Днес се натъкнах на следната странност: Климатроника се поставя в положение Hi (т.е. да духа възможно най-топло) и с бутоните за управление на клапите за насочване на въздуха в купето се пуска да духа навякъде - в/у челното стъкло, средните въздушни отвори и на краката. Вентилатора усилен до max и ... върху челното стъкло и на краката почти не духа. Спирам обдухването от средните въздушни отвори и започва да духа на краката и на челното стъкло. Опита беше повторен при различни температури и различни скорости на вентилатора - резултат един и същ: в момента в който се включи обдухването на средните въздушни отвори при включено обдухване на краката (и/или на челното стъкло) въздушната струя в тази област (областта на краката и/или на челното стъкло) почти изчезва. Не е ли логично при зададено обдухване в средните въздушни отвори и на краката въздушната струя да е почти еднаква?
Компютъра на климатроника не е регистрирал никакви грешки, но да не би да има някакви натсройки на клапите...
Ще бъда благодарен ако някой колега сравни поведението на неговия климатроник и сподели. Интересува ме при включено духане надолу (в областта на краката) какво се случва като се включи да духа от средните въздушни отвори.
Странно поведение на CLIMAtronic в Passat B5
- MITKO_DVD
- Мнения: 6375
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Румба несъм 100% сигурен но мисля че неможе да духа на всякъде,единствено има две положения където духа на две места,а именно положение да духа на краката и на средните места и другото такова двойно положение е челно стъкло и крака комбинация,но на 3 места едновременно не съм виждал или поне не ми е направило впечатление.Като тази опция за челно стъкло и крака ти включва автоматично А/С дори да е изключен
Здрасти Мите и благодаря за включването (отдавна не сме се виждали и май е време да пием по едно).
ОК дори и да не може да духа навсякъде проблема е че включали средното обдухване (независимо дали комбинацията е средно-челно стъкло или средно-долу/крака) въздухопотока се насочва основно, само и единствено на средното духало, а дригия отвор (черно стъкло или долу/крака) почти отпада, т.е. почти не духа. Комбинацията челно стъкло-долу/крака работи перфектно...
ОК дори и да не може да духа навсякъде проблема е че включали средното обдухване (независимо дали комбинацията е средно-челно стъкло или средно-долу/крака) въздухопотока се насочва основно, само и единствено на средното духало, а дригия отвор (черно стъкло или долу/крака) почти отпада, т.е. почти не духа. Комбинацията челно стъкло-долу/крака работи перфектно...
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
румба, мисля че отговора е скрит в основен принцип на ОВ. потока е най силен там, където е най малкото съпротивление...
потока към сердните духалки е с най малко кривки и с най голям дебит. затова винаги от средните духа най яко при пуснати всички (само за духалките на таблото говоря!) те са най близо и с най малко съпротивление.
на джама и в краката има на места толкова голямо дроселиране по кюнците че ако пуснеш всичко едновременно, на практика убиваш джама и краката.
а ако пуснеш само тях без средата-те се разпределят що годе по равни-пак заради дебити и дросели...
трябва да разгледаш как са направени кюнците и веднага ще светнеш защо става така.
това става и на коли с ръчно настройване-ако подадеш да духа в средата и на краката (моя пасат го има като положение на клапите) в краката е много по слабо.
потока към сердните духалки е с най малко кривки и с най голям дебит. затова винаги от средните духа най яко при пуснати всички (само за духалките на таблото говоря!) те са най близо и с най малко съпротивление.
на джама и в краката има на места толкова голямо дроселиране по кюнците че ако пуснеш всичко едновременно, на практика убиваш джама и краката.
а ако пуснеш само тях без средата-те се разпределят що годе по равни-пак заради дебити и дросели...
трябва да разгледаш как са направени кюнците и веднага ще светнеш защо става така.
това става и на коли с ръчно настройване-ако подадеш да духа в средата и на краката (моя пасат го има като положение на клапите) в краката е много по слабо.
:да:vaskoto1 написа:...
Има много мъдрост в думите ти Васе. Не се бях замислял върху това, което казваш. Даже имам идея как да го проверя експериментално - ще пусна да духа в средата и долу и ще запуша отворите с ръчно регулируемите клапи за насочване/спиране на въздухопотока на централните духалки (и тези откъм страничните предни стъкла).
- MITKO_DVD
- Мнения: 6375
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Rumen написа:Здрасти Мите и благодаря за включването (отдавна не сме се виждали и май е време да пием по едно).
ОК дори и да не може да духа навсякъде проблема е че включали средното обдухване (независимо дали комбинацията е средно-челно стъкло или средно-долу/крака) въздухопотока се насочва основно, само и единствено на средното духало, а дригия отвор (черно стъкло или долу/крака) почти отпада, т.е. почти не духа. Комбинацията челно стъкло-долу/крака работи перфектно...
Rumba когат каеш аз съм винаги готов ,тъман кат се видим ше хвърла един поглед към тез клапи
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 257 госта