Б4 ръчна спирачка

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
SpeeDLine
Мнения: 916
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
Автомобил: Audi A3 1.8T
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Самоков

Б4 ръчна спирачка

Мнениеот SpeeDLine » Нед 28 окт 2007 22:31


Привет колеги ! Вече много се разхлаби ръчната. Лови на 6-7 зъб. Проверих в търсачката но нищо конкретно не намерих. Молбата ми към вас е следната. Как да разбера износено ли ми е феродото на задните колела ? Трябва ли да се натяга ръчната с гайките отзад в задния пепелник и как става това ? Благодаря ви за съветите!!! Чао!




Потребителски аватар
idkedikov
Мнения: 914
Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
Автомобил: VW Passat 3bg
Двигател: AVF
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот idkedikov » Нед 28 окт 2007 23:18


С дискове ли си отзад или с барабани :?: :roll:


Потребителски аватар
SpeeDLine
Мнения: 916
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
Автомобил: Audi A3 1.8T
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Самоков

Мнениеот SpeeDLine » Нед 28 окт 2007 23:41


барабани :roll:


Потребителски аватар
SpeeDLine
Мнения: 916
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
Автомобил: Audi A3 1.8T
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Самоков

Мнениеот SpeeDLine » Пон 29 окт 2007 16:55


:?:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 29 окт 2007 17:55


Ами колега то има значение някога поглеждал ли си си феродото откакто имаш колата.... пасата със задните колела не спира много много.... на моя на 200000 му смених всичко шо е за сменяне по спирачките отзад ...накладки , цилиндри.... и то като ги свалях ми казаха , че като гледат съм с такива за 1воначално вграждане още :lol: ... а за реглажа имаше една дълга такава писаница ще се вдига целия заден мост и се натягали това или онова ...номера е да ти е хванала до 4 зъб.... и други локуми като този http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=39292&highlight=%F0%FA%F7%ED%E0+%F1%EF%E8%F0%E0%F7%EA%E0+++%E4%FA%F0%E6%E8

поразрови се ...а ако ли не има и онази книга за "вагените" която иначе е 19 лева в магазините с писано по въпроса .....
Успех :lol:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 окт 2007 18:47


Всъщност сиситемата е много простичка - точно от тези гайки отзад в пепелника става номера.Натягаш ги равномерно докато видиш,че двете жила се изпъват еднакво (личи си вътре от железната планка,към която се захващат и двете жила и тя се захваща към лоста).След това пробваш на кой зъб хваща.
Имай в предвид,че Пасат-ите са с тежка задница и в движение няма да я усетиш кога е хванала толкова много.Ако спреш обаче и я дръпнеш до 4-5 зъб трудно би тръгнал (ако работи добре).
Отзад има система за саморегулиране (едно клинче) на накладките и рално като се износват с времено то пропада наодлу и колкото по-надолу отива,толкова по-лялава става ръчната.
Много е хубаво преди да пипаш да отвориш отад колелата да надзърнеш какво се случва.Ако са за смяна накладките да ги смениш и така.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Нед 02 авг 2015 20:25


Направи ми впечатление че като дръпна ръчната съвсем малко(1 зъб) колата спира много по-добре. Май по рано почват да спират задните колела. При пусната ръчна при рязко натискане на спирачките има малък интервал до момента в който почва да спира стабилно, докато като е дръпната в момента в който натисна педала веднага започва да спира. Пробвах да натегна ръчната, но няма същия ефект. Защо може да се получава това? Да не би да са ми за смяна задните накладки? Отзаде съм с барабани.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Ръчна спирачка на Б4

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 02 авг 2015 20:54


По скоро сигурно се е спекъл механизма който е между двете накладки и не е раздалечил колкото трябва накладките за да обере луфта от износването, но като дръпнеш ръчната спирачка там лоста е по голям и натяга малко накладките


Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Ръчна спирачка на Б4

Мнениеот Johnsword » Пон 03 авг 2015 8:48


Ако отваряш барабана за да видиш накладките, трябва да си запознат после със стягането на лагера ето една тема която би ти помогнала. (При барабана е на същият принцип) http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=86052



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rumentz и 159 госта