капачка на разширителния съд

Техническа и сервизна информация за Passat
psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 09 апр 2008 14:22


Значи ти можеш да ме обиждаш а аз не а? :-) Изобщо много ме забавляваш с глупостите дето пишеш.


"предпазният клапан не е устройство, което създава и поддържа нялягане, а служи за да предотврати повишаване на налягането над опрделена стойност."

А какво става преди да се достигне определената стойност бе човек? Или това не е повишено налягане, понеже не ти изнася?

Ще отречеш ли че:
1. Водата при загряване си увеличава обема, съответно налягането в системата се повишава, понеже въпросния клапан е все още затворен?
2. Водата кипи при 100градуса (нормална температура за двигателя), освен ако налягането е по-високо от атмосферното?




А забеляза ли как сам си противоречиш:

Пишеш
"Това за 'цъфването', ако е плътно затворена е също пълна глупост."

Също си писал
"Капачката не може да бъде причина за получаване на високо налягане в охл. система, тя може да бъде причина за разрушаване на системата, ако предпазният клапан не сработи, това е! "

Е, кое от двете последно? :-)




Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Сря 09 апр 2008 14:39


Еи колеги стига сте се карали!
Сега заради моя проблем не е нужно да стават панаири.
Не е нужно да се оспорват физични закони процеси на кипене и тнт.
Да видим как да си оправя каляската , че без не я съм на никаде.Благодаря!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 09 апр 2008 15:11


Прав си разбира се.

Щом прегрява и при относително висока скорост (80), това означава че перката едва ли има вина - при такава скорост естествения въздушен поток е предостатъчен.

Лично аз залагам на термостат.

Когато ти загрее колата, пипни долния маркуч към радиатора - трябва да е горещ. Ако е студен или леко топъл - значи термостата не е отворил или е отворил съвсем малко.

Може и водна помпа да е, но по-малко вероятно. Газ има ли?


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Сря 09 апр 2008 16:19


Има газ.Водната помпа е чисто нова.
Долният маркуч е горещ но е по студен от горния макар и едвам долувимо.Колко трчбва да е горещ горния маркуч.
На моята на загрял двигател си задържам ръката за 10 - сек и почва много да пари а уреда отчита 100 например.
А на 100 няма да дава да го пипнеш.Нали така?
Значи някой по системата лъже и аз си мисля за таблото.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 09 апр 2008 16:43


Ами доста горещ трябва да е, но все пак не е като да бръкнеш директно във водата. Но явно не е затворен термостата щом и долния е горещ. Така че това отпада.

Възможно е да е уреда, ама откъде тая зависимост от скоростта която описваш?

Всъщност като се замисля.... Има и друг вариант но вече стават много догадки - ако термостата ти седи постоянно отворен, а датчика или уреда лъжат показвайки с 10-20 градуса повече от реалното може да се получи подобен ефект. Защото при постоянно отворен термостат температурата действително спада при висока скорост, съответно и показанията (дори да са грешни) ще спадат.

Абе добре ще е да установиш първо дали са достоверни показанията на уреда.

За газта питах, понеже при някой изпарители е възможно да влиза газ в антифриза (патил съм от това на предната ми кола). Охлаждането в такъв случай се влошава и колата прегрява. Но в такъв случай антифриза смърди на газ.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 09 апр 2008 22:14


хаха , за капачката ме развеселихте верно :wink: Ако се задълбочим - капачката наистина е херметична до достигане на работно налягане НАД нормално изчислено /допустимото ...след това престава да е такава .... обаче самата капачка е предпазен инструмент и наистина не прави налягане :D


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Чет 10 апр 2008 8:14


Добро утро!
Благодаря ви за отговорите.
Започвам с термостата - според мен работи.Това е така защото сам пробвал на студен двигател първо стопля горния маркуч и постепенно започва да се стопля и долния.
Какво остава:Датчика за температурата е на 1 месец.
Не ми го побира главата:има охладителна течност , има нова водна помпа и пак перката се включва ВИНАГИ като спра и згася двигателя.
Освен да е датчика на радиатора или повредено табло или и а не знам.То друго не остана да *** тая охл.система!
Ами има две гумени престилки зад радиатора те пък за какво са?


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Чет 10 апр 2008 8:37


psstv18rp написа:Ами доста горещ трябва да е, но все пак не е като да бръкнеш директно във водата. Но явно не е затворен термостата щом и долния е горещ. Така че това отпада.

Възможно е да е уреда, ама откъде тая зависимост от скоростта която описваш?

Всъщност като се замисля.... Има и друг вариант но вече стават много догадки - ако термостата ти седи постоянно отворен, а датчика или уреда лъжат показвайки с 10-20 градуса повече от реалното може да се получи подобен ефект. Защото при постоянно отворен термостат температурата действително спада при висока скорост, съответно и показанията (дори да са грешни) ще спадат.

Абе добре ще е да установиш първо дали са достоверни показанията на уреда.

За газта питах, понеже при някой изпарители е възможно да влиза газ в антифриза (патил съм от това на предната ми кола). Охлаждането в такъв случай се влошава и колата прегрява. Но в такъв случай антифриза смърди на газ.



Ето прочети темата: http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... sc&start=0

Няма какво повече да ти кажа, липсата на основни познания и склонността ти към 'битови примери' утрепаха дискусията.

Колега Стояне, прочети и ти темата от линка, може да ти помогне да се ориентираш, щом си решил сам да се оправяш с проблема.

Успех


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Чет 10 апр 2008 8:48


stoyan0264 написа:Добро утро!
....

Ако имаш възможност измери си температурата в охладителната система и виж дали има разлика с показанията на таблото. Поне ще се ориентираш къде да търсиш проблема


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 10 апр 2008 9:43


Що не престанете със заяжданията :?:
Странно, почти съм убеден, че и двамата мислите еднакво, но го казвате по различни начини и сега се заяждате за терминология!

А относно капачката: Тя е предпазен елемент и няма ниииищо общо с това дали вдига налягане мотора или не! Действа, ако вдигне МНОГО налягане
(И двамата се това казвате и вие!)


Потребителски аватар
RAD&KO
Мнения: 132
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 14:42
Автомобил: Passat Variant B3 [3A5 35I]
Двигател: PB 1990
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:

Мнениеот RAD&KO » Чет 10 апр 2008 10:01


Тони драснал съм и на Л.С.
Айде малко помощ от търсачката ...
И с молба да помагаме, а не да изпадаме в спорове. Капачки ....:shock
Стигне ли се до капачката, пиши го бегал - :oops :013: death
http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=85759&highlight=%F2%E5%F0%EC%EE%F1%F2%E0%F2
http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=86113&highlight=%F2%E5%F0%EC%EE%F1%F2%E0%F2
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=62516&highlight=%EC%E0%F0%EA%E0+%F2%E5%F0%EC%EE%F1%F2%E0%F2
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=34121&postdays=0&postorder=asc&highlight=%F2%E5%F0%EC%EE%F1%F2%E0%F2&start=0
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=27559&highlight=%F2%E5%F0%EC%EE%F1%F2%E0%F2
Чакаме резултати и се надявам положителни . :lol:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 10 апр 2008 10:17


Що бе забавно е. Това че колегата се връзва толкова много на шегичките за час по физика не е мой проблем. :-)

Клапана на капачката между другото отваря на 1.4 атм.
При това налягане точката на кипене на водата грубо е някъде към 110градуса поне (мързи ме да търся формули, някой ако иска - да сметне точно). Дали е случайно а? :-)

Това което аз твърдя е че водата не кипи именно заради повишено налягане в системата, а това се постига (не постоянно разбира се!) именно от този клапан. Това че има и предпазна функция е друга тема, и никой не го отрича - още в първия пост съм писал че ако системата е затворена може да цъфне, което също кой-знае защо бе обявено за глупост. :-)

Дали да не подразня колегата-учЕн с още един "битов пример" - тенджера под налягане? :-)

Прост въпрос - ако това което съм писал не е вярно, защо водата в системата не кипи при 105 градуса примерно, отчитайки че това е температурата на включване на 2-рата степен на вентилатора - т.е. случва се нерядко?


П.С. Гледам в другата тема сам си писал че "(системата работи при налягане, по-високо от атмносферното, " - за какво спорим тогава???

Това че предпочиташ високопарен научно-подобен стил на писане, който аз презирам ли е причината за споровете? :-)

Последна промяна от psstv18rp на Чет 10 апр 2008 10:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Чет 10 апр 2008 10:22


Ако всичко е наред да не би тогава да е заминала гарнитурата на главата и да изпуска газове в охладителната система и те като се смесят с течността да влошават охлаждането?
Има ли логика в тези мои разсъждения или не?
Как се разбира дали гарнитурата на главата е прецанкана?
Благодаря!


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Чет 10 апр 2008 11:03


psstv18rp написа:Що бе забавно е. Това че колегата се връзва толкова много на шегичките за час по физика не е мой проблем. :-)

Клапана на капачката между другото отваря на 1.4 атм.
При това налягане точката на кипене на водата грубо е някъде към 110градуса поне (мързи ме да търся формули, някой ако иска - да сметне точно). Дали е случайно а? :-)

Това което аз твърдя е че водата не кипи именно заради повишено налягане в системата, а това се постига (не постоянно разбира се!) именно от този клапан. Това че има и предпазна функция е друга тема, и никой не го отрича - още в първия пост съм писал че ако системата е затворена може да цъфне, което също кой-знае защо бе обявено за глупост. :-)

Дали да не подразня колегата-учЕн с още един "битов пример" - тенджера под налягане? :-)

Прост въпрос - ако това което съм писал не е вярно, защо водата в системата не кипи при 105 градуса примерно, отчитайки че това е температурата на включване на 2-рата степен на вентилатора - т.е. случва се нерядко?


П.С. Гледам в другата тема сам си писал че "(системата работи при налягане, по-високо от атмносферното, " - за какво спорим тогава???

Това че предпочиташ високопарен научно-подобен стил на писане, който аз презирам ли е причината за споровете? :-)


Пич, отговарям ти за последен път, (да не 'цапам' повече темата на колегата) защото няма никакво намерение да споря с теб, който твърдеше пълни тъпотии в началото, как системата 'дишала' и подобни непоръбени глупости, а сега се извъртя на 180 deg и ми обясняваш това, което от самото начало се опитвам да ти обясня.

Не се връзвам на 'шегите' ти за часовете по физика или както ти е приятно и удобно да наричаш неприличното си поведение, което е единствено следствие от това, че ти си написал меко казано глупави работи. И вместо да помислиш малко, единственият начин да се реаблитираш е да ме дискредитираш, за да омаловажиш моите забележки. Не ти се сърдя, нито връзвам, просто толкова можеш.

Спора не е заради предпочитанията ми към 'високопарният научно-подобен стил', а поради глупостите, които сега се чудиш как да замаскираш. Точният и конкретен изказ е особено важен, особено когато думите са единственото с което разполагаме, за да общуваме, нали си любител на примерите: ако аз ти кажа че си написал глупости за 'дишащата' система на пасата ти няма как да разбереш, че те смятам за най-компетентният човек на света, нали?

Сполай ти.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 10 апр 2008 11:25


Позицията ми не се е променила изобщо спрямо първия ми пост и това е повече от очевидно за всеки. Това че ти чак сега загряваш какво съм писал е твой проблем.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 54 госта