf обаче пише:
"The model year 2018 and older vehicles use - G13 part number: Ready to use G -A13-774-1G-DSP."
Значи на новите модели слагат G12Evo фабрично, и е съвместим и със старите модели, но от друга страна пише, че модели преди 2018 г. ползват G13 и сега чуденката е между G12Evo и G13. Иначе тоя, който е сипан в момента, мисля, че не е съвместим, защото оранжев намирам само G12 и G12+ и определено май има нужда от спешна смяна.
Базирано на следното мнение от тоя форум https://www.audizine.com/forum/showthread.php/951949-Coolant-Type-G13-or-G12Evo май бих сложил все пак G13, ако все още може да се намери, заради фосфатите в G12Evo:
"Per the chart in the TSB link by Manny, you can pretty much put G12++, G13, or G12evo in whatever. Except the latest vehicles that require G12evo; use only G12evo in those.
G12++ = glycol + Si HOAT
G13 = gycerin + Si HOAT (glycerin supposedly more env friendly to produce)
G12evo = glycol + PSi HOAT
Personally, I'd just go G12++ if it's still out there. Avoid the phosphates content which the C6 was not designed around. Apparently phosphate HOAT was common in the Japanese vehicles. Silicate HOAT was common in the German vehicles. But seems the new metallurgy needs a mix of both."
"Coolants G11, G12, G12+ and G12++ and G13 have been replaced by a newly introduced G12Evo coolant.
...
G12Evo coolant has been introduced as the factory fill coolant in current production.
...
G12Evo coolant is backwards compatible with all engine concepts, EXCEPT for the GEN III EA288 TDI (MY2015 2.0 TDI CVCA and CRUA)."
В тоя бюлетин https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10176873-0001.pdf обаче пише:
"The model year 2018 and older vehicles use - G13 part number: Ready to use G -A13-774-1G-DSP."
Значи на новите модели слагат G12Evo фабрично, и е съвместим и със старите модели, но от друга страна пише, че модели преди 2018 г. ползват G13 и сега чуденката е между G12Evo и G13. Иначе тоя, който е сипан в момента, мисля, че не е съвместим, защото оранжев намирам само G12 и G12+ и определено май има нужда от спешна смяна.
Базирано на следното мнение от тоя форум https://www.audizine.com/forum/showthread.php/951949-Coolant-Type-G13-or-G12Evo май бих сложил все пак G13, ако все още може да се намери, заради фосфатите в G12Evo:
"Per the chart in the TSB link by Manny, you can pretty much put G12++, G13, or G12evo in whatever. Except the latest vehicles that require G12evo; use only G12evo in those.
G12++ = glycol + Si HOAT
G13 = gycerin + Si HOAT (glycerin supposedly more env friendly to produce)
G12evo = glycol + PSi HOAT
Personally, I'd just go G12++ if it's still out there. Avoid the phosphates content which the C6 was not designed around. Apparently phosphate HOAT was common in the Japanese vehicles. Silicate HOAT was common in the German vehicles. But seems the new metallurgy needs a mix of both."
- jordan17772
- Мнения: 672
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз
G12 Ево ти е антифриза. Разширителния съд трябва да е без торбичка силика.
Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз
G12Evo обаче, освен силикати, съдържа и фосфати, а тук едно мнение, че може да не са препоръчителни за по-старите коли:
"Per the chart in the TSB link by Manny, you can pretty much put G12++, G13, or G12evo in whatever. Except the latest vehicles that require G12evo; use only G12evo in those.
G12++ = glycol + Si HOAT
G13 = gycerin + Si HOAT (glycerin supposedly more env friendly to produce)
G12evo = glycol + PSi HOAT
Personally, I'd just go G12++ if it's still out there. Avoid the phosphates content which the C6 was not designed around. Apparently phosphate HOAT was common in the Japanese vehicles. Silicate HOAT was common in the German vehicles. But seems the new metallurgy needs a mix of both. "
https://www.audizine.com/forum/showthread.php/951949-Coolant-Type-G13-or-G12Evo
Независимо дали G12++, G13 или G12Evo, предполагам обаче трябва или да слагам и добавка силикати, или да сменям антифриза на всеки 2-3 години, базирано на факта, че силикатите с времето се изчерпват, както пише тук:
"The coolant expansion tank contains a silicate repository. Silicate is used to protect the aluminum components in the coolant system from corrosion. There are silicates in the G13 coolant, but they are used up over time if the engine is subject to high thermal loads.
To compensate for the silicate consumption, silicate is taken from the repository and added to the coolant. The silicate repository provides additional protection against corrosion for the aluminum components in the coolant system over the entire lifespan of the engine."
https://pics.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf
"Per the chart in the TSB link by Manny, you can pretty much put G12++, G13, or G12evo in whatever. Except the latest vehicles that require G12evo; use only G12evo in those.
G12++ = glycol + Si HOAT
G13 = gycerin + Si HOAT (glycerin supposedly more env friendly to produce)
G12evo = glycol + PSi HOAT
Personally, I'd just go G12++ if it's still out there. Avoid the phosphates content which the C6 was not designed around. Apparently phosphate HOAT was common in the Japanese vehicles. Silicate HOAT was common in the German vehicles. But seems the new metallurgy needs a mix of both. "
https://www.audizine.com/forum/showthread.php/951949-Coolant-Type-G13-or-G12Evo
Независимо дали G12++, G13 или G12Evo, предполагам обаче трябва или да слагам и добавка силикати, или да сменям антифриза на всеки 2-3 години, базирано на факта, че силикатите с времето се изчерпват, както пише тук:
"The coolant expansion tank contains a silicate repository. Silicate is used to protect the aluminum components in the coolant system from corrosion. There are silicates in the G13 coolant, but they are used up over time if the engine is subject to high thermal loads.
To compensate for the silicate consumption, silicate is taken from the repository and added to the coolant. The silicate repository provides additional protection against corrosion for the aluminum components in the coolant system over the entire lifespan of the engine."
https://pics.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], rossko088 и 35 госта