Така, всичко започна на 02.08.2009 г. в 03.30 ч. тръгнахме от София за Прага. Пътувах с колата, но новата, т.е. Аудито. Да вмъкна за тези, които не знаят Ауди А4, 1.8 Т - 163 кс., куатро. Аз и жената, и един куфар. Нямахме много багаж като цяло. Вода, сандвичи, кафе бяхме приготвили от вкъщи.
Маршутът беше проверен през ВиаМишелин, а Ваското1 си даде и неговия Гармин на помощ
Влизането в Сърбия стана през Калотино, оттам към Ниш през Белград, Нови Сад и към унгарската граница. Тази отсечка е около 590 км като на три места има Путерани (платени магистрали). Първата е 8 евро, втората е 3 евро и последната (посока Унгария) е 4 евро. Ако човек си спазва ограниченията няма никакъв проблем с полиция. По магистралата ограничението е 120 км/ч и съм си позволявал само при изпреварване да вдигна над 140 км. Като цяло не мога да кажа, че съм бил светец, но не съм карал никъде с повече от 10 км/ч над ограничението.
Пътищата в Сърбия не са върха на сладоледа, но като цяло са доста по-добри от нашите. На много места има ремонти и безумното ограничение от 40 км/ч, което е хипер изнервящо, особено на връщане, когато зад теб са останали 1000 км пробег и 10 часа зад волана.
В Белград явно бяхме доста рано и не хванах час пик. Минава се през самия град. Имаше коли, но всички се движеха с ограничението и колоната си се движеше без никакво забавяне.
Някъде след Нови Сад заредих за първи път. Да кажа, че по целия път на отиване плащах навсякъде в евро. Със сигурност на бензиностанциите те маркират по дървен курс, но пък като те изцакат на чейнджбюрото с някоя комисионна или нещо подобно май пак е същото. Колата събра 38 л 95Н и платих 43 евро. Бензиностанцията беше OMV.
Към 10.30 ч. (вече местно време) пристигнахме на сръбско-унгарската граница. Бях във възторг, защото се движех по-бързо от предварителните ми сметки за необходимото време, а и поради факта, че няма много магистрали и средната скорост беше сравнително ниска Аудито даде уникалния разход за тази отсечка от 6.4 л/100км.
Но тук започна кошмарът. На вън беше 38 гр., а опашката от коли около 4 км. Повечето хора бяха изгасили двигателите и при малките предвижвания напред си бутаха колите. Реших, че един път съм тръгнал на почивка и в тази жега няма да мъча нито мен, нито жената. И така около 4 часа колата работеше постоянно и климатикът бълваше "пингвини". Причината беше в унгарските митничари. Като първа граница на ЕС проверяваха щателно всяка торба, сак и куфар. Търсят основно контрабандни цигари и алкохол. Разбирайте такива без бандерол.
Минахме. Доста изнеревен отидох да си купя винетка. Това става веднага след граничния пункт. Отстрани на пътя има много тип будки, в които си казваш номера на колата, периода и ти дават така наречената винетка, която представлява нещо като касов бон. Не се лепи никъде. Има камери по пътя, които снимат номера на колата и проверяват дали е платено за нея. 4 дневна винетка беше 8.50 евро.
Отново минах през бензиностанция, защото онзи 4 часов престой с работа на място си каза своето. Бензиностанцията в Унгария, да си призная не помня на коя верига беше, но 28 л. 95Н беше 34 евро. По-скъп бензин от Сърбия, но трябваше да свиквам вече с тези цени.
Унгарските пътища - личеше си, че съм влязъл в Европа. Аз лично нямах никакви забележки. Ясни маркировки, перфектни табели, да не говоря, че понятието дупка не успях да видя.
По протежение на много км човек може да се отгледа на много ветрогнератори и соларни батерии. Ще кажете и в Бг има. Да, има но са по-скоро мостра, а онези там "глупавите" инвестират и си ги ползват.
Като цяло почивките по целия път бяха само по "нужда" или за бензин/винетка.
Влязохме в Словакия. Бях забравил, че ЕС няма граници и даже като наближихме границата се притесних, че и тук ще си отвисим. Граничният пункт се разпознава само по празните караулки на митничарите и ограничението от 60 км/ч.
Бяхме в Словакия. Да ама от радост забравих да спра за винетка на така наречената граница.
Покарах си доста км докато видях бензиностанция. Тук ме изцакаха с курса на еврото, защото за 1-но месечна винетка за Чехия и 1-но седмична за Словакия си ме изцака с 20 евро, като реалната цена за този комплект е 9~10 евро. Не се нервирах, защото бях осигурил винетка са Чехия и това компенсира онези 10 евро. Майната им Това между другото е хубава практика. Макар и разделени държави (Чехия и Словакия) във всяка една от тях можеш да си купиш винетка за другата страна.
