Температурата играе - термостат или?

Техническа и сервизна информация за Passat
aatanas
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Температурата играе - термостат или?

Мнениеот aatanas » Пон 16 юни 2008 17:24


Много изчетох , но не ми е ясно - трябва ли стрелката за температурата да показва 90 градуса и да не и влияе нищо или не. Това е според повечето от мненията.
При мен когато автомобилът е в движение ,стрелката е по - малко от 90 градуса 60 или 70 не мога да определя . Двигателя работи нормално и поддържа 1000-1100 оборота Обаче застоя ли се на светофар повече , или в задръстване отива и над 90 и почва едно тресене на двигателя ще излезе от коша. Перката на радиатора включва , но двигателя продължава да тресе здраво .
Дайте съвет от къде да тръгна - температурен датчик , термостат , или датчик на перката на радиатора или нещо друго.
Първите два елемента са сменяни - колко са читави не мога да кажа.

Автомобила е Пасат двигателя 2Е , 2.0 115 к.с.

Предварително Ви благодаря за съветите.




Потребителски аватар
ВидиМС
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 27 май 2008 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ВидиМС » Пон 16 юни 2008 17:52


Здр .колега тези обороти (1000-1100) според мен не са нормални (мисля макс 900 поне при мен е така) температурата никога не може да стои на 90гр. винаги се влияе .независимо дали термостата е нов или не. Тресенето според мен е от ниски обороти.Това се сещам за момента ако има нещо ново ще пиша.


aatanas
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aatanas » Пон 16 юни 2008 18:06


ВидиМС написа: Тресенето според мен е от ниски обороти.

Благодаря , за отговора.

След като загрее според мен повече от 90 градуса - оборотите падат под 800 и тогава почва да тресе . Като се включи перката оборотите падат още повече и тресенето продължава.

Искам съвети понеже доста мнения има , че като закове на 90 градуса не е нормално да се менят и температура и обороти . А при мен не е така.
Не знам дали е от значение , че колата има газ , но и на бенз е същото. На газ ми държи малко по-високи обороти отколкото на бензин , когато не е толкова загряла.


Потребителски аватар
ВидиМС
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 27 май 2008 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ВидиМС » Пон 16 юни 2008 19:51


Незнам аз лично не съм виждал винаги да е закована на 90.примерно карам от Шумен за Варна със 180 като спра след Мерцедес на светофара дига малко темп и после я оправя.а защо не си оправя оборотите може да е от много неща напр стъпковото моторче да не работи правилно .има писано много по тази тема потърси .дано успееш


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 16 юни 2008 22:53


Ако термостата работи добре, температурата не трябва да пада под 85 градуса. В задръствания може да се качи, но след включване на вентилатора трябва да падне. При мене нормалните обороти са 800. А тресенето и според мен е от ниските обороти. Защо падат толкова обаче не знам.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 18 юни 2008 12:43


Колега Атанас, има много изписано за температурата - коя е нормална и коя не е. Пусни търсачката и чети каквото си намерил.
И още нещо - не си написал никаква информация за автомобила си.По тази причина, за да не ви се налага да пишете винаги какъв ви е автомобила,кубатура, година и т.н.,научете се най-накрая и в профила си въведете информация за автомобила който карате, за да може когато задавате въпрос,всички да виждат тази информация под аватара. Погледни под моя аватар, погледни под аватарите на други колеги и ще видиш колко ясно,кратко и точно е описано всичко за автомобилите които караме.
Относно проблемът ти - трябва да ти стане ясно че дълго задържани температури под 85 и над 95 градуса не са нормални!!! Нормално е стрелката да се колебае между тези температури, а не да заковава точно на 90 и да не мърда.
Към колегата Winner25 - оборотите при моя Пасатко са също ниски - около 800, даже последно време започнаха да падат и на 780. Проблема съм го установил със сигурност от къде е - от лявата страна на моното има една графитна плочка с писти, която управлява дроселовата клапа, нарича се TPS.Тази никаква си плочица като нова е доста скъпа, а ако се купи втора употреба не се знае в какво състояние ще е. Затова от 4 години си карам така - с ниски обороти и не знам кога и дали въобще ще я сменя.Лошото е, че ниските обороти не могат да се регулират , в случая да се вдигнат , по абсолютно никакъв начин :( . Преди време в сервиза към който съм абониран ми споменаха, че тези обороти са много ниски за нормалното омасляването на двигателя, колко е вярно - не знам.Но със сигурност по-големите вибрации които се получават при тези обороти, може да станат причина за по бързата появата на други проблеми :(


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19564
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 18 юни 2008 13:52


Колега аатанас, при doctora оборотите наистина не могат да се барат, на на 2Е моторите може ;)
От винта на байпасния въздушен канал при дроселовата клапа. :idea: Трябва лееекичко да се развие.
Относно тази голяма амплитуда на температурата.... Може нещо термостата да се гъбарка, не знам. А може проблема да идва и от испарителя.


Потребителски аватар
RS6
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 17:58
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот RS6 » Сря 18 юни 2008 14:04


radotom написа:Колега аатанас, при doctora оборотите наистина не могат да се барат, на на 2Е моторите може ;)
От винта на байпасния въздушен канал при дроселовата клапа. :idea: Трябва лееекичко да се развие.
Относно тази голяма амплитуда на температурата.... Може нещо термостата да се гъбарка, не знам. А може проблема да идва и от испарителя.


Може и от едно друго място. :wink: На края на жилото на газта при дросела има една пластинка, която служи като контра на жилото (на кожуха) и тя може да се слага на различни позиции и така да доопъва жилото- респективно да се вдигат или свалят оборотите на празен ход.

А относно температурата, залагам на термостат - най-вероятно постоянно отворен.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 18 юни 2008 14:06


Хайде и аз да кажа някое п редположенийце... и аз на всяко гърне гърне мерудия.... :wink:
Мисля,че колата плаче за реглаж на характеристиките на горивовъздушната смес в съответствие с работната температура....говоря принципно защото не съм запознат в детайли с 2Е....просто описанието е много характерно..
Аз бих направил следното:
1.Измерване на реалната температура на антифриза и скъпоставяне с данните
2.Температурен датичк на всмуквания въздух,дебитомер????
3.Ако е източван антифриза и ако изпарителят е прекалено високо....забрави за самообезвъздушаване(само като хипотеза)
Абе с две думи.....иди на декодер и Елкон вместо да гадаеш...
А специално за doctorа.....ако има част втора употреба за която да си оптимално убеден,че е добра това е именно TPS!!!! Проверката за годност е простичка и елементарна...гледаш пистите и внимаваш да не са издраскани особено в краищата....гладки ли са пиститеч(е относително разбира се!).....карай със здраве!Така,че приятелю doctorа ,ако ТПС-а ти е за смяна - сменяй без да се колебаеш(цена от 30-50 лв втора ръка-изкарва минимум 250 000 км)....там има друг проблем -настройката на новомонтирания ТПС-ей там е тънкостта!!!!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 18 юни 2008 14:15


Много благодаря за съветите joker. Не вярвах че втора употреба TPS може да изкара толкова километри. 30-50 лв се прежалват. А има ли разлика между TPS-те на В3 и В4?
Настройката, предполагам че става дума за софтуерна настройка, ще ми я направи човека който откри че тази плочка е проблема за ниските обороти?!
Колега RS6 , пробвах да вдигна оборотите по описания от теб начин, но колата или загасваше или се давеше и после трудно палеше.Всъщност не съм сигурен дали се е давила, защото когато се дръпне малко жилото се отваря дроселовата клапа и в този случай може би засмуква много въздух


Потребителски аватар
RS6
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 17:58
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот RS6 » Сря 18 юни 2008 16:01


doktora написа:.....
Колега RS6 , пробвах да вдигна оборотите по описания от теб начин, но колата или загасваше или се давеше и после трудно палеше.Всъщност не съм сигурен дали се е давила, защото когато се дръпне малко жилото се отваря дроселовата клапа и в този случай може би засмуква много въздух


При мен става. Този начин е все едно си подаваш газ от педала. Няма разлика. Така че не би трябвало да ти се дави или нещо друго. За да се получава така при теб, сигурно има някаква причина. :roll:


Потребителски аватар
ВидиМС
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 27 май 2008 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ВидиМС » Сря 18 юни 2008 17:00


аатанас не те съветвам да вдигаш оборотите от горе упоменатата пластинка. на 2Е както пище по горе може да ги вдигнеш от винтчето над дросела. ако го направиш от пластинката според мен ще имаш завишен разход на гориво. нямаш ли на изпарителя винт за ниските. ако да опитай от там. аз така се справям с моя 2Е


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Сря 18 юни 2008 17:14


Значи 800 обмин са малко за празен ход? Аз си мислех че са добре. Двигателя ми работи гладко, не тресе. :roll:
И колегата joker ако може да каже нещо повече за тази настройка на тпс-а, че на един голф сменяхме и всичко се оправи но за 3-4 дена и после пак се прояви проблема.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 19 юни 2008 9:22


RS6 написа:При мен става. Този начин е все едно си подаваш газ от педала. Няма разлика. Така че не би трябвало да ти се дави или нещо друго. За да се получава така при теб, сигурно има някаква причина. :roll:

Не мога да се сетя в момента какво точно беше станало, но знам че го пробвах този метод и имаше проблеми. И май тези проблеми бяха по-големи при паленето, защото като се премести пластината, дроселовата клапа остава леко отворена и трудно палеше.Сещам се че прехвърлянето на един зъб с пластината беше много и ми се искаше да я преместя само с половин зъб, но уви ...
Колега ВидиМС кажи защо се вдига разхода като се премести пластината?Предполагам че заради по високите обороти ( при мен се вдигнаха на 1000-1100 ) , но може би и заради още нещо?! Аз също карам на газ, но колкото и да съм въртял врътката за празния ход на изпарителя (BRC) , файда няма :( :roll:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 19 юни 2008 13:55


Winner25 написа:Значи 800 обмин са малко за празен ход? Аз си мислех че са добре. Двигателя ми работи гладко, не тресе. :roll:
И колегата joker ако може да каже нещо повече за тази настройка на тпс-а, че на един голф сменяхме и всичко се оправи но за 3-4 дена и после пак се прояви проблема.

ТПС-а се настройва на ГРАДУСИ на завъртане(четири закрепващи винта се разхлабват и ТПС се плъзга по полуокръжността....мерят се градусите).....има специален прибор който черз два електрода допрени на клемореда отчита градусите...но това се прави само от професионалисти......аз това само го гледах и никога не съм го правил...просто нямам такъв прибор(който си беше доста обемист междувпрочем)...НЕ Е ЗА В КЪЩИ ТАЗИ РАБОТА!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта