проблеми с passat В3 температурен проблем
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Аз имам една теория, базирана на опита ми с таблото на джетата. Та там така показваше 110 градуса и тя. Проблема се реши с 1 съпротивление 10ина ома вързано последователно на кабела от датчика. Та теорията ми е, че нещо омеква пружината на уредчето и при правилно напрежение мърда повече. Пробвайте ако сте 100% сигурни че температурата в действителност е Ок да вържете коригиращ резистор. Щото пък много странно на пасата още първия датчик заспа безгрижно, чак такъв късмет да съм имал .. ако някой е с двойния датчик стария ми май го пазя и работи 100% - да пише лс да му го дам да пробва с него, изглежда ми оригиналния на колата и е от тези люксембургските ..
Поздрави.
Поздрави.
Последна промяна от dj_tuhla на Вто 01 апр 2008 19:30, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 10 дек 2007 16:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
истината за датчците
сички менте датчици показватедно и също щото вътре има прост резистор а не терморезистор
умно а-големи мишенници
успех
умно а-големи мишенници
успех
Какво да ви кажа и аз съм със подобне проблем!Колата / Б 3 - ABS / държи префектна температура когато е в движение и особенно на дълъг път 88-90 градуса,но щом влезна в задръстване и веднага ка4ва до 100-110 градуса!Сигурен съм 4е показва правилно таблото,перката се включва!Колата работи перфектно........не знам и аз какво да правя !Купил съм термостат от Ноември и се чудя дали ако го сменя ще подобра положението?Мисля да я зака4а на комп и да видиме там какво ще покаже .........Може би и при мен датчика лъже......
filiks написа:аре сега да ви питам на вашите PASSAT-и колко показва и според всички които следят форума и темата да кажат кое нормално и кое не за температурата питам
да ти кажа и аз имам подобен проблем с мойта В3-ка. РВ е двигателя.държи температура малко под 70 градуса.в гарада дига и до 100 и повече. и мен ме дразни обаче двигателя не прегрява а й като гледам колко има изписано по форума за този проблем, за смяна на датчици без подобрение, си го карам така.така че въпроса при тези ментелъци където се продават,имам предвид авточастите, е на лична преценка май.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
HEAD написа:Какво да ви кажа и аз съм със подобне проблем!Колата / Б 3 - ABS / държи префектна температура когато е в движение и особенно на дълъг път 88-90 градуса,но щом влезна в задръстване и веднага ка4ва до 100-110 градуса!
Много вероятно да не ти включва първа степен на перката на 95 градуса, а направо втора на 105. Провери го това че си е сериозно.
asenko написа:да ти кажа и аз имам подобен проблем с мойта В3-ка. РВ е двигателя.държи температура малко под 70 градуса.в гарада дига и до 100 и повече.
А ти пък колега си за термостат, ама 1000% - сегашния сигурно е заседнал в някакво полуотворено състояние.
Благодаря DJ .....аз също си мислех дали е възможно да не включва първа степен ,а направо 2-ра....В този случай датчика трябва да сменя нали за перката??Защото въпреки че ги вдига 110 почва да ги сваля явно като работи перката......и темпер.пада след известно време ,но не стои на 110 градуса като "нарисувана"
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Та теорията ми е, че нещо омеква пружината на уредчето и при правилно напрежение мърда повече.
Добре де , защо по еднакъв начин омеква тая пружина бе , джанъм Хубаво , омеква , ама като омекне и спре на 110 от там нанатък всичко е по старому ... демек е запазена относителната точност на показанието ... а освен това и моя е от тези с 4 извода .... сега зацепих , че има и от тези с многото датчици с този проблем , досега мислех , че е само за комбинираните .... а бе да върви по дяволите
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
HEAD написа:В този случай датчика трябва да сменя нали за перката??
Ами земаш един дебел кламер, правиш си П образен мост, откачаш куплунга за перката и почваш да вързваш маса (кафевия кабел) с другите два - ако и в двата случая върти - датчика, ако не върти едната степен вече гледаш по трасето - прекъснат кабел или самото моторче.
juve написа:... а освен това и моя е от тези с 4 извода ....
Имаш ЛС.
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пон 26 юни 2006 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Привет на всички Пасатаджии. Имах подобен проблем - датчици, термостати, прочистване на двигатела с охлаждащ агент, в който бях прибавил Комплексон - 3, изравнявах налягания с байпас, перки на охлаждащия радиятор вкл. и изкл., пълна диагностика на двигателя от жаковете до скоростния лост със лаптоп във Юнитрейд и т.н. Побърках се цели 3 месеца. Никой не може да открие какво става. Проблема го реши Владо от "Диана бат". Оказа се един лалък микро елемент в самата платка на таблото на спидометъра зад термометъра. Не знам какво е - теристор, резистор , съпротивление ли беше, но щом го смени с ново Пассата заспа. Ето и данните аот разпечатката на компютъра със сигнала от жака до скоростната кутия:
двигател - ААМ, вместимост - 1595 куб.см., мощност - 55 киловата, горивна система - J - инжекцион, Температура на охл. агент: 1-ви кръг вкл.перка на 87,5, а изкл. на 84,3 градуса, 2-ри кръг вкл. 98,8 изкл. перката на 95,2 градуса.
Преди две седмици ходих пак при Владо /след три години/ и направих тест на същото - всичко е бетон. Не са и мръднали нещата.
двигател - ААМ, вместимост - 1595 куб.см., мощност - 55 киловата, горивна система - J - инжекцион, Температура на охл. агент: 1-ви кръг вкл.перка на 87,5, а изкл. на 84,3 градуса, 2-ри кръг вкл. 98,8 изкл. перката на 95,2 градуса.
Преди две седмици ходих пак при Владо /след три години/ и направих тест на същото - всичко е бетон. Не са и мръднали нещата.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Bobsun Passatov написа:...Оказа се един лалък микро елемент в самата платка на таблото на спидометъра зад термометъра. Не знам какво е - теристор, резистор , съпротивление ли беше, но щом го смени с ново Пассата заспа.
Сигурно говориш за
filiks написа:...смених и прочутия стабилизатор на напрежение(ТАС 700 Y)...
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Чет 03 апр 2008 18:51
- Автомобил: Passat - 1992
- Двигател: ABS-1800cc3_ Mono_66kW
- Местоположение: София
Здравейте момчета!
Аз също карам Пасат В3 - 92г., двигател-ABS 1,8моноинжекция.
По темата искам да споделя и моето мнение, а и опит /доколкото го имам/.
Колата си е купихме декември 2002г. След седмица-две каране и аз забелязах /директно го загрях /при зимни условия температурата скочи над 110С//, за съществуването на този проблем. Започнах да дебя какво всъщност става с колата ми, не може парното едва да загрява въздуха в купето, а да ми показва 110С. Интересното при мен беше и това, че температурата изобщо не се задържаше на някаква конкретна стойност /както при Вас 70 или 110С/, а се стабилизираше където си поиска. След многото консултаций и четене на книги за пасати, замервания и т.н. смених термодатчика, подаващ данни към ЕБУ и контролния прибор на таблото, без резултат. След това реших, че проблема е в термостатния клапан /тъй като дори и при дълги пътувания, където реши да застане стрелката там и оставаше/, смених го и него /в новия термодатчика не се съмнявах, т.к. го взех оригинален/. Понеже реших да спестя някой BGN /голям идиотщина/ взех някакъв Френски термостат, груба грешка, наложи ми се да сменя и него /не можа да изкара и едно лято - блокира/.....накрая си купих "Мейле". Въпреки всичко проблема не ми се реши. Така с подменени датчици /температурния датчик за включване на вентилатора го смених също, оказа се че не включва първа степен/ и подменен термостат аз реших, че повече няма да му обръщам внимание. И така допреди няколко месеца...!!! Понеже карам на LPG не сипвам много бензин в резервоара, колкото да има за да паля сутрин и по студовете. Но преди няколко месеца ми предстоеше пътуване из страната затова реших да сипя повечко Н95 -50л. и добавка за прочистване на дюзата за моното, тогава забелязах, че и стрелката на часовниковия индикатор за нивото на бензина не показва вярно. Играе...?!? Ту показва празен резервоар, ту наполовинта пълен и т.н., но не да играе постоянно нагоре - надолу /като оборотомера/, а се позиционира за неопределен период от време. Накрая установих, че като друсне колата в няков дупка, стрелките на температурата и бензиномера си променят позицийте на отчитане. Пак четене, замерване и т.н.
Накрая при едно нощно тръгване, за да се прибирам от страната в къщи, се оказа че таблото с измервателните прибори не се осветява при включване на светлините на МПС-то. Побеснях... , 200км. без нормално осветление на приборите... /импровизирах, включих да ми светят лампите на задните врати/. Накрая отидох при един стар майстор-жичкаджия и след 20мин. работа от негова страна, проблема беше тотално разрешен.
Колеги пасатаджий, който има подобен проблем като моя, ако иска да има впредвид това:
На платката на контролните прибори, зад панела на оборотомера има един високо токов транзистор. В комбинацията от вибрацийте, сътресенията /от дупки/ и студеното време, припоя с който са запоени крачетата на на този транзистор се напуква и се получава студена спойка.
Поменя се съпротивлението и от там и моя проблем, мамк..... му.
Аз също карам Пасат В3 - 92г., двигател-ABS 1,8моноинжекция.
По темата искам да споделя и моето мнение, а и опит /доколкото го имам/.
Колата си е купихме декември 2002г. След седмица-две каране и аз забелязах /директно го загрях /при зимни условия температурата скочи над 110С//, за съществуването на този проблем. Започнах да дебя какво всъщност става с колата ми, не може парното едва да загрява въздуха в купето, а да ми показва 110С. Интересното при мен беше и това, че температурата изобщо не се задържаше на някаква конкретна стойност /както при Вас 70 или 110С/, а се стабилизираше където си поиска. След многото консултаций и четене на книги за пасати, замервания и т.н. смених термодатчика, подаващ данни към ЕБУ и контролния прибор на таблото, без резултат. След това реших, че проблема е в термостатния клапан /тъй като дори и при дълги пътувания, където реши да застане стрелката там и оставаше/, смених го и него /в новия термодатчика не се съмнявах, т.к. го взех оригинален/. Понеже реших да спестя някой BGN /голям идиотщина/ взех някакъв Френски термостат, груба грешка, наложи ми се да сменя и него /не можа да изкара и едно лято - блокира/.....накрая си купих "Мейле". Въпреки всичко проблема не ми се реши. Така с подменени датчици /температурния датчик за включване на вентилатора го смених също, оказа се че не включва първа степен/ и подменен термостат аз реших, че повече няма да му обръщам внимание. И така допреди няколко месеца...!!! Понеже карам на LPG не сипвам много бензин в резервоара, колкото да има за да паля сутрин и по студовете. Но преди няколко месеца ми предстоеше пътуване из страната затова реших да сипя повечко Н95 -50л. и добавка за прочистване на дюзата за моното, тогава забелязах, че и стрелката на часовниковия индикатор за нивото на бензина не показва вярно. Играе...?!? Ту показва празен резервоар, ту наполовинта пълен и т.н., но не да играе постоянно нагоре - надолу /като оборотомера/, а се позиционира за неопределен период от време. Накрая установих, че като друсне колата в няков дупка, стрелките на температурата и бензиномера си променят позицийте на отчитане. Пак четене, замерване и т.н.
Накрая при едно нощно тръгване, за да се прибирам от страната в къщи, се оказа че таблото с измервателните прибори не се осветява при включване на светлините на МПС-то. Побеснях... , 200км. без нормално осветление на приборите... /импровизирах, включих да ми светят лампите на задните врати/. Накрая отидох при един стар майстор-жичкаджия и след 20мин. работа от негова страна, проблема беше тотално разрешен.
Колеги пасатаджий, който има подобен проблем като моя, ако иска да има впредвид това:
На платката на контролните прибори, зад панела на оборотомера има един високо токов транзистор. В комбинацията от вибрацийте, сътресенията /от дупки/ и студеното време, припоя с който са запоени крачетата на на този транзистор се напуква и се получава студена спойка.
Поменя се съпротивлението и от там и моя проблем, мамк..... му.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 261 госта