Подминахме Братислава и с ококорени очи се оглеждах за табелите за Бърно.
Вече започнах да се схващам на седалката. Не ми се спеше, но да си призная десният крак започна да ми изтръпва
И ооо да, Чехия!
Един тунел и се оказваш в друга държава. По нищо не можеш да разбереш, че си минал граница.
Започна да се свечерява. Наближаваше към 20.00 ч., а още бяхме малко преди Бърно.
Стъпих на магистралата. Тук ограниченията са като в Бг - 130 км/ч, но като гледах как карат чехите...май никой не падаше под 150 км/ч. Но умората, а и липсата на каквото и да е желание да се запознавам с местната полиция ме накара да си карам с 130~140 км/ч.
Тук бензинът си е скъп. 95Н е 30.5 чешки крони, като 25 крони са 1 евро или 1.22 евро за литър.
В 22.00 ч. или след близо 18 часа и точно 1365 км зад волана пристигнахме до крайната цел. Колата даде среден разход от 7.4 л/100 км като в този разход са и онези 4 часа на място.
Прага 6, Петрини. Невероятно красив затворен комплекс от жилищни сгради, с пешеходна зона между блоковете.
Парко места бол, а трамвая те сваля точно за 10 мин. до Храдчани - там са известните замъци, които се използат от правителството на Чехия.
Понеже все пак е автофорум ще ви покажа снимки предимно на коли и мотори, които направих по улиците на Прага. Да вметна, че градът е уникален. Има невероятен дух и кара човек да се чувства у дома. Поне аз като отида там се разтоварвам. Забравям за всички гадости и наистина почивам, независимо от 4~5 часовите преходки пеша по малките улички, разглеждайки забележителности или магазини.
Като цяло "тузарската" кола в Чехия се казва Порше. Не че не се карат Бентлита, Ферари и т.н. Видях сигурно над 10 Ауди RS6 (най-новото), доста Скайлайни и те от най-новите, предимно карани от жени.
Следки Абарт-чета.
Много мотори. Набляга се предимно на чопъри и ендурото на БМВ. Пистарките като цяло липсваха, но и тези които се караха как пък нямаше нито едно с подвит в калника номер, за да не може да се види от полицията!?
Масовият автопарк е Шкода. То друго не може и да се очаква де
На почит са Октавиите и Супърб. Така като гледах имам чувство, че средна възраст на колите е не повече от 5~6 години. Има и ВАГ-ове като Ауди
Както и нашата страст VW.
Я, тук в далечината се вижда и моето комби.
Атракцията е тези ретро кабриолети, които срещу около 2000 крони те разхождат и показват забележителностите в центъра на града.
Градският транспорт е ПЕРФЕКТЕН. Нарочно е с големи букви. Ако пише, че трамвая, рейса идва в 9.43, то наистина точно в толкова е на спирката. Един билет е 18 крони. Всички билети важат и за метрото. Може човек да си купи и билет от 26 крони, с който можеш и да се прехвърляш на друг рейс или трамвай в рамките на 50 мин (това по спомен).
Дано да ви е харесало до тук да станете съпричастни на моята лятна почивка. Надявам се, че е имало и поне малко полезна информация за тези, които смятат да пътуват с кола в тази посока.
Следва продължение за отскачането до Берлин - едни 350 км истински магистрали с препоръчителни скорост 130 км/ч, инък кой колкото може....
П.П. Забравих - трябва ви зелена карта към ГО.
София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
- KOKO ГЕОРГИЕВ
- Мнения: 1110
- Регистриран на: Вто 25 яну 2005 15:38
- Автомобил: AUDI A8 4.2 Quattro + FORD Galaxy
- Двигател: AUW 2001
- Местоположение: София
Re: София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
Иво, направо се просълзих като ти четох текста и гледах снимките защото точно преди 32 години пътувахме с родителите ми точно по този маршрут чак до Берлин и тогава само се строеше магистралата Ниш-Белград. Всичко останало беше двулентов път и вероятно тук-таме започнати магистрали, изключвайки тези в бившето ГДР останали от Хитлер. На връщане минахме през Полша и пак Чехословакия, Унгария и Югославия.
Относно проблема с различните видове монетни единици искам да Ви кажа, че има няколко софийски бюра които работята с много малък марж в курс купува и продава за валутите на държавите в Европа, които още не са приели еврото.
При интерес ще отговоря на л.с. за едно от тях, защото в противен случай може да се изтълкува поста ми, като реклама.
Относно проблема с различните видове монетни единици искам да Ви кажа, че има няколко софийски бюра които работята с много малък марж в курс купува и продава за валутите на държавите в Европа, които още не са приели еврото.
При интерес ще отговоря на л.с. за едно от тях, защото в противен случай може да се изтълкува поста ми, като реклама.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11160
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
И сега още малко разказче.
На 07.08.2009 г. тръгнахме от Прага за Берлин. На гости на мой приятел, който работи там.
Дистанцията е около 350 км, като не броя прехода в самия Берлин. Наистина е огромен град като територия.
На немските магистрали или известни като аутобан има само препоръчителна скорост 130 км/ч. Ако се налага се слагат допълнителни знаци за ограничения. Докато пътувах натам нямаше такова за скорост по-ниска от 120 км/ч. Обикновено светят на електронни табла (виждат се зад синята табела).
Така наречената граница:
В Германия попаднах на перфектната магистрала. Наистина не бях пътувал с кола извън Бг досега, но това което видях там като пътища е .... Абе видимо се забелязват виражите на завоите. Колата с 230 км/ч седи като залепена за настилката. Пиша настилка, защото на една част от маршута беше бетон, а не асфалт.
Отново ветрогенераторите.
Прости хора, не като нас умни, ама най-умните сме все ние.
На магистралата в продължение над 40 км успях да карам със скорост над 200 км/ч. Даже по Гармина на В1 имам моментна максимална скорост от 254 км/ч. Не вярвам изобщо, че е възможно да съм я постигнал, но настъпвах докрай.
Колата даде разход по бордкомпютър при този режим на каране 15~18 л/100 км. В зависимост от това дали не катерих някой баир с това темпо. През другото време си се возих с 160~180 км/ч.
От София тръгнах с ниво на маслото под средата на пръчката и шише с около 150~200 гр. за доливане. Повече такива грешки не правя!
При този стил на каране колата си "хапва" масло. На около 50 км преди Берлин светна лампата за ниво на маслото. Спрях, налях всичкото масло, което имах като бях оставил колата да работи на място, за да охлади турбината. Продължих до мястото на срещата с моя приятел. Това беше една бензиностанция на ESSO след IKEA на магистрала 117.
Там погледнах цената на бензина и маслото. И двете не ми харесаха. Бензинът беше 1.32 евро и това за нормал Н95, а масло синтетика 0W30 (каквото беше в колата ми) бяха обявили 26 евро за литър и то за марка, която никога не бях чувал. През това време колата си почина и проверих маслото - беше отишло малко над средата на щрихованата част на пръчката.
Дойде моя човек да ме вземе като ми носеше и еко стикер, който ви е необходим, за да можете да карате колите си в центровете на няколко големи градове в Германия. Скикерът струва 5 евро, а не 36 лв. колкото му искат тук в София в Технотест...
Говоря за зеления кръгал стикер
http://i931.photobucket.com/albums/ad15 ... 0278-1.jpg
Тръгнахме към българското посолство. Там работи моя приятел.
Тук е момента да кажа нещо много важно. Като карате в Германия много, ама много внимавайте с велосипедистите. Първо са много, с предимство са, особено като завивате надясно, а той продължава напред. Не дай си боже да не го видите. Може да стене много сложно от правна гледна точка дори само да сте го леко закачили и да няма и драскотина по човека. С предимство са и си го използват. Не могат да им мине и през ум, че колата ще им отнеме предимството. Другото нещо са рейсовете на градския транспорт. Като тръгват от спирка са с предимство пред потока автомобили идващи зад него.
Тук отнова се карат хубави коли
и странни
За почитателите на Лего
http://i516.photobucket.com/albums/u324 ... 120702.jpg
http://i516.photobucket.com/albums/u324 ... 120703.jpg
Като цяло огромен град с невероятни размери, както и сгради
http://i516.photobucket.com/albums/u324 ... 120709.jpg
Аквариум в хотел Радисън Берлин.
Асансьорът минава през него, но искат 20 евро за возене. Реших да си ги спестя.
http://i931.photobucket.com/albums/ad15 ... 130028.jpg
Това е Дойче Централ Банк. Архитектът й е проектирал и Джиндър и Фред (известна сграда в Прага).
Силата беше с нас...
http://i516.photobucket.com/albums/u324 ... 120752.jpg
Отново мотори и пак предимно чопъри
Моята слабост на пъпа на Берлин
Този май е чел за нашия проект!
На другия ден отидохме до АутоТейл и си купих масло Кастрол 0W30 за 14 евро за 1 литър. Така и не се наложи да доливам и седи неразпечатано в багажника и в момента. Ако някой ползва такова масло да му го дам за 10 лв.? Тия дни ще сменям масло, но ще е 5W40 8100 Motul. Отплеснах се.
Скокнахме до Потстдам, за да разгледаме замъка Сан Суси, да видим едни паркове и градини и да хапнем типична немска кухня.
Пред кръчмата беше тази хубавица.
В кръчмата едни гладни пилци ми изядоха картофената салата.
Още малко коли
А това е снимано на една и съща улица в рамките на 200 м.
Имах съмнения, че някъде раздават Поршета, но аз не съм разбрал.
Хем Клубман, хем и S
Новата "лудост" в сувенирния бизнес - Ампелман
http://i931.photobucket.com/albums/ad15 ... 130500.jpg
Приключвам. Само да добавя, че в Германия няма винетки за леки коли, магистралите са напълно фри ... абе комунизъм.
На 07.08.2009 г. тръгнахме от Прага за Берлин. На гости на мой приятел, който работи там.
Дистанцията е около 350 км, като не броя прехода в самия Берлин. Наистина е огромен град като територия.
На немските магистрали или известни като аутобан има само препоръчителна скорост 130 км/ч. Ако се налага се слагат допълнителни знаци за ограничения. Докато пътувах натам нямаше такова за скорост по-ниска от 120 км/ч. Обикновено светят на електронни табла (виждат се зад синята табела).
Така наречената граница:
В Германия попаднах на перфектната магистрала. Наистина не бях пътувал с кола извън Бг досега, но това което видях там като пътища е .... Абе видимо се забелязват виражите на завоите. Колата с 230 км/ч седи като залепена за настилката. Пиша настилка, защото на една част от маршута беше бетон, а не асфалт.
Отново ветрогенераторите.
Прости хора, не като нас умни, ама най-умните сме все ние.
На магистралата в продължение над 40 км успях да карам със скорост над 200 км/ч. Даже по Гармина на В1 имам моментна максимална скорост от 254 км/ч. Не вярвам изобщо, че е възможно да съм я постигнал, но настъпвах докрай.
Колата даде разход по бордкомпютър при този режим на каране 15~18 л/100 км. В зависимост от това дали не катерих някой баир с това темпо. През другото време си се возих с 160~180 км/ч.
От София тръгнах с ниво на маслото под средата на пръчката и шише с около 150~200 гр. за доливане. Повече такива грешки не правя!
При този стил на каране колата си "хапва" масло. На около 50 км преди Берлин светна лампата за ниво на маслото. Спрях, налях всичкото масло, което имах като бях оставил колата да работи на място, за да охлади турбината. Продължих до мястото на срещата с моя приятел. Това беше една бензиностанция на ESSO след IKEA на магистрала 117.
Там погледнах цената на бензина и маслото. И двете не ми харесаха. Бензинът беше 1.32 евро и това за нормал Н95, а масло синтетика 0W30 (каквото беше в колата ми) бяха обявили 26 евро за литър и то за марка, която никога не бях чувал. През това време колата си почина и проверих маслото - беше отишло малко над средата на щрихованата част на пръчката.
Дойде моя човек да ме вземе като ми носеше и еко стикер, който ви е необходим, за да можете да карате колите си в центровете на няколко големи градове в Германия. Скикерът струва 5 евро, а не 36 лв. колкото му искат тук в София в Технотест...
Говоря за зеления кръгал стикер
http://i931.photobucket.com/albums/ad15 ... 0278-1.jpg
Тръгнахме към българското посолство. Там работи моя приятел.
Тук е момента да кажа нещо много важно. Като карате в Германия много, ама много внимавайте с велосипедистите. Първо са много, с предимство са, особено като завивате надясно, а той продължава напред. Не дай си боже да не го видите. Може да стене много сложно от правна гледна точка дори само да сте го леко закачили и да няма и драскотина по човека. С предимство са и си го използват. Не могат да им мине и през ум, че колата ще им отнеме предимството. Другото нещо са рейсовете на градския транспорт. Като тръгват от спирка са с предимство пред потока автомобили идващи зад него.
Тук отнова се карат хубави коли
и странни
За почитателите на Лего
http://i516.photobucket.com/albums/u324 ... 120702.jpg
http://i516.photobucket.com/albums/u324 ... 120703.jpg
Като цяло огромен град с невероятни размери, както и сгради
http://i516.photobucket.com/albums/u324 ... 120709.jpg
Аквариум в хотел Радисън Берлин.
Асансьорът минава през него, но искат 20 евро за возене. Реших да си ги спестя.
http://i931.photobucket.com/albums/ad15 ... 130028.jpg
Това е Дойче Централ Банк. Архитектът й е проектирал и Джиндър и Фред (известна сграда в Прага).
Силата беше с нас...
http://i516.photobucket.com/albums/u324 ... 120752.jpg
Отново мотори и пак предимно чопъри
Моята слабост на пъпа на Берлин
Този май е чел за нашия проект!
На другия ден отидохме до АутоТейл и си купих масло Кастрол 0W30 за 14 евро за 1 литър. Така и не се наложи да доливам и седи неразпечатано в багажника и в момента. Ако някой ползва такова масло да му го дам за 10 лв.? Тия дни ще сменям масло, но ще е 5W40 8100 Motul. Отплеснах се.
Скокнахме до Потстдам, за да разгледаме замъка Сан Суси, да видим едни паркове и градини и да хапнем типична немска кухня.
Пред кръчмата беше тази хубавица.
В кръчмата едни гладни пилци ми изядоха картофената салата.
Още малко коли
А това е снимано на една и съща улица в рамките на 200 м.
Имах съмнения, че някъде раздават Поршета, но аз не съм разбрал.
Хем Клубман, хем и S
Новата "лудост" в сувенирния бизнес - Ампелман
http://i931.photobucket.com/albums/ad15 ... 130500.jpg
Приключвам. Само да добавя, че в Германия няма винетки за леки коли, магистралите са напълно фри ... абе комунизъм.
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7957
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
Барбус ... с 254
- yarek
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:41
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Габрово - Daugavpils
Re: София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
страхотно изживяване - патуване с кола .... 2007 ходих до Испания, след това щях да вземам още няколко почивни дена ... ама като цяло е супер!!! ще споделиш ли колко ти излези екскурзията?
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11160
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
Ами доста сложен въпрос.
Ще кажа, но с доста уговорки. Значи за всичките 13 дни, които бяхме в Прага и в Берлин не сме плащали спане. А това е огромен разход.
Път - не съм го смятал, защото в Чехия обикалях много с колата и в самата Прага, ходих до един град Мелник (да като нашия ) на около 30 км от Прага, до друг град Чешки Крумлов на около 180 км от Прага. Но да кажем, че съм навъртял общо 3823 км. според навигацията. Среден разход 7.4 на 100 км, та това са преблизително 280 л бензин. По средна цена от 1.2 евро за литър прави около 340 евро за бензин. Миналата година дадохме повече за самолетни билети за двама и то само за София - Прага - София - 720 лв. и то с лоукост (SkyEurope).
Винетки и магистрали (Сърбия) 72 евро.
Храната.
Чехия - 1 евро е 25 крони. 1 лв е 12.4 крони.
Понеже в Прага бяхме на гости на лелята на жена ми. Тя живее и работи там от 1994 г. и има самостоятелен апартамент. Сутрин обилна закуска, напазарувана от местната Била. Цените са 1:1 като в Бг. Да не кажа, че някои неща са и по-евтини. Примерно перфектна шунка 140 крони за кг. Това ще рече малко над 11 лв. Месото и то е около 11~12 лв. за кг. Бутилка Кола (2 л.) е 35 крони или 2.75 лв. Бирата (500 мл) в бутилка е около 2~2.50 лв. Това е цената с бутилката. После можеш да я върнеш. Говоря за хубавата - Козел или Крушовица. Има и по-евтини.
Обяд навън в кръчма, стига да не е в идеален център на площада пред часовника, основно ястие е около 200 крони или 15~16 лв. Бирата (наливна) 0.5 л. е 3~4 лв., кафе с кола около 5~8 лв. Е има и по-скъпи де. Супер вкусен, нещо като нашите хот-дог, но с уникална наденица + кола 0.5 л е 80 крони в центъра на Прага. Това като цяло са цените. Билет за градския транспорт е 18 крони или около 1,50 лв. Та през деня или някой домашен сандвич на пейка в някой парк или нещо на крак тип хот-дог. Вечер или домашно приготвена вечеря или кръчма. Цените вече са ти ясни.
В Германия вече си е скъпо. Най-обикновенна квартална кръчма, такава на тротоара пред блока примерно - основните ястия започват от 15~20 евро. Бира (0,5 л.) е поне 2,5~3 евро. Кафето - 2~3 евро, колата на места е по-скъпа от бирата. Но там бяхме само 3 дни и оцеляхме финансово.
Ако пушиш и купуваш цигари от там, независимо дали Чехия или Германия, под 8 лв за кутия няма как да минеш, та даже и нагоре.
И в Чехия и в Германия харчлък за сувенири, подаръци и дрехи около 500~600 лв. Примерно Бата обувки, мъжки, официални си взех за 1000 крони, което е под 100 лв. Тук в София в същия магазин са над 150 лв. и мога само да мечтая за "намаление".
Та с всички тези пояснения общо аз и жената похарчихме около 1200 евро. за тези близо две седмици - от 02.08. до 14.08.2009 г.
Ще кажа, но с доста уговорки. Значи за всичките 13 дни, които бяхме в Прага и в Берлин не сме плащали спане. А това е огромен разход.
Път - не съм го смятал, защото в Чехия обикалях много с колата и в самата Прага, ходих до един град Мелник (да като нашия ) на около 30 км от Прага, до друг град Чешки Крумлов на около 180 км от Прага. Но да кажем, че съм навъртял общо 3823 км. според навигацията. Среден разход 7.4 на 100 км, та това са преблизително 280 л бензин. По средна цена от 1.2 евро за литър прави около 340 евро за бензин. Миналата година дадохме повече за самолетни билети за двама и то само за София - Прага - София - 720 лв. и то с лоукост (SkyEurope).
Винетки и магистрали (Сърбия) 72 евро.
Храната.
Чехия - 1 евро е 25 крони. 1 лв е 12.4 крони.
Понеже в Прага бяхме на гости на лелята на жена ми. Тя живее и работи там от 1994 г. и има самостоятелен апартамент. Сутрин обилна закуска, напазарувана от местната Била. Цените са 1:1 като в Бг. Да не кажа, че някои неща са и по-евтини. Примерно перфектна шунка 140 крони за кг. Това ще рече малко над 11 лв. Месото и то е около 11~12 лв. за кг. Бутилка Кола (2 л.) е 35 крони или 2.75 лв. Бирата (500 мл) в бутилка е около 2~2.50 лв. Това е цената с бутилката. После можеш да я върнеш. Говоря за хубавата - Козел или Крушовица. Има и по-евтини.
Обяд навън в кръчма, стига да не е в идеален център на площада пред часовника, основно ястие е около 200 крони или 15~16 лв. Бирата (наливна) 0.5 л. е 3~4 лв., кафе с кола около 5~8 лв. Е има и по-скъпи де. Супер вкусен, нещо като нашите хот-дог, но с уникална наденица + кола 0.5 л е 80 крони в центъра на Прага. Това като цяло са цените. Билет за градския транспорт е 18 крони или около 1,50 лв. Та през деня или някой домашен сандвич на пейка в някой парк или нещо на крак тип хот-дог. Вечер или домашно приготвена вечеря или кръчма. Цените вече са ти ясни.
В Германия вече си е скъпо. Най-обикновенна квартална кръчма, такава на тротоара пред блока примерно - основните ястия започват от 15~20 евро. Бира (0,5 л.) е поне 2,5~3 евро. Кафето - 2~3 евро, колата на места е по-скъпа от бирата. Но там бяхме само 3 дни и оцеляхме финансово.
Ако пушиш и купуваш цигари от там, независимо дали Чехия или Германия, под 8 лв за кутия няма как да минеш, та даже и нагоре.
И в Чехия и в Германия харчлък за сувенири, подаръци и дрехи около 500~600 лв. Примерно Бата обувки, мъжки, официални си взех за 1000 крони, което е под 100 лв. Тук в София в същия магазин са над 150 лв. и мога само да мечтая за "намаление".
Та с всички тези пояснения общо аз и жената похарчихме около 1200 евро. за тези близо две седмици - от 02.08. до 14.08.2009 г.
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16285
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
страхотен и полезен разказ тип пътепис
миналата година направих същото пътешествие, но до Прага само. ДА ви кажа че проблема с чакането на сръбско унгарската граница и голям и продължава цяло лято, заради великото преселение на народите, членки на ЕС, но с произход от Малоазиатските провинции. Аз лично чаках 5 часа на тая граница и 3 часа на връщане...Демек подгответе се психически за чакане
миналата година направих същото пътешествие, но до Прага само. ДА ви кажа че проблема с чакането на сръбско унгарската граница и голям и продължава цяло лято, заради великото преселение на народите, членки на ЕС, но с произход от Малоазиатските провинции. Аз лично чаках 5 часа на тая граница и 3 часа на връщане...Демек подгответе се психически за чакане
-
- Мнения: 393
- Регистриран на: Чет 22 ное 2007 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
Тази година чаках около 2 часа .Заради това чакане на Сръбско-Унграската граница вече минавам през Хърватска и Словения, малко е повече натоварване от към финанси но се пътува много по-спокойно и няма чакане на границите.
Стара Загора - Мюнхен през Унагрия 20 часа на отиване
Мюнхен-Стара Загора през Словени и Хърватска 16 часа и половина и с повече спиране по пътя .Разхода е с около 30Е повече и пътя е по кратък с 110км.
Стара Загора - Мюнхен през Унагрия 20 часа на отиване
Мюнхен-Стара Загора през Словени и Хърватска 16 часа и половина и с повече спиране по пътя .Разхода е с около 30Е повече и пътя е по кратък с 110км.
- zdrash
- Мнения: 643
- Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
- Автомобил: Audi A6 4F AQ
- Двигател: ASB
- Местоположение: RED village
Re: София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
Препоръчвам ви да ползвате кредитни карти за да не ви цакат в курса
( миналата година нямах, а пътувах Будапеща - Прага - Виена и беше много тежко).
В Чехия и Унгария са особенно нагли, а навсякъде приемат кредитни карти и обмяната става по междубанков курс.
Миналия месец се разходих до Сент тропе, после Париж, Бавария и обратно. Никъде по пътя нямаше партизани( КАТ),
никъде не съм спазвал ограниченията за скорост. Във Франция почват да пият розе от обяд и си карат без да се притесняват.
Единствените полицаи които видях бяха в Сърбия, но те не спират чужденци
( освен ако не направят брутално нарушение ) щото им се карат от ЕС.
( В Сърбия се залепих зад група немски турци и под 160км/h не съм падал).
На всякъде по пътя има газ (без Унгария)на цена м/у 45 и 65цента, но в Германия щуцера е друг вид.
Между другото и на мен гпс-а по едно време се ушашка и ми показваше че се движа с 392км/h , така че стават и грешки.
Успех.
сградата в Прага е на Франк Гери
( миналата година нямах, а пътувах Будапеща - Прага - Виена и беше много тежко).
В Чехия и Унгария са особенно нагли, а навсякъде приемат кредитни карти и обмяната става по междубанков курс.
Миналия месец се разходих до Сент тропе, после Париж, Бавария и обратно. Никъде по пътя нямаше партизани( КАТ),
никъде не съм спазвал ограниченията за скорост. Във Франция почват да пият розе от обяд и си карат без да се притесняват.
Единствените полицаи които видях бяха в Сърбия, но те не спират чужденци
( освен ако не направят брутално нарушение ) щото им се карат от ЕС.
( В Сърбия се залепих зад група немски турци и под 160км/h не съм падал).
На всякъде по пътя има газ (без Унгария)на цена м/у 45 и 65цента, но в Германия щуцера е друг вид.
Между другото и на мен гпс-а по едно време се ушашка и ми показваше че се движа с 392км/h , така че стават и грешки.
Успех.
сградата в Прага е на Франк Гери
Последна промяна от zdrash на Пон 17 авг 2009 23:22, променено общо 1 път.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
Поздравления за пътуването, почивката и пътеписа, и ако позволиш - няколко забележки (ще са полезни за пътуване в бъдеще).
1. Най-добрият начин за плащане е с карта (кредитна, дебитна) - никой не те цака с нищо (или поне не като в другите случаи).
2. При задръстен граничен пункт Horgos - Roszke (Сърбия - Унгария), има алтернативен - не на магистралата. Но информацията не е "първа ръка" - аз там повече от 30 мин. не съм чакал и не ми се е налагало да го търся; възможно е и другият пункт да е задръстен.
3. Това "слънчевото" дето си го снимал е за захранване на нещо покрай пътя - знак, радар, ...
4. В Словакия от 01.01.2009 еврото е официална валута - не знам какво са те "цакали"; по цени в словашки крони от 2007 и 2008 година седмичната словашка винетка е 150 крони, месечната - 300 крони. Курсът крона-евро поне година от преди въвеждането е фиксиран (нещо като нашия лев) на около 30 крони за евро.
Цената на чешката винетка също плуваше (както и курса на чешката крона към еврото). Лично аз предпочитам да си купя винетка за съответната държава от самата нея, а не от съседната (нищо, че доскоро са били едно, и в някои случаи има еднопосочно ползване на валутите - напр. в Словакия може(ше) някъде да се ползват и чешки крони, но в Чехия никой не иска и да ги види). Да, вярно е че в Словакия може да се купи чешка винетка, но не мисля че в Чехия може да се вземе словашка.
5. По маршурта тунел в Словакия има само в Братислава, но той е далече от чешката "бивша" граница - там си е открито поле. Може би се бъркаш с Германия.
6. Чешките и словашката магистрали не са най-доброто - бетонни плочи с кофти съединения (добрата новина е, че са започнали да ги преасфалтират), и затова движението в дясната лента не е най-приятното за слуха и окачването; "класирането" в лявата лента става със скорост над 140 км/ч. Но на няколко места има радарни и полицейски пунктове (впрочем, отбелязани на подходящите карти и допълнения за GPS - наистина полезно нещо ). Ограниченията в Чехия, Словакия и Унгария са същите като в България (Евросъюз - "ово е стандарт") - 50/90/130 (нас. място/извън/магистрала); разлики може да има по някои "междинни" пътища (ни магистрала, ни междуградско) - между 100 и 120.
7. Като стана въпрос за полезни нещица - темпоматът също е едно от тях, особено на дълъг път и в друга държава.
1. Най-добрият начин за плащане е с карта (кредитна, дебитна) - никой не те цака с нищо (или поне не като в другите случаи).
2. При задръстен граничен пункт Horgos - Roszke (Сърбия - Унгария), има алтернативен - не на магистралата. Но информацията не е "първа ръка" - аз там повече от 30 мин. не съм чакал и не ми се е налагало да го търся; възможно е и другият пункт да е задръстен.
3. Това "слънчевото" дето си го снимал е за захранване на нещо покрай пътя - знак, радар, ...
4. В Словакия от 01.01.2009 еврото е официална валута - не знам какво са те "цакали"; по цени в словашки крони от 2007 и 2008 година седмичната словашка винетка е 150 крони, месечната - 300 крони. Курсът крона-евро поне година от преди въвеждането е фиксиран (нещо като нашия лев) на около 30 крони за евро.
