Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
Re: Б5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
я кажете от какво може да не ми светят всички светлинки на плафоните ? Изведнъж спряха - огледах бушоните- няма изгорели.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
Моя б5.5 го карам вече 2 години и са заминали почти всички крушки. Свети само една- пасажерската. Манипулацията ми се струваше трудоемка с главоболия. Но сега като гледам снимките и клипчетата, мисля че ще пробвам и аз . Само не разбрах дали крушка с жичка да сложа или диод? Кое е по добрия вариянт? Навит съм даже и оригиналните крушки да купя за да нямам главоболия и ходене по жичкаджии
Re: Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
диод сложи поне да си сигурен ,че ще те надживее . Не е голяма философия , струва стотинки , а и друго си е сам да си го направиш.
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
Оригинални са по 7лв в най-добрия случай .
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
Ще пробвам с диоди. Ако нещо немога да ги измайсторя както трябва ще взема оригиналните. Иначе е по комфортно вечер като ти светят въздухоотводите.
Re: Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
Диод + 560 до 1 Ком резистор и си ти
Ела да видиш комфорт при мене- нищо не свети, което се регулира от потенциометъра.
Вчера вадих само Мулти ключа и го мерих- влиза един + червен, и три минуса в него.
Ключа си провежда към останалите клеми при завъртане- предава плюсове и фаровете са ОК. И на тези по тънките кабелчета които вероятно са за подцветката също им предава +.
Как обаче потенциометъра тогава регулира силата на светене и на самият ключ е загатка за мене все още ?
Ела да видиш комфорт при мене- нищо не свети, което се регулира от потенциометъра.
Вчера вадих само Мулти ключа и го мерих- влиза един + червен, и три минуса в него.
Ключа си провежда към останалите клеми при завъртане- предава плюсове и фаровете са ОК. И на тези по тънките кабелчета които вероятно са за подцветката също им предава +.
Как обаче потенциометъра тогава регулира силата на светене и на самият ключ е загатка за мене все още ?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
@novatora В "Елимекс" има с по 8 и9 светодиода за Т10 и Т11 на смешни пари от 2-2,50 лв за "лампа" с св.диоди.
Има и набори с по 15;18 и 24 светодиода от 5,50 -7,80 лв. Ден става.
@kossis - писах в др. тема.Потенциометъра управлява електронна схема с краен MOS транзистор. Той е регулиращия елемент. Имах схема за Г3 и П Б3/4 , но не я намирам. Сменял с МОС а на Б4., но не помня какъв беше и с каъв го смених.
Но ти си с Б5,5 - там трябва да е шина CAN управлението.
Има и набори с по 15;18 и 24 светодиода от 5,50 -7,80 лв. Ден става.
@kossis - писах в др. тема.Потенциометъра управлява електронна схема с краен MOS транзистор. Той е регулиращия елемент. Имах схема за Г3 и П Б3/4 , но не я намирам. Сменял с МОС а на Б4., но не помня какъв беше и с каъв го смених.
Но ти си с Б5,5 - там трябва да е шина CAN управлението.
Re: Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
По ВАГ ще излезе ли грешка ?
Аз вземам 360 градусов 2500 мили кандела свето от магазинче на жензкият пазат-продават само светодиоди-70 стотини е бройката. Даже ми дава по 1 килоом резистор като бонус на диод. Ама аз слагам по 510 ома за повече светене. Има всякакви диоди.
С тоя диод и 510 ома резистор предполагам не товаря схемата ? По скоро диода е с повечко ток ?
=============
Т10 може и да влезе с голямо окастряне, за Т11 забрави. В духалките де.
Аз вземам 360 градусов 2500 мили кандела свето от магазинче на жензкият пазат-продават само светодиоди-70 стотини е бройката. Даже ми дава по 1 килоом резистор като бонус на диод. Ама аз слагам по 510 ома за повече светене. Има всякакви диоди.
С тоя диод и 510 ома резистор предполагам не товаря схемата ? По скоро диода е с повечко ток ?
=============
Т10 може и да влезе с голямо окастряне, за Т11 забрави. В духалките де.
Re: Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
Оправих го ключа колеги ! Спукани спойки на платката вътре. Супер елементарен за разглобяване ! Като програматор за пералня е !
Е за това тия платки нямат место в колите ! Сега светна всичко както трябва и свалих в засилката и духалката с изгорялата крушка да я подкарам и нея.
Е за това тия платки нямат место в колите ! Сега светна всичко както трябва и свалих в засилката и духалката с изгорялата крушка да я подкарам и нея.
Re: Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
Само за инфо - в контактният ключ за фаровете всички светлинки идват от свето диоди. Тоест там изгаряне на крушка няма да има.
Също видях че задният пепелник е с диод.
Духалката я изкарвам за норматив- таблото е еластично и с две по плоски и дълги отверки бръкне ли се между четирите чопа на духалката горе и долу по 2 излиза с дърпане. Преди ме беше страх да не я строша, но сега наблягам натиска върху таблото и го деформирам. То после се въстановява само.
Диода за да се постави на местото на крушката си е пипкава работа, защото и резистора се слага там и се пои през тясно отворче и късо не трябва да има, но става с повечко мъка.
Въпроса ми е в останалите копчета и това за ел огледалата какви са ламбите ? Диоди или крушки.
Остана пасажерската духалка с крушка само. Чудя се да я кормя ли и нея о време или да я чакам.
Ама вчера в засилката си играх до полунощ с тия светкавици и ключове след работа.
Също видях че задният пепелник е с диод.
Духалката я изкарвам за норматив- таблото е еластично и с две по плоски и дълги отверки бръкне ли се между четирите чопа на духалката горе и долу по 2 излиза с дърпане. Преди ме беше страх да не я строша, но сега наблягам натиска върху таблото и го деформирам. То после се въстановява само.
Диода за да се постави на местото на крушката си е пипкава работа, защото и резистора се слага там и се пои през тясно отворче и късо не трябва да има, но става с повечко мъка.
Въпроса ми е в останалите копчета и това за ел огледалата какви са ламбите ? Диоди или крушки.
Остана пасажерската духалка с крушка само. Чудя се да я кормя ли и нея о време или да я чакам.
Ама вчера в засилката си играх до полунощ с тия светкавици и ключове след работа.
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
Тая средната излиза лесно за норматив... обаче малките... разказа ми се играта с тая шофьорската.
Имаше голямо количество от "мамата"... ама накрая излезе и то с бутане отзад. Махнах капака на предпазителите и от там бутах отзад след като бях освободил четирите чопа... и пак зор.
След това не искаше да излезе черната фасунга с лампичката. Има един чоп на нея дето при мен се беше закеркенечил и докато не разглобих цялата духалка не излезе. Сложих отново лампи и на мен ми харесва как свети... еднакво силно и на двата символа.
btw: ползвах 4 ножа за хранене на Солинген.
Успех kossis! Дано при теб излезат лесно.
Имаше голямо количество от "мамата"... ама накрая излезе и то с бутане отзад. Махнах капака на предпазителите и от там бутах отзад след като бях освободил четирите чопа... и пак зор.
След това не искаше да излезе черната фасунга с лампичката. Има един чоп на нея дето при мен се беше закеркенечил и докато не разглобих цялата духалка не излезе. Сложих отново лампи и на мен ми харесва как свети... еднакво силно и на двата символа.
btw: ползвах 4 ножа за хранене на Солинген.
Успех kossis! Дано при теб излезат лесно.
Re: Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
Ма те при мене още преди една година излязоха средните две и светят с диоди от тогава.
А сега излезе и тази шоферската за 2 път.
Защо за втори ?
Еми бях на вилата и правих нещо по алармата под кората. Тогава видях че нещата влизат в серия и тая духалка е думнала.
Викам я да я видя как излиза и тя, таман отзад мога да бутам. Разбрах как излиза. Иска си грубо навлизане.
Аз не препоръчвам ножове- те за закалени и се чупят лесно, нямат рамо, не повдигат достатъчно и не смачкват достатъчно таблото. Лично счупих един такъв нож, а съм доста сръчен !
С плоските отверки-обли назад-2 бр, Навлиза се грубо под чоповете и се оставя така едната, а с другата се наръчква и другият чоп. Все едно се вади гума от джанта. Иска си яко напъване.
Снощи към 8 часа след като монтирах Програматора на Пасатора , я извадих от местото и за 5 минути без да имам вече достъп отзад-затрудняваме условията за по добро обучение и ефект. Отначалото леко и видях че си иска сила и я оправих бързо.
Ваденето на цокала с крушката става най лесно - взема се тънка отверка- много тънка и дълга. (Абе ако се напъне странично тази отверка ще се огъне.)
Та наръгва се тази отверка успоредно зад цокала (високата част на снимката) -между него и вътрешната пластмаса на отръжателя и световода. Ама да стигне чак до долу ! Защото въпросният чоп е долу на втората напречна преграда и не се вижда !
От пред има само водач в средата, които не играе роля за задържането на цокала.
При това наръгване и нахлуване естествено леко отражателя и цокала ще се раздуят. Да не ви пука-не е проблем. После като поите ламбата ще му видите сметката още толкова !
За да я извадите се искат и тънко-усти яки клещи с които ще хванете после цокала отпред между отражателя и цокала (по ниската част на снимката)и ще го дръпнете към вас. Та ако сте освободили добре въпросният чоп ще излезе.
Сега се чудя дали да не префасонирам и последната духалка на пасажера -така и така съм загрял да не я мотам да гори.
Ето снимката на колегата сложена преди няколко страници в темата за да се добие по добра представа за ситуацията.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
Днес успях и аз да демонтирам въздехоотводите. Но греда. Крушките с цокъла либсват при мен. Някой ги е извадил. Бексите се мандахерцаха свободно. Еми сега от каде ще намеря такива крушки с букси? Ходих до ауто+ нямат такива. Ходих и до моргите също няма. Някой колега има ли в излишък 4 броя такива? Плащам си каквото струва. Даже ако са с диоди направени още по добре. Нека и печалба да се сложи.
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 смяна светлини до въздуховодите - как ?
Слагаш диоди в дупките на едното краче на диода 560ома резистор , краищата на диода ги пъхаш в буксата
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта