Колеги, въпроса ми е: може ли да се ползва вентилацията на колата, без да работи компресора на климатроника, само да си духа от решетките като на кола без климатроник?
Първо: с цел да се пести мощност и гориво и
Второ: на моя Пасат му е изтекъл фреона (дано не е нещо по-сериозно) и компресора включва и работи без ефект, а ми казаха че не е добре, когато е без фреон да върти. Има ли някаква комбинация освен копчето OFF при което всичко спира? Колата ми е Пасат В4 - края на 94г. с CLIMATRONIK VW.
Въпрос за климатроник на В4
Аз сам с В4, може ли да се прекъснат жиците на компресора или трябва
да се пипне клапана. Не е само високия разход, след 15 години постоянна работа,компресора все пак има някакъв живот.Лагера на компресора със смяната е към 100лв,предишния собственик за 2 години двапати го е сменял.Така че не е зле да се спира компресора стига да не прецака електрониката.
да се пипне клапана. Не е само високия разход, след 15 години постоянна работа,компресора все пак има някакъв живот.Лагера на компресора със смяната е към 100лв,предишния собственик за 2 години двапати го е сменял.Така че не е зле да се спира компресора стига да не прецака електрониката.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
То за да се пуска компресора значи има фреон, защото в противен слуай това черното с четирите жици (което между другото се нарича пресостат) няма да позволи да се включи. То това прави - при по-ниско или по-високо налягане на фреона от някакви стойности прекъсва контакта между едната или другата двойка жици и компресора не може да се пусне. Предполагам именно на това се основава принципа на работа на ключето, за което говорят по-горе - един вид да лъже че няма фреон, не знам само дали не ошашква това самия ел. блок.
Та мисълта ми е, че проблема може да ти е другаде, например климатроника да не може да управлява клапата за топло/студено, да не ти работи датчика за температурата в купето и т.н. Също има там едно като оченце - зачисти го и можеш да погледнеш дали върви фреон когато работи компресора.
Писал съм в други теми телефона на един в София който може да ти помогне, ако не намериш пиши лс да ти го пусна.
Поздрави.
Та мисълта ми е, че проблема може да ти е другаде, например климатроника да не може да управлява клапата за топло/студено, да не ти работи датчика за температурата в купето и т.н. Също има там едно като оченце - зачисти го и можеш да погледнеш дали върви фреон когато работи компресора.
Писал съм в други теми телефона на един в София който може да ти помогне, ако не намериш пиши лс да ти го пусна.
Поздрави.
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 23:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
здравейте и от мен-рекох да споделя и аз опит,та по въпроса за климатрониците без копче "econ"-каквото и да прекъснете(може да спрете компресора),упр.блок ще си хване грешка и при следващо палене на автомобила климатроника ще мига 10 секунди преди да заработи-сигнал,че има записана грешка.някой беше писал да се изключи куплунга на електромагнитния съединител-така компресора няма да включи,но перките на радиатора ще си работят.тези климатроници са направени сами да определят кога да включва компресора-дори да се монтира прекъсвач,климатроника записва грешка веднага щом не успее да включи компресора.ако се притеснявате,че зимата ви включва компресора-включва го за малко и после го спира(в режим "auto")моето мнение е-не променяйте системата.аз съм поставял такъв прекъсвач,но не се отрази особенно на разхода на гориво.плюс това-по въпроса за лагера на шайбата-когато компресора е ИЗКЛЮЧЕН лагера се върти-помислете.дано съм бил полезен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 236 госта