тампони заден мост B3, бързо питане
dj_tuhla написа:Обърни си внимание и на външните накрайници като разглабяш
Не са скъпи пък лопа досадно от там...
какде да ги търся тези външни накрайници, опиши ми ги с две три думи?
cerosina написа:колега, мисля си , че ако нямаш късмет ( запекли са тампоните от ръжда ), събота и неделя , ще ти стигнат само за задните. Дано да паднат сами, ама аз съм блъскал 2 дена, и знам къф зор е.
По принцип задните ми не са за смяна,а и незнам досегашният собственик да ги е сменял(той е единственият българин преди мен карал колата),но реших поне като сменям да сменям изцяло:)
- Petyoffy
- Мнения: 625
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CBBF 2012
- Местоположение: София
Вижте тук как става целия фокус накратко.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пон 10 мар 2008 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
и "аз" сменях предни и задни тампони и ляв накрайник на К. щанга
майстора се справи за 5 часа със всичко на канал , но каза че лесно са Изпаднали . Според мен ако се има достъп до канал и няма проблеми с избиване и болтове не е непосилно сам да си ги смени човек задните (ако знае какво прави де ).
И на мен преди това ми носеше ту наляво, ту надясно и беше ужас имах чуството , че ще се размажа някаде по тракия, сега пак има разни дърпания и тн. ама то е от гумите
майстора се справи за 5 часа със всичко на канал , но каза че лесно са Изпаднали . Според мен ако се има достъп до канал и няма проблеми с избиване и болтове не е непосилно сам да си ги смени човек задните (ако знае какво прави де ).
И на мен преди това ми носеше ту наляво, ту надясно и беше ужас имах чуството , че ще се размажа някаде по тракия, сега пак има разни дърпания и тн. ама то е от гумите
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Някъде четох,че става с шпилка с планка в единият край.Прекарва се шпилката през отвора на моста(планката подпира от единият му край) на свободният край се прекарва тампона,слага се голяма шайба+гайка и като започнеш да завиваш гайката тампона започва да се набива в моста.После се развива гайката,вади се шпилката и т.н
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
pas1.8mi написа:Някъде четох,че става с шпилка с планка в единият край.Прекарва се шпилката през отвора на моста(планката подпира от единият му край) на свободният край се прекарва тампона,слага се голяма шайба+гайка и като започнеш да завиваш гайката тампона започва да се набива в моста.После се развива гайката,вади се шпилката и т.н
Аз така го правих , става и като използваш самата шпилка дето държи тампоните и двата болта, само шайби ти трябват. Ама има една подробност - затягаш леко и по малко, и после с леки удари по периметъра на външната черупка на тампона, докато слегне малко, после пак затягаш, пак почукваш, идеята е че ако натегнеш яко, ще се отлепи вътрешната метална втулка.
И пак са 300 мъки и пак не влиза докрай, трябва да натегнеш за да влезе моста в гнездото си ... абе мъка.
Казват че за набиване може изпозваш черупките на старите тампони, слагаш ги върху новите, после с една широка тръба, ги набиваш , ама не съм го правил.
Успех!
Колеги,
благодаря ви за съветите!
Днес след доста усилия всичко си дойде на мястото.
И все пак нека и аз споделя моя начин,може на някои да бъде полезен.
Тъй като имах леко износване на леглото за тампоните(започнало е да се превръща в елипса),леко с пила свалих малко от металният слой на тампоните(немога да преценя колко около 0.2-0.5мм),после с шпилка и две големи шаиби ги натегнах(както беше описал колегата с леки почуквания) и цялата процедура ми отне около час.
Още веднъж благодаря на всички!:)
благодаря ви за съветите!
Днес след доста усилия всичко си дойде на мястото.
И все пак нека и аз споделя моя начин,може на някои да бъде полезен.
Тъй като имах леко износване на леглото за тампоните(започнало е да се превръща в елипса),леко с пила свалих малко от металният слой на тампоните(немога да преценя колко около 0.2-0.5мм),после с шпилка и две големи шаиби ги натегнах(както беше описал колегата с леки почуквания) и цялата процедура ми отне около час.
Още веднъж благодаря на всички!:)
Не,не сам свалял моста само развих болтовете на тампоните,които го държат за купето и го оставих да увисне на амортисъорите.Дори и маркучите двата късите за спирачките не сам разкачал.Вярно малко повечко играчка е понеже с една дъска натисках целият мост надоло за да може да се отвори по голямо пространство за работа,но поне при мене не се наложи сваляне на моста.Единственото което свалих е пружината която следи за натоварването за спирачният апарат(незнам точно как му се казва).Само да подчертая, че при мен на моста нямам опорна щанга, незнам дали има някакво значение но все пак да кажа.Общо взето в моят град всеки маистор при който ходих не искаше да се захваща с тази смяна.
- Petyoffy
- Мнения: 625
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CBBF 2012
- Местоположение: София
И аз по същия начин ги смених. На канал дори и гумите не съм свалял, само тампоните и пружинката.reinar написа:Не,не сам свалял моста само развих болтовете на тампоните,които го държат за купето и го оставих да увисне на амортисъорите.Дори и маркучите двата късите за спирачките не сам разкачал.Вярно малко повечко играчка е понеже с една дъска натисках целият мост надоло за да може да се отвори по голямо пространство за работа,но поне при мене не се наложи сваляне на моста.Единственото което свалих е пружината която следи за натоварването за спирачният апарат(незнам точно как му се казва).Само да подчертая, че при мен на моста нямам опорна щанга, незнам дали има някакво значение но все пак да кажа.Общо взето в моят град всеки маистор при който ходих не искаше да се захваща с тази смяна.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 144 госта