Цената на чешката винетка също плуваше (както и курса на чешката крона към еврото). Лично аз предпочитам да си купя винетка за съответната държава от самата нея, а не от съседната (нищо, че доскоро са били едно, и в някои случаи има еднопосочно ползване на валутите - напр. в Словакия може(ше) някъде да се ползват и чешки крони, но в Чехия никой не иска и да ги види). Да, вярно е че в Словакия може да се купи чешка винетка, но не мисля че в Чехия може да се вземе словашка.
5. По маршурта тунел в Словакия има само в Братислава, но той е далече от чешката "бивша" граница - там си е открито поле. Може би се бъркаш с Германия.
6. Чешките и словашката магистрали не са най-доброто - бетонни плочи с кофти съединения (добрата новина е, че са започнали да ги преасфалтират), и затова движението в дясната лента не е най-приятното за слуха и окачването; "класирането" в лявата лента става със скорост над 140 км/ч. Но на няколко места има радарни и полицейски пунктове (впрочем, отбелязани на подходящите карти и допълнения за GPS - наистина полезно нещо ). Ограниченията в Чехия, Словакия и Унгария са същите като в България (Евросъюз - "ово е стандарт") - 50/90/130 (нас. място/извън/магистрала); разлики може да има по някои "междинни" пътища (ни магистрала, ни междуградско) - между 100 и 120.
7. Като стана въпрос за полезни нещица - темпоматът също е едно от тях, особено на дълъг път и в друга държава.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11160
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
Докторе, по всички точки си прав
За цената на словашките винетки бях взел инфо от пътеписи.ком, явно информацията им е стара.
Но словашката винетка за навръщане си я взех от Чехия на едно OMV и то в Прага.
По т.5 явно съм се объркал, ама много пробег и много спомени....
За цената на словашките винетки бях взел инфо от пътеписи.ком, явно информацията им е стара.
Но словашката винетка за навръщане си я взех от Чехия на едно OMV и то в Прага.
По т.5 явно съм се объркал, ама много пробег и много спомени....
Re: София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
Колега, благодаря! написал си го така, че е просто прелест да се чете и да се гледат снимките. Пожелавам ти още много пътувания по най-различни места. И, разбира се, ще чакаме тука на форума фотоотчет след това!
Re: София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
Здравейте, .
Ще си закупувам автомобил близо до Берлин.
Интересува ме пътя обратно. Изчетох темата основно.
Ето какаво ми показва Мишелина http://prntscr.com/4fctl7
Това ли е най- добрият път за връщане ме интересува, а също и има ли някави нови промени по граници, правила и др.
Вградения GPS на Нокия дали ще се справи или да търся Андроид/iPhone или автомобилен GPS.
Не ми е познат пътя, с изключение до Белград.
Навремето като ходихме до Охрид вадихме червени паспорти и зелени карти за автомобилите.
Сега каго купувам автомобил от Германия - как стой въпроса с зелените карти? Автомобила ще е с транзитни(червени) табели.
Тва ме притеснява най-много пътя все ще го намеря.
Благодаря.
Ще си закупувам автомобил близо до Берлин.
Интересува ме пътя обратно. Изчетох темата основно.
Ето какаво ми показва Мишелина http://prntscr.com/4fctl7
Това ли е най- добрият път за връщане ме интересува, а също и има ли някави нови промени по граници, правила и др.
Вградения GPS на Нокия дали ще се справи или да търся Андроид/iPhone или автомобилен GPS.
Не ми е познат пътя, с изключение до Белград.
Навремето като ходихме до Охрид вадихме червени паспорти и зелени карти за автомобилите.
Сега каго купувам автомобил от Германия - как стой въпроса с зелените карти? Автомобила ще е с транзитни(червени) табели.
Тва ме притеснява най-много пътя все ще го намеря.
Благодаря.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
Това ти е пътя.
С лична карта навсякъде. Относно автомобила - това е темата:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=87&t=338478
Имаш винетки ( http://www.vinetki.eu ) в Чехия 11 евро, Словакия 10 евро, Унгария 10 евро. Пътни такси в Сърбия пак около 11 евро.
С лична карта навсякъде. Относно автомобила - това е темата:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=87&t=338478
Имаш винетки ( http://www.vinetki.eu ) в Чехия 11 евро, Словакия 10 евро, Унгария 10 евро. Пътни такси в Сърбия пак около 11 евро.
Re: София - Белград- Будапеща - Братислава - Бърно - Прага
В Сърбия също само с лична карта?
Зелена карта за автомобила трябва ли?
Извинявам се ако въпросите са ми смешни, но никога не съм купувал автомобил от чужбина.
Зелена карта за автомобила трябва ли?
Извинявам се ако въпросите са ми смешни, но никога не съм купувал автомобил от чужбина.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта