Проблем с централно заключване на B3

Техническа и сервизна информация за Passat
bojidar13
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Проблем с централно заключване на B3

Мнениеот bojidar13 » Нед 30 мар 2008 17:21


Става въпрос за В3 Арива комби, 93г.Първо да кажа, че изчетох около 30 сходни теми в настоящият раздел на форума.Диагностичните признаци са почти идентични с описаните в темата http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=45915&highlight=%E7%E0%EA%EB%FE%F7%E2%E0%ED%E5, а именно-при заключване и отключване вакуум-помпата работи 30-40 секунди и чак след това изключва.Разбира се отключването, респективно заключването, си се извършва качествено някъде до третата-петата секунда (проверявам и петте врати).Откачих маркуча от помпата и запуших с пръст-помпата спира още на първата секунда-следователно става въпрос нехерметичност на системата.Първо проверих двата тройника, намиращи се зад кората отдясно в багажното отделение, понеже така и така са ми подръка-всичко е ОК.Слагам хлапето в колата да слуша за съскане и свистене и се почва заключване и отключване..., обаче свистене няма!Но ми се стори, че на задна лява врата заключва с около 1-1,5секунди по-късно и си казвам аха, там е! Около 25мин за да разпарчосам вратата и около 15мин за да я събера отидоха нахалост, само за да разбера, че и там всичко си е ОК.И сега съм в това никакво положение.Ако има някой предложение за по-нататъчна дейност-да казва.
Обаче установих че под левия праг вървят две вакуум тръбички вместо една: Изображение
От №1 чрез тройник се отделя №3 за задна лява врата и продължава с №4: Изображение
От №4 след наставяне отива в предна лява врата, а №2 си продължава напред към двигателя! Въпроса е къде отива №2, при положение, че по схемите дават за десните врати тройник още отзад около задно дясно колело: Изображение
Ако някой може с нещо да помогне за решаването на проблема-сега е момента! Благодаря на всички предварително, включително и на онези които ще кажат, че не съм използвал търсачката!




Потребителски аватар
RS6
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 17:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с централно заключване на B3

Мнениеот RS6 » Сря 02 апр 2008 8:51


bojidar13 написа:Става въпрос за В3 Арива комби, 93г......Въпроса е къде отива №2, при положение, че по схемите дават за десните врати тройник още отзад около задно дясно колело?

Здравей. No:2 отива в двигателният отсег и е прикачен към кутията на въздушният филтър. Оттам системата засмуква чист въздух за компресора за централното. Нали все пак от някъде трябва да има въздух, за да се направи и вакуум после. Провери си и Г- образните връзки към кутията на филтъра - може да са се откачили или хлабави вече и там да пропуска системата.


Потребителски аватар
Ясер
Мнения: 184
Регистриран на: Нед 16 дек 2007 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Ясер » Сря 02 апр 2008 18:40


От компресора не излиза ли САМО една тръбичка?????
За пръп пут чувам това за 2-рата тръбичка за чист възфух :roll:

Това, че след като заключиш или отключиш и компресора ти остава да работи дълго време означав , че или губи налягане или вакум - тоест пропуска по въздушната система или изключватела вътре в компресора не изключва.

Тук проблема е подобен:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=

Не обръщай внимание, че е Голф2. Принципа е същия ;)
А определено не ми се пише повторно :)


bojidar13
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

RS6, Ясер,

Мнениеот bojidar13 » Чет 03 апр 2008 21:13


При запушване отвора на помлата с пръст тя изключва след 1-1,5 секунди-следователно, по пътя на логиката клапана, изключвателя и останалата електрическата част са ОК. Всичко сочи към нехерметичност, обаче нито съска, нито фъшка!
В събота ще проверя въпросните Г-връзки при филтъра, дано да е оттам!


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Пет 04 апр 2008 6:07


bojidar13, писано е вече и повтарям(сори), но това ми се струва най-лесния вариант: тръгваш от помпата и на всяко разклонение запушваш поотделно едната и другата тръбичка. Така трябва да проличи.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пет 04 апр 2008 6:48


Проверил ли си вратата на багажника.На там клонят нещата май... :wink:


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Пет 04 апр 2008 10:04


myrshavija написа:bojidar13, писано е вече и повтарям(сори), но това ми се струва най-лесния вариант: тръгваш от помпата и на всяко разклонение запушваш поотделно едната и другата тръбичка. Така трябва да проличи.


Ако е нехерметичност на системата ( както мисля по описанието ти ), най-сигурния начин да установиш проблема е да започнеш от помпата в багажника последователно да запушваш всяко разклонение (съединение) от най-близкото до най-далечното - заключваш и оключваш, после следващото и т.н. Много пипкава работа, но това е начина - по принципа на елиминирането.


Потребителски аватар
Ясер
Мнения: 184
Регистриран на: Нед 16 дек 2007 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Ясер » Пет 04 апр 2008 15:21


Ако наистина си се ослушвал около колата и наистина от никъде не се чува съскане или фъшкане отвори комресора и гледай клапана за изключване дали се откланя достатъчно за да направи контакт. Ако се наложи малко приближи пластинките та да могат и при по-малко отклонение на клапата да направи контакт ;)

Успех


bojidar13
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

ПОМОЩ!!!

Мнениеот bojidar13 » Нед 06 апр 2008 21:22


Тука два дена вали без спиране и е неудобно за експерименти, обаче въпреки лошите метереологични условия (гараж няма), реших да пробвам! Погледнах Г-образните връзки при въздушният филтър, нищо съмнително, затова тръгнах от помпата и откачих откъм купето първия тройник (разделящ от помпата за 1-купето и 2-резервоар и пета врата), запуших дупката за купето и - проба - помпата работи точно 2-3 секунди и изключи.Следователно разхерметизирането е някъде по посока на купето. И тука изскочи голямия проблем: 45 минути мъки и така и не можах да сваля задната дясна пластмасова кора, покриваща ботуша на пружината с амортисьора и входното отверстие на резервоара, под която кора се намира следващото разклонение, което трябва да е пробва.Изглежда разковничето се крие в пластмасовата капачка на върха на ботуша, от която излиза предпазният колан, но така и не можах да я сваля, а ще трябва...Работата е там, че в резултат на дърпането на пластмасите помпата вече работи около 40-50 секунди и НЕ ЗАКЛЮЧВА НИТО ЕДНА ВРАТА, т.е. явно окончателно се е извадила тръбичката в този отсек и системата е напълно отворена!! Та ако има някакъв начин за сваляне на тая пластмаса и той не е "секрета на майстора" - не бих се отказал от подсказване! Благодаря предварително!


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Нед 06 апр 2008 21:44


С дърпане, поне аз така се справих с тоя проблем, доколкото помня вертикално нагоре излизаше.


bojidar13
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

ВСИЧКО Е НАРЕД!!!

Мнениеот bojidar13 » Пон 07 апр 2008 19:30


Както предположиха повечето от Вас, а вчера и аз, оказа се че пробива е в тройника, който се намира зад задна дясна седалка и разделя потока за леви и десни врати, от който почти се е извадила тръбичката, която се отделя за левите врати; естествено набутах я навътре и вече всичко е наред - отключва и заключва като пушка, а помпата работи около 5 секунди. Обаче има едно но: ТОЯ ТРОЙНИК Е НА НАЙ-ШИБАНОТО ВЪЗМОЖНО МЯСТО-РАЗКАЗА МИ СЕ ИГРАТА, ДОКАТО МАХНА ПЛАСМАСОВАТА КОРА НАД ЗАДНО ДЯСНО КОЛЕЛО, НАЛОЖИ СЕ ДАЖЕ ДА ДЕМОНТИРАМ ОБЛЕГАЛКАТА НА ЗАДНАТА ДЯСНА СЕДАЛКА, ЗАЩОТО ТРЪБИЧКИТЕ НЯМАТ НИКАКЪВ АВАНС И НЕ СТАВА С ИЗДЪРПВАНЕ!!! Благодаря на всички, които помогнаха!

П.П.: RS6 - така и не разбрах:
1-къде става връзката на въздуха от въздушният филтър с вакуум системата?
2-от Г-образните връзки тръгва дебел около 12мм маркуч, къде е снадката, за да премине в тръбичка с външно ф-4-5мм?!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 126 госта