Какво ми се случи днес!

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Какво ми се случи днес!

Мнениеот basata-user » Нед 09 дек 2012 21:31


Прекарах студентския празник в Смолян и днес като си тръгнахме за Сандански през Доспат ,при изкачването на участъка Смолян - с.Стойките пътя беше страшна киша около 10-15см ,по едно време колата AUDI A4 AVANT започна да забива муцуната :| викам си ся пак ко стана. Слизам, гледам отдолу и какво да видя, през дупките на кората влизало киша :| корите издути и се влачат по земята, нито мога да ги сваля, нито да вдигна колата на крик в стръмното. В багажника имах четка за почистване на сняг взех я и с нея започнах да ръчкам снега .оставих мотора да работи през това време за да топи снега.След половин часова борба потеглих с увисналите кори към Девин, за да почистим снега в някой работещ сервиз и да свалим остатъците от корите.Сега съм без кори но знам че е хубаво да са си на мястото какво може да се предприеме, за да не стават такива изненади повече, че въобще не е приятно да лежиш под колата в снега след тежка вечер 8)




Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11160
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Какво ми се случи днес!

Мнениеот brabus » Нед 09 дек 2012 22:31


Sir T написа:След като вчера за пореден път попилях поредната кора под колата се замислих защо по дяволите карам Audi A4 Avant quattro S-line? На пръв поглед всичко изглежда чудесно - колата е много красива, въпреки че е на възраст. Единственият жълт Imola Yellow B6 Avant в Бг (до колкото ми е известно). Гледам си я като писано яйце и е в перфектно състояние. През годината ползата от S окачването и 18 цоловите Michelin Pilot Sport са на лице - влиза и излиза! с покъртителни скорости от завои. Управлението е чудесно, малко тежка се усеща колата, но това е предимно защото е тежка. Харесвам тази кола много. През зимните месеци махам оригиналните 18-ски и слагам железни 16-ки с Dunlop SP Wintersport 3D и само потривам ръце за първия сняг. Тази година по традиция изчаках да навали, след това изчаках да изчистят, за да карам на равен сняг. Моментално се изстрелях към заснежени пътища и завои и още докато си закопчавах колана натиснах ESP off. Тук е момента, в който трябва да кажа една браво на quattro системата - ако на мокро е малко недозавиваща и честно казано ме изнервя на моменти, защото не се случват кой знае колко бързо нещата - то на сняг е просто безупречна. Крайно предсказуема, крайно контролируема. Единственият минус идва от нетолкова отзивчивия 2.5 V6 (180hp) мотор, когато на моменти ти трябва просто едно blip-ване на газта, за да донаместиш автомобила в идеалната му позиция ... Съчетан с tiptronic, мързеливия дизел се замисля, поразвърта турбо, придаде малко torque и той момента вече отминал. Затова малко или много трябва да си безгрешен. Хубавата новина е, че колата ти го позволява - жалеща и ясна като бял лист хартия. Подаваш - върви на една страна, връщаш спира, въртиш волана върви с вратите, връшащ газта и въртиш на другата страна прави камшик - мазен и плавен. До толкова е предсказуема, че преди няколко дни се усетих, че говоря по телефона с жена ми и същевременно си пързалях на една страна - няма как да не ти е кеф да го правиш. Всичко звучи чудесно, но тук идва лошата новина - съчетаниято от ниския автомобил, снега и родните условия могат да развалят хубавата ми история.
Миналата зима за първи път започнах да псувам дизайнерите на Audi, които от двете страни зад предните колела са оставили едни изключително подозрителни дупки в корите големи колкото юмрук. Ама точно зад гумите, където се образуват онези приятни огромни натрупвания от сняг, вледенявайки се всъщност се превръщат в камък. Този отвор позволява всичко нагоре да се набие със сняг и лед и да започне да отваря и останалите кори. Пътувам много активно в зимния сезон и този автомобил ми доставя удоволствие да го правя, до момента в който не ми висна дългата странична кора от шофьорската страна. За незапознатите от двете страни по дължина на купето между двете гуми успоредно на генерацията вървят две големи, дълги кори. Набита със сняг едната от тях увисна и трябваше да се принудя да я махна. Вкарах я в сервиза на BMW в Камор Ауто, където за ужас на всички посетители гордо стояха всички BMW-та и жълтото пате Яке по средата с виснала кора. Сега ще се наложи да погледна в лог-а на колата си, за да ви информирам колко струваше новата оригинална кора - момент ... така - 130 лв заедно с още някаква счупена кора. Не е драма - платих си я и си я смених. Въпроса бе, ако се беше случило някъде на пътя означаваше, че трябва да си запуша ушите, за да не чувам ужасните звуци идващи от под колата.
Бях почти забравил този случай и тази зима отново потривах ръце за сняг + моето quattro комби.. До вчера ... когато не чух зловещи тъпи звуци идващи от под колата. Коловозът не бе толкова висок, че да опира, но въпреки това нещо удряше отдолу. Спрях да погледна - разбира се поредния умно решение на инженерите от Audi.... Кората под мотора има два процепа за прилепване или охлаждане - Бог знае за какво са ... всъщност вече знам - да се пълнят със сняг! Тези два красиво отрязани отвора са се надънили със сняг и единия направо се е разпрал. Съдейки по височината или по-скоро липсата на просвет под автомобила, всичко назад е набухано със сняг. Поех си въздух и отидох да поръчам нова кора в русенския дилър на VW, който ми доставя части за моето Audi от Porsche BG. Разбира се кората е 290 лв... Поръчах си я, ще дойде и ще я сменя ... Застрахователят иска протокол от КАТ, че съм се метнал някъде в някоя дупка (евентуално трябва да намеря някой познат, за да не ми пишат акт без да съм виновен) и така да ми я платят. Понеже не мисля да ходя да чупя пръсти пред Милицията гледайки жално чичко Полицай да ми спести акт-а, ще си я платя като пич и ще си я сменя.
Пример номер 3 - крушките над регистрационния номер на комбито са поместени в две отделни "прозорчета" всяко захванато с винтче. Изгаря ти крушката, развиваш, сменяш, завиваш и газ. Да ама не! Изгаря ти крушката, спираш, вадиш отверка и разбираш че не можеш да го развиеш под прав ъгъл, защото товерката опира в номера и багажника. Съответно започваш да натискаш под ъгъл, когато съмнения за клеясалото винтче вече играят хоро в главата ти... Никакъв шанс да се развие това чудо. Не може и да се разпробие, защото отново не можеш да се центрира! Решението? Добър ден - Porsche BG? Значи ще искам две нови "прозорчета", защото трябва да го строша това, за да се оголи винтчето, да го развия с клещи или нещо друго и да си сменя тъпата крушка над номера. Нали знаете, че и за това се пишат актове и дори се спира от движение? Просто няма вариант да го смените на пътя, няма вариант да го смените и в сервиз .. пробвах и двата начина доста убедително! Моят майстор Румката не е от тези, които се отказват лесно - докара 184 вида инструменти на USAG и около 40 мин чопли.. Аз вече бях поръчал новите пластмаски...

Преди да съм ви отегчил с писания и размисли ... защо по дяволите ми е ниско A4 quattro зимата като са го проектирали за шофиране по улиците на Маями? Тук проблема не е в държавата, неизчистените пътища, коловозите и другите традиционни неразбории?! Карано на нормално количество сняг при извънградски условия резултата е същия? Набито със сняг по законите на физиката става и без да се правя на Nissan Patrol?! Кажете ми за какво ми е тази кола зимата по дяволите? Защото аз недоумявам. Отговора - в белите държави хората чистят не работи?! Пребивавам активно в белите държави, покрай работата ми често ходя по снежни курорти - е има и там сняг, колкото тук ... и там е така?! Audi quattro спонсориран спусканията от гигантски слалом, но май истинските пари идват от производителите на пластмаси за под автомобила, който делят кинтите с дизайнерите на марката?!

Не бе сериозно, за какво ми е тази кола зимата? За какво ми е S-line quattro Авди като не мога да мина 10 км на равен сняг с него ... Много ми харесва тази кола, но тази явно е Summer Edition?! Сега карам на жена ми Tiguan-а, а Audi-то стои в гаража и чака кори и светлина на регистрационния номер ... а навън вали сняг ... :(/>


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: Какво ми се случи днес!

Мнениеот basata-user » Нед 09 дек 2012 22:45


значи проблема е масов :shock ще се кара без кори зимата :?


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Какво ми се случи днес!

Мнениеот icoico » Пон 10 дек 2012 4:11


Има подмоторни кори менте на прилични пари без тези отвори :wink: Купих си такава преди доста време от SIGI tuning на Горубляне,нямам представа дали съществуват още...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Какво ми се случи днес!

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 10 дек 2012 6:28


Тънка ламаринка, самонарезни винтове /копчета за гипсокартон/, винтоверт и мисля се решават проблемите с дупките в корите.....


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Re: Какво ми се случи днес!

Мнениеот vasstop » Пон 10 дек 2012 10:31


Препоръчвам ти да се свържеш с този колега:

viewtopic.php?f=45&t=360328


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: Какво ми се случи днес!

Мнениеот basata-user » Вто 11 дек 2012 12:02


Вчера гледах пасат б5.5 отдолу е същата простотия с тези дупки така че колеги имате в предвид какво може да ви се случи ако минавате през висок сняг или киша :roll:


Потребителски аватар
Nafta
Мнения: 1752
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 13:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво ми се случи днес!

Мнениеот Nafta » Вто 11 дек 2012 12:36


А за какво са и не може ли за зимата да се запушат временно тези отвори?Ако са нещо за охлаждане, мисля при тези температури няма да има ядове..


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Какво ми се случи днес!

Мнениеот Милослав » Чет 13 дек 2012 13:33


Май на тъпия форд му изгоря помпата за водата на чистачките. След като замръзна лятната течност и снощи всичко по маркучите беше хрускащо, ся цял ден е на припек и никъв резултат.
Помпата не се чува грам. Може и още да е замръзнало нещо в казана под налятата вече зимна течност.
Аман, как не ми се разглобява в тоя студ ....


Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18715
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: Какво ми се случи днес!

Мнениеот hooligans » Чет 13 дек 2012 13:40


И при мен беше така, но нямаше и чистачки, оказа се изгорял бушон. 8)


Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Re: Какво ми се случи днес!

Мнениеот Stefan » Чет 13 дек 2012 15:04


Зимата срещам много хора изпаднали в този проблем :roll:



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта