тампони заден мост B3, бързо питане

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Сря 12 мар 2008 16:56


само да обърна внимание...болтовете се стягат след колата стъпи на гумите си с цялата си тежест.....това важи и за болтовете на предните носачи...




reinar
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 23:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот reinar » Сря 12 мар 2008 18:24


dj_tuhla написа:Обърни си внимание и на външните накрайници като разглабяш :idea:

Не са скъпи пък лопа досадно от там...

какде да ги търся тези външни накрайници, опиши ми ги с две три думи?
cerosina написа:колега, мисля си , че ако нямаш късмет ( запекли са тампоните от ръжда ), събота и неделя , ще ти стигнат само за задните. Дано да паднат сами, ама аз съм блъскал 2 дена, и знам къф зор е.

По принцип задните ми не са за смяна,а и незнам досегашният собственик да ги е сменял(той е единственият българин преди мен карал колата),но реших поне като сменям да сменям изцяло:)


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Сря 12 мар 2008 21:38


Вижте тук как става целия фокус накратко.


ShadoWarrioR
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 10 мар 2008 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ShadoWarrioR » Пет 14 мар 2008 18:34


и "аз" сменях предни и задни тампони и ляв накрайник на К. щанга

майстора се справи за 5 часа със всичко на канал :) , но каза че лесно са Изпаднали :). Според мен ако се има достъп до канал и няма проблеми с избиване и болтове не е непосилно сам да си ги смени човек задните (ако знае какво прави де :) ).

И на мен преди това ми носеше ту наляво, ту надясно и беше ужас имах чуството , че ще се размажа някаде по тракия, сега пак има разни дърпания и тн. ама то е от гумите :)


reinar
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 23:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот reinar » Съб 15 мар 2008 19:05


Колеги, в чудо се видях с какво да набия новите тампони,старите ги извадих без особени трудности ,но новите не искат и не искат да влязат ,страх ме е да ги блъскам да не ги накъсам.Моля ви,даите съвет с какво да ги набия на местата им.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Съб 15 мар 2008 19:25


Някъде четох,че става с шпилка с планка в единият край.Прекарва се шпилката през отвора на моста(планката подпира от единият му край) на свободният край се прекарва тампона,слага се голяма шайба+гайка и като започнеш да завиваш гайката тампона започва да се набива в моста.После се развива гайката,вади се шпилката и т.н


reinar
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 23:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот reinar » Съб 15 мар 2008 19:27


благодаря колега!!!
днеска в голям филм участвах :)
дано да стане,че започна да ми писва:)


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Съб 15 мар 2008 23:16


pas1.8mi написа:Някъде четох,че става с шпилка с планка в единият край.Прекарва се шпилката през отвора на моста(планката подпира от единият му край) на свободният край се прекарва тампона,слага се голяма шайба+гайка и като започнеш да завиваш гайката тампона започва да се набива в моста.После се развива гайката,вади се шпилката и т.н


Аз така го правих , става и като използваш самата шпилка дето държи тампоните и двата болта, само шайби ти трябват. Ама има една подробност - затягаш леко и по малко, и после с леки удари по периметъра на външната черупка на тампона, докато слегне малко, после пак затягаш, пак почукваш, идеята е че ако натегнеш яко, ще се отлепи вътрешната метална втулка.
И пак са 300 мъки и пак не влиза докрай, трябва да натегнеш за да влезе моста в гнездото си ... абе мъка.
Казват че за набиване може изпозваш черупките на старите тампони, слагаш ги върху новите, после с една широка тръба, ги набиваш , ама не съм го правил.

Успех!


reinar
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 23:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот reinar » Нед 16 мар 2008 14:42


Колеги,
благодаря ви за съветите!
Днес след доста усилия всичко си дойде на мястото.
И все пак нека и аз споделя моя начин,може на някои да бъде полезен.
Тъй като имах леко износване на леглото за тампоните(започнало е да се превръща в елипса),леко с пила свалих малко от металният слой на тампоните(немога да преценя колко около 0.2-0.5мм),после с шпилка и две големи шаиби ги натегнах(както беше описал колегата с леки почуквания) и цялата процедура ми отне около час.
Още веднъж благодаря на всички!:)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 16 мар 2008 16:12


Поздравления! :да:
Имам само едно въпросче: Сваля ли моста?
Питам, защото аз като си ги сменях имах чувството че...ей 'ся, още 1 мм и ще стане, ма... не ставаше! :(


reinar
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 23:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот reinar » Нед 16 мар 2008 17:42


Не,не сам свалял моста само развих болтовете на тампоните,които го държат за купето и го оставих да увисне на амортисъорите.Дори и маркучите двата късите за спирачките не сам разкачал.Вярно малко повечко играчка е понеже с една дъска натисках целият мост надоло за да може да се отвори по голямо пространство за работа,но поне при мене не се наложи сваляне на моста.Единственото което свалих е пружината която следи за натоварването за спирачният апарат(незнам точно как му се казва).Само да подчертая, че при мен на моста нямам опорна щанга, незнам дали има някакво значение но все пак да кажа.:)Общо взето в моят град всеки маистор при който ходих не искаше да се захваща с тази смяна.


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Нед 16 мар 2008 22:50


reinar написа:Не,не сам свалял моста само развих болтовете на тампоните,които го държат за купето и го оставих да увисне на амортисъорите.Дори и маркучите двата късите за спирачките не сам разкачал.Вярно малко повечко играчка е понеже с една дъска натисках целият мост надоло за да може да се отвори по голямо пространство за работа,но поне при мене не се наложи сваляне на моста.Единственото което свалих е пружината която следи за натоварването за спирачният апарат(незнам точно как му се казва).Само да подчертая, че при мен на моста нямам опорна щанга, незнам дали има някакво значение но все пак да кажа.:)Общо взето в моят град всеки маистор при който ходих не искаше да се захваща с тази смяна.
И аз по същия начин ги смених. На канал дори и гумите не съм свалял, само тампоните и пружинката.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 144 госта