Заместител на калчища?

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Съб 06 окт 2007 13:09


Тефлонова корда Loctite.Върши добра работа - доста по-добре от лентата и кълчища




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 06 окт 2007 17:29


оффтопик : колеги , повече "пафта " и поцинкована тръба няма да пипна ..... само cpvc и полипропилен му е майката ..... мързела е голяма работа , скоростта е в пъти по голяма , а качеството - нямам думи ( е сега то си зависи и от материалите де .. ) и от майстора също :wink:


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Съб 06 окт 2007 19:06


reinhard написа:Тефлонова корда Loctite.Върши добра работа - доста по-добре от лентата и кълчища



Тя става(кордата),обаче по добро от калчища няма.Щот калчищата се напояват и разсъхват и няма мърдане,докато тефлона тръгне ли няма спиране,и трябва да развиваш и газ наново.


Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Съб 06 окт 2007 19:10


Абе прав си донякъде обаче кордата позволява да връщаш назад,което си е придимство...


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Съб 06 окт 2007 19:14


reinhard написа:Абе прав си донякъде обаче кордата позволява да връщаш назад,което си е придимство...



Бе върнеш ли назад рано или късно пуска оттам.Но пък кордата е много удобна за кофти места за навиване защото по лесно се върти,а не затяга като калчищата.Другото добро е течния тефлон ама ако се наложи няма равиване после.Тъй че давай с калчища и тва е.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Съб 06 окт 2007 20:16


Ползвал съм и 4-те извесни уплътнители.

Калчища - най-старото ефикасно, но позволява ръждата по стоманените тръби и после трудно и проблемно развиване.

Тефлонова лента или P.T.F.E. лента - бива по маркова и разните му там турски и китайски дето прозират и трябва да развиеш цялата ролка за да уплътниш (ако е стоманена цолова резба с голям допуск, т.е. хлабина), ако е по-маркова е по-дебела и става по-бързо.

Кордата на loctite - Много добра и надеждна.Определено можеш да върнеш до половин оборот и няма да изпуска. Недостатъка е че е скъпа и резбата трябва да е с резки по оста на тръбата/фитинга.

Течния тефлон - много лесно и удобно нещо.За мизерни места няма заместител. Демонтажа става след загряване до доста висока температура. Ако ползваш само него не можеш да пуснеш в действие инсталацията веднага след зглобката - бавно стяга.

Когато искаме 100% надежност се ползва комбинация от уплатнители
Корда+течен тефлон
тефлонова лента+течен тефлон.

Моето мнение е че ако става въпрос за водна инсталация и гледаме съотношение цена и качество - най-доброто си остават калчищата, после тефлонова лента, корда и течен тефлон последно.

Информативно казвам цените на оделните уплътнители:
Калчища - 0.5 - 1 лв.
тефлонова лента - китайска(тънка) стотинки. Другата марковата дето я водят за газ до 6 лв.
Кордата около 18 лв.
Течния тефлон около 10 лв. - тук много зависи разфасовката.

faf4o написа:...

ако резбите са наръбени не изпуска - гаранция

Последна промяна от ANNIHILATOR на Съб 06 окт 2007 20:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Съб 06 окт 2007 20:16


santo_trafficante написа:
batmilko написа: туриш плюнка,
тя винаги в важна mhihi mhihi

:да: ... а пък, ако е със 100% "масленост" :wink:... темата ти е излишна... mhihi mhihi mhihi
.. извинвам се :oops:


Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот leavon » Съб 06 окт 2007 21:09


VW_forever написа:
santo_trafficante написа:
batmilko написа: туриш плюнка,
тя винаги в важна mhihi mhihi

:да: ... а пък, ако е със 100% "масленост" :wink:... темата ти е излишна... mhihi mhihi mhihi
.. извинвам се :oops:


Не забравяйте и сапуна отгоре...


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Съб 06 окт 2007 21:24


Осрахте на човека темата :)


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Нед 07 окт 2007 0:47


sashobas написа:Аз ползвам малко калчища а от горе тефлонова лента хем за по сигурно а и не се виждат калчищата те остават под тефлона.
Това направих и аз.Стана мозък...и плюнка естествено де...За съдействието ви :bowdown Взех да се питам,дали мога да задам въпрос,на който да остана без компетентен отговор.
:D



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта