Въпрос за климатроник на В4

Техническа и сервизна информация за Passat
pdonev
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Въпрос за климатроник на В4

Мнениеот pdonev » Чет 17 апр 2008 7:07


Колеги, въпроса ми е: може ли да се ползва вентилацията на колата, без да работи компресора на климатроника, само да си духа от решетките като на кола без климатроник?
Първо: с цел да се пести мощност и гориво и
Второ: на моя Пасат му е изтекъл фреона (дано не е нещо по-сериозно) и компресора включва и работи без ефект, а ми казаха че не е добре, когато е без фреон да върти. Има ли някаква комбинация освен копчето OFF при което всичко спира? Колата ми е Пасат В4 - края на 94г. с CLIMATRONIK VW.




IvanZag
Мнения: 99
Регистриран на: Пон 18 фев 2008 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IvanZag » Чет 17 апр 2008 7:31


виж този линк дано ти свърши работа
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... light=econ


pdonev
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pdonev » Чет 17 апр 2008 8:23


Ами аз нямам копче: ECON ... няма ли друг начин да се спира компресора при по-старите модели ... или сложно ли е да се добави някакъв прекъсвач от техниците по климатици, така и така ще трябва да ходя да го зареждам, като намеря пари...


IvanZag
Мнения: 99
Регистриран на: Пон 18 фев 2008 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IvanZag » Чет 17 апр 2008 12:25


Точно това правят, слагат ключе за да изключват компресора ръчно. Щом ще ходиш да пълниш климатика ще ти кажат какво да прекъснеш.


kiro79
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 17 апр 2008 13:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kiro79 » Чет 17 апр 2008 14:28


здрасти, аз имам пасат В3 с климатроник и си сложих копче за спиране на компресора. трябва да видиш имаш ли ел клапан на една от трьбите на климатика които влизат кьм купето. От клапана излизат 4 кабела 2 сини и 2 червени. Ако го имаш това пиши и ще ти кажа какво да направиш.


ce
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 28 юли 2007 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ce » Сря 23 апр 2008 12:50


Аз сам с В4, може ли да се прекъснат жиците на компресора или трябва
да се пипне клапана. Не е само високия разход, след 15 години постоянна работа,компресора все пак има някакъв живот.Лагера на компресора със смяната е към 100лв,предишния собственик за 2 години двапати го е сменял.Така че не е зле да се спира компресора стига да не прецака електрониката.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 23 апр 2008 19:38


То за да се пуска компресора значи има фреон, защото в противен слуай това черното с четирите жици (което между другото се нарича пресостат) няма да позволи да се включи. То това прави - при по-ниско или по-високо налягане на фреона от някакви стойности прекъсва контакта между едната или другата двойка жици и компресора не може да се пусне. Предполагам именно на това се основава принципа на работа на ключето, за което говорят по-горе - един вид да лъже че няма фреон, не знам само дали не ошашква това самия ел. блок.

Та мисълта ми е, че проблема може да ти е другаде, например климатроника да не може да управлява клапата за топло/студено, да не ти работи датчика за температурата в купето и т.н. Също има там едно като оченце - зачисти го и можеш да погледнеш дали върви фреон когато работи компресора.

Писал съм в други теми телефона на един в София който може да ти помогне, ако не намериш пиши лс да ти го пусна.

Поздрави.


petkow
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот petkow » Чет 24 апр 2008 9:02


Не е полезно да се спира за дълго време компресорчето.Корозира шайбата на електромагнитния съединител,цилиндърчето,буталцето,клапачетата е добре да се размърдват от време на време.Дори и зимно време за няколко минути е добре да се пуска климатика.Но това е мое мнение....


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пет 25 апр 2008 6:52


Най-лесния начин за първо време е да измъкнеш буксата на ел.магнитния съединител която е на самия компресор и го спираш, само че не е много удобно ако искаш да го включваш от време на време :)


apostol
Мнения: 126
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 23:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот apostol » Пон 28 апр 2008 7:40


здравейте и от мен-рекох да споделя и аз опит,та по въпроса за климатрониците без копче "econ"-каквото и да прекъснете(може да спрете компресора),упр.блок ще си хване грешка и при следващо палене на автомобила климатроника ще мига 10 секунди преди да заработи-сигнал,че има записана грешка.някой беше писал да се изключи куплунга на електромагнитния съединител-така компресора няма да включи,но перките на радиатора ще си работят.тези климатроници са направени сами да определят кога да включва компресора-дори да се монтира прекъсвач,климатроника записва грешка веднага щом не успее да включи компресора.ако се притеснявате,че зимата ви включва компресора-включва го за малко и после го спира(в режим "auto")моето мнение е-не променяйте системата.аз съм поставял такъв прекъсвач,но не се отрази особенно на разхода на гориво.плюс това-по въпроса за лагера на шайбата-когато компресора е ИЗКЛЮЧЕН лагера се върти-помислете.дано съм бил полезен.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 236 госта