капачка на разширителния съд

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

капачка на разширителния съд

Мнениеот stoyan0264 » Сря 09 апр 2008 8:38


Здравейте колеги!
Имам такова едно тъпо питане относно охладителната система и нейното обезвъздушаване.
Игра е ли роля капачката на разширителния съд мамка и?
Трябва ли да има някакъв клапан там или не?
Според мен ако наистина системата е затворена трябва да има някатъв клапан за да може да се обезвъздушава.Например ако има възд.мехурчета да ги изкарва от там.
Моята капачка няма ни клапан ни ***!И от там си мисля че системата ми е пълна с въздух и не може да се обезвъздуши и за това да ми показва на таблото висока температаура !
Направо ми писна с тази кола чесно ви казвам!
Моля ако някой ми даде съвет по проблема!
Благодаря предварително.




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 09 апр 2008 9:08


Трябва да има клапан. Идеята на клапана е да поддържа повишено налягане в уредбата, за да не кипи водата. Без клапан при 100 градуса ще кипне. :-) Ако пък е плътно затворена, някъде ще се цъфне от налягането.
Отворчето през което "диша" уредбата доколкото си спомням е на казанчето отстрани, закрито от декоративната капачка - онази дето пише G11 на нея.


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8856
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Сря 09 апр 2008 9:12


без свястна капачка не знам въобще как се движиш и не си изкарал водата от някъде принудително....
сменяй с качествена, щото иначе ще видиш главата на двигателя свалена :idea:


stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот stanev11 » Сря 09 апр 2008 9:47


да,трябва да има клапанче,иначе все едно си затворил туба,така рискуваш да спукаш някое водно съединение и от там се сещаш за последствията


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Сря 09 апр 2008 10:19


От вътрешната долна старана на капачката има нещо но то за мен не действа защото резбата затваря плътно а от външната страна на капачката няма нищо и каво следва - през резбата не може да "диша" и пез горната страна пак значи тази капачка е някаква друга.
Ако можете да ме посъветвате каква да купя или са един вид само?
Благодаря.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Сря 09 апр 2008 12:52


Айдеее, пак се почнаха небивалиците, потресен съм, никой ли в тоя форум не чете бе, такива глупости са написани, че чак мен ме фаща срам, клапана държал налягане и тем подобни, клапан да имало. Ако клапана не 'държи' и сработва при по ниско налягане ще се лее охлаждаща течност на корем, а някой да е прочел такова нещо в поста на тоя дето пита, заблуждавате човека и го карате да се занимава с глупости, а него мотора му 'грее'.

Капачката има единствено и само предпазен клапан, който 'сработва' при повишаване на налягането в охладителната система над определна (опасна за системата) стойност. Капачката не може да бъде причина за получаване на високо налягане в охл. система, тя може да бъде причина за разрушаване на системата, ако предпазният клапан не сработи, това е!

Системата няма връзка с атмосферата, т.е. не 'диша', или както ви харесва да го наричате, тя е херметична, и по тоя въпрос толкова.

Самообезвъздушаването на системата се заключава в следното: 'въздухът (некондензиращите газове) се събират в горната част на разширителният съд', ако нивото на охлаждащата течност спадне под минимума е ясно какво се прави - долива се, това е!

Моят съвет е да отидеш при някой, който отбира от тези работи, инак има един тон теми точно по тоя въпрос, но сред тъпните ще ти е много трудно да се ориентираш какво да направиш.

Успех.

п.п. Към тези които щедро отговарят на въпроси, които не са им никак ясни, колеги някой може да си спраска колата, докато ви се връзва на акъла.

Последна промяна от Emo на Сря 09 апр 2008 13:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Сря 09 апр 2008 13:02


Благорарско!
И аз така си мисля ама да видим къде да отида.
Накрая ще сменя абсолютно всичко (датчици на радиатора и друдия на тройника , термостат , антифриз , таблото ако трябва) и ако тогава пак вдига такава температура ще разкарам цялата кола и ще си търся друга.
Това е за сега от мен и пак много благодаря на всички за съдействието.!


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Сря 09 апр 2008 13:07


psstv18rp написа:Отворчето през което "диша" уредбата доколкото си спомням е на казанчето отстрани, закрито от декоративната капачка - онази дето пише G11 на нея.



Диша, та се задъхва системата.

Ааааа не мога да се сдържа, това изби рибата.

п.п. Колега не се сърди, ама се опитай да осъзнаеш каква безобразна глупост си написал.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 09 апр 2008 13:30


И къде е по-точно глупостта?


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Сря 09 апр 2008 13:41


psstv18rp написа:Трябва да има клапан. Идеята на клапана е да поддържа повишено налягане в уредбата, за да не кипи водата. Без клапан при 100 градуса ще кипне. :-) Ако пък е плътно затворена, някъде ще се цъфне от налягането.
Отворчето през което "диша" уредбата доколкото си спомням е на казанчето отстрани, закрито от декоративната капачка - онази дето пише G11 на нея.



Идеята на клапана е да отври при повишаване на налягането над определена стойност, той не поддържа повишено налягане. Това, че ще кипне без клапан е безподобно глупаво твърдение, което показва липса на разбиране на смисъла и принципа на работа на предпазен клапан(баланс).

Това за 'цъфването', ако е плътно затворена е също пълна глупост.

А това за 'дишането' е върха, без коментар.



п.п. Не се заяждам, но целият ти пост е пълен абсурд, чак мен ме 'фаща срам. Повече няма да го коментирам, опитай да почетеш и да помислиш. Успех.


Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Сря 09 апр 2008 13:42


Аз не съм наясно с тези Пасати и за това може въпросите да ми изглеждат глуповати ама ми писна с тези температури.
Искам като тръгна на път да знам че температурата ще е нормална.А не докато карам със 100-120 да е добре а като намаля на 80 да вдига 100 градуса за градско да не говорим.
И ми е най интересно че карам си аз в града температурата се вдига спирам ислед 1 мин ми тругва тъпата перка(имам предвид 1 минута след изгасянето на двигателя).
Еи тва каква мизерия е не знам.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 09 апр 2008 13:45


Емо, сега видях първия ти пост, та се посмях на небивалици. Веселба.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Сря 09 апр 2008 13:49


psstv18rp написа:Емо, сега видях първия ти пост, та се посмях на небивалици. Веселба.


Ако имаш какво да кажеш - моля те да бъдеш конкретен, в противен случай: 'или се зяждаш, или въобще не осъзнаваш какво пишеш, или и двете'.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 09 апр 2008 13:50


"Това, че ще кипне без клапан е безподобно глупаво твърдение, което показва липса на разбиране на смисъла и принципа на работа на предпазен клапан(баланс)."

А твоето твърдение показва че си спал в часовете по физика в училище.
Айде обясни тогава защо ако отвориш капачката на загрял спрян двигател водата изригва?



"Това за 'цъфването', ако е плътно затворена е също пълна глупост."

Еми пробвай да затапиш твоята и я настъпи хубаво. После бегом за нов радиатор. :-)


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Сря 09 апр 2008 14:04


psstv18rp написа:"Това, че ще кипне без клапан е безподобно глупаво твърдение, което показва липса на разбиране на смисъла и принципа на работа на предпазен клапан(баланс)."

А твоето твърдение показва че си спал в часовете по физика в училище.
Айде обясни тогава защо ако отвориш капачката на загрял спрян двигател водата изригва?"


Айде да не ме обиждаш, ако обичаш, въздържай се за часовете по физика.
Аз няма какво да ти обяснявам, това което твърдя и ти очевидно не можеш да проумееш (или не искаш), е че:
предпазният клапан не е устройство, което създава и поддържа нялягане, а служи за да предотврати повишаване на налягането над опрделена стойност. Не е толкова трудно да се разбере.


psstv18rp написа:"Това за 'цъфването', ако е плътно затворена е също пълна глупост."

Еми пробвай да затапиш твоята и я настъпи хубаво. После бегом за нов радиатор. :-)


Това няма да го коментирам, очевидно не знаеш доста неща, включително и някои особености на автомобила който имаш честта да шофираш.

Хубаво е да прекратиш с безсмислените пререкания, преди да си демонстрирал още по-лош вкус и липса на познания.

п.п. Лошото е, че очевидно не осъзнаваш точно какви глупости пишеш, а още по-лошото е, че някой може да има лошия късмет да ти повярва и да си строши каляската. Мдаааа това е най-лошото.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy, nikivel и 71 